Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset vanhemmat, jokta haluaisitte Kumpulan Helmen (ent. Vekarakirppiksen) jatkuvan, menkää ostoksille!

Vierailija
21.12.2020 |

On ollut aika hiljaista, kun olen siellä käynyt. Silti ihan yhtä hyvää myytävää yhtä hyvillä hinnoilla kuin ennenkin.

En tiedä sitten onko ollut perusruuhkaa muina tunteina.

Mulla on ihan oma lehmä ojassa. Olen lähistöllä asuva hyvin pienituloinen yksinhuoltaja ja olen vaatettanut lapseni pitkälti ostamalla sieltä melkein kaiken pyydettyyn, usein edulliseen hintaan. Nytkin hyviä joululahjoja edullisesti.

Tuli oli, että firma kamppailee olemassaolostaan, kuten moni muukin pieni, itsenäinen kivijalkaliike nyt kamppailee. Ensin monta kuukautta kiinni tänä vuonna ja nyt ehkä asiakkaat pelkää, kun aika pieni tilahan se on, ennen aina tungosta.

Se liiketila on siitä kätevä, että näet jo ulkoa, onko tungosta ja voi jonottaa siinä ulkona. Ja siellä on tilaa, jos on vöhän asiakkaita, niin asioida sitten toisessa päässä liikettä.

Musta yrittäjän pitäisi ehkä pohtia tätä, tehdä vaikka joku lupaus, että ei ole yli 10 ihmisitä samaan aikaan ja jonkunlainen jonotussysteemi. Kesti mullakin uskaltaa mennä sinne, mutta tajusin sitten, että pystyy tosiaan ulkoa katsomaan, onko paljon porukkaa.

Tää on musta parhaita lasten kirppispaikkoja ikinä. Hyvä tarjonta, selkeä systeemi. Ipanainen oli toinen tärkeä ja sen korona jo kaatoi.

Kommentit (203)

Vierailija
181/203 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan siellä taas vaihtunut omistaja? Ainakin uudet työntekijät.

Oon asioinu siellä koko sen ajan, kun olen ollut äiti eli 8 v. Nämä uudet tyypit on nyt neljännet mun laskujen mukaan. Kaipaan jotrnkin niitä mulle ekoja. En tiiä onko olleet omistajia vai työntekijöitä. 

Sama se muuten, mutta toivon sina ettei uudet tyypit nosta hintoja.

Vierailija
182/203 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjua Kidiasta ja tulin sieltä tänne. Vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia vai miten se sanonta menee.

Taidan buukata pöydän Helmeen, että sais taas olla tyytyväinen myynteihin. Vai onko uudet omistajat ja kidiamaista ryöstöä? 

Helmi toimii. Just siks että ei ole hifistelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/203 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Temusta uutta. 

Vierailija
184/203 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan Temusta uutta. 

Onhan tää provo? 

Vierailija
185/203 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan Temusta uutta. 

Miks sä tilaat yhtään mitään? Annat vaan sen lapses pois etkä mää turhaa tilailu-vaivaa, kun et välitä yhtään koko pennusta. Adoptiojonot on pitkät, saa heti paremman kodin ja rakastavat vanhemmat, joita ei nyt oo. Mut ei kai sekään sua kiinnosta, kun lapsesi ei kiinnosta.

Vierailija
186/203 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon asioinu siellä koko sen ajan, kun olen ollut äiti eli 8 v. Nämä uudet tyypit on nyt neljännet mun laskujen mukaan. Kaipaan jotrnkin niitä mulle ekoja. En tiiä onko olleet omistajia vai työntekijöitä. 

Ainakin muutama niistä vanhoista työntekijöistä pitää uutta pikkuvekara kirppistä Arabianrannassa.

Vierailija
187/203 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin muutama niistä vanhoista työntekijöistä pitää uutta pikkuvekara kirppistä Arabianrannassa.

Onko se muuten hyvä paikka, kuinka suuri? Kumpulan Helmessä tykkään paikan koosta, että pöytiä on paljon muttei kuitenkaan mitään jättihallia, jossa uupuu jo ovelle.

Vierailija
188/203 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
189/203 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko omistaja vaihtunut? Kävin pitkästä aikaa niin tiskin takana joku tummempi mieshenkilö ja siihen tiskin viereen ilmestynyt jotkut koruvitriinit missä myydään jotain koruja ja kelloja, tuli mieleen joku panttilainaamo, tosi outoa, toivottavasti poistavat sen pian.

Vierailija
190/203 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako mennä myymään? Itellä jo vähän isomman lapsen tavaroita, kun lapsi tokaluokalla. Oon löytänyt hänelle täältä nyt koululaisenakin aina kaikkea. 

Liikkuuko tavara? Viikonlopun aukioloajat on idiootit. Kukaan liiku aamulla, mutta keski/iltapäivällä kirpparikierros kruunaa viikonlopun. Kumpulan Helmi sulkee silloin ovensa.

Vierailija
191/203 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä liikkuu kaikenlainen tavara. Kuulopuhettako. Kaikkea myydään verhot ja ovi kiinni. Onko totta?

Vierailija
192/203 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin Kumpulan Helmessä on tyhmä säöntö, että myyjän pitää tyhjentää pöytä oliko tunti vai 30 min ennen sulkemista.

Asiakkaana ottaa päähän kiirehtiä paikalle töiden jälkeen ja nähdä vaan ihmisten pakkaavan kasseihin myytäviään.

Ei mulla ole aikaa lorvia siellä päiväsaikaan. Miten se sitten aiemmin onnistui ihan hyvin sillai, että ihmiset tyhjensi pöytänsä tyyliin 15-10 min ennen suljemista?

Aina on paljon ostajia viimeisenä tuntina, kun se menee niin aikaisin kiinni. Se ei se äitiysloma jatku ikuiseti vaan ihmiset käy töissä, opiskelee yms.

Joo toi tekee sen viimeisen tunnin hienan turhaksi ostavan asiakkaan kannalta. Ei ihan loppuun asti ajateltu.

Myös myyjälle turhauttava. En tiedä onko vielä, mutta ärsytti kiiruhtaa paikalle ja thjentää pöytä kun paikka kuhisi asiakkaita.

Ennen ei ollut niin tarkkaa ja tosiaan viimeinen tunti oli aina hyvä myyntitunti, senhän pystyy Kirppari-Kallesta tsekkaamaan. Ymmärrän, ettei voi ihan viime tinkaan jokainen myyjä jättää, mutta se deadline tyhjennykselle voisi olla vaikka 20 vaille viisi. Muutenkin se kello viisi on ärsyttävän aikainen kellonaika sulkea, kaikki työssäkäyvät varmaan samaa mieltä.

Tää pöytien tyhjentäminen liian aikaisin PILAA koko puodin. Sen takia en enää ota myyntipöytää. Enkä jaksa käydä ostoksilla juuri koskaan, aiemmin kävin pari kertaa viikossa.

Syy: ehdin paikalle töistä aikaisintaan vartin yli viisi, yleensä vasta puol kuuden kieppeillä. Siinä ehtii haukan katseella pikaisesti kiertäö, kun ohitan jo vauvapöydät kokonaan. Mut kun ihmisten pitää tyhjentää pöytiään, en pääse niitä selaamaan.

Myin ite usein vuosina n. 2019-2022. Ei ollu tätä sääntöä. SEN PÖYDÄN TYHJENTÄÄ OIKEESTI 2 MINUUTISSA! 

Tajuun pointin mut hei asiakkaat äänestää jaloillaan, kun paras ostotunti ja paras myyntitunti on poistettu. Suurin osa myynneistä oli monena päivänä viimeisenä tuntina! HALOO!!

Varttia vaille kuusi olis hyvä. Mitkä resurssit heiltäkin menee siihen tarkastamiseen et millä sekunnilla kukakin? Käytyäisivät sen vaikka siivoomiseen, se paikka on täynnä paksuja villakoiria joka pöydän alla. Muilla kirppareilla henksu putsaa myyntipaikat ennen ku myyjä vaihtuu.

Vierailija
193/203 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä liikkuu kaikenlainen tavara. Kuulopuhettako. Kaikkea myydään verhot ja ovi kiinni. Onko totta?

IKINÄ en oo kuullu enkä nähny mitään tällasta. Mee muualle trollaamaan.

Vierailija
194/203 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo täyttä tuubaa. 

SIINÄ PAIKASSA EI EDES OLE VERHOJA VAAN SUURET IKKUNAT KADULLE KOKO SEINÄN MATKALTA.
Et ookoskaan edes käyny Kumpulan Helmessä.

Vierailija
195/203 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se muuten hyvä paikka, kuinka suuri? Kumpulan Helmessä tykkään paikan koosta, että pöytiä on paljon muttei kuitenkaan mitään jättihallia, jossa uupuu jo ovelle.

Kiinnostaa sama. Onko hyvä paikka? Vähän kauempana itselle, definitely not reiteillä niin kaipaisin ehkä motivaatiota raportin muodossa, jos joku jaksaa. Onko samanlainen henki kuin ihan alkuperäisessä Kumpulan Helmessä? Ja riittävän pieni, riittävän suuri? 

Vierailija
196/203 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin samaa mieltä tästä:

-----------------
>>>SEN PÖYDÄN TYHJENTÄÄ OIKEESTI 2 MINUUTISSA! 

Tajuun pointin mut hei asiakkaat äänestää jaloillaan, kun paras ostotunti ja paras myyntitunti on poistettu. Suurin osa myynneistä oli monena päivänä viimeisenä tuntina! HALOO!!

Varttia vaille kuusi olis hyvä.
-----------------

Vierailija
197/203 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on siis ideana, että puolta tuntia enne pitää tyhjentää pöytä? Eihän se seuraava myyjä siihen enää samana päivänä niitä tavaroitansa tuo. Pöytä siis ihan turhaan tyhjänä viimeisen puoli tuntia.

Vierailija
198/203 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako mennä myymään? Itellä jo vähän isomman lapsen tavaroita, kun lapsi tokaluokalla. Oon löytänyt hänelle täältä nyt koululaisenakin aina kaikkea. 

Liikkuuko tavara? Viikonlopun aukioloajat on idiootit. Kukaan liiku aamulla, mutta keski/iltapäivällä kirpparikierros kruunaa viikonlopun. Kumpulan Helmi sulkee silloin ovensa.

Kumpulan Helmessä on tosiaan omistus vaihtunut. (Itselle tämä tuli yllätyksenä neljän myyntivuoden jälkeen!) Ei huolta kuitenkaan: eilinen kirppisvierailu oli kauttaaltaan positiivinen. Paikkaa on pintaremontoitu vaaleansävyiseksi, pöydät ovat täynnä ja siistejä ja mikä myös huomionarvoista, palvelu kassalla erittäin ystävällistä (samaa ei voi sanoa aiemmasta henkilökunnasta). 
Vauvan ja taaperon vaatetta löytyy joka kirppikseltä, mutta Helmessä näkyi olevan ilahduttavasti myös koululaisten vaatteita ja kenkiä, n. kokoon 164 asti. Ylipäätään paikka tuntui aiempaa viihtyisämmältä. 
Taidan varata myyntipaikan, toukokuun alusta alkaen näkyy olevan taas enemmän vapaata. 

Vierailija
199/203 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on siis ideana, että puolta tuntia enne pitää tyhjentää pöytä? Eihän se seuraava myyjä siihen enää samana päivänä niitä tavaroitansa tuo. Pöytä siis ihan turhaan tyhjänä viimeisen puoli tuntia.

Kai ideana on, että he pääsisajoissa kotiin eikä kaikki olis tilittämässä pöytin tasalta. Mut eiks se oo jopa TUNTI ennen sulkemisaikaa? Oli jossain vaiheessa ainakin. Hyvä jos lyhentynyt edes puoleen tuntiin.

Ite aina tyhjensin ennen joskus varttia (tai kymmentä jos oli tyhjempi päivä, ei jonoa kassalle) vaille ja siitä kassalle heti. Ei ollu ongelmaa.

Vierailija
200/203 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

De Gröna

-  EN MENE

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän