Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset vanhemmat, jokta haluaisitte Kumpulan Helmen (ent. Vekarakirppiksen) jatkuvan, menkää ostoksille!

Vierailija
21.12.2020 |

On ollut aika hiljaista, kun olen siellä käynyt. Silti ihan yhtä hyvää myytävää yhtä hyvillä hinnoilla kuin ennenkin.

En tiedä sitten onko ollut perusruuhkaa muina tunteina.

Mulla on ihan oma lehmä ojassa. Olen lähistöllä asuva hyvin pienituloinen yksinhuoltaja ja olen vaatettanut lapseni pitkälti ostamalla sieltä melkein kaiken pyydettyyn, usein edulliseen hintaan. Nytkin hyviä joululahjoja edullisesti.

Tuli oli, että firma kamppailee olemassaolostaan, kuten moni muukin pieni, itsenäinen kivijalkaliike nyt kamppailee. Ensin monta kuukautta kiinni tänä vuonna ja nyt ehkä asiakkaat pelkää, kun aika pieni tilahan se on, ennen aina tungosta.

Se liiketila on siitä kätevä, että näet jo ulkoa, onko tungosta ja voi jonottaa siinä ulkona. Ja siellä on tilaa, jos on vöhän asiakkaita, niin asioida sitten toisessa päässä liikettä.

Musta yrittäjän pitäisi ehkä pohtia tätä, tehdä vaikka joku lupaus, että ei ole yli 10 ihmisitä samaan aikaan ja jonkunlainen jonotussysteemi. Kesti mullakin uskaltaa mennä sinne, mutta tajusin sitten, että pystyy tosiaan ulkoa katsomaan, onko paljon porukkaa.

Tää on musta parhaita lasten kirppispaikkoja ikinä. Hyvä tarjonta, selkeä systeemi. Ipanainen oli toinen tärkeä ja sen korona jo kaatoi.

Kommentit (180)

Vierailija
121/180 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin Kumpulan Helmessä on tyhmä säöntö, että myyjän pitää tyhjentää pöytä oliko tunti vai 30 min ennen sulkemista.

Asiakkaana ottaa päähän kiirehtiä paikalle töiden jälkeen ja nähdä vaan ihmisten pakkaavan kasseihin myytäviään.

Ei mulla ole aikaa lorvia siellä päiväsaikaan. Miten se sitten aiemmin onnistui ihan hyvin sillai, että ihmiset tyhjensi pöytänsä tyyliin 15-10 min ennen suljemista?

Aina on paljon ostajia viimeisenä tuntina, kun se menee niin aikaisin kiinni. Se ei se äitiysloma jatku ikuiseti vaan ihmiset käy töissä, opiskelee yms.

Joo toi tekee sen viimeisen tunnin hienan turhaksi ostavan asiakkaan kannalta. Ei ihan loppuun asti ajateltu.

Myös myyjälle turhauttava. En tiedä onko vielä, mutta ärsytti kiiruhtaa paikalle ja thjentää pöytä kun paikka kuhisi asiakkaita.

Ennen ei ollut niin tarkkaa ja tosiaan viimeinen tunti oli aina hyvä myyntitunti, senhän pystyy Kirppari-Kallesta tsekkaamaan. Ymmärrän, ettei voi ihan viime tinkaan jokainen myyjä jättää, mutta se deadline tyhjennykselle voisi olla vaikka 20 vaille viisi. Muutenkin se kello viisi on ärsyttävän aikainen kellonaika sulkea, kaikki työssäkäyvät varmaan samaa mieltä.

Vierailija
122/180 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju nousi, kun guuglasin kokemuksia Kumpulan Helmestä.

Myyjiltä kysyisin: kuinka paljon joudutte kantamaan takaisin kotiin myytävää suhteessa siihen, paljonko ootte paikalle ensin vieneet?

Ystäväni vannoo suht pienen määrän nimiin, koska ei halua takaisin mitään. Hän myy aina kerrallaan noin 2,5 Ikea-kassillista tavaraa ja tuskin mitään joutuu viemään takaisin. Hän laittaa ekan päivän aamuna ehkä 1,5 kassillista ja loput vie viikon varrella, yleensä jo toisena päivänä on suurimman osan,

Miten te, jotka viette paljon enemmän, meneekö enemmän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/180 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks siellä vielä aina kallis Porsche parkissa kirppiksen edessä päivisin? 

Vierailija
124/180 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks siellä vielä aina kallis Porsche parkissa kirppiksen edessä päivisin? 

No en oo kyl ikinä nähny. Ja ihan sama vaikka oliskin, miten se liittyy mihinkään. Siinä talossa asuu aika paljon perheitä, jotka tarvii parkkipaikan. Ja vaikka oliskin omistajan auto, mitä sitten, mitä ihmettä sitten? Reilu konsepti heillä, joka palvelee sopuhintaan niin ostajia kuin myyjiä. 

Vierailija
125/180 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju nousi, kun guuglasin kokemuksia Kumpulan Helmestä.

Myyjiltä kysyisin: kuinka paljon joudutte kantamaan takaisin kotiin myytävää suhteessa siihen, paljonko ootte paikalle ensin vieneet?

Ystäväni vannoo suht pienen määrän nimiin, koska ei halua takaisin mitään. Hän myy aina kerrallaan noin 2,5 Ikea-kassillista tavaraa ja tuskin mitään joutuu viemään takaisin. Hän laittaa ekan päivän aamuna ehkä 1,5 kassillista ja loput vie viikon varrella, yleensä jo toisena päivänä on suurimman osan,

Miten te, jotka viette paljon enemmän, meneekö enemmän?

mä olen myynyt aina noin 4 ikea-kassillisen verran (hyvä mittayksikkö itse asiassa). Takaisin lähtee aina noin yksi kassi ja vähän päälle.

Se vois tuetysti olla, että jos esillä olis vähemmän, kaikki näkyy paremmin ja ei mene niin sotkuun.

tämä kyl kiinnostaa

Vierailija
126/180 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjien kokemuksia vielä kaipailen? Näyttää olevan nykyään aika paljon -50% lappuja pöydissä. Eikö kauppa käy vai onko liian kovat hinnat?

jotkut vaan haluaa varmistaa, että mahdollisimman moni tuote lähtee ostajan matkaan. Ei se mitään epätoivoa ole, käytännöllisyyttä vain viime päivinä. Itse en ole alennuksia laittanut, silti melkein kaikki mennyt.

En laita myyntipaikkaa täpötäyteen. En tiiä, myykö ne tyypit kaiken sen määrän sitten. On kai se mahdollista, kun porukkaa käy paljon. 

Vierailija
127/180 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän siellä Helmessä on "äkkilähtö"-tarjoukia. Muutaman päivän myyntijaksoja tosi halvalla. Aion kokeilla. 

Vierailija
128/180 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän siellä Helmessä on "äkkilähtö"-tarjoukia. Muutaman päivän myyntijaksoja tosi halvalla. Aion kokeilla. 

Mistä nää saa tietää? En seuraa somessa, pitäiskö? Toi kuulostais hyvältä, kun suurin osa myynneistä on esim ekan kolmen päivän aikana ellei vie kauheesti uutta jakson aikana.

Vierailija
129/180 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Aika hiljaista kirpiksellä nyt keväällä 2025.

Neljäs osaa pöytiä tyhjinä, ammattimyijät lähti.

Kannattaako ottaa pöytää?

Meneekö kaupaksi perusvaatteet, eli ei merkkejä? Montaako viikkoa kannattaa ottaa?

Ennen korona useasti myin siellä ja ei valittamista. Mutta nyt epäilyttää. Edes viikonloppuna ei ole paljon poruukka.

Vierailija
130/180 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas tuli hyviä muistoja tuosta kirpparista. Kaksi vanhinta lasta syntyivät kun asuimme Hgissä ja 24-v. opiskelijana ostin odotusaikana esikoiselle tuolta käytännössä kaiken. Tuo vuonna 2011-2012. Meillä oli tuolloin raha aika tiukassa ja oli kiva päästä ostamaan silti hyväkuntoista, nättiä vaatetta. Kierrätys on perheessämme edelleen tärkeä arvo ja yhä olen yleensä käynyt tuon kirpparin kiertämässä läpi aina Helsingissä käydessä. 

Vierailija
131/180 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Meneekö kaupaksi perusvaatteet, eli ei merkkejä? Montaako viikkoa kannattaa ottaa?

Ennen korona useasti myin siellä ja ei valittamista. Mutta nyt epäilyttää. Edes viikonloppuna ei ole paljon poruukka.

Mäkin mietin, että kannattaako ottaa pöytä vai ei. Hiljaista ollut silloin kun olen paikalla käynyt. Mitä on tapahtunut viimeisen vuoden aikana? 

Onko omistajat vaihtuneet? Eikö vauraat perheen äidit enää kierrätä myyntiin vai pitääkö heille rempata paikka aina voiden vuoden välein? Miksei enää ole pöydät täynnä ja hulluna porukkaa? mitä luulette?

Vierailija
132/180 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Mä oon ostanut ja myynyt koronan jälkeenkin, hyvinkin tyytyväisenä. Tää on ihan viimeaikainen juttu. Missä lähiseutujen ihmiset sitten myy ja ostaa nykyisin? 

Vierailija
133/180 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Mitkä ammattimyyjät?

Vierailija
134/180 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siirtynyt FB-kirppareille ja toriin. En ole Kumpulan Helmestä löytänyt pitkään aikaan mitään kivaa 130-140-senttisille. Ja aika kallista on myyjien hinnoittelukin.

Vierailija
135/180 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen siirtynyt FB-kirppareille ja toriin. En ole Kumpulan Helmestä löytänyt pitkään aikaan mitään kivaa 130-140-senttisille. Ja aika kallista on myyjien hinnoittelukin.

Mietinkin pienempien lasten vanhempia. Mullakin nuorin lapsi tuota kokoa ja heille vaan löytyy tosi huonosti enää mitään käyttettynä. (Jos siis ei halua tapetoida lasta mustaan Adidakseen tai synkänvärisiin huppareihin, noita kyllä pyörii mutta masentavan tylsiä lapsen ja mun mielestä.) Vanhemmalla taas niin oma tyyli, että ostelee itse juttunsa jostain Fidasta.

mut käyn Kumoulan Helmessä muutaman kerran kuussa, kun kulmilla asun. Ja aina silloin on ollut melko hiljaista. Joskus syynä on ollut lumimyräkkä tai kova sade, ne on aina olleet hiljaisia päiviä, mutta peruspäivinäkin ollut vähemmän porukkaa. 

Vierailija
136/180 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa Torin säätöä ja muutenkin haluan ostajana pitää kädessä, esim nuuhkia vaatetta. Näen onko virheitä ja pesujauheen hajuista en halua kotiini lemuamaan. 

Mikä olis vastaava live-kirppari sitten pohjoisessa kantakaupungissa? Metkakin tuntuu olevan ihan pilalla uuden omistajan käsissä, kasvaa joka suuntaan kuin hallitsematon syöpä, siistin pikkuliikkeen idea on mennyttä.

Vierailija
137/180 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksais mennä Vallilan Bellaan vai mikä se suurhalli-kirppari on?

mä haluan asioida pikkuliikkeissä kivijalassa, joten Helmi ja Metka olleet mulle vallilalaisena perheenäitinä oikein hyvät paikat. 

Kumpikin on kuin varjo entisestä. Hiljaista.

MISSÄ KAIKKI ON?

Vierailija
138/180 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä haluan asioida pikkuliikkeissä kivijalassa, joten Helmi ja Metka olleet mulle vallilalaisena perheenäitinä oikein hyvät paikat. 

MISSÄ KAIKKI ON?

Erittäin hyvin sanottu. Helmi ja Metka on aavemaisen hiljaisia. Kaduilla ei kulje enää kukaan  paitsi koiranulkoiluttajat, huumekauppiaat ja wolttikuskit. Ehkä iltapäivästä lapsia haetana päiväkodista, nekin vaan autolla vissiin nykyisin,

Onko niin, että hiton Tripla ja hiton Redi tappoi keskustan lisäksi myös Vallilan? Eihän siel ole enää kaduilla kuin ravintoloita ja alepa.

Vierailija
139/180 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metkakin tuntuu olevan ihan pilalla uuden omistajan käsissä, kasvaa joka suuntaan kuin hallitsematon syöpä, siistin pikkuliikkeen idea on mennyttä.

Joo häm ei oikein tajunnut, että Metkan konsepti oli olla pikkuliike, kivijalkapuoti. Ei tylsä halli-kirppis. Siksi ei kukaan kantis enää käy.

Vierailija
140/180 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MISSÄ KAIKKI ON?

Erittäin hyvin sanottu. Helmi ja Metka on aavemaisen hiljaisia. Kaduilla ei kulje enää kukaan  paitsi koiranulkoiluttajat, huumekauppiaat ja wolttikuskit. Ehkä iltapäivästä lapsia haetana päiväkodista, nekin vaan autolla vissiin nykyisin,

Onko niin, että hiton Tripla ja hiton Redi tappoi keskustan lisäksi myös Vallilan? Eihän siel ole enää kaduilla kuin ravintoloita ja alepa.

Niin ja parturi, missä murhattiin tai yritettiin sitä just