Helsinkiläiset vanhemmat, jokta haluaisitte Kumpulan Helmen (ent. Vekarakirppiksen) jatkuvan, menkää ostoksille!
On ollut aika hiljaista, kun olen siellä käynyt. Silti ihan yhtä hyvää myytävää yhtä hyvillä hinnoilla kuin ennenkin.
En tiedä sitten onko ollut perusruuhkaa muina tunteina.
Mulla on ihan oma lehmä ojassa. Olen lähistöllä asuva hyvin pienituloinen yksinhuoltaja ja olen vaatettanut lapseni pitkälti ostamalla sieltä melkein kaiken pyydettyyn, usein edulliseen hintaan. Nytkin hyviä joululahjoja edullisesti.
Tuli oli, että firma kamppailee olemassaolostaan, kuten moni muukin pieni, itsenäinen kivijalkaliike nyt kamppailee. Ensin monta kuukautta kiinni tänä vuonna ja nyt ehkä asiakkaat pelkää, kun aika pieni tilahan se on, ennen aina tungosta.
Se liiketila on siitä kätevä, että näet jo ulkoa, onko tungosta ja voi jonottaa siinä ulkona. Ja siellä on tilaa, jos on vöhän asiakkaita, niin asioida sitten toisessa päässä liikettä.
Musta yrittäjän pitäisi ehkä pohtia tätä, tehdä vaikka joku lupaus, että ei ole yli 10 ihmisitä samaan aikaan ja jonkunlainen jonotussysteemi. Kesti mullakin uskaltaa mennä sinne, mutta tajusin sitten, että pystyy tosiaan ulkoa katsomaan, onko paljon porukkaa.
Tää on musta parhaita lasten kirppispaikkoja ikinä. Hyvä tarjonta, selkeä systeemi. Ipanainen oli toinen tärkeä ja sen korona jo kaatoi.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Kumpulan Helmessä vaatetta myös isommille lapsille vai lähinnä vauva-taaperokokoa? En ole moneen vuoteen käynyt kun ei ole ollut asiaa sinne suunnille, mutta tämän keskustelun innoittamana voisi pistäytyä. Lapset vaan ei ole enää ihan pieniä vaan käyttävät jo kokoja 110-140. Muistan kyllä tehneeni huippulöytöjä kun olivat pieniä.
Ei Kumpulan Helmi ole mitenkään pelkkä vauva/taapero-paikka. Omat lapset eskari ja tokaluokka, täältä melkein kaikki heidän vaatteensa, kirjansa ja lelunsa. Aidosti siis suurin osa.
Myös omia vaatteita olen myynyt ja pari hyvää itselle löytänyt.
Kumpulan Helmi muuten todisan on todi hyvä paikka ostaa ja myydä lastenkirjoja. En oikein ole koskaan huomannut ajatella erikseen, että olen ostanut sieltä hyvin paljon kirjoja.
Monesti myynnissä myös ihan uusia, pari on mennyt lahjaksi ja omillekin lapsille pukinkonttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Kumpulan Helmessä vaatetta myös isommille lapsille vai lähinnä vauva-taaperokokoa? En ole moneen vuoteen käynyt kun ei ole ollut asiaa sinne suunnille, mutta tämän keskustelun innoittamana voisi pistäytyä. Lapset vaan ei ole enää ihan pieniä vaan käyttävät jo kokoja 110-140. Muistan kyllä tehneeni huippulöytöjä kun olivat pieniä.
Ei Kumpulan Helmi ole mitenkään pelkkä vauva/taapero-paikka. Omat lapset eskari ja tokaluokka, täältä melkein kaikki heidän vaatteensa, kirjansa ja lelunsa. Aidosti siis suurin osa.
Kumpulan Helmi muuten todisan on todi hyvä paikka ostaa ja myydä lastenkirjoja. En oikein ole koskaan huomannut ajatella erikseen, että olen ostanut sieltä hyvin paljon kirjoja.
Monesti myynnissä myös ihan uusia, pari on mennyt lahjaksi ja omillekin lapsille pukinkonttiin.
Äh typot...
*tosiaan on tosi hyvä paikka ostaa
-sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Löytyy paljon ihan uusia kirjoja ja sitten käytettyjä hyväkuntoisia.
Minä olen myös löytänyt Kupulan Helmestä ihania vintagekirjoja lapsille 70-80-luvuilta. En olisi älynnyt etsiä sellaisia mistään, mutta on ollut kiva ostaa ne, lastenkirjat kun kovasti kiinnostavat oman alan vuoksi ja niitä meillä kovasti luetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Summa summarum, myin yhteensä 100 eurolla, josta itselleni jäi 25 euroa ja Kidialle meni 75 euroa.
Tää on aivan kohtuuton suhde. Miten te lähdette tällaiseen vedätykseen?
Helmessä jos myynti on tasan 100 e, niin myyjä saa 51 e, Helmi 49 e. Että on tuossa aikamoinen ero Kidian ryöstöön.
Toisaalta ei noista summista tietty paljon jää ei Kidialle, ei Helmelle, vaan ne menevät vuokrana tilan omistajalle, sitten sähköön, veteen, kirpparikalleen, kirjanpitäjälle, vakuutukseen, pankki- ja luottokorttisopimuksiin ha maksukonevuokraan, eläkemaksuihin yms ja verottajalle.
Mutta silti Helmi on merkittävästi reilumpi. Ja mitä enemmän myyt, sen enemmän tienaat suhteessa Helmeen. Heidän osuutensa ei nouse enää per myyty vaate. Tai nousee mutta ihan merkityksettömiä ropoja, se 7% myynnistä. Tossa 100 euron myynnin laskutoimituksessa se siis on jo laskettuna.
(Ja noin pieni eli 100e se myynti ei itselläni muuten ole koskaan siellä ollut, vaikka myynnissä arkista perusvaatetta, ei mitään super-priimaa)
Että olen todellakin pro Helmi.
Jos myynti olisi tasan 200 e, niin paljonko Kidiassa saa käteensä?
Helmessä myyjä saisi 144 e, Helmi saisi 56 e.
Vierailija kirjoitti:
Kävisin mielelläni, mutta olen kirjoilla Vantaalla.
Ärsyttävää saivartelua ja kettuilua.
Helsinkiläinen vaan ei voi voittaa. Jos ap olis kirjoittanut ton otsikon ilman sanaa "helsinkiläiset", niin heti olis haukuttu, että oletetaanko kaikkien tietävän, missä kaupungissa tämä on vain, koska on Helsingissä. Ja sitten kun kirjoittaa sen Helsingin siihen, kettuillaan siitä.
Perus. Helsinkiläisiä saa aina haukkua, mutta annapa olla, jos helsinkiläinen sanoo puolikkaallakaan sanalla, ettei halua muuttaa vaikkapa Pielavedelle, niin hyvän tähden, että saa haukut. Sen sijaan on ihan ok, että pielaveteläinen (tai miten se nyt taipuukaan)(sekin mun helsinkiläisenä tietysti kuuluisi tietää, jokaisen kunnan taivutukset) haukkuu Helsignin ja helsinkiläiset ollessaan esimerkiksi juhalpöydän ääreen kutsuttuna vieraana helsinkiläisessä kodissa.
Joo ei liity aiheeseen, avaudunpa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos myynti olisi tasan 200 e, niin paljonko Kidiassa saa käteensä?
Helmessä myyjä saisi 144 e, Helmi saisi 56 e.
Tietääkö kukaan vastausta tähän?
Kidian sivuilta https://www.kidia.fi/kidian-hinnasto/
100 euron voitosta
Todellinen sinulle käteen jäävä osuus, jossa huomioitu kaikki palvelumaksut:
100,00€ – 7,90€ – 50,00€ – 8,00€
= 34,10€
Vierailija kirjoitti:
Kidian sivuilta https://www.kidia.fi/kidian-hinnasto/
100 euron voitosta
Todellinen sinulle käteen jäävä osuus, jossa huomioitu kaikki palvelumaksut:
100,00€ – 7,90€ – 50,00€ – 8,00€
= 34,10€
Mutta onko 200 euron myynnistä osuus sitten 68,20? En jaksa itse laskee...
Vierailija kirjoitti:
Hei onko teillä kokemusta Kumpulan Helmen eri pöydistä? (Vai mitä hyllyjä ne nyt tarkkaan ottaen oikeastaan ovat.)
Onko myynti samanlainen kaikissa. Ystäväni aina myynyt siinä keskikäytävällö ja ollut ihan tyytyväinen myyntimenestykseensä.
Mietin, että onko ne takaseinän pisteet huonommpia vai parempia? Niissä on enemmön pöytää mutta rekki kauhean ylhäällä? Kokemuksia kellään?
Onko joku myynyt SEKÄ peruspöydissä ETTÄ takaseinän isommissa pöydissä, joissa isompi rekkitila, mutta korkeemmalla?
Nyt kun omat lapset isompia, kiinnostais se suurempi rekkitila, kun esim housut ja haalarit vievät jo eri lailla tilaa.
Olen itse myynyt ikkuna- ja keskukäytävillä ha ollut joka kerta ihan tyytyväinen kyllä.
Osaako joku vertailla oman kokemuksen pohjalta noita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin juuri Helmestä kirjan, hyväkuntoinen ja kiva. Mutta myyjä oli oikein juntannt sen suht suuren tarran kanteen eikä sitä saa kokonaan irti kastelematta.
Eli kiinnittäkää tähän huomiota. Kevyesti se tarra! Tai sitten kohteliaimmat tekee näin: leikataan se tarra arkista irti taustapaperin kanssa jasittenpienillä teipinpaloillakirjaan kiinni.
En isa enää jos tarra on intohimoisesti painettu kanteen kiini perusteellisesti. Se pysyy siinä kevyemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei onko teillä kokemusta Kumpulan Helmen eri pöydistä?
olen myynnyt sekä keski että rekkipöydistä
minusta rekkipöydät soveltuu parempi yli 140cm kokoisille vaateille ja isomman koon kenkille ja vastasyntyneiden vaateita hyvin menee peruspöytiin, eivät paljon tilaa
isot koot vaikea selata kun on kasassa hyllyllä, helpompi kun roikkuvat rekissä, ei tarvi ota käsin ja tutkia, kenkille myös ala hylly on kätevä, lelut menee hyvin vaikka suoraan ikea-kasissa. Hyllyllä oleva tavara harva jaksaa laittaa nätisti takaisin ja pöytää menee sekaisiin just like this
Rekissä eivät mene sekaisiin yhtä helposti
hinta/laatu merkitsee, ostajan mielytykset, toiset metsästävät "merkkejä" toiset vintagia toiset jotakin muuta.
Adosti vihreät suhtautuvat kunnioittavasti tavaroihin, siis eivät sikoile
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei onko teillä kokemusta Kumpulan Helmen eri pöydistä?
olen myynnyt sekä keski että rekkipöydistä
minusta rekkipöydät soveltuu parempi yli 140cm kokoisille vaateille ja isomman koon kenkille ja vastasyntyneiden vaateita hyvin menee peruspöytiin, eivät paljon tilaa
isot koot vaikea selata kun on kasassa hyllyllä, helpompi kun roikkuvat rekissä, ei tarvi ota käsin ja tutkia, kenkille myös ala hylly on kätevä, lelut menee hyvin vaikka suoraan ikea-kasissa. Hyllyllä oleva tavara harva jaksaa laittaa nätisti takaisin ja pöytää menee sekaisiin just like this
Rekissä eivät mene sekaisiin yhtä helposti
hinta/laatu merkitsee, ostajan mielytykset, toiset metsästävät "merkkejä" toiset vintagia toiset jotakin muuta.
Adosti vihreät suhtautuvat kunnioittavasti tavaroihin, siis eivät sikoile
Onko myynti yhtä hyvä kuin muilla käytävillä? Se kiinnostaa. Eli meneekö ihmiset sinne takaseinälle asti? Itse menen nyt kun lapseni ovat vähän isompia.
Vierailija kirjoitti:
Kidia on tosi kallis myyjälle. Myin hyväkuntoisia vaatteita (ns. kalliita merkki- sekä halvempia ketjuvaatteita), mutta myyvät ne kaikki käsittämättömän halvalla, ja jokaisesta menee käsittelymaksu 0,40 euroa ja vielä varausmaksu 7,90 euroa. Summa summarum, myin yhteensä 100 eurolla, josta itselleni jäi 25 euroa ja Kidialle meni 75 euroa.
Sama oli edellisessä firmassa. Myivät poskettoman halvalla. 2 krt kertaa myin, kunnes menin käymään ja näin miten oli hinnoiteltu.
Mulla oli Brion kävelykärryjä. Niitä myytiin 10 e kpl, he hinnoittelivat 4 e kpl.
En Kidiaan mennyt, enkä mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kidia on tosi kallis myyjälle. Myin hyväkuntoisia vaatteita (ns. kalliita merkki- sekä halvempia ketjuvaatteita), mutta myyvät ne kaikki käsittämättömän halvalla, ja jokaisesta menee käsittelymaksu 0,40 euroa ja vielä varausmaksu 7,90 euroa. Summa summarum, myin yhteensä 100 eurolla, josta itselleni jäi 25 euroa ja Kidialle meni 75 euroa.
Sama oli edellisessä firmassa. Myivät poskettoman halvalla. 2 krt kertaa myin, kunnes menin käymään ja näin miten oli hinnoiteltu.
Mulla oli Brion kävelykärryjä. Niitä myytiin 10 e kpl, he hinnoittelivat 4 e kpl.En Kidiaan mennyt, enkä mene.
Mä asioin Ipanaisessa aikanaan paljon, mutta mietin, miksi kukaan myisi siellä. Kivahan niitä puoli-ilmaisia juttuja oli ostaa.
Kidiassa olen käynyt kahdesti, myytävänä rääsyä ja toisaalta hyväkuntoista tylsyyttä. Sitten joku Nameit saattaa olla kallis, MiniRodini ei. En yhtään luottaisi heihin enää. Tai no yhtään ja yhtään, mutta yäk, musta tuntuu syylliseltä maksaa joku euro jostakin kunnon arvoisesta vaatteesta kun tiedän, että vaatteen omistaja ei ole itse saanut päättää hintaa.
Ymmärrän, että mennään mieluummin pikkuisen alemmas kuin pikkuisen ylemmäs hinnoittelussa. Se takaa liikkuvuuden. Jos alkaa pyytää sitä maksimihintaa, minkä joku on joskus jossakin tuotteesta saanut, se VOI mennä, mutta todennäköisemmin ja nopeammin se menee hieman edullisempana. Juuri isot tuotteet kannattaa vähän alihinnoitella, koska ne vievät liikkeessä tilaa ja estävät muita kauppoja ja muun tavaran esilleasettelua. Mutta joku roti.
Kidialaisilla on mennyt joku mopo siitä keulimisesta jo ihan nurin, että HE nyt ovat NIIIIIIIN asiantuntijoita. Se neuroottinen lista siitä, mikä muka ei mene. Joku POPin dissaaminen, vaikka todellisuudessa käytetty POP liikkuu ERITTÄIN hyvin ja ihan käypään hintaan, sillä vaikka se ei ole trendipelle-merkki, niin se on toimiva, laadukas ja ihan kivan näköinen. En koskaan ostaisi jotain mintturäikkös-tason bimbojen typerän näköistä Gugguuta, mutta POPia ostan, jos tahdon kunnolla mietityn talvihaalarin, joka KESTÄÄ ja TOIMII jne. Menee myös kirppareilla jo kahdenkin lapsen käyttämänä, sillä jos on pessyt ohjeen mukaan, käyttö ei edes näy.
Musta tuntui Kidiassa vähän, että varastaisin joltakim äidiltä ne vaatteet niillä kolikoilla, mitä niistä pyydettiin, kiusallinen olo.
Kumoulan Helmessä tiedän, että suurin osa, ellei kaikki pöydät on niissä hinnoissa, kuin tavaran omistaja itse haluaa. Se tuntuu reilulta. Eikä henkilökunta patsastele jonain asiantuntijoina, tekevät töitään normaaleina ihmisinä eivätkä someta jotakin lapsellisia tanssivideoita. Ei ketään asiakasta kiinnosta henkilökunnan oma läppä tai naamat. Näitä oli ainakin silloin Kidian somessa, kun vielä lapseni oli sen ikäinen, että ajattelin käydä. Koululaisiahan he eivät palvele.
Vierailija kirjoitti:
Kidialaisilla on mennyt joku mopo siitä keulimisesta jo ihan nurin, että HE nyt ovat NIIIIIIIN asiantuntijoita. Se neuroottinen lista siitä, mikä muka ei mene. Joku POPin dissaaminen, vaikka todellisuudessa käytetty POP liikkuu ERITTÄIN hyvin ja ihan käypään hintaan, sillä vaikka se ei ole trendipelle-merkki, niin se on toimiva, laadukas ja ihan kivan näköinen.
Olen samaa mieltä. Sekä mopon karkaamisesta että POPin tuotteista,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kidialaisilla on mennyt joku mopo siitä keulimisesta jo ihan nurin, että HE nyt ovat NIIIIIIIN asiantuntijoita. Se neuroottinen lista siitä, mikä muka ei mene. Joku POPin dissaaminen, vaikka todellisuudessa käytetty POP liikkuu ERITTÄIN hyvin ja ihan käypään hintaan, sillä vaikka se ei ole trendipelle-merkki, niin se on toimiva, laadukas ja ihan kivan näköinen.
Olen samaa mieltä. Sekä mopon karkaamisesta että POPin tuotteista,
Mäkään en ymmärrä sitä kidialaisten POP-dissausta.
Se ei ole ehkä tyylillisesti mun ihan ykköslempibrändi (Mainio on), mutta yksi niistä, joihin eniten luotan. Ominaisuudet ovat huippua ja ne säilyvät monen lapsen käytön läpi, jos noudattaa pesuohjeita. Visuaalisesti ihan kivoja, ei niinku parhaita, mutta ihan ok kaikin puolin.
Ne liikkuvat erittäin hyvin (kokemuksena Facebook-ryhmät sekä Kumpulan Helmi) ja ihan kelpo hintaankin vielä. Yleensä lährevät ekana pyytämääni hintaan.
Niiden sukat aidosti kestävät kaksi käyttäjää ja seniin jälkeen löhtevät ehjinä kiertoon. Edim Papun tosi kivat sukat kestävät vain yhden lapsen käytön eli noin vuoden, sitten kuluvat puhki ja löystyvät.
Kerran POPin kumpparit meni nopeasti puhki. Palautin ne liikkeeseen ja sain mukisematta vastaavat tilalle ja niissäei ollut vikaa. Mutta muuten ksikki haalarit, tekniset aluspaidat, sukst, alkkarit, housut, merinovillat, siis ei moitteen sijaa!
Nykyisin Kumpulan Helmessä on tyhmä säöntö, että myyjän pitää tyhjentää pöytä oliko tunti vai 30 min ennen sulkemista.
Asiakkaana ottaa päähän kiirehtiä paikalle töiden jälkeen ja nähdä vaan ihmisten pakkaavan kasseihin myytäviään.
Ei mulla ole aikaa lorvia siellä päiväsaikaan. Miten se sitten aiemmin onnistui ihan hyvin sillai, että ihmiset tyhjensi pöytänsä tyyliin 15-10 min ennen suljemista?
Aina on paljon ostajia viimeisenä tuntina, kun se menee niin aikaisin kiinni. Se ei se äitiysloma jatku ikuiseti vaan ihmiset käy töissä, opiskelee yms.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin Kumpulan Helmessä on tyhmä säöntö, että myyjän pitää tyhjentää pöytä oliko tunti vai 30 min ennen sulkemista.
Asiakkaana ottaa päähän kiirehtiä paikalle töiden jälkeen ja nähdä vaan ihmisten pakkaavan kasseihin myytäviään.
Ei mulla ole aikaa lorvia siellä päiväsaikaan. Miten se sitten aiemmin onnistui ihan hyvin sillai, että ihmiset tyhjensi pöytänsä tyyliin 15-10 min ennen suljemista?
Aina on paljon ostajia viimeisenä tuntina, kun se menee niin aikaisin kiinni. Se ei se äitiysloma jatku ikuiseti vaan ihmiset käy töissä, opiskelee yms.
Joo toi tekee sen viimeisen tunnin hienan turhaksi ostavan asiakkaan kannalta. Ei ihan loppuun asti ajateltu.
Tässä tänö talvena näin siellä ikkunarivissä pöydän, jossa oli Mainion kuteita hintaan 40 e. Kyllä.
"Yllättäen" ne eivät liikkuneet. Varmaan hän tilittää täällä, että kauppa ei käy.