Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset vanhemmat, jokta haluaisitte Kumpulan Helmen (ent. Vekarakirppiksen) jatkuvan, menkää ostoksille!

Vierailija
21.12.2020 |

On ollut aika hiljaista, kun olen siellä käynyt. Silti ihan yhtä hyvää myytävää yhtä hyvillä hinnoilla kuin ennenkin.

En tiedä sitten onko ollut perusruuhkaa muina tunteina.

Mulla on ihan oma lehmä ojassa. Olen lähistöllä asuva hyvin pienituloinen yksinhuoltaja ja olen vaatettanut lapseni pitkälti ostamalla sieltä melkein kaiken pyydettyyn, usein edulliseen hintaan. Nytkin hyviä joululahjoja edullisesti.

Tuli oli, että firma kamppailee olemassaolostaan, kuten moni muukin pieni, itsenäinen kivijalkaliike nyt kamppailee. Ensin monta kuukautta kiinni tänä vuonna ja nyt ehkä asiakkaat pelkää, kun aika pieni tilahan se on, ennen aina tungosta.

Se liiketila on siitä kätevä, että näet jo ulkoa, onko tungosta ja voi jonottaa siinä ulkona. Ja siellä on tilaa, jos on vöhän asiakkaita, niin asioida sitten toisessa päässä liikettä.

Musta yrittäjän pitäisi ehkä pohtia tätä, tehdä vaikka joku lupaus, että ei ole yli 10 ihmisitä samaan aikaan ja jonkunlainen jonotussysteemi. Kesti mullakin uskaltaa mennä sinne, mutta tajusin sitten, että pystyy tosiaan ulkoa katsomaan, onko paljon porukkaa.

Tää on musta parhaita lasten kirppispaikkoja ikinä. Hyvä tarjonta, selkeä systeemi. Ipanainen oli toinen tärkeä ja sen korona jo kaatoi.

Kommentit (180)

Vierailija
61/180 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei onko teillä kokemusta Kumpulan Helmen eri pöydistä? (Vai mitä hyllyjä ne nyt tarkkaan ottaen oikeastaan ovat.)

Onko myynti samanlainen kaikissa. Ystäväni aina myynyt siinä keskikäytävällö ja ollut ihan tyytyväinen myyntimenestykseensä.

Mietin, että onko ne takaseinän pisteet huonommpia vai parempia? Niissä on enemmön pöytää mutta rekki kauhean ylhäällä? Kokemuksia kellään?

Vierailija
62/180 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä yhtään ihmettele jos ei kauppa käy myyjillä kun rekit täynnä toppavaatetta, haalareita, takkeja, housuja ja talvikenkiä.. Kohta on kesä.

No kyllä mä voisin ostaa vielä. Kahdessa tapauksessa:

1. Jos riittävän edullinen hinta/laatusuhde. Lopputalvesta aina lapsi hieman kasvaa talvitamineistaan. En viitsinostaa täysihintaista enää, kun menettelee vielä tuossa koossa oleva, muttta jos vastaan tulisi riittävän halvalla, ostaisin vielä.

2. Jos löytyisi oikein hyvä ja mieluisa ensi talveksi. Koska se on kuitenkin hankittava. Jotain perushommaa en ostaisi, mutta jos tukisi hyvökuntoinen lempikuosissa vastaan, voisin sen ostaa niin onpahan pois se stressi syksyltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/180 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei onko teillä kokemusta Kumpulan Helmen eri pöydistä? (Vai mitä hyllyjä ne nyt tarkkaan ottaen oikeastaan ovat.)

Onko myynti samanlainen kaikissa. Ystäväni aina myynyt siinä keskikäytävällö ja ollut ihan tyytyväinen myyntimenestykseensä.

Mietin, että onko ne takaseinän pisteet huonommpia vai parempia? Niissä on enemmön pöytää mutta rekki kauhean ylhäällä? Kokemuksia kellään?

On! Se takaseinän on vähän pimeä ja se yleensä kierretään viimeisenä. Eka käytävä paras, keskikäytävä myös ihan hyvä. Itse kun kierrän niin yleensä se vika takaseinän käytävä tulee käytyä vähän toisella silmällä läpi. Itse myynyt ekalla ja tokalla käytävällä, ekalla oli paras myynti, keskikäytävällä myös ihan hyvä.

Vierailija
64/180 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On! Se takaseinän on vähän pimeä ja se yleensä kierretään viimeisenä. Eka käytävä paras, keskikäytävä myös ihan hyvä. Itse kun kierrän niin yleensä se vika takaseinän käytävä tulee käytyä vähän toisella silmällä läpi. Itse myynyt ekalla ja tokalla käytävällä, ekalla oli paras myynti, keskikäytävällä myös ihan hyvä.

Niin mutta onko KOKEMUSTA siitä takaseinästä? Siis että itse ollut myyjänä?

Nyt kun siellä ollut enemmän tilaa, tuntuu, että ne pöydät myy kohisten. Niissä sama kuin muutenkin: jos on maltillisesti tavaraa, isommalta "pöytäpinta-alalta" tee hyvin löytöjä. Jos taas täynnä ja sotkuinen, sitä vain uupuu jo valmiiksi ja jaksaa matkaa.

Itse jo melkein vältän ekaa eli ikkunariviä. Aina täynnä vauvankamaa ja vauvaperheitä, itsellä ei vauvaa, niin mitäs sinne menisin. Myös ahtaampi kuin keskikäytävä.

Vauva-aikana taas en itse jakasanut sitä takaseinää ollenkaan, mutta nyt isompien lasten kanssa ymmärrän, että tilavampi henkariosasto mahdollistaa ne isompien lasten haalarit yms tosi hyvin esille. Niitä en tietenkään vilkaissutkaan, kun lapset oli ihan pieniä.

Mutta onko jollakin omakohtaista kokemusta siitä takaseinästä? Saman ne maksaa joka tapauksessa myyjälle.

Vierailija
65/180 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmiset laittavat ne omat myyntipisteensä liian täyteen, tulos on, että ainakin minä melkein ohitan vaan.

En jaksa alkaa huolella nosteleen kaikkea, että näkisin alempia. Täydessä pöydässä ei voi siirtää mitään siihen viereen käsistään vaan on hankalaa oikeesti nähdä niitä alempia. Ja jos sylissä vauva tai muuten laukkuja, niin siinä on jo kädet täynnä. Pitää malttaa niin, että ekat päivät myy ekat kamat ja sitten raahaa seuraavat, siten menee suurin osa tai kaikki. Terveisin Kokenut.

Vierailija
66/180 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä liike on kirpputorien painajainen. Epäsiisti, ahdas, tulee mieleen basaari alue. Aivan kamala kirpputori jossa kaikki on aina ihan hujan hajan, lelut/paidat/kengät/pipot on sekaisin samassa hyllyssä eikä hyllyillä ole merkintää minkä kokoisista vaatteista olisi edes kyse.

Käyn mieluummin kirpputoreilla jotka on siistejä missä vaatteet ja tavarat löytyvät helposti, missä hyllyt pidetään kunnossa.

Helmessäkin on monta työntekijää samaan aikaan. En ymmärrä miksi myyjät eivät pidä hyllyjä kunnossa.

Ihmiset äänestää jaloillaan.

Vierailija
67/180 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä liike on kirpputorien painajainen. Epäsiisti, ahdas, tulee mieleen basaari alue. Aivan kamala kirpputori jossa kaikki on aina ihan hujan hajan, lelut/paidat/kengät/pipot on sekaisin samassa hyllyssä eikä hyllyillä ole merkintää minkä kokoisista vaatteista olisi edes kyse.

Käyn mieluummin kirpputoreilla jotka on siistejä missä vaatteet ja tavarat löytyvät helposti, missä hyllyt pidetään kunnossa.

Helmessäkin on monta työntekijää samaan aikaan. En ymmärrä miksi myyjät eivät pidä hyllyjä kunnossa.

Jaa-a. En jaa kokemustasi.

Kaikilla ei ole aikaa koko ajan jörkkäillä omia pöytiään.

Itse tykkään mennä pöydittäin asiakkaana: usein olen löytänyt jotain tosi hyvää täältä, mitä en olisi löytänyt, jos olisin mennyt koon mukaan. Tyyliin lahja vauva-ystävälle ja omille lapsille vöhän isompia kokoja tosi mieluisia juttuja, jotka kannatti ostaa jo etukäteen.

Mutta samaa mieltä, että omistajana itse ahkeroisin enemmän siivoamassa. Välillä heillä on tosi kiire kassalla ja selkeesti puhelimessa vastaavat ihan työjuttuihin, sumplivat myyntivuoroja yms, mutta kyllä heillä JOSKUS olisi aikaa.

Sitten taas Kidia-konsepti, enpä tiedä. Siinä on etunsa, mutta samalla kaikki persoonallinen pieni jää pois. Löytämisen ilo. Ja kyllä laskuttavat RASKAALLA kädellä myyjää, en ikinä myisi siellä. KH:ssa myyn säännöllisin väliajoin, oikeinkin hyvin voitoin. Ja sesongin mukaan menen, normilogiikkaa.

Vierailija
68/180 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi kidian omistajat! Moni diggaa kirpparilla basaarimaisuudesta. Ainakin täällä tavaran oikea omistaja saa enemmän voittoa myyntierästään kuin se trokari eli kauppias...

Vierailija
69/180 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi kidian omistajat! Moni diggaa kirpparilla basaarimaisuudesta. Ainakin täällä tavaran oikea omistaja saa enemmän voittoa myyntierästään kuin se trokari eli kauppias...

En ole kidian omistaja, en koskaan edes päässyt käymään paikassa, mutta kieltämättä konsepti on kiinnostava heidän mainosten perusteella.

Ps. On myös olemassa monia muita kirpputoreja, jossa on siistit tilat ja hyllyt.

Jopa Fidassa on tuotteet siistimmin kuin Helmessä. Se näkyy asiakasmäärissä. Eli vinkkiä vaan omistajille, edellinenkin meni konkurssiin syystä.

Vierailija
70/180 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kidian omistaja, en koskaan edes päässyt käymään paikassa, mutta kieltämättä konsepti on kiinnostava heidän mainosten perusteella.

Ps. On myös olemassa monia muita kirpputoreja, jossa on siistit tilat ja hyllyt.

Jopa Fidassa on tuotteet siistimmin kuin Helmessä. Se näkyy asiakasmäärissä. Eli vinkkiä vaan omistajille, edellinenkin meni konkurssiin syystä.

Niin siis Kidian ensimmäinen versio oli se, joka meni konkurssiin.

Vierailija
71/180 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fidassa kaikki tavara on myyjän eli Fidan omaisuutta. Eli Fidan vastuulla. Eli he valitsevat mikä minnekin. Näin ei ole kirppari-itsepalvelupaikoissa, kuten Kump Helmessä.

On ihan eri luonteisia kauppoja, turha niitä vertailla, eivät ole toisiltaan mitenkään pois. Itse käyn sujuvasti molemmissa. Kuummastakin teen perheelle ja itselleni hyviä, käyttökelpoisia hankintoja.

Vierailija
72/180 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjien kokemuksia vielä kaipailen? Näyttää olevan nykyään aika paljon -50% lappuja pöydissä. Eikö kauppa käy vai onko liian kovat hinnat?

Vierailija
73/180 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjien kokemuksia vielä kaipailen? Näyttää olevan nykyään aika paljon -50% lappuja pöydissä. Eikö kauppa käy vai onko liian kovat hinnat?

Jos on järkevät hinnat, kauppa todella käy. Merkkivaatteesta vähän enemmän, peruskamasta suht edullista riippuen kunnosta ja vaatteen uutuudesta. VINKKI: Kaikki tietävät suurin piirtein, mikä malli ja kuosi on kuinkakin vanha lastenvaatteissa. Älä yritä myydä uudenveroisena jotain monta vuotta vanhaa MiniRodinia, vaikkei olisikaan risa. On selvää, että monen lapsen käyttämäeli saattaa hiutua puhki milloin vain.

Minulta menee Helmessä aina melkein kaikki, ilman mitään alennuksia. Mitään ei ole varastettu. Joitakin pitänyt etsiä muista pöydistä, koska ihmiset heittelee tavaroita mennessään. Takana kuusi eri myyntikertaa vuosien aikana, viimeisin noin kuukausi sitten.

Myyn aina hyväkuntoista puhdasta, tuoksutonta, suurin piirtein sesongissa muttei nyt neuroottisne tarkkaan. JA vaatteet aina sileitä.. (Mutta en silitä erikseen minäkään. En vain säilytä pyykkejä rutussa. Itse asiassa en ole koskaan ymmärtänyt niitä, joilla on puhtaat vaatteet kamalassa rutussa. Miten ne edes saadaan niin ruttuun, en ikinö runttaa vaatteita jonnekin kuin roskia. Eikö nämä ihmiset anna pyykkien kuivua vaan ruttaavat kosteina kaappiin? Ja kuka ruttaa kaappiin? Itse tein niin lapsena, kunnes kouluun mennessä äiti opetti, että vaatteet laitetaan henkariin tai viikataan. Viikkaus ei silloin aina onnistunut täydellisesti, mutta ei se nyt mitään aivokirurgiaa ole.)

Välillä tulee vastaan myyntipöytä, jossa jokainen vaate on joka paikasta rypyssä, hihakin monella eri epäsäännöllisellä vekillä. En katso pöydästä mitään, koska ajattelen, että nämä tukevat sotkuisesta kodista, jossa ei osata pestä pyykkiä eikä välitetä siisteydestä. .

Vierailija
74/180 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on järkevät hinnat, kauppa todella käy. Merkkivaatteesta vähän enemmän, peruskamasta suht edullista riippuen kunnosta ja vaatteen uutuudesta. VINKKI: Kaikki tietävät suurin piirtein, mikä malli ja kuosi on kuinkakin vanha lastenvaatteissa. Älä yritä myydä uudenveroisena jotain monta vuotta vanhaa MiniRodinia, vaikkei olisikaan risa. On selvää, että monen lapsen käyttämäeli saattaa hiutua puhki milloin vain .

TÄMÄ!

Muistan yhden pöydän tänä keväänä täynnä Mini Rodinia yms merkkejä ajalta kun nyt kouluun menevä lapseni oli vauva. En tiedä tarkkoja vuosia millekin vaatteelle, mutta muistan ne kuosit ja vaatteet kuitenkin. Ne jäävät mieleen.

Vaatteet olivat puhtaita, mutta ryppyisiä ja kivat hinnat. Sellainen hinta, joka olisi melkein uudesta, sileästä Mini Rodinista. Eli kymppi tosi ryppyisestö 7 vuotta vanhasta MR-paidasta. Hehkutti lapulla että "jäbälle Mini Rodinia".

Todennäköisesti oli itse ostanut ne kirpputorilta paljon halvemmalla omalle "jäbälleen".

Yllättäen viikon päätteeksi pöytä oli yhtä täynnä niitä ryppyisiä, vanhoja, vähän kuluneita kalliita vaatteita. Oli itsellöni myyntipöytä samaan aikaan, niin tämän huomasin ja jäi mieleen.

Uusi MR tai Mainio tai Papu tai Bobo menee hyvään hintaan tuolla. Pari vuotta vanha ok hintaan. Sen vanhempi menee halvalla hinnalla. Tavara liikkuu hyvin, jos se on siistiä ja oikein hinnoiteltu.

Vierailija
75/180 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on järkevät hinnat, kauppa todella käy. Merkkivaatteesta vähän enemmän, peruskamasta suht edullista riippuen kunnosta ja vaatteen uutuudesta. VINKKI: Kaikki tietävät suurin piirtein, mikä malli ja kuosi on kuinkakin vanha lastenvaatteissa. Älä yritä myydä uudenveroisena jotain monta vuotta vanhaa MiniRodinia, vaikkei olisikaan risa. On selvää, että monen lapsen käyttämäeli saattaa hiutua puhki milloin vain .

Vaatteet olivat puhtaita, mutta ryppyisiä ja kivat hinnat. .

Tarkoitin, että KOVAT hinnat.

-sama

Vierailija
76/180 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi Kidian myyntiin, liian kallis myyjälle. Älyttömät hinnat. Osaan itsekin hinnoitella, en ala siitä maksamaan ahneelle yrittäjälle.

Kumpulan Helmi on toimiva klassikko. Olen ostanut paljon ja myynyt hyvin kolme kertaa ja lisäksi pieniä eriämerkkivaaterekissä. Pelkästään hyvää sanottavaa. Toimiikuin junan vessa.

Joo ehkä ei kaupungin kaunein kirpputori, mutta eipä ole todella Kidiakaan. Ipanainen oli kodikas, mutta kulurakenne absoluuttisen idioottimainen, mitä he oikein ajattelivat.

Paras myyntipaikka kulmilla on pieni jaIHANA Metka Vallilassa. Lastenvaatteet menevät hyvään hintaan, samoik kaikki muu. Sinne vain pitkätjonot. Ihana, raikas paikka. Pieni, kodikas, valoisa liike, ei mikään romuhalli. Hyvän mielen paikka, hyvät voitot ja myös löydöt. Liikkeen pitäjä ei ole ahne, ei pyri tekemään voittoa toisten tavaroilla kuten Kidia. Maksat myyntipaikan vuokran etkä mitn ahneita prosentteja siihen päälle.

Vierailija
77/180 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metka! Todellakin!

Se on siisti, valoisa liike. Ei tunkkainen, uuvuttava halli.

Olen myynyt, samoin ystäväni. Hyvät voitot. Sekaisin kaikkea kodista, myös lasten vaatteita ja tavaraa. Kaikki menee. Siellä käy kaiken ikäisiä asiakkaita ihan koko ajan. Mitään ei varasteta. Siellä on kovasti kameroita ja niin matalat ne pöydät, ettei ole mitään mahdollisuutta oikein varkailla. Olen uskaltanut viedä aika arvokastakin tavraa ja saanut pyytämäni hinnan. Arkisemmat jutut sitten halvemmalla. Hyvät voitot.

Lastenvaatteista menneet kalliimmat designer-jutut suurempaan hintaan ja peruspaidat halpaan hintaan, saman päivänä siitä menneet kaikki. Suosittelen todella!

kumoulan Helmi toiseksi paras, kestoklassikko.

Asun Vallilassa, joten en jaksa käydä missään lähiöissä Kidiassa tms. Enkä oikein Töölönkään tarjonnoista tiedä. Metka ja Kumoulan Helmi palvelevat niin myyjänä kuin ostajana minua. Lastemme (kauniista) vaatteista melkein kaikki Helmestä. Pienituloinenkin voi kääriä lapsensa Papuun ja Mainioon Helmen avulla, kiitos.

Vierailija
78/180 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metka on tosi hyvä sekä ostajalle että myyjälle. Ihana paikka.

Vierailija
79/180 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt Helmessä tai Kidiassa tai vaikka Vallilan Metkassa? Kannattaako helteellä raahautua? helmeenhän on kyllä tosi hyvät yhteydet, mutta en asu ihan kulmilla? Jaksaako, jos sisällä kuuma eikä paljon myytävää? Onko nykyisin taas pöydät täynnä kuten ennen korona-aikaa?

Vierailija
80/180 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaan vien myyntiin, Helmeen vai Metkaan?

Asun Arabiassa, kumpikin siis ok etäisyydellä. Metkassa on vain kiinteä pöytähinta, ei mitään prosentteja päälle. Helmi taas suurempi = pöydän saa varmaan heti, Metkaan on jonoa.

Metkasta oon kuullut pelkkää hyvää kaikilta. Helmestä kavereilla ok kokemuksia, mutta pitäisi joka päivä ehtiä etsimään kamppeitaan muitten pöydistä, kuten tssäkin ketjussa on käynyt ilmi. (Niille ihmisille on helvetissä ihan oma ikuinen kirppari, jotka antavat lastensa retuuttaa pöytien tavaraa minne vain. Jotka oikein vievät taaperonsa viihtymään siihen hommaan.)

Miksei Helmen henkilökunta muuten YHTÄÄN katso pöytien perään? Ihan nätisti voi muistuttaa, että ettehän vie tavaroita toisiin pöytiin.