Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset vanhemmat, jokta haluaisitte Kumpulan Helmen (ent. Vekarakirppiksen) jatkuvan, menkää ostoksille!

Vierailija
21.12.2020 |

On ollut aika hiljaista, kun olen siellä käynyt. Silti ihan yhtä hyvää myytävää yhtä hyvillä hinnoilla kuin ennenkin.

En tiedä sitten onko ollut perusruuhkaa muina tunteina.

Mulla on ihan oma lehmä ojassa. Olen lähistöllä asuva hyvin pienituloinen yksinhuoltaja ja olen vaatettanut lapseni pitkälti ostamalla sieltä melkein kaiken pyydettyyn, usein edulliseen hintaan. Nytkin hyviä joululahjoja edullisesti.

Tuli oli, että firma kamppailee olemassaolostaan, kuten moni muukin pieni, itsenäinen kivijalkaliike nyt kamppailee. Ensin monta kuukautta kiinni tänä vuonna ja nyt ehkä asiakkaat pelkää, kun aika pieni tilahan se on, ennen aina tungosta.

Se liiketila on siitä kätevä, että näet jo ulkoa, onko tungosta ja voi jonottaa siinä ulkona. Ja siellä on tilaa, jos on vöhän asiakkaita, niin asioida sitten toisessa päässä liikettä.

Musta yrittäjän pitäisi ehkä pohtia tätä, tehdä vaikka joku lupaus, että ei ole yli 10 ihmisitä samaan aikaan ja jonkunlainen jonotussysteemi. Kesti mullakin uskaltaa mennä sinne, mutta tajusin sitten, että pystyy tosiaan ulkoa katsomaan, onko paljon porukkaa.

Tää on musta parhaita lasten kirppispaikkoja ikinä. Hyvä tarjonta, selkeä systeemi. Ipanainen oli toinen tärkeä ja sen korona jo kaatoi.

Kommentit (180)

Vierailija
21/180 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä kirppis, mutta koin siellä asioinnin vaikeaksi jo ennen koronaakin. Sisäänkäynti on ahdas ja käytävillä ei mahdu kunnolla ohittamaan kun kaikilla on tietty lapsetkin mukana. Joku uudelleenorganisointi ja pakollinen kiertosuunta turvaväleillä auttaisi paljon.

Ipanaista ei kyllä korona kaatanut. Saatiin kummilahjana lahjakortti sinne, joka oli vuoden voimassa. Siellä ei ollut ennen koronaakaan mitään ostettavaa tarjolla vaikka saman aikaan jouduttiin tekemään hankintoja laidasta laitaan. Ja ollaan kuitenkin täysin kyseisen kaupan ”kohderyhmää”.

Vierailija
22/180 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä kirppis, mutta koin siellä asioinnin vaikeaksi jo ennen koronaakin. Sisäänkäynti on ahdas ja käytävillä ei mahdu kunnolla ohittamaan kun kaikilla on tietty lapsetkin mukana. Joku uudelleenorganisointi ja pakollinen kiertosuunta turvaväleillä auttaisi paljon.

Ipanaista ei kyllä korona kaatanut. Saatiin kummilahjana lahjakortti sinne, joka oli vuoden voimassa. Siellä ei ollut ennen koronaakaan mitään ostettavaa tarjolla vaikka saman aikaan jouduttiin tekemään hankintoja laidasta laitaan. Ja ollaan kuitenkin täysin kyseisen kaupan ”kohderyhmää”.

Ohi alkuperäisen aiheen, ihmettelen, että et löytänyt Ipanaisesta mitään. Siellähän myytiin vain kaikkia mahdollisia hyväkuntoisia lasten vaatteita, jalkineita ja asusteita sekä leluja, kirjoja ja tarvikkeita vähän pienemmissä väärin. Uusina oli myynnissä kaupungin, ellei koko maa, kattavin kantoreppu+liinavalikoima, vaunuja ja rattaita ja niidne tarvikkeita, runsaasti kaikenlaisia vauvantarvikkeita, pieniä leluja ja puuhakirjoja, vauvojen ja lasten aurinkolaseja, potkupyöriä, kypäriä, asusteita, aurinkosuoja-asusteita yms tarviketta laastareista kylpyammeisiin Ja -ankkoihin ja tutteihin jne jne.

Olivat mielestäni idealisteja. Kallis, suuri liiketila, josta myyntikäytössä vain pieni osa. Iso tila ihanalle leikkipisteelle, kahvittelupistellee, kaksi vessaa, tilavuutta liikkua vaunujen kanssa. Sinne oli ihana mennä, oli lätevää, lapsi leikki pisteellä, pystyi vaihtamaan vaippaa ja istahtamaan. Kovempi bisnestyyppi olisi hylyyttänyt kahvittelupisteet täyteen myytävää kamaa yms. Plus aina monta tyyppiä töiss hinnoittelemassa yms. Oli ihanaa ostella koon eikä myyjän mukaan kaikkea. Itse ostin 50-200 eurolla kuussa. Vaikea käsitätä, ettei mitään löytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/180 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin myin Vekaralla, mutta asiakaskuntaan kuului varkaitakin. Se oli pois omista myyntituloista. Lisäksi olivat ne, jotka sotkivat pöydän, joten omia myytäviä joutui etsimään toisistakin pöydistä, kun kävin siivoamassa.

En tiedä, mikä on nykymeno, mutta kokemukset eivät kannusta myymään. Moni ostaja on asiallinen, mutta jotkut pilaavat kirppistelyfiiliksen.

Vierailija
24/180 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saisi uskaltautumaan kirppikselle?

Vierailija
25/180 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saisi uskaltautumaan kirppikselle?

Talvi. Kevät. Kesä. Syksy,

Pakko ostaa lasten vaatteet yms tamineet.

Haluan olla ekologinen ja kierrättää, mutta suurempi motivaatio/pakko on pienituloisuus. Työpaikka meni konkurssiin koronan jäljiltä. Lapsia ei voi jättää pukematta.

Joillekin kirppari on joku hobby. Mulle aivan yhtä olennainen paikka kuin ruokakauppa.

Tää on sellainen kirppari, että köyhäkin pystyy pukemaan lapsensa kauniisti. Samoja ajatuksia kuin ketjussa muillakin ollut. Laatumerkkejä kaupan sopuhintaan, usein ihan käyttämättömiäkin.

Vierailija
26/180 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hyvä kirppari.

Mutta ihmettelen vanhempia, jotka antaa omien lastensa römplätä ja sekoittaa toisten myyntipöydät ihan täysin. Siis ihan katsovat vierestä, kun lapsi ottaa jokaisen juuri viikatun vaatteen ja tavaran, kääntelee ja mätkäyttää takaisin ihan miten ja mihin sattuu. Siis näkevät, että viikkaan niitä siinä, siivoan siis ja antavat jonkun sellaisen sanotaanko 6-vuotiaan tarttua kaikkeen, nostella ja laittaa mihin vain. Mikä toi ilmiö on? En KOSKAAN antaisi lapseni sotkea toisten tavaroita, erityisesti jos näkisin, että toinen on JUURI käyttänyt aikaansa siivotakseen siinä.

Miksi yleensä ottaa lapsia mukaan sinne, koronan aikana etenkin? Olen itsekim yksinhuoltaja, mutta en koskaan ota lastani sinne, koska vähän ahdasta ja haluan keskittyä ostamiseen, tuotteen tarkasteluun, siksi niin hyviä ostoksia täällä teenkin. Paikka myös melko ahdas, ei sinne ole hyvä viedä ketään tukkimaan tilaa.

Toinen, mitä nämä minäminä-äidit tekee, on, että antavat lastensa ottaa niitä leluja myynnistä, kuljetella mukanaan ja jättää ihan mihin sattuu. Ettekö te tajua, että me ei saada niitä takaisin myynnin jälkeen, että ne hukkuu meiltä? Että tää on ihan sama kuin sä ottaisit jostain kaupstq ja palauttaisit johonkin toiseen kauppaan? Se voi olla iso menetys rahallisesti ja ihan teidän itsekkyyden ja tyhmyyden takia. Kai nyt jokainen ymmärtää, ettei ne kaikki myyntipöydät ole yhden ihmisen myyntipöytiä vaan eri tyyppien? Miten luulitte, että jollakin olisi aikaa köydä kaikii ne kymmen pöytää läpi ja etsiä tuotteitaan?

Mulla on tiukka tilanne juuri koronan tuoman tulojen vähentymisen ja epävarmuuden vuoksi. Myyn siellä vaatteitamme siksi, että saisimme vähän lisää rahaa. Tuntuu pahalta, että joku ikäänkuin haistattaa sille projektille päin naamaa, että yritän selvitä ilman konkurssia.

Vähän hienotunteisuutta, vähän ajatusta, kiitos!

Vierailija
27/180 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on hyvä kirppari.

Mutta ihmettelen vanhempia, jotka antaa omien lastensa römplätä ja sekoittaa toisten myyntipöydät ihan täysin. Siis ihan katsovat vierestä, kun lapsi ottaa jokaisen juuri viikatun vaatteen ja tavaran, kääntelee ja mätkäyttää takaisin ihan miten ja mihin sattuu. Siis näkevät, että viikkaan niitä siinä, siivoan siis ja antavat jonkun sellaisen sanotaanko 6-vuotiaan tarttua kaikkeen, nostella ja laittaa mihin vain. Mikä toi ilmiö on? En KOSKAAN antaisi lapseni sotkea toisten tavaroita, erityisesti jos näkisin, että toinen on JUURI käyttänyt aikaansa siivotakseen siinä.

Toinen, mitä nämä minäminä-äidit tekee, on, että antavat lastensa ottaa niitä leluja myynnistä, kuljetella mukanaan ja jättää ihan mihin sattuu. Ettekö te tajua, että me ei saada niitä takaisin myynnin jälkeen, että ne hukkuu meiltä? Että tää on ihan sama kuin sä ottaisit jostain kaupstq ja palauttaisit johonkin toiseen kauppaan? Se voi olla iso menetys rahallisesti ja ihan teidän itsekkyyden ja tyhmyyden takia. Kai nyt jokainen ymmärtää, ettei ne kaikki myyntipöydät ole yhden ihmisen myyntipöytiä vaan eri tyyppien? Miten luulitte, että jollakin olisi aikaa köydä kaikii ne kymmen pöytää läpi ja etsiä tuotteitaan?

Vähän hienotunteisuutta, vähän ajatusta, kiitos!

Joo, tää on uskomaton taipumus ihmisissä.

Minäkään en milloinkaan antaisi lasteni tarttua jonkun toisen omistamaan tavaraan ja heittää sen käsistään miten sattuu. Ei kyläänkään mennä niin, että heitellään toisen omistamia leluja ja tavaroita miten vain. Tosi huonot käytöstavat on ihmisellä, joka opettaa lapselleen, että toisen omistamalla tavaralla ei ole arvoa ja sinä saat ylimielisesti heitellä ja rutata sen miten vain haluat.

Tuolla lailla kasvatetut lapset on helposti isompina yksinäisiä, koska epähienotunteisista ihmisistä ei pidetä. Lapsi ei välttämättä osaa sanoa, miksei tykkää naapurin Millasta, mutta kun tulee aina kurja olo hänen kanssaan. Milla tuhahtelee sun leluille ja epähuomiossa pudottelee ne mennessään johonkin lattialle. Ei siis riko eikö paisko, mutta osoittaa, ettei arvosta, ettei ole väliä.

Mutta en ole tajunnut itse tuota, että jos ne tavarat menee eri paikoille, niin ne katoaa myyjältä. Onneksi olen itse tosi tarkkaan ottanut mukaani vain ne, jotka valitsen ostettavaksi. Tuota ei tule ajatelleeksi, ellei itse ole myynyt noissa paikoissa, mutta toihan on totta. Eihän niitä pysty helposti palauttaan, varsinkin jos hintalappu irtoaa, mitä tuolla tapahtuu toisinaan. En tiedä, kuinka myyntijakson jälkeen sitten menee, pitääkö tosiaan itse etsiä puuttuvat joka pöydän jokaisen tavaran alta, varmaan pitää. Hyvä kun kerroit tämän.

Vierailija
28/180 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä nyt paljon asiakkaita? Mietin myyntipaikkaa, kannattaako, osaako joku sanoa?

Vierailija
29/180 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä jengiä ilman maskia ostoksilla? Ja raahaavatko räkäisiä lapsia mukanaan ( se on käsittämätöntä monesta syystä eikä vähiten siitä syystä, että lapset sotkevat myyntipöytiä myös mun kokemuksen mukaan)

Se ärsyttää, kun olet itse laittanut järkevästi ja kauniisti oman myyntipöydän ja joku onkin roudannut isoja leluja ja vaatteita toisesta pöydästä hujan hajan omille hyllyille, joten kukaan ei näe niitä mun myynnnissä olevia. VÄhän skarppausta, please. <3

Vierailija
30/180 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleensä ottaa lapsia mukaan sinne, koronan aikana etenkin? Olen itsekim yksinhuoltaja, mutta en koskaan ota lastani sinne, koska vähän ahdasta ja haluan keskittyä ostamiseen, tuotteen tarkasteluun, siksi niin hyviä ostoksia täällä teenkin. Paikka myös melko ahdas, ei sinne ole hyvä viedä ketään tukkimaan tilaa.

Hyvä kysymys. Tiedättekö, että että kaikki mahdolliset asiakkaat eivät asu siinä kävelyetäisyydellä, eikä se ilman lapsia pistäytyminen onnistu millään puolen tunnin kaveriavulla. Minä olen käynyt Kumpulan Helmessä samalla kun on muutakin asiaa Helsinkiin. Aukioloajathan tuolla paikalla ovat muutenkin sellaiset, että sinne ehtii vain normaalin työpäivän aikana. Jos on pieniä lapsia ja hoitovapaalla, niin lasten kanssa pääsee mutta ei muuten.

Joko tällaisten asiakkaiden rahat ovat tervetulleita ja rattaiden kanssa pitäisi mahtua tekemään kierros koronaturvallisesti, tai sitten en kyllä toistaiseksi jaksa lähteä ajamaan ja toteamaan, että ei mahduta sisään.

Vierailija
31/180 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Tiedättekö, että että kaikki mahdolliset asiakkaat eivät asu siinä kävelyetäisyydellä, eikä se ilman lapsia pistäytyminen onnistu millään puolen tunnin kaveriavulla. Minä olen käynyt Kumpulan Helmessä samalla kun on muutakin asiaa Helsinkiin. Aukioloajathan tuolla paikalla ovat muutenkin sellaiset, että sinne ehtii vain normaalin työpäivän aikana. Jos on pieniä lapsia ja hoitovapaalla, niin lasten kanssa pääsee mutta ei muuten.

Joko tällaisten asiakkaiden rahat ovat tervetulleita ja rattaiden kanssa pitäisi mahtua tekemään kierros koronaturvallisesti, tai sitten en kyllä toistaiseksi jaksa lähteä ajamaan ja toteamaan, että ei mahduta sisään.

Samaa mieltä aukioloajoista, että olisi kiva olla auki vaikka seiskaan. Siihen kuuteen on vaikea ehtiäusein. Tosin en tiedä, ehkä ovat kokeilleet ja havaineet, ettei toimi. Ovat kuitenkin auki sekö lauantaina ett sunnuntaina, se on aika hienoa.

Kyllä mä vaan hoitovapaalla järjestin niin, ettei ollut lapsi mukana, koska en kokenut jörkeväksi ostaa hutiostoksia lapsen vaatiessa huomiota, aina on kylmä ja kuuma ja tylsää lapsella jne. Ei ole minusta lapselle kivaa, jos vanhempi aikoo kunnolla käydä valikoiman läpi. Mulla on vain yksi lapsi mutta olen yksinhuoltaja, olen silti onnistunut käymään ilman lapsia, vaikka on koko ajan kiir,e kukaanhan ei auta mua kotitöissä tms, aikani on kortilla. Aikataulutaj tarkkaan ostosreissut, on onnistunut. Koska moni paikka on niin ahdas, että on kurja esim vaunujen kanssa mennä mihin vain paitsi ehkö ruokakauppaan. Enkä kestä just sitä, että lapsi haluaa rempoa kaiken hyllyiltä. On vanhemman vastuulla, mitä ja miten ja minne se lapsi niitä tavaroita repii.

Vierailija
32/180 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vielä jengiä ilman maskia ostoksilla? Ja raahaavatko räkäisiä lapsia mukanaan ( se on käsittämätöntä monesta syystä eikä vähiten siitä syystä, että lapset sotkevat myyntipöytiä myös mun kokemuksen mukaan)

Se ärsyttää, kun olet itse laittanut järkevästi ja kauniisti oman myyntipöydän ja joku onkin roudannut isoja leluja ja vaatteita toisesta pöydästä hujan hajan omille hyllyille, joten kukaan ei näe niitä mun myynnnissä olevia. VÄhän skarppausta, please. <3

Olen käynyt lähipäivinä ja kaikilla oli maskit. Ihmisiä oli, mutta sillai sopivan vähän eli koin turvalliseksi. Kaikki yritti mun nähdäkseni asioida reippaasti. Turvavälit pystyi pitämään oikein hyvin. Käsidesiä oli eteisessä tarjolla.

Aika usein tuolla on huutavia lapsia, koska se on lapselle kurja paikka, itse otan suosiolla korvatulpat mukaan. Se ratkaisee sen.

Tuntui siltä, että kaikki ostivat. Että ei ole tultu paikalle kuluttamaan aikaa vaan ostamaan. Jäi hyvä fiilis ja tein hyviä ostoja.

Vierailija
33/180 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä jos lapset ovat mukana, ne on sen KOKO ajan tuojansa vastuulla: sinä katsot, että lapsi ei raahaa, revi ja ruttaa toisten myyntitavaraa eikä varsinkaan siirrä niitä pois paikaltaan.

Kaiken huippu on, että viedään myyntitavaraa leikkipisteeseen. Ei niitä sieltä kukaan tule ostamaan. Olen nähnyt, miten joku aikuinen vie lapselleen leikkipisteeseen lelut myyntipöydästä. Käskin viemään takaisin, vei silmiään pyöritellen, loukkaantuneena. Luuleeko joku, että me nähdään huviksemme se vaiva, että raahataan ja hinnoitellaan tavaramme ja käydään niitä pöytiä siivoilemassa ihan vaan siksi, että toiset vie ne tavarat pois myynnistä.

En anna omien lasteni kaupoissa koskaan räpeltää tavaroita turhan päiten. On opetettu pienestä pitäen ja olen sanonut, että jos menee rikki, äiti joutuu sen maksamaan. Pienenä pidin lapset aina rattaissa, oma lelu käsissään. Sitä suurempana on opetettu, että vain omassa kodissa saa tehdä tavaroillaan mitä mielii (paitsi jättää legoja tai palloja kävelyreiteille).

lapset ei opi rajaa oman ja toisen omaisuuden välillä, ellei sitä tietoisesti ja johdonmukaisesti opeta. Toisaalta monet aikuisetkaan ei tajua sitä.

Vierailija
34/180 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas osa pöydistä on tyhjä, asiakkaita ei ole paljon.  muutama pöytä on ilmaistavaran (tori.fi?) myyntikanava ja sitten joitakin aliexpress-pöytiä tai tarpeton  roska. toi on kaikkien surullisin, on niin pahasti riistiridassa kestävän kehitysten kanssa

Vierailija
35/180 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia kokemuksia tästä kenellekään? Onko kauppa käy nyt yms.

Vierailija
36/180 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei todellakaan käy enää kauppa. Pöytä maksaa +40eur, tienasin viikossa muutamasta vaatteesta 45eur. Näin hirveän vaivan pesemällä, silittämällä ja hinnoittelemalla ja käytännössä annoin tuotteet kirppikselle saamatta itse penniäkään. Haen loput pois ja lahjoitan mieluummin hyväntekeväisyyteen kuin tuonne enää. Puolet vaatteista ja leluista on varastettu / väärillä hyllyillä hukassa.

Ja mulla oli myynnissä Papua, Gugguuta ja Mainiota mielestäni hyvinkin hyvään hintaan (~10 euroa).

Vierailija
37/180 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on nyt tilanne? Kannattaako ottaa myyntipöytä?

mä olen tehnyt kahden vuoden aikana, kun olen kulmilla asunut, tosi paljon oikein hyviä löytöjä täältä. On paljon laatujuttuja. Juuri Mainio, Papu yms minun lempibrändejä ja värejä sopuhintaan, hyväkuntoisia. Ja sitten hyvin halvalla arjen peruskalsaria ja paitaa.

Mutta minusta liian ahdasta ja henkilökunta ei järjestele ja siivoile yhtään. Ystävälläni oli kerran se, että maksaa siitä, että henkilökunta pitää pöydän siistinä. Ei kyllä pitäneet. Ihan hujan hajan. Sen ymmärtää, ettei aina ehdi, mutta oli ihan hiljaista eikä ne käyneet siistimässä. Pitäisi ainakin päivän päätteeksi tai aluksi ehtiä siistiä, jos on se sopimus. Ja itse ohi mennessäni siistisin, jos olisin liikkeen omistaja. Niitä sellaisia diilejä ei ole koskaan kauhean monessa pöydässä kerrallaan.

Jos olisi minun liike, työntekijä olisi kyllä koko ajan hyllyjen välissä siistimässä, jos on hiljaista eikä kassalla tarvita. Se siistiys on ihan heidänkin etunsa. Ei kukaan osta hyvääkään tavaraa, jos sen päällä on pari isompaa vaatetta tai tavaraa levällään. Harva jaksaa alkaa viikata toisen pöytää, että löytää vaatteiden alta loput myyntituotteet.

Vierailija
38/180 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo kirppis ole jonkun varakkaan kotirouvan harrastusprojekti? Ainakin vuosia sitten siihen ulkopuolelle oli aina pysäköity hopeanvärinen uudehko Porsche koko päivän ajaksi jalkakäytävälle. Tuskin se konkkaan menee. Taitaa olla koko kirppis vähän kuin hyväntekeväisyyttä vähävaraisia varten.

Vierailija
39/180 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siellä on vähän parantunut se, että tavarat kulkeutuu toisten myyjien pöytiin tai lapsen kantavat mukanaan leikkipisteeseen ja minne lie. Ehkä joku on ihan tästäkin ketjusta tajunnut sen, että tavaran joutuminen toisiin pöytiin on suuri ongelma myyntiajan loputtua. (Sitähän ei tule ajatelleeksi, jos ei ole itse ollut koskaan myyjän kengissä.)

Käyn suht usein ja kuulen vanhempien neuvovan lapsia, että yhtään ei saa kantaa muualle sitä, mitä ottaa käsiinsä. Tai aikuinen on ihan vieressö ja koko ajan katsoo lapsen perään. Peukku tälle. Ehkä en kuullut ja nähnyt tällaista fiksua hommaa aikaisemmin.

Itse olen ostanut paljon ja ollut kerran myyjänä. Olin ihan tyytyväinen myyntiin. Kävin itse järkkäilemäasä pöytää, kun lähellä asun. Aina se oli sekaisena silloin, mutta tästä on noin kaksi vuotta aikaa.

Taidanpa mennä taas. Tiiviisti maskissa. Olisipa joku rajoitus ihmisten määrässä tai ainakin maskipakko.

Vierailija
40/180 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo kirppis ole jonkun varakkaan kotirouvan harrastusprojekti? Ainakin vuosia sitten siihen ulkopuolelle oli aina pysäköity hopeanvärinen uudehko Porsche koko päivän ajaksi jalkakäytävälle. Tuskin se konkkaan menee. Taitaa olla koko kirppis vähän kuin hyväntekeväisyyttä vähävaraisia varten.

Kyllä nää on hyviä bisneksiä, jos on järkevä sijainti ja riittävän edullinen vuokra eli liiketila tuottaa. Lapsiperheillä on jatkuva pakollinen tarve hankkia seuraavaa kokoa joka säähän ja seuraavan ikätason lelua, tarviketta ja kirjaa. Ja hankkiutua eroon niistä, mitä oma perhe ei enää tarvitse. Eli win-win on tällainen paikka. Juuri oli artikkeli Hesarissa tms, että Ipanaaisen entiset yrittäjät tekee nyt Kidia-liikkeella suurta voittoa. Ovat minimoineet vuokran (pieni tila ja se on hyötykäytössä, ei mitään kahvittelusohvaryhmiä) ja miettineet sijainnit uudelleen ja liike tuottaa oikein hyvin.