Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset vanhemmat, jokta haluaisitte Kumpulan Helmen (ent. Vekarakirppiksen) jatkuvan, menkää ostoksille!

Vierailija
21.12.2020 |

On ollut aika hiljaista, kun olen siellä käynyt. Silti ihan yhtä hyvää myytävää yhtä hyvillä hinnoilla kuin ennenkin.

En tiedä sitten onko ollut perusruuhkaa muina tunteina.

Mulla on ihan oma lehmä ojassa. Olen lähistöllä asuva hyvin pienituloinen yksinhuoltaja ja olen vaatettanut lapseni pitkälti ostamalla sieltä melkein kaiken pyydettyyn, usein edulliseen hintaan. Nytkin hyviä joululahjoja edullisesti.

Tuli oli, että firma kamppailee olemassaolostaan, kuten moni muukin pieni, itsenäinen kivijalkaliike nyt kamppailee. Ensin monta kuukautta kiinni tänä vuonna ja nyt ehkä asiakkaat pelkää, kun aika pieni tilahan se on, ennen aina tungosta.

Se liiketila on siitä kätevä, että näet jo ulkoa, onko tungosta ja voi jonottaa siinä ulkona. Ja siellä on tilaa, jos on vöhän asiakkaita, niin asioida sitten toisessa päässä liikettä.

Musta yrittäjän pitäisi ehkä pohtia tätä, tehdä vaikka joku lupaus, että ei ole yli 10 ihmisitä samaan aikaan ja jonkunlainen jonotussysteemi. Kesti mullakin uskaltaa mennä sinne, mutta tajusin sitten, että pystyy tosiaan ulkoa katsomaan, onko paljon porukkaa.

Tää on musta parhaita lasten kirppispaikkoja ikinä. Hyvä tarjonta, selkeä systeemi. Ipanainen oli toinen tärkeä ja sen korona jo kaatoi.

Kommentit (180)

Vierailija
81/180 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voitteko kuvitella, sinne ei voi mennä vaunujen kanssa. Eli vielä menee ainakin pari vuotta että meidän vauvan kanssa voi sisälle mennä tutkiskelemaan tarjontaa..

Vierailija
82/180 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voitteko kuvitella, sinne ei voi mennä vaunujen kanssa. Eli vielä menee ainakin pari vuotta että meidän vauvan kanssa voi sisälle mennä tutkiskelemaan tarjontaa..

No kun ei mahdu, niin ei mahdu.

Itse en koskaan ota lastamykaan, koska halyan katsoa rauhassa, mitä ostan sen sijaan että arpoisin pitääkö vaihtaa vaippa tai kuunnella itkua. Ja mä sentään olen yksinhuoltaja eli ei ole automaattisesti joku hoitamassa...

Mieluummin vaunuttomuus kuin vähemmän myyntipaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/180 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siellä vaikka kuinka paljon vaunuja, ihan en tajua tätä.

Vierailija
84/180 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. (Niille ihmisille on helvetissä ihan oma ikuinen kirppari, jotka antavat lastensa retuuttaa pöytien tavaraa minne vain. Jotka oikein vievät taaperonsa viihtymään siihen hommaan.)

Miksei Helmen henkilökunta muuten YHTÄÄN katso pöytien perään? Ihan nätisti voi muistuttaa, että ettehän vie tavaroita toisiin pöytiin.

Haha. Nauroin ääneen tuota ekaa juttua. Kyllä!

Ja toiseen, samaa mieltä. Jos ihminen ei ole ikinä itse myynyt mitään tällaisessa paikassa, ei välttämättä tule ajatelleeksi, että toiseen pöytään hilattu tavara ei löydä takaisin omistajalleen. Lisäksi itseäni harmittnut, kun omaan pöytään raahattu muista pöydistä tavaraa siihen päälle. Jotain henkkamaukka-ryönää omien siistien Papujeni päälle, eihän ne näy sieltä alta!

Tästä ei missään ole mitään mainintaa. Ihan hyvin voisi olla lappuja, joissa ystävällisesti huomautetaan tästä. ta8 edes yksi lappu ovessa. Sen voi ilmaista tosi mukavasti ja sille olisi tarvetta.

Vierailija
85/180 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ostamillään kirpparilla pöydästä, joka haisee pesuaineelle. Ja joskus haisee metrien päähän.

Tää koskee sekä imeliä "kukkaistuoksuja" että "omo"-hajua.

Maskiaikana ostin epähuomiossa muutaman ja pahin piti pestä kahdesti ja vielä tuulettaa parvekkeella muutaman vuorokauden!

Hajusteeton pesuaine on aina varmin vaihtoehto. Sellaisen voi ostaa jokainen. Sillä vaikka ei saisikaan päänsärkyä tai iho-oureita pesuainejäämistä, ei vaan välttämättä tykkää juuri siitä hajusta, joka sinun vaatteessasi on.

Viime viikolla täällä oli yksi pöytä asiallista vaatetta meille sopivassa koossa siellä keskikäytävillä. Vaatteita ei tarvinnut edes nuuhkaista, koska haisu leijaili vastaan jo kaukaa. En ostanut, en jäänyt edes katsomaan, haju oli niin tyrmäävä. (On myös ongelmallista vesistöjä ajatellen, ei ole hajusteet mitään luonnontuotteita koskaan...)

Vierailija
86/180 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kidia on tosi kallis myyjälle. Myin hyväkuntoisia vaatteita (ns. kalliita merkki- sekä halvempia ketjuvaatteita), mutta myyvät ne kaikki käsittämättömän halvalla, ja jokaisesta menee käsittelymaksu 0,40 euroa ja vielä varausmaksu 7,90 euroa. Summa summarum, myin yhteensä 100 eurolla, josta itselleni jäi 25 euroa ja Kidialle meni 75 euroa. 

Vierailija
87/180 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kidia on tosi kallis myyjälle. Myin hyväkuntoisia vaatteita (ns. kalliita merkki- sekä halvempia ketjuvaatteita), mutta myyvät ne kaikki käsittämättömän halvalla, ja jokaisesta menee käsittelymaksu 0,40 euroa ja vielä varausmaksu 7,90 euroa. Summa summarum, myin yhteensä 100 eurolla, josta itselleni jäi 25 euroa ja Kidialle meni 75 euroa. 

Musta tää on ihan tajuton konsepti. En ymmärrä, miksi kukaan suostuu tällaiseen.

Kun myydään toisen omistamaa tavaraa jossakin liikkeessä (tällaistahan on tehty aina, myyntitilit), niin on selvää, että siitä menee selkeirä kuluja myynnin hoitavalle taholle. Liikkeellä on aina menoja, joista liiketilan vuokra on tosiaan vain yksi ja jotakin voittoa pitäisi työstä myös jäädä kulujen jälkeen. Mutta silti, suurin osa tavaran myyntihinnasta kuuluu tavaran oikealle omistajalle. Kidian ja muiden vastaavien tapauksessa tavaran omistaja rahoittaa liikettä omalla omaisuudellaan. Mielestäni niin kamalaa, että en enää mene sinne edes ostamaan.

Vierailija
88/180 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tyhjiä pöytiä jo kuukausia. Vähän kävijöitä. Missä kaikki myijät ja ostajat?

Vierailija
89/180 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon tyhjiä pöytiä jo kuukausia. Vähän kävijöitä. Missä kaikki myijät ja ostajat?

Lieneekö Kidia vienyt osan kävijöistä? Itse kävin juuri tänään ja tein aivan todella hyviä löytöjä. Kumpulan helmessä pitää kuitenkin olla kunnoll aikaa, koska vaatteet pitää tonkia esiin.

Vierailija
90/180 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lieneekö Kidia vienyt osan kävijöistä? Itse kävin juuri tänään ja tein aivan todella hyviä löytöjä. Kumpulan helmessä pitää kuitenkin olla kunnoll aikaa, koska vaatteet pitää tonkia esiin.

Selvennykseksi, tein hyviä löytöjä siis juuri Kumpulan helmessä, en Kidiassa...

Vierailija
91/180 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tehnyt löytöjä, viimeksi eilen ja melkrin kaikki myyntipaikat oli täynnä.

Aikuisten piste on parantunut paljon. Harmisti vasn itselle väärää kokoa oli nyt.

Vierailija
92/180 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Kumpulan Helmessä vaatetta myös isommille lapsille vai lähinnä vauva-taaperokokoa? En ole moneen vuoteen käynyt kun ei ole ollut asiaa sinne suunnille, mutta tämän keskustelun innoittamana voisi pistäytyä. Lapset vaan ei ole enää ihan pieniä vaan käyttävät jo kokoja 110-140. Muistan kyllä tehneeni huippulöytöjä kun olivat pieniä.

Vierailija
93/180 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet tavaroista varastettiin tuolta kun myin. Aikuiset miehet kiertelivät pöytiä. Mammat tonkivat pöydän sekunnissa epäjärjestykseen kun kävin järjestämässä.

Mielummin vein sitten siistit käyttövaatteet suoraa uffille ja oikeat merkkikamat annoin kavereille.

Vierailija
94/180 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Kumpulan Helmessä vaatetta myös isommille lapsille vai lähinnä vauva-taaperokokoa? En ole moneen vuoteen käynyt kun ei ole ollut asiaa sinne suunnille, mutta tämän keskustelun innoittamana voisi pistäytyä. Lapset vaan ei ole enää ihan pieniä vaan käyttävät jo kokoja 110-140. Muistan kyllä tehneeni huippulöytöjä kun olivat pieniä.

Kyllä siellä on näkynyt isompiakin kokoja myynnissä.

Vierailija
95/180 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kidia tuskin vaikuttaa. Pari pientä puotia lähiöissä kaukana täältä. Miksi kukaan Kumpulasta, Arabiasta tai Käpylästä lähtisi lähiöihin, ellei nyt jollakin ole työpaikka siellä?

Helmi somettaa musta oudosti. Nostetaan kaikkea Disney-kamaa tai niitä suurisilmäisiä muovijuttuja ja myynnisdäkin joku ylikäämäpöytä kaikkea muovikrääsälelua.

Vierailija
96/180 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on kokoja 110 ylöspäin. 140 valikoima jo niukempi, muttei mahdoton. On sitäkin isompia aina välillä, oikein hyviäkin juttuja. Mutta toi 110 todella on ihan ydin-osastoa.

Ei multa ole koskasn mitään varastettu, mobet kerrat olen myynyt ja tyytyväinen tulokseen.

Vierailija
97/180 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet tavaroista varastettiin tuolta kun myin. Aikuiset miehet kiertelivät pöytiä. Mammat tonkivat pöydän sekunnissa epäjärjestykseen kun kävin järjestämässä.

Mielummin vein sitten siistit käyttövaatteet suoraa uffille ja oikeat merkkikamat annoin kavereille.

Siis näit jotain varkaita etkä tehnyt asualle mitään vai? Et sanonut henkilökunnalke?

Vai pidät jokaista miesasiakasta varkaana?

Toi epäjärjedtys on kyl totta, mutta se selittää sun varkausjutut. Tavarat kulkeutuu toidiin pöytään ja ne pitää itse käydä etsimässä kuten muillakin itsepalvelukirppiksillä.

Oon myynyt monet kerrat, yhtään mitään ei ole varastettu. Mutta toisiin pöytiin kyllä kulkeneet.

Vierailija
98/180 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä on näkynyt isompiakin kokoja myynnissä.

Minulla on siellä ekaluokkalaiseni pieneksi jääneitä vaatteita ja jalkineita juuri nyt myynnissä, vielä tämän päivän. Aika hyvin ne on siellä liikkuneet, mutta vielä on hyviä myös jäljellä.

Vierailija
99/180 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Summa summarum, myin yhteensä 100 eurolla, josta itselleni jäi 25 euroa ja Kidialle meni 75 euroa. 

Tää on aivan kohtuuton suhde. Miten te lähdette tällaiseen vedätykseen?

Helmessä jos myynti on tasan 100 e, niin myyjä saa 51 e, Helmi 49 e. Että on tuossa aikamoinen ero Kidian ryöstöön.

Toisaalta ei noista summista tietty paljon jää ei Kidialle, ei Helmelle, vaan ne menevät vuokrana tilan omistajalle, sitten sähköön, veteen, kirpparikalleen, kirjanpitäjälle, vakuutukseen, pankki- ja luottokorttisopimuksiin ha maksukonevuokraan, eläkemaksuihin yms ja verottajalle.

Mutta silti Helmi on merkittävästi reilumpi. Ja mitä enemmän myyt, sen enemmän tienaat suhteessa Helmeen. Heidän osuutensa ei nouse enää per myyty vaate. Tai nousee mutta ihan merkityksettömiä ropoja, se 7% myynnistä. Tossa 100 euron myynnin laskutoimituksessa se siis on jo laskettuna.

(Ja noin pieni eli 100e se myynti ei itselläni muuten ole koskaan siellä ollut, vaikka myynnissä arkista perusvaatetta, ei mitään super-priimaa)

Että olen todellakin pro Helmi.

Vierailija
100/180 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Kumpulan Helmi ole mitenkään pelkkä vauva/taapero-paikka. Omat lapset eskari ja tokaluokka, täältä melkein kaikki heidän vaatteensa, kirjansa ja lelunsa. Aidosti siis suurin osa.

Myös omia vaatteita olen myynyt ja pari hyvää itselle löytänyt.