Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset vanhemmat, jokta haluaisitte Kumpulan Helmen (ent. Vekarakirppiksen) jatkuvan, menkää ostoksille!

Vierailija
21.12.2020 |

On ollut aika hiljaista, kun olen siellä käynyt. Silti ihan yhtä hyvää myytävää yhtä hyvillä hinnoilla kuin ennenkin.

En tiedä sitten onko ollut perusruuhkaa muina tunteina.

Mulla on ihan oma lehmä ojassa. Olen lähistöllä asuva hyvin pienituloinen yksinhuoltaja ja olen vaatettanut lapseni pitkälti ostamalla sieltä melkein kaiken pyydettyyn, usein edulliseen hintaan. Nytkin hyviä joululahjoja edullisesti.

Tuli oli, että firma kamppailee olemassaolostaan, kuten moni muukin pieni, itsenäinen kivijalkaliike nyt kamppailee. Ensin monta kuukautta kiinni tänä vuonna ja nyt ehkä asiakkaat pelkää, kun aika pieni tilahan se on, ennen aina tungosta.

Se liiketila on siitä kätevä, että näet jo ulkoa, onko tungosta ja voi jonottaa siinä ulkona. Ja siellä on tilaa, jos on vöhän asiakkaita, niin asioida sitten toisessa päässä liikettä.

Musta yrittäjän pitäisi ehkä pohtia tätä, tehdä vaikka joku lupaus, että ei ole yli 10 ihmisitä samaan aikaan ja jonkunlainen jonotussysteemi. Kesti mullakin uskaltaa mennä sinne, mutta tajusin sitten, että pystyy tosiaan ulkoa katsomaan, onko paljon porukkaa.

Tää on musta parhaita lasten kirppispaikkoja ikinä. Hyvä tarjonta, selkeä systeemi. Ipanainen oli toinen tärkeä ja sen korona jo kaatoi.

Kommentit (180)

Vierailija
41/180 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo kirppis ole jonkun varakkaan kotirouvan harrastusprojekti? Ainakin vuosia sitten siihen ulkopuolelle oli aina pysäköity hopeanvärinen uudehko Porsche koko päivän ajaksi jalkakäytävälle. Tuskin se konkkaan menee. Taitaa olla koko kirppis vähän kuin hyväntekeväisyyttä vähävaraisia varten.

Kyllä nää on hyviä bisneksiä, jos on järkevä sijainti ja riittävän edullinen vuokra eli liiketila tuottaa. Lapsiperheillä on jatkuva pakollinen tarve hankkia seuraavaa kokoa joka säähän ja seuraavan ikätason lelua, tarviketta ja kirjaa. Ja hankkiutua eroon niistä, mitä oma perhe ei enää tarvitse. Eli win-win on tällainen paikka. Juuri oli artikkeli Hesarissa tms, että Ipanaaisen entiset yrittäjät tekee nyt Kidia-liikkeella suurta voittoa. Ovat minimoineet vuokran (pieni tila ja se on hyötykäytössä, ei mitään kahvittelusohvaryhmiä) ja miettineet sijainnit uudelleen ja liike tuottaa oikein hyvin.

Kidiassa on minusta liian suuret kulut. Minulla on vain yksi lapsi ja ei siis vuoria sitö tavaraa, joten ei kannata minulle, monelle muulle kannattaa. Kidia on nostanut selkeesti Helmenkin hintatasoa. Viime vuonna vielä pystyi ottaan sen pöydän, että 50% myynnistä menee heille ja he hoitaa kaiken. Toi oli musta safe bet, koska en tiennyt saaanko paljonkin myyntiä, niin ainakaan ei joutuisi miinukselle. Myin aika hyvin, muttei ollut kovin montaa arvokasta, niin tuotto ei ollut suuri, mutta ihan hyvä mieli jäi. Nyt tuon 50% lisäksi pitäisi maksaa 18e jörjestelykuluja, silloin se ei mulle enää kannata. Toi on jo tosi monta sellaista parin euron perusarkivaatetta, jotka menee sitten ihan tohon. Näin minä näen, toiset ehkä toisin.

Vierailija
42/180 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo kirppis ole jonkun varakkaan kotirouvan harrastusprojekti? Ainakin vuosia sitten siihen ulkopuolelle oli aina pysäköity hopeanvärinen uudehko Porsche koko päivän ajaksi jalkakäytävälle. Tuskin se konkkaan menee. Taitaa olla koko kirppis vähän kuin hyväntekeväisyyttä vähävaraisia varten.

Kyllä nää on hyviä bisneksiä, jos on järkevä sijainti ja riittävän edullinen vuokra eli liiketila tuottaa. Lapsiperheillä on jatkuva pakollinen tarve hankkia seuraavaa kokoa joka säähän ja seuraavan ikätason lelua, tarviketta ja kirjaa. Ja hankkiutua eroon niistä, mitä oma perhe ei enää tarvitse. Eli win-win on tällainen paikka. Juuri oli artikkeli Hesarissa tms, että Ipanaaisen entiset yrittäjät tekee nyt Kidia-liikkeella suurta voittoa. Ovat minimoineet vuokran (pieni tila ja se on hyötykäytössä, ei mitään kahvittelusohvaryhmiä) ja miettineet sijainnit uudelleen ja liike tuottaa oikein hyvin.

Kidiassa on minusta liian suuret kulut. Minulla on vain yksi lapsi ja ei siis vuoria sitö tavaraa, joten ei kannata minulle, monelle muulle kannattaa. Kidia on nostanut selkeesti Helmenkin hintatasoa. Viime vuonna vielä pystyi ottaan sen pöydän, että 50% myynnistä menee heille ja he hoitaa kaiken. Toi oli musta safe bet, koska en tiennyt saaanko paljonkin myyntiä, niin ainakaan ei joutuisi miinukselle. Myin aika hyvin, muttei ollut kovin montaa arvokasta, niin tuotto ei ollut suuri, mutta ihan hyvä mieli jäi. Nyt tuon 50% lisäksi pitäisi maksaa 18e jörjestelykuluja, silloin se ei mulle enää kannata. Toi on jo tosi monta sellaista parin euron perusarkivaatetta, jotka menee sitten ihan tohon. Näin minä näen, toiset ehkä toisin.

Sama mielipide täällä. Kovin kallis on Kidia myyjälle, vaikka ei ostajalle. ja ehkä Helmikin. Toistaiseksi vähän halvempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/180 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei todellakaan käy enää kauppa. Pöytä maksaa +40eur, tienasin viikossa muutamasta vaatteesta 45eur. Näin hirveän vaivan pesemällä, silittämällä ja hinnoittelemalla ja käytännössä annoin tuotteet kirppikselle saamatta itse penniäkään. Haen loput pois ja lahjoitan mieluummin hyväntekeväisyyteen kuin tuonne enää. Puolet vaatteista ja leluista on varastettu / väärillä hyllyillä hukassa.

Ja mulla oli myynnissä Papua, Gugguuta ja Mainiota mielestäni hyvinkin hyvään hintaan (~10 euroa).

Tässä on just se, että pitäisi kohdata oikean kokoiset vaatteet ja oikean kokoinen lapsi ostajalla.

Mulle käynyt täällä muutaman kerran niin, että pöytä täynnä juuri oikeankokoista, hyväkuntoista Papua ja Mainiota ihanissa väreissä, ihan ok hintaan ja hyvässä kunnossa ja ostaisin heti vaikka 10 kpl niistä, mutta mulla poika ja pöydän vaatteet onkin mekkoja ja tunikoita...

Tällaiselle kaupalle tärkeetä on, että käy paljon ostajia että tarjonta kohtaa ostajan.

Isompien lasten vaatteita on vähemmän ja niiden ostajiakin vähemmän. Mutta kyllä ainakin 5-6-vuotiaalle vielä aika hyvin löytyy ja olen saanut myös myytyä täällä omani. Sattumaahan se aina vähän on. Itse ostajana pyrin käymään noin kerran viikossa ja sillä tavalla näen suurin piirtein kaikki myyntipöydät.

Jotkut myyntipöydät on niin täynnä, ettei jaksa alkaa kauhoa sieltä alta, että onkohan jotain sopivaa.

Vierailija
44/180 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ihan sama, mikä on omistajan perhestatus ja varallisuus, kunhan liike on asiallisesti hoidettu. En ole kuullut kenenkään valittavan mistään epärehellisyydestä tai hämäryyksistä. Hyvin selkeä systeemi, joka selvästi toimii.

Olen monta vuotta asioinut silloin tällöin ja tehnyt paljon hyviä ostoksia. Ihan jopa joululahjoiksi löytänyt paljon käyttämätöntä tai aivan uudenveroista hyvää vaatetta ja lelua.

Vierailija
45/180 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli juuri myyntijakso Kidiassa ja viimeiseksi kyllä jäi: varausmaksu 50,- max. 80 tuotteesta ja näiden myyntituotosta sain 50%. Myyvät todella halvalla ja mm. Molon uudesta collegesta mulle jäi 5 eur. Neljästä säkillisestä vaatetta sain 75,-. Jos olisin jaksanut Facebookissa myydä puoletkaan vaatteista, olisin saanut n. 300,-.

Ymmärrän, että yrittäjällä on vuokrat maksettavana ym., mutta nyt näin aivan hullun vaivan pesemällä ja silittämällä ja käytännössä vain kannatin yrittäjän toimintaa sen sijaan että olisin tuon 75,- saadakseni myynyt muutaman vaatteen (hyviä merkkivaatteita) ja antanut loput hyväntekeväisyyteen. Kumpulan Helmestä on sentään aina käteenkin jotain jäänyt, sinne siis ensi kerralla jos itse ei ehdi/jaksa myydä.

Vierailija
46/180 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt kolme aloitusta tehnyt Kidiasta ja aina ne poistetaan - omistaja ei näytä sallivan keskustelua?

Vierailija
47/180 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin joku edellä kirjoitti, isommille lapsille Helmestä ei löydy oikein mitään. Niinpä en ole enää käynyt, vauva-aikana kävin paljon.

Vierailija
48/180 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin myyn parhaat koko ajan vähitellen itse ja liput uffille

Vierailija
49/180 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin myyn parhaat koko ajan vähitellen itse ja liput uffille

Luulen, että näin on itsekin alettava tekemään. Noi kirppikset toimii ehkä hyvin, kun myytävänä massakamaa minkä jokatapauksessa antaisi pois, mutta ainakaan Kidiaan ei parempaa merkkikamaa kannata laittaa alihintaan myytävällä. Ja alihinnalla tarkoitan sitä, että voin sen uuden Molon paidan myydä itse kymmenellä eurolla sen sijaan että vien sen myytäväksi kymmenellä eurolla ja saan itse siitä neljä euroa kulujen jälkeen. 

Vanhemmille lapsille tosiaan harvemmin kirppiksiltä löytyy mitään - meilläkin menee suurin osa jopa roskiin kun housunpolvista ei ole mitään jäljellä useiden paikkalujen jälkeen. Siksi ehkä harmitus, kun hyvälaatuisesta merkkitavarasta kirppiksen kautta ei jää mitään itselle käteen :D 

Vierailija
50/180 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toi Kidia on enemmän vauvakamalle suunnattu. Hertsi ainakin on niin pieni ettei sinne enempää mahtuisikaan, isommille ei ole edes rekkejä. Ja kohtuuttoman kallis myyjälle mustakin, pihakirppikset / face toimii hyvälle tavaralle paremmin.

Vierailija
51/180 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Kumpulan Helmi palvelee myös esikoululaisen perhettä. Sen ikäisen tavaraa ja vaatetta on vähemmän, mutta yleensä aina jotakin löytyy. Olen myös myynyt 6,5-vuotiaalta juuri pieneksi jäänyttä tämän vuoden puolella ja melkein kaikki meni, niin vaatteet kuin kirjat kuin tavaratkin. Selkeästi jäin voitolle tosiaan ja hyvä mielikin.

Eli älkää lannistuko, muut isompien lasten vanhemmat. Vaan käydään edelleen, että meidän vertaisryhmä myös myy siellä jatkossa. Tosiaan suosittelen oman kokemuksen pohjalta.

Pidetään Helmi meillekin toimivana, myydään ja ostetaan. Kidia riistää minusta vähän myyjää ja toisaalta syrjii isompia lapsia, samoin Moody Monday Vallilassa.

Vierailija
52/180 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja älkää nyt ainakaan Uffiin viekö mitään! Jos haluatte lahjoittaa, niin mielellään osoitteeksi SPR Kontit tai Fida jaHelsingissä myös Emmaus, toimivat eettisesti. Erityisesti pieni, mutta perinteikäs Emmaus (Vallila ja Lauttasaari) on super-ihana.

Vierailija
53/180 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei luenko mä oikein, että Kidian tapauksessa Kidia tienaa myyntijaksosta selkeästi enemmän kuin myyjä?

Toi on törkeetä, miten toi on perusteltavissa muka. Toi on ahnetta. On selvää, että toiminnan on oltava heille kannattavaa, mutta toi on bisneksen tekemistä toisten omistamalla tavaralla, mikä on weird. Ikäänkuin myyntitilissä on kautta aikain myyty esim vaatteita ja koruja. Kauppa on veloittanut 15-50% mutta ei mitään muuta päälle. Eikä niiden bisnes ole ollut kokonaan riippuvainen toisten omistamasta tavarasta, vasn joku vintageyrittäjä tai sntiikkikauppias etsii aina aktiivisesti itsekin myytävää, jonka ostaa itse, kenties korjaa ha pesee. Koko tää toiminta on tollaisessa Kidiassa myyjän vastuulla, peseminen ja jopa psikalke kuljettaminen.

Ei Helmikään halpa ole, mutta kuitenkin mä myyjänä eli myyntitavaran konkreettisena omistajana nettoan aina enemmän. Niin sen kuuluu mennä.

Vierailija
54/180 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpulan Helmeen tuli se pieni aikuisten merkkivaatepiste. Suositukset merkeistä oli kiinnostavat:, just Vimma, Papu, Mainio, Marimekko, Tauko etc.

Mutta todellisuudessa siellä on muutaman (tylsähkön) Marimekon lisäksi kauheasti ihan kamalia rääsyjä: jotain kulunutta Espritiä, Desigualia, Zaraa ja HennesMauritzia, noi ei ole kyllä merkkivaatteita eikä siinä listassa. En odottanut jotain vuoden 2005 konttorirottain bilemekkoja vaan tyylikkäiden äitien mammajuttuja tai muita.

Musta niiden pitäis olla tarkkana merkkilistansa kanssa. Eikä antaa jengin kantaa sinne mitä vain, mitä kukaan ei osta.

Luulin, että sinne tulis Vimma/Papu-äitien makeita juttuja, joista oisin voinut maksaa. Nyt ei tee mieli edes katsoa. Tai en tiedä mikä JUURI nyt on tilanne, joku reilu pari viikkoa sitten kävin.

Vierailija
55/180 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli älkää lannistuko, muut isompien lasten vanhemmat. Vaan käydään edelleen, että meidän vertaisryhmä myös myy siellä jatkossa. Tosiaan suosittelen oman kokemuksen pohjalta.

Tämä.

Kyllä löytyy 5- ja 8-vuotiailleni tuotetta ja vaatetta Kumpulan Helmestä. Myös itse olen myynyt tuon ikäisten kamaa. Ihan ok tuotto. Asun Vallilassa, niin pystyin käymään järjestelemässä myyntipistettä päivittäin, se tuntui kannattavan.

Vierailija
56/180 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ollut myymässä tämän vuoden puolella? Näyttävät taas nostaneet hintoja. Onko kannattavaa, käykö kauppa hyvin? Aika paljon on ollut tyhjiä pöytiä kun olen siellä käynyt.

Vierailija
57/180 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ollut myymässä tämän vuoden puolella? Näyttävät taas nostaneet hintoja. Onko kannattavaa, käykö kauppa hyvin? Aika paljon on ollut tyhjiä pöytiä kun olen siellä käynyt.

Minulla oli myyntipöytä helmikuussa. Olin tyytyväinen. Suurin osa tavarasta meni ja ihan kiva voitto tuli.

Mä muuten sivumennen sanoen ihmettelen niitä, jotka sanoo, että "kauhee työ oli pestä ja silittää".

Koska a) en koskaan ole silittänyt kirpparille mitään ja vuosia myynyt hyvällä menestyksellä sekä omat että lasten jutut. (Okei jonkun ryyppyisimmän paidan laitan henkariin edellisenä iltna läpimärkänä, jolloin kuivuu aamuksi suoraksi, mutta en silitä silitysraudalla kyllä yhtään.)

Ja b) Kai te nyt muutenkin pesette vaatteet käytöstä poistaessanne? Vai hilloatteko lapsilta pieneksi jääneet muka likaisina kaappeihinne? Ette.

Vierailija
58/180 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli myyntipöytä helmikuussa. Olin tyytyväinen. Suurin osa tavarasta meni ja ihan kiva voitto tuli.

Mä muuten sivumennen sanoen ihmettelen niitä, jotka sanoo, että "kauhee työ oli pestä ja silittää".

Koska a) en koskaan ole silittänyt kirpparille mitään ja vuosia myynyt hyvällä menestyksellä sekä omat että lasten jutut. (Okei jonkun ryyppyisimmän paidan laitan henkariin edellisenä iltna läpimärkänä, jolloin kuivuu aamuksi suoraksi, mutta en silitä silitysraudalla kyllä yhtään.)

Ja b) Kai te nyt muutenkin pesette vaatteet käytöstä poistaessanne? Vai hilloatteko lapsilta pieneksi jääneet muka likaisina kaappeihinne? Ette.

Sää vaikuttaa. Myräkkäpäivinä tosi hiljaista.

Vinkkini: älä vie kaikkea kerralla, jos suinkin mahdollista. Itse olem vient ekaksi noin 1,5 ikea-kassillista, asetellut nätisti ja toimivasti ja sitten parin päivän päästä ainakin vielä yhden ikea-kassillisen. Kukaan ei jaksa penkoa liian täyttä pöytää, josta vyöryy tavarat päälle, jos jotain ottaa käteensä. Eikä näe. Se nopea näkeminen houkuttaa pysähtymään. Liian täydet ja sotkuiset pöydät itse ohitan, ellei silmään osu joku kuosi, joka on upea. Ja yleensä ei osu, kun liian täydessä pöydässä näet vain ne päällimmäiset.

Vierailija
59/180 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellsinkiläisilllä on niin paljon rahaaa etteivät käy missään kirppiksilllä.

Vierailija
60/180 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään ihmettele jos ei kauppa käy myyjillä kun rekit täynnä toppavaatetta, haalareita, takkeja, housuja ja talvikenkiä.. Kohta on kesä.