En ymmärrä miksi vanhemmat ostaa niin paljon lahjoja lapsilleen
En käsitä miksi jotkut vanhemmat ostaa tyyliin 20 lahjaa lapselleen .. Mitä järkeä? Monilla lapsilla pursuaa huoneet jo leluja ja tavaroita ja lisää pitää kantaa. En ymmärrä tuota materian palvontaa mikä pitää lapsillekin opettaa. Älytöntä.
Kommentit (167)
Kun on itse tottunut saamaan jouluisin paljon lahjoja lapsena, haluaa tarjota saman kokemuksen omille lapsille. On vaikea kuvitella lahjatonta tai niukkalahjaista joulua, vaikka muuten joutuisi kulujaan miettimään. Joulu on kuitenkin lasten juhla ja heidän iloa haluaa nähdä. Ei kuitenkaan puhuta mistään överijouluista, eikä lapset saa kaikkea toivomaansa. Mutta onhan se surullista jos lapsi saa vaan sen yhden tai kaksi lahjaa, jokainen lapsi kuitenkin toivoo useita lahjoja. Mielummin lapsille kuin aikuisille ne lahjat.
Vierailija kirjoitti:
Kun on itse tottunut saamaan jouluisin paljon lahjoja lapsena, haluaa tarjota saman kokemuksen omille lapsille. On vaikea kuvitella lahjatonta tai niukkalahjaista joulua, vaikka muuten joutuisi kulujaan miettimään. Joulu on kuitenkin lasten juhla ja heidän iloa haluaa nähdä. Ei kuitenkaan puhuta mistään överijouluista, eikä lapset saa kaikkea toivomaansa. Mutta onhan se surullista jos lapsi saa vaan sen yhden tai kaksi lahjaa, jokainen lapsi kuitenkin toivoo useita lahjoja. Mielummin lapsille kuin aikuisille ne lahjat.
Entäs jos olisit saanut lapsena tyytyä yhteen tai korkeintaan kahteen lahjaan?
Olisiko toimintatapasi edelleen sama, eli haluaisitko tarjota lapsille saman, minkä itsekin sait?
Jos ostan teinille lahjaksi 800€ mac bookin (tulee kouluun)
On vähän ankeeta antaa yks 20€ juttu nuoremmalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä! Ökykulutus ei ole tätä päivää, ja se kannattaisi opettaa lapsillekin.
20 lahjaa on siis ökykulutusta ja lapsi hukkuu tuohon määrään?
Ei ole., eikä huku.
Toki emme ostaneet 2-vuotiaalle 20 pakettia vaan 2-3.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostan teinille lahjaksi 800€ mac bookin (tulee kouluun)
On vähän ankeeta antaa yks 20€ juttu nuoremmalle.
Toivottavasti tiedostit Mac Bookin mahdolliset ongelmat lukiokäytössä Abitti ohjelmaan liittyen
https://yle.fi/uutiset/3-11478249
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä! Ökykulutus ei ole tätä päivää, ja se kannattaisi opettaa lapsillekin.
20 lahjaa on siis ökykulutusta ja lapsi hukkuu tuohon määrään?
Ei ole., eikä huku.
Toki emme ostaneet 2-vuotiaalle 20 pakettia vaan 2-3.
20 lahjaa maksaa jo 4000 - 10000€. Perse repee.
Tässä on totuuden siemen. Kaikki, minkä vanhemmat ostavat lapsilleen, voidaan tulkita lahjoiksi. Eihän lapsella voi töitäkään teettää elantoaan vastaan, koska lapsityövoiman käyttäminen on laitonta.
Tuonkaan lain tarkoitus ei muuten taida pohjimmiltaan olla lasten suojeleminen, vaan aikuisten palkkojen, sillä lapsilla voisi teettää samat hommat halvemmalla.
No toisaalta nykyään voidaan aikuisetkin pakottaa 9€ orjahommiin.
No lähtipäs tämä nyt laukalle.