Kuumetta 39, mies ei antanut levätä
Haluaisin mielipiteitä tälläisestä. Onko kenelläkään muulla näin käsittämättömän idoottia ukkoa?
Olen siis kovassa kuumeessa, ja koska mies on käsittämätön idiootti, ei hän tietenkään vahdi lapsia, jotta saisin levätä. Sen sijaan hän katsoi oikeudekseen pilata minulta viimeisenkin mahdollisen lepohetken päivästä eli kuopuksen päikkäriajan. Keksi yhden tehtävän mikä piti juuri sillä siunaaman sekuntilla lähteä suorittamaan (ei oikeasti mikään kiire) ja nosti hirveän shown, kun ihan ystävällisesti kyseenalaistin ja kysyin, että olisiko hän kenties samassa kunnossa lähtenyt tekemään ko. hommaa. Käänteli ja väänteli asiaa messutessaan ja lopulta, kun tulin siihen tulokseen, etten pysty kuitenkaan enää päiväunille rauhoittumaan, vaan lähdetään se homma sitten suorittamaan alta pois - lopputulos olikin, että minä olen marttyyri kun lähdin enkä mennyt nukkumaan.
Mies sairasti hiljattain saman kuumetaudin, ja makasi viikon sängyssä tekemättä yhtään mitään. Kiukutteli silloin siitäkin, kun joutui yhtenä päivänä katsomaan lapsia muutaman tunnin.
Mitä tekisit tälläiselle miehelle?
Kommentit (49)
En tavallisesti ihan näin kirjoita mutta olen ollut tuossa tilanteessa kun lapset olivat pieniä. Olin myös sitä mieltä ettei mies "osaa" tai "viitsi" katsoa lasten perään kun itse olen kipeänä tmv ja pakko oli jaksaa vaikka pää kainalossa.
Jossain vaiheessa kuitenkin tajusin että jos en itse pidä huolta itsestäni niin eipä se mieskään ainakaan oma-aloitteisesti ala lasten perään katsomaan. Joten juu, aloin tekemään niin että kylmän rauhallisesti sanoin etten nyt jaksa, pakko mennä nukkumaan. Aluksi mies kyllä oli aika ihmeissään että mitä nyt? Eihän tuo noin ole aiemmin tehnyt? Kumma kyllä mies kyllä sitten "kasvoi rooliinsa" ja alkoi ottamaan enemmän vastuuta kun hänen oli pakko. Ja ehkä se empatiakykykin siitä hieman kasvoi kun sen tällä tavoin houkuttelin esille?
Eli ehkä hieman itsekkyyttä vaaditaan sinulta ja myös luottamusta miehen kykyihin, hän on sentään lasten isä ja jos sinä vaikka huomenna kuolla kupsahdat niin kyllä hänen vain on pakko niitten lasten kanssa on selvitä joten parempi opetella se homma jo tässä vaiheessa :-)
Mistä näitä kotiorjia oikein riittää kun pitää ihan vissiin mieheltä lupa kysyä sairastamiseen ja lepäämiseen? :(
Mun mieheni on aivan samanlainen kuin ap:n mies. Olen liian kiltti ja rauhaarakastava laittaakseni miehelleni kampoihin. Huoh.
Naurettavia provo-viestejä. Jos kuumetta 39, pysyt sängyssä. Sano en pysty lapsia hoitamaan. Ovi kiinni ja nukkumaan. Tuskin mies lapset jättää hoitamatta. Niinhän hänkin teki sairaana.
Naurettavia provo-viestejä. Jos kuumetta 39, pysyt sängyssä. Sano en pysty lapsia hoitamaan. Ovi kiinni ja nukkumaan. Tuskin mies lapset jättää hoitamatta. Niinhän hänkin teki sairaana.
Miten sä oot tollasen urpon itselles ottanut?!
Aika moni mies jotenkin hermostuu siitä, jos nainen on kipeä tai tarvitsee lepoa.
Huomattavasti useampi mies myös jättää naisen, jos nainen sairastuu vakavasti, verrattuna naisiin, kun mies sairastuu vakavasti. He eivät vain kestä sitä, kun se itsestäänselvyys ja tuki ja turva murenee. Äärimmäisen harva mies osaa olla naiselle tuki.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 20:13"]
[/quote]
Tässä aiheessa onkin järkyttävää se, että mies ei itse tajua, että 39 asteen kuume tarkoittaa ihan oikeasti sitä, että toinen on kipeä. Asia kielletään. Miksi itsestäänselvyyksiä pitäisi kenellekään aikuiselle sanoa monella eri tavalla. Se on nöyryyttävää.
Miten naiset alistuu tuollaiseen??? Sano sille että painu kusipää ihan keskenäsi toimittamaan niitä vitun juttujasi. Ehkä avaa tuollaisen ukon silmät. Äijille on näytettävä paikkansa, muuten ne alkaa uhoamaan juuri tuolla ap:n kuvailemalla tavalla se ja tekee naisen elämän epämiellyttäväksi. Vähän koirakoulua niin eiköhän tuostakin ihan kelvollisen äijän saa.