Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuumetta 39, mies ei antanut levätä

Vierailija
16.05.2014 |

Haluaisin mielipiteitä tälläisestä. Onko kenelläkään muulla näin käsittämättömän idoottia ukkoa?

Olen siis kovassa kuumeessa, ja koska mies on käsittämätön idiootti, ei hän tietenkään vahdi lapsia, jotta saisin levätä. Sen sijaan hän katsoi oikeudekseen pilata minulta viimeisenkin mahdollisen lepohetken päivästä eli kuopuksen päikkäriajan. Keksi yhden tehtävän mikä piti juuri sillä siunaaman sekuntilla lähteä suorittamaan (ei oikeasti mikään kiire) ja nosti hirveän shown, kun ihan ystävällisesti kyseenalaistin ja kysyin, että olisiko hän kenties samassa kunnossa lähtenyt tekemään ko. hommaa. Käänteli ja väänteli asiaa messutessaan ja lopulta, kun tulin siihen tulokseen, etten pysty kuitenkaan enää päiväunille rauhoittumaan, vaan lähdetään se homma sitten suorittamaan alta pois - lopputulos olikin, että minä olen marttyyri kun lähdin enkä mennyt nukkumaan.

Mies sairasti hiljattain saman kuumetaudin, ja makasi viikon sängyssä tekemättä yhtään mitään. Kiukutteli silloin siitäkin, kun joutui yhtenä päivänä katsomaan lapsia muutaman tunnin.

Mitä tekisit tälläiselle miehelle?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oikein mietin, että mitä tekisin tuollaiselle miehelle. 

Ihminenhän on oppivainen. Eli tuollainen mies saattaa kyllä oppia, että vaimo on sairas kun vaimo käyttäytyy kuin sairas. Eli kuumeessa petiin. Sinnittely sairaana ei auta ketään, tauti pitkittyy vain. Jos mies tulee sängyn viereen jäkättämään, kuumeinen vaimo kääntyy selin ja pistää silmät kiinni. On turhaa käyttää vähiä voimia riitelyyn. Mieskin kyllästyy nalkuttamaan yksikseen ja lähtee pois. 

Ihmisillä on kyllä outoja elämänkumppaneita. Meillä saa kaikki sairastaa, minä, mies ja lapset. Potilasta passataan. 

Tuossa on kyllä pointti, mistä joku aikaisempi puhui, että miehen perusturvallisuus järkkyy naisen sairastumisesta enemmän kuin päinvastoin. 

Vierailija
22/49 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhrautuvat marttyyriäidit:  jos jäisitte auton alle ja joutuisitte sairaalaan koomassa, kuka hoitaisi lapsenne? Otettaisiinko ne huostaan?

Välillä tuntuu, että jotkut naiset valitsevat ekan saatavilla olevan miehen vain siksi, että "mies kuuluu olla".  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:08"]

Mun mies on samanlainen uuno. Sillon kun hän on kipeänä niin kyllä on sitten maailman kovin flunssa/mahatauti/allergiaoire, mutta ihan sama kuinka pää kainalossa mä olen niin ei yksinkertaisesti huomioi sitä ollenkaan, ja jopa suutttuu siitä (?!). Okei, ehkä ärsyyntyä on oikea sana.

Ja jos jään töistä pois (tapahtuu harvoin) niin puhuu siihen sävyyn kun lintsaisin. Mies itse jää kyllä pois nuhan iskiessä (ei siis ole mikään saikuttelija, muutaman kerran vuodessa sairaana vain)...

[/quote]

Joo, juuri tästä on kyse! Tuntuu ihan käsittämättömältä varsinkin nyt, kun sairastimme tämän ihan peräkkäin ja voisi kuvitella miehellä olevan tuoreessa muistissa, minkälainen olo niinä pahimpina päivinä oli. Mutta ei. Pyysin häntä miettimään esim. sitä yhtä päivää, jolloin hän joutui vahtimaan lapsia muutaman tunnin -olisiko hän sinä päivänä vaihtanut sen ainoan lepohetken mahdollisuuden tähän kyseiseen hommaan. Mutta eipä tuntunut soittavan mitään kelloja miehen aivoissa.

Miksikö annan kohdella noin, olen yksinkertaisesti niin rauhaa rakastava ihminen, että en jaksa kuunnella tuollaista vauhkoamista ja syyllistämistä. Osaan kyllä pitää puoleni, jos on joku oikeasti tärkeä asia, mutta en jaksa päikkäreiden takia alkaa tapella. Puhe ei tuolle äijälle auta paskaakaan. Jos ei osaa ajatella toisen kantilta, niin ei osaa, vaikka minä puhuisin mitä.

ap

ap

[/quote]

Et sä ole rauhaa rakastava vaan sä et USKALLA kohdata konfilkteja tai riidellä. Se on hiukka eri asia.

Sitä saa mitä tilaa eli niin kauan kuin annat miehen kohdella sua noin, se tekee niin.

Mä antaisin tollaiselle äijälle kenkää.

Vierailija
24/49 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatit eivät tunne empatiaa toista kohtaan.

Vierailija
25/49 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää ukon käytöstä enemmän se että annat miehen kohdella sinua noin.

Vierailija
26/49 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:02"]

Sairaus ei ole mikään syy olla tekemättä ukkojen töitä silloinkuin nainen sitä vaatii

eikä tarvitse lähteä jonkun vähämielisten ukkojen horinoiden takia tekemään ukkojen  töitä.  Tehköön ukot itse hommansa. 

[/quote]

Miehet ovat luomakunnan kruunuja ja akat on enemmän velkaa miehille kun miehet ostavat autot, asunnot ja elättävät perheen kun akat jää kotia lapsia hoitaa.

Vierailija
27/49 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2:sen ehdotus olisi kieltämättä ajoittain houkutteleva, mutta päätin nyt kuitenkin, etten anna tämän pilata päivääni. Ei nyt ollut kuitenkaan kovin isosta jutusta kyse, mutta lepohetki meni kylläkin auttamatta sivu suun.

Mielestäni miehelläni on isoja puutteita empatiakyvyssä, ihan kuin ei pystyisi ollenkaan ajattelemaan toisten kannalta asioita. Ei ole ensimmäinen kerta, kun tähän törmätään nimittäin. Hän on monessa asiassa tavattoman itsekäs. Kääntää asiat aina niin päin, että toinen on syyllinen ja väärässä, ja hän itse kärsii vääryyttä.

Tuo sänkyyn meneminen nyt ei ole niin yksinkertaista, tai ainakaan itsellä ei ollut kyse siitä, ettäkö haluaisin sänkyyn makaamaan levottomana vaan nimenomaan rauhassa nukkumaan, ja sellaisen messuamisen ja syyllistämisen jälkeen mitä mies piti, se olisi kyllä ollut mahdotonta. Sen takia totesinkin, että ihan sama lähteä tekemään se miehen suunnittelema juttu. Ei ollut mistään fyysisestä rehkimisestä sentään kyse. Oikeastaan tarvitsi minua mukaan lähinnä rahan takia, mutta ei nyt jostain syystä käynyt ehdotukseni siitäkään, että olisi käynyt nostamassa minun kortillani rahaa. Ei kuulemma ala ajella edestakaisin, mutta kiihdytettyään itseään tarpeeksi oli kuitenkin lähdössä kahville samaan paikkaan, josta sitä rahaa saa nostettua. Tälläinen tietynlainen logiikan puute ja itsensä ikäänkuin pussiin puhuminen on tuolle kaiken muun lisäksi tyypillistä näissä tilanteissa. Ärsyttää ja kummastuttaa suunnattomasti. Miten ääliö ja empatiakyvytön ihminen voikaan olla???

ap

Vierailija
28/49 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on samanlainen uuno. Sillon kun hän on kipeänä niin kyllä on sitten maailman kovin flunssa/mahatauti/allergiaoire, mutta ihan sama kuinka pää kainalossa mä olen niin ei yksinkertaisesti huomioi sitä ollenkaan, ja jopa suutttuu siitä (?!). Okei, ehkä ärsyyntyä on oikea sana.

Ja jos jään töistä pois (tapahtuu harvoin) niin puhuu siihen sävyyn kun lintsaisin. Mies itse jää kyllä pois nuhan iskiessä (ei siis ole mikään saikuttelija, muutaman kerran vuodessa sairaana vain)...

Vierailija
29/49 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:08"]

[/quote]

Joo, juuri tästä on kyse! Tuntuu ihan käsittämättömältä varsinkin nyt, kun sairastimme tämän ihan peräkkäin ja voisi kuvitella miehellä olevan tuoreessa muistissa, minkälainen olo niinä pahimpina päivinä oli. Mutta ei. Pyysin häntä miettimään esim. sitä yhtä päivää, jolloin hän joutui vahtimaan lapsia muutaman tunnin -olisiko hän sinä päivänä vaihtanut sen ainoan lepohetken mahdollisuuden tähän kyseiseen hommaan. Mutta eipä tuntunut soittavan mitään kelloja miehen aivoissa.

Miksikö annan kohdella noin, olen yksinkertaisesti niin rauhaa rakastava ihminen, että en jaksa kuunnella tuollaista vauhkoamista ja syyllistämistä. Osaan kyllä pitää puoleni, jos on joku oikeasti tärkeä asia, mutta en jaksa päikkäreiden takia alkaa tapella. Puhe ei tuolle äijälle auta paskaakaan. Jos ei osaa ajatella toisen kantilta, niin ei osaa, vaikka minä puhuisin mitä.

ap

ap

Vierailija
30/49 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin lepohetki meni ohi jos on kuumetta 39!!!!

Ihan sama mitä se ukkos messuaa kun sinä vaan menet sinne sänkyyn sairastamaan loppupäiväksi/illaksi ja PISTE! Ei kuule ole ollenkaan vaikeaa kun ajattelet itse omilla aivoillasi ja mies hoitaa kaikki kotihommat/lapset kun on PAKKO!

Vierailija
31/49 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seli seli taas eli haluat olla marttyyrimamma joka hoitaa kaiken vaikka pää kainalossa. Ei sitä tarvitse mitään riidellä kun menet sinne sänkyyn ja vedät peiton korviin ja unta palloon.

Jos mies tulee perässä huutamaan ja riitelemään niin teillä on todella pahasti asiat ja mies tarvitsee vähän muutakin apua miehenä ja isänä olemiseen kun vähän empatiaa. 

Vierailija
32/49 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin sanonu ukolle että suksihan nyt vittuun siitä että saa ihmiset levätä!

Vierailija
33/49 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi "hyvä parisuhde" ja "hyvä isä" :(

Vierailija
34/49 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian ap tulee selittämään että on se mies hyvä puoliso ja isä.

Juu helppo olla silloin kun kaikki on hyvin ja palvelu pelaa mutta nyt "huonolla hetkellä" se suhde punnitaan. Saatko tukea, apua ja hoitaako mies sinua kun olet sairas? Vastaus on EI!

Vierailija
35/49 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on saanut sinut juuri siihen asemaan kuin on halunnutkin. Ei se sinusta välitä. Eikä kunnioita.

Vierailija
36/49 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:02"]

Sairaus ei ole mikään syy olla tekemättä ukkojen töitä silloinkuin nainen sitä vaatii

eikä tarvitse lähteä jonkun vähämielisten ukkojen horinoiden takia tekemään ukkojen  töitä.  Tehköön ukot itse hommansa. 

[/quote]

Miehet ovat luomakunnan kruunuja ja akat on enemmän velkaa miehille kun miehet ostavat autot, asunnot ja elättävät perheen kun akat jää kotia lapsia hoitaa.

[/quote]

Sääli sitäkin typerystä kun sinut ottaa. Oletko AP:n mies? Vai thaikkupatja?

Vierailija
37/49 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä akan on paikkansa tiedettävä ja oltava valittamatta.

Vierailija
38/49 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käskenyt painumaan sitä äijää hevon helbvettiin siitä mesoamasta. Niin minä olisin tehnyt jos äijä ei tajua mitään. KAikenlaisia uuvatteja sitä miehinä viitsitte katsoa. Ulkoruokintaan vaan.

Vierailija
39/49 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun mies sairastaa pikkuflunssan niin se on maailmanloppu ja ollaan toinen jalka haudassa, mitään ei voi tehdä ja koko ajan pitäisi olla passaamassa.. muttakun nainen sairastaa oletetaan tämän hoitavan samat hommat kuin terveenäkin. Terv. Kokemusta löytyy!!!!

Vierailija
40/49 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 asteen kuumeessa minusta ei olisi keskustelemaan yhtään mistään lepohetkestä, minä lepäisin ja mies hoitaisi lapset tai sitten lapset olisi hoitamatta.

Ihme marttyyri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan