Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiroilevatko akateemisesti koulutetut töissä?

Vierailija
16.05.2014 |

Olen ollut monessa työpaikassa, jossa pääosa henkilökunnasta on akateemisesti koulutettuja. Kielenkäyttö on aina ollut pääsääntöisesti kaunista ts. vähän kiroilua. Toki saattaa joltain joku ärräpää päästä, mutta vain satunnaisesti.

Nyt työpaikallani ollaan kummissaan kun uusi työkaveri kiroilee kuin vanha merimies. Taukotilassa käyttää kirosanoja erityisen runsaasti. Joka välissä pitää sitä V:tä hokea. Asiakkaiden kuullen ei yleensä kiroile, paitsi käytävillä.

Onko tuollainen tavallista muilla työpaikoilla? Ollaanko siis ihan outoja, jos sanottaisiin, että vähän voisi siistiä suutaan? Inhottavaa kuunnella todella rumaa kieltä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 20:08"]

Kiroilevat. Ja pierevät.

[/quote]

Käyvätkö paskallakin?

[/quote]

Kyllä käyvät. Ja naivat takaapäin. Joskus jopa anaaliin.

Vierailija
2/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 20:01"]

Olen akateeminen ja kiroilen joskus. Kiroilen työpaikalla, jos läsnä on kollegoja, jotka kiroilevat myös. Joskus kirosana vain sopii kontekstiin ja vahvistaa onnettomia juttujani. "Asiakkaiden" kuullen en kiroile koskaan.

ope

[/quote]

Perhana ja saakeli eivät ole kirosanoja, näin olen oppilaille kertonut.

Vittua, saatanansaatanaa ja perkeleenhelvettiä kuulee kyllä opehuoneessa tavan takaa,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nuorehkot eli 30-kymppiset juristinaiset kiroileva paljon .. vittu ku vituttaa jne.. tätä kuulee päivittäin. Siis olen itsekin olen juristi, hieman vanhempi  tosin, ja huvittaa tuo ronski kielenkäyttö.

Vierailija
4/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 20:47"]

Perhana ja saakeli eivät ole kirosanoja, näin olen oppilaille kertonut.

[/quote]

No, ilmankos minun pitää sitten aina korjata heille, että perhana ja saakeli ovat kyllä kirosanoja. Kirosanan mittana voi pitää sitä, minkä luulisi 80-vuotiaan mummon suusta kuulevan.

Vierailija
5/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiroilevat, mutta säästeliäämmin ja oikeassa yhteydessä.

Vierailija
6/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiroillaan.

Lakimies

Vierailija
7/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajienhuoneessa en ole koskaan kuullut kenenkään käyttävän edes lievimpiä kirosanoja (kuten esim. hemmetti, saakeli, hitto). Ilmaisutaidon opettajana hallitsen tietysti karkeankin kiroilun - ja vakuuttavalla tavalla!

Vierailija
8/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:14"]

Opettajienhuoneessa en ole koskaan kuullut kenenkään käyttävän edes lievimpiä kirosanoja (kuten esim. hemmetti, saakeli, hitto). Ilmaisutaidon opettajana hallitsen tietysti karkeankin kiroilun - ja vakuuttavalla tavalla!

[/quote]Minä olen oppilaanankin kuullut opettajan huutavan, että "osaan sitten olla tosi vittumainen akka, kun suutun", ai jaa, vielä et olekaan suuttunut?:D

Samoin lapseni kertoi opettajansa joskus sanoneen ajatuksissaan " Mitä helvettiä tämä kone oikein tekee". Ja erittäin hissukka matskanmuija kyseessä.

Vierailija
9/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossut ainakin kiroilevat, mutta eivät asiakkaille.

Vierailija
10/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihmisestä kiinni eikä koulutuksesta.

Vierailija
11/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä, oot varma että kyseinen ärripurri on edes akateeminen? Jos vaikka taustalla onkin AMK-koulutus, se selittäisi paljon.

Vierailija
12/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, onko nauttinut kotikasvatusta vai ei.

Vierailija
13/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tuntemani kauppakorkeakoulun käyneet tai sitä parhaillaan käyvät kiroilevat kuin merimiehet :D lääkärit/lääkisläiset käyttää paljon mukahauskoja kiertoilmaisuja (esim latinankielisiä ilmauksia).

Vierailija
14/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ei, mutta kotona niin maan perk...sti.

Vierailija
15/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En milloinkaan kiroile töissä kollegoiden tai asiakkaiden kuullen. Kotona saattaa kyllä joku kirosana sihahtaa hampaiden välistä. Olen ammatiltani yläkoulun aineenopettaja, oppilaiden nähden ei milloinkaan saa menettää hermojaan.

Vierailija
16/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa opiskellaan sen takia puhe ja kirjoitusviestintää, että osaisi aina päästää pelkkiä ruusuja suusta.

Vierailija
17/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli ehkä tuo uusi työkaveri on ollut työpaikoissa joissa kiroilu on ok tai sitten ei vaan ole saanut sitä kotikasvatusta.

Hänen kiroilunsa ei liity edes hermojen menetykseen, vaan tehostaa vaan sillä puhettaan. Esim. V mä meinasin V aamulla unohtaa V:n eväät ja olisihan se ollut ihan S perseestä jos ei S olisi nyt V mitään syötävää. P!

ap

Vierailija
18/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä töissä tai tuttavapiirissäni kiroile kukaan. Keskustelemme hillitysti ajankohtaisista aiheista, viineistä, kulttuurista ja lomamatkoistamme. Olen akateemisesti koulutettu.

Vierailija
19/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pahempi on uusi niinkutota eli tavallaan. Yhtä junttia kuin laittaa joka väliin V****, mutta ei niin rahvaanomaista. Tavallaan.

Vierailija
20/28 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä joskus saatan hermostuneena kirota töissä. En mä tosin tiedä, miten tää mun koulutukseen liittyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä