Kiroilevatko akateemisesti koulutetut töissä?
Olen ollut monessa työpaikassa, jossa pääosa henkilökunnasta on akateemisesti koulutettuja. Kielenkäyttö on aina ollut pääsääntöisesti kaunista ts. vähän kiroilua. Toki saattaa joltain joku ärräpää päästä, mutta vain satunnaisesti.
Nyt työpaikallani ollaan kummissaan kun uusi työkaveri kiroilee kuin vanha merimies. Taukotilassa käyttää kirosanoja erityisen runsaasti. Joka välissä pitää sitä V:tä hokea. Asiakkaiden kuullen ei yleensä kiroile, paitsi käytävillä.
Onko tuollainen tavallista muilla työpaikoilla? Ollaanko siis ihan outoja, jos sanottaisiin, että vähän voisi siistiä suutaan? Inhottavaa kuunnella todella rumaa kieltä.
Kommentit (28)
Taas tätä turhaa akateemisista jauhamista. Akateeminen sitä, akateeminen tätä.
Mitä väliä. Kukin on, mikä/mitä on.
Olen akateeminen ja kiroilen joskus. Kiroilen työpaikalla, jos läsnä on kollegoja, jotka kiroilevat myös. Joskus kirosana vain sopii kontekstiin ja vahvistaa onnettomia juttujani. "Asiakkaiden" kuullen en kiroile koskaan.
ope
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 20:08"]
Kiroilevat. Ja pierevät.
[/quote]
Käyvätkö paskallakin?
Omasta mielestäni nimenomaan sellaiset wannabe-akateemikot, jotka ovat muutenkin hirveitä snobeja, hyssyttelevät kiroilun kanssa ("Oi kuinka vulgaaria, millaisista kotioloista tuokin oikein on") ja sitten oikeasti älykkäät ihmiset eivät välitä vaan tajuavat että sanoja ne ovat nekin ihan siinä missä "kiitos" ja "päivää".
Mutta onhan näitä nähty että tullaan opiskelemaan humanistiseen tiedekuntaan jotain "kultturellia" (lue: vetämään viiniä ja kuvittelemaan olevansa parempia kuin muut). Itse onneksi opiskelen luonnontieteellisessä tiedukunnassa niin nämä snobihipsterit eivät sinne koskaan päädy.
No vittu kyllä akateemisetkin saavat kiroilla jos siltä tuntuu.