Tyttäreni on raskaana. Lohduttakaa mua...
21-vuotias tyttäreni kertoi eilen olevansa raskaana. Itkin melkein koko yön enkä saanut unta. Olen niin surullinen!
Kommentit (53)
Aikuinen ihminen tekee itse omat ratkaisunsa! Ei siinä itkut auta ja toivottavasti olet kasvattanut hänestä normaalin itsenäisen nuoren naisen josta tulee hyvä äiti.
Sehän on hieno uutinen. Miksi olisit surullinen asiasta?
Sehän on hieno uutinen. Miksi olisit surullinen asiasta?
Tunnetko itsesi vanhaksi? Elämä ohi, kun lapsikin jo niin vanha, että on tulossa äidiksi? Tsemppiä. Kohta se kriisi on ohi ja nautit lapsenlapsestasi!
Mun äiti itkisi ilosta vastaavan uutisen saatuaan.
Onko sussa jotain vikaa, ilmeisesti on kun et osaa ottaa iloista uutista vastaan.
mullakin on 21 v tytär ja itkisin myös. opiskelut ja kaikki kesken, maailma näkemättä.
voimia, ap
Onko tytöllä vakimiestä? Ellei niin kyllä muakin itkettäisi. Mikäli on niin ei taida olla toivevävy/ehdokas? Kullä muakin itkettäisi. Onko jo opiskellut ammatin vai ei ole? Kyllä muakin itkettäsi. Onnea mummiksi tulon johdosta.
Itsekin sain ensimmäisen hiukan päälle parikymppisenä ja vaikka lapset oli toivottuja ja en kadu, niin silti aion opettaa lapsilleni, että opiskelkaa, matkustakaa ja eläkää rauhassa ennen perheen perustamista. Kaikkea noita voi tehdä myös perheellinenkin, mutta ei se ole sama asia.
Valistakaa lapsia että ensiksi opiskellaan ammatti ja kierretään maailmaa, harrastetaan ja pidetään lystiä. Tietysti että on sopiva poikaystävä jonka kanssa voi tehdä lapsen. Kierukka voi kuulemma pettää niin käyttää vielä kortsua varmuuden vuoksi ja syö pillereitä jos kuparikierukka.
Lakaa ny. itse olin 21 kun esikoinen synty. koulut on käyty ja vakituinen työ. On oma maatila (ei karjaa). Asutan mukavasti ja tullaan toimeen hyvin. Nyt olen miltein 30v enkä ole päiväkään katunut lapsen saantia nuorena. Kuopus syntyi kun oli 24. Mua surettas jos oma äiti käytäytyisi noin. 21 on hyvä ikä saada esikoinen. Ymmärtäisin murheesi jos tyttäresi olisi 16 vuotias.
14, koulut on käyty. mitkä koulut? kaikki ei halua maatilaa.
Miksi kaikkien tarvitsisi kiertää maailmaa? Tiedätekö ettei kaikkia edes kiinosta. Myös perheellisenä voi matkustaa. kaikki on vain järjestely kysymyksiä. Eikä se baareissa ja festareilla riekkuminen ole mikään onni ja autuus.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:21"]
Aikuinen ihminen tekee itse omat ratkaisunsa! Ei siinä itkut auta ja toivottavasti olet kasvattanut hänestä normaalin itsenäisen nuoren naisen josta tulee hyvä äiti.
[/quote]monet nämä "aikuiset" tuovat mummoille hoitoon viikonlopuksi perikunnan kun haluavat bailata ja bilettää.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:51"]
Miksi kaikkien tarvitsisi kiertää maailmaa? Tiedätekö ettei kaikkia edes kiinosta. Myös perheellisenä voi matkustaa. kaikki on vain järjestely kysymyksiä. Eikä se baareissa ja festareilla riekkuminen ole mikään onni ja autuus.
[/quote]nuorena pidetään hauskaa, kerran se nuoruus eletään, bailataan ja käydään nykissä, damissa jne.
Hmm, aikuisesta tyttärestä on tulossa äiti ja hänen äitinsä on itkenyt yön ilmeisesti surusta tai ahdistuksesta. Mitä tästä voi päätellä?
- tuleva isoäiti on nuoruuden palvoja ja ajattelee, että hänen elämänsä on nyt sitten ohi
- tuleva isoäiti on ymmärtänyt, ettei hänen tyttärensä ole enää taapero, vaan ihan täysivaltainen aikuinen, joka tekee itsenäiset valinnat mitä parisuhteeseen ja lapsen saamiseen tulee. Outoa, ettei ap huomannut tätä jo kun hänen tyttärensä oli murrosiässä
- ap on tajunnut liian myöhään ettei ole opettanut tyttärelleen ehkäisyä (eikä ehkä muutakaan sukupuoliterveyttä). On ehkä luottanut liikaa perhepäivähoitajiin, opettajiin ja harrastusten ohjaajiin, että nämä hoitavat homman
Jos haluaa olla ikuisesti nuori, wei kannata tehdä lapsia.
Mistä ap:tä siis pitäisi lohduttaa?
Kaikkialla se ei kuitenkaan mene kuten nr. 17 suvussa.
Kaikkialla se ei kuitenkaan mene kuten nr. 17 suvussa.
Mee ittees. Sun tytärtä tässä pitäisi lohduttaa tökeröä äitinsä takia.