Tyttäreni on raskaana. Lohduttakaa mua...
21-vuotias tyttäreni kertoi eilen olevansa raskaana. Itkin melkein koko yön enkä saanut unta. Olen niin surullinen!
Kommentit (53)
No ap., kerrotko mikä sua siinä itketti?
Miten mulla on sellanen tunne ettei näillä kirjotajilla ole lapsilleen hoitajia? Eikö isä osaa hoitaa? yleensä niitä mummujakin on kaksi. eikö teillä ole sisaruksia jotka auttaisi? Minä ainaki hoidan mielelläni oman ja miehen siskon lapsia. Miehen sisko ei ole saanut kuin yhden lapsen terveydellisistä syistä. pitää lapsista kovasti. soiteleekin tämän tästä että saisiko vauvamme (1v) hoitoon vaikka muutamaksi tunniksi. (asuu 15km päässä). On se mukava piristys arkee muutaman tunnin laps vapaa. Yleensä sovimme etukäteen tietyn päivän jolloin miehen sisko saa vauvan hoitoon. Silloin käyn hoitamassa asioita, kylässä kaverilla tms. Tässä ei mun mielestä ole mitään pahaa, miehen sisko on ylionnellinen kun saa lirkutella pienelle, heidän lapsensa on aina riemua täys kun "laina veli" tulee kylään. Pienellekin lapselle tekee hyvää olla jonkun muunkin kuin vanhempien kanssa. Arjestaan saa just niin vaikeaa kuin haluaa. Ei tartte olla superäiti. aina saa pyytää apua jos siltä tuntuu. Vanha sanonta "yhteistyössä on voimaa" pitää paikkansa. kun autetaan toinen toistamme niin kaikilla on helpompaa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:44"]Valistakaa lapsia että ensiksi opiskellaan ammatti ja kierretään maailmaa, harrastetaan ja pidetään lystiä. Tietysti että on sopiva poikaystävä jonka kanssa voi tehdä lapsen. Kierukka voi kuulemma pettää niin käyttää vielä kortsua varmuuden vuoksi ja syö pillereitä jos kuparikierukka.
[/quote]
Ja sitten itketään yksinäistä vanhuutta, kun lapset löytää sieltä maailmalta rakkauden, työn ja tulevaisuuden... Joillekin äideille ei ole ikinä hyvä. Minusta matkustelu on sellainen asia, että sama heittää rahaa roskapönttöön ja tuikata tuleen. Miksi siis olisin koskaan matkustellut? Koska äitini mielestä minun kuuluisi toimia näin? Onneksi äitini oikeasti tukee minua ihan kaikessa, mitä teen.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:13"]21-vuotias tyttäreni kertoi eilen olevansa raskaana. Itkin melkein koko yön enkä saanut unta. Olen niin surullinen!
[/quote]pääset hoitamaan alle 2 kk: ikäistä vauvaa kun tyttäresi haluaa omaa aikaa ja lähtee baariin! <3 :) :D
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:58"]
Kyl mä aijon festareille lähtä vaikka mulla laps onkin. Mummo rakastaa yli kaiken ottaa hoitoon ja laps on hulluna mummoon. Laatuaikaa heille ja miulle.
[/quote]senpä takia pitää nuorena bailata ja sitten kun on vauva niin asettuu aloilleen.
[/quote]
Höpö höpö. Festareille meno on ok, kun on vaan huolehtinut lapselle turvalliset oltavat siksi aikaa.meinaatko, että lapsen saatua ei voi enää mennä koskaan mihinkään kun pitää olla "asettunut aloilleen?" Kyllä äitikin tarvii omaa aikaa, oli ikä mikä tahansa.
[/quote]
Jos odottais, että bailaisi tarpeeksi, ettei niitä vauvoja tarvitse jatkuvasti laukottaa mummojen hoidettavaksi ja sitten vinkua täällä, kun mummit on niin vittumaisia, ettei hoida lapsenlapsia (kun ovat jo väsyneet siihen rumbaan, kun pitää päästä festareille, ulkomaille kahdestaan miehen kanssa, bailaamaan, tyttöjen iltaan jne..)
[/quote]
Tässö ketjussa ei ole mitenkään käynyt ilmi, että kyseinen festareillemenijä olisi liesussa jatkuvasti. Jos kerran kesässä käy festareilla, se tarkoittaa epäkypsää ja kykenemätöntä äitiä? Eeei tarkoita.
"Jos odottais, että bailaisi tarpeeksi, ettei niitä vauvoja tarvitse jatkuvasti laukottaa mummojen hoidettavaksi ja sitten vinkua täällä, kun mummit on niin vittumaisia, ettei hoida lapsenlapsia (kun ovat jo väsyneet siihen rumbaan, kun pitää päästä festareille, ulkomaille kahdestaan miehen kanssa, bailaamaan, tyttöjen iltaan jne..)"
Niin eli kun tekee lapsen tarpeeksi vanhana niin silloin vanhana ei tarviikaan enää käydä missään ikinä ilman lasta? Selkis.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:02"]
Olen 21-vuotias ja viimeisilläni raskaana. Onneksi minulla on äiti, joka on äärimmäisen onnellinen ja iloinen minun ja mieheni puolesta. Toivoisin että sinunkin tyttäresi saisi kokea saman.
[/quote]
Ko. "lapsi" tuski on koskaan elämänsä aikana saanut mitään tukea saati kannustusta av-häirikköäidiltään...
Millainen tyttäresi on, uskotko hänen olevan tarpeeksi vastuullinen? Tee ainakin selväksi, että sä olet omassa elämässäs jo lapsenkasvatusvastuun hoitanut. Moni tuon (mun) ikäinen tuntuu pitävän automaationa, että kyllä isovanhempi sit hoitaa kun mulla on menoo..
Miksi ap ei ikinä vastaa näihin tyttäreni seurustelee-muuttaa avoliittoon-menee naimisiin-hankkii lapsia 21-vuotiaana vaikka aivojen kehitys on kesken?
En kyllä itsekään suosittele omille lapsilleni lisääntymistä ennen kolmenkympin ikää.
Omani sain 18 vuotiaana ja jos nyt saisin valita, ratkaisisin toisin.
Minulle ainakin tuli se menovaihe myöhemmin kun en ehtinyt asua yksin tai elää ainoastaan itelleni ennen lapsen saantia.
Nuori ollaan vain kerran! Kotia ehtii leikkimään hyvin vielä kymmenen vuotta myöhemminkin.
Ap taitaa olla niitä äitejä, joilla oma elämä on jäänyt omasta mielestä vajaaksi ja joka nyt odottaa, että tytär tekee ne jutut, jotka äiti olisi halunnut tehdä. Äiti olisi halunnut olla balettitanssija, joten tytär balettikouluun. Äidille on sitten kauhistus, kun tytär lopettaa tanssimisen. Ihan sama mitä tytär tekee, se on äidille kamalaa, jos äiti ei sellaista olisi halunnut itse tehdä.
Kyllä minunkin äitini järkyttyi raskausuutisesta aluksi. Olihan se hänelle ylläri, en ole parisuhteessa ja olin vasta 22-vuotias. Äiti ei kuitenkaan minulle näyttänyt shokkiaan, vaan kertoi myöhemmin että kyllä sitä hetken sai sulatella.
Mitä lähemmäs laskettu aika tuli, sitä enemmän äitinikin innostui. Viimeisillä viikoilla hän taisi soittaa joka päivä malttamattomana... :D ja kun kerroin olevani sairaalassa, äiti oli istunut koko yön puhelin kädessään odottamassa tietoa syntymästä.
Äitini ja lapseni mummi on aivan hurmiossaan, samaten on myös mummo toiselta puolelta. Sulattelemista tässä oli aluksi itse kullekin, mutta koko suku tulee hyvin toimeen ja kaikki ovat aivan rakastuneita vauvaan.
Vauvauutinen on iso varmasti aina, mutta raskausaikakin on pitkähkö :)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:58"]
Kyl mä aijon festareille lähtä vaikka mulla laps onkin. Mummo rakastaa yli kaiken ottaa hoitoon ja laps on hulluna mummoon. Laatuaikaa heille ja miulle.
[/quote]senpä takia pitää nuorena bailata ja sitten kun on vauva niin asettuu aloilleen.
[/quote]
Höpö höpö. Festareille meno on ok, kun on vaan huolehtinut lapselle turvalliset oltavat siksi aikaa.meinaatko, että lapsen saatua ei voi enää mennä koskaan mihinkään kun pitää olla "asettunut aloilleen?" Kyllä äitikin tarvii omaa aikaa, oli ikä mikä tahansa.
[/quote]
Jos odottais, että bailaisi tarpeeksi, ettei niitä vauvoja tarvitse jatkuvasti laukottaa mummojen hoidettavaksi ja sitten vinkua täällä, kun mummit on niin vittumaisia, ettei hoida lapsenlapsia (kun ovat jo väsyneet siihen rumbaan, kun pitää päästä festareille, ulkomaille kahdestaan miehen kanssa, bailaamaan, tyttöjen iltaan jne..)