Äidit kertokaa: menivätkö rintanne ns. "pilalle" lastensaannista?
Millaisia muutoksia tuli vai onko joku säästynyt "koirankorvilta"? Harmittiko muutokset, vai onko ne ollut helppo hyväksyä? Kertokaahan!
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen saanti ei vaikuttanut, mutta imetys vaikutti. Siksi imetin vain kuukauden.
Miten sä huomasit sen vaikutuksen tuon kuukauden aikana?
Hyvä tarkennus! Toinen rintani ollut aina vähän erikokoinen. Se kasvoi lisää erikokoiseksi ja nännit suureni molemmissa. Rakastan pieniä rintojani, jollaisena haluan ne pitää.
Ja ennen kuin joku alkaa mötköttää korvikkeen antamisesta. Lapseni ollut aina terve ja kaiken maailman flunssat ja muut kierretty kaukaa. Siinä turha selitellä että äm on vain parasta ruokaa ja niin sun näin, ei sekään erite 6kk jälkeen kuin vettä ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko muiden miehiltä kuulunut valitusta? Omani jaksaa aina naureskella, "rukkasille". "Läpsyn läpsyn". Minusta se ei kahden lapsen saamisen ja imetyksen ja huolehtimisen jälkeen tunnu kivalta. Mies sanoo ettei hän pahalla sitä, mutta kyllä minusta on ikävää että vartalostani on tullut joku vitsi. Enää ei koske seksin aikana rintoihin vaan muuten lähekkäin ollessa pelleilee ja läpsyttelee. :C
Miehillä on tuo tyyli laukoa aika pahaakin huumoria ulkonäköön liittyvissä asioissa esimerkiksi toisilleen. Naisille ei kuitenkaan kannata heittää vastaavaa läppää koska naisella voi mennä siitä halut kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen saanti ei vaikuttanut, mutta imetys vaikutti. Siksi imetin vain kuukauden.
Hyvä tarkennus! Toinen rintani ollut aina vähän erikokoinen. Se kasvoi lisää erikokoiseksi ja nännit suureni molemmissa. Rakastan pieniä rintojani, jollaisena haluan ne pitää.
Ja ennen kuin joku alkaa mötköttää korvikkeen antamisesta. Lapseni ollut aina terve ja kaiken maailman flunssat ja muut kierretty kaukaa. Siinä turha selitellä että äm on vain parasta ruokaa ja niin sun näin, ei sekään erite 6kk jälkeen kuin vettä ole.
Mulle on ihan sama, miten kukakin lapsensa ruokkii, mutta se, että äidinmaito olisi 6 kk:n jälkeen lähinnä vettä, on kyllä aivan valheellista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä varalta että joku etsii joskus oikeaa tietoa: äidinmaito ei todellakaan ole vettä 6 kk jälkeen, vaan edelleen parasta ravintoa vauvalle.
Ennen raskautta C/D rintani läpäisi lyijykynä-testin, eli rinnan alla ei pysynyt kynä. Nyt voi laittaa vaikka ripsarin ja siellä lepää. 😁 Rinnoissani ei ole enää mitään kaunista ja mieheni ei ole niihin 2.5v synnytyksen jälkeen koskenut kertaakaan. Mutta 1,5v vuotta imetin näillä mainiosti.😊
Mä en jaksanut imettää noin pitkään. Ihan fiksuja lapsista tuli. Yksi on juristi ja toinen DI
Ei. Hyvin kelpaavat edelleen siihen mihin ne on tarkoitettukin.
Kenelläkään ei enää mummoiässä ole kiinteitä rintoja. Joten siinä suhteessa tämä on turhaa kilvoittelua.
Onneksi kelpaan puolisolleni juuri tällaisena kuin olen. En tiedä onko kehoni raunioittanut ikä vai kolme raskautta ja imetystä. Mutta todella iloinen olen siitä, että haitat ovat lähinnä esteettisiä.
Minulla oli ennen lasta B-kupin rinnat joissa nänni näytti suhteettoman isolta. Nolostelin rintojani sen takia. Raskauden aikana rinnat kasvoivat C-kuppiin ja näyttivät paljon sopusuhtaisemmilta. Imetin lopulta 1,5 vuotta. Rinnat eivät tuosta löystyneet vaan pysyivät kiinteinä ja mies totesikin joku aika imetyksen lopetuksen jälkeen iloisen toiveikkaana että jäikö nuo noin isoiksi vai. Isoiksi jäivät ja vasta nyt 50+ ovat alkaneet löystyä. Silti ei vieläkään toivottomat. En tiedä mitä olisi tapahtunut jos olisi tullut enemmän lapsia.
Lasten saannin ja imetysten jälkeen rintani jäivät isommiksi, niin kuin muukin kroppani. Rinnat jäivät myös löysemmiksi, niin kuin muukin kroppani. Rintaliivit ja sopivat vaatteet päällä kroppani näyttää paremmalta kuin ennen lapsia.
Käy sääliksi näitä muutamia joiden pölvästi miehet irvailevat ja eivät enää koske. Olisin itse niin lapsellinen että joskus seksiä harrastaessa toteaisin että "eikö sulla enää seiso kunnolla? Tuntuu löysemmältä." Lisäisin vielä munan läiskimiset ja "läpyläpy" kommentit loppuun.
Asiaan. Rintani eivät oikeastaan muuttuneet. Muutaman arven saivat kun maito nousi ja kuppikoko kasvoi hetkellisesti varmaan kolme kokoa. Arvetkin ovat nyt vaalentuneet ja niitä ei enää edes hoksaa, mutta yllätyin itsekin miten terhakkaat ovat vuoden imetyksen jäljiltä.
Kolmen pitkän imetyksen jälkeen varmaan rinnat muuttuivat, mutta eivät missään nimessä ole pilalla. Lähinnä nännit muuttuivat, ne ovat nyt pidemmät. Muuten ovat (tosi) pienet niin kuin ennenkin, kynätestiä en ole koskaan läpäissyt. Nännit ovat aina osoittaneet eteenpäin ja niin tekevät edelleen. Mies sanoi viimeksi tänä aamuna, että ovat kauniit.
Aivan hirveää tuo miehen vitsailu vaimon rinnoista. Hyi! Miten tunteetonta, lapsellista, ihan kuvottavaa. Etenkin, kun sillä kropalla on kannettu HÄNEN lapsensa. Mitä kuvittelee tuolla idioottimaisella käytöksellä saavuttavansa? Riidan? Seksittömän liiton? Avioeron?
Imetin viittä lastani yhteensä kahdeksan vuotta ja rinnat pysyivät lähes samanlaisina kuin ennen raskauksia, vaikka tietysti siis imetysaikoina kasvoivat. Toinen rinta jäi kyllä yhtä kuppikokoa isommaksi kuin toinen, mutta sekin on nyt toisen kanssa saman kokoinen, kun siihen tehtiin kesällä rintasyöpäleikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Käy sääliksi näitä muutamia joiden pölvästi miehet irvailevat ja eivät enää koske. Olisin itse niin lapsellinen että joskus seksiä harrastaessa toteaisin että "eikö sulla enää seiso kunnolla? Tuntuu löysemmältä." Lisäisin vielä munan läiskimiset ja "läpyläpy" kommentit loppuun.
Asiaan. Rintani eivät oikeastaan muuttuneet. Muutaman arven saivat kun maito nousi ja kuppikoko kasvoi hetkellisesti varmaan kolme kokoa. Arvetkin ovat nyt vaalentuneet ja niitä ei enää edes hoksaa, mutta yllätyin itsekin miten terhakkaat ovat vuoden imetyksen jäljiltä.
Kyllä itsellänikin tekee pahaa noiden naisten puolesta. Miksei muka niihin tisseihin voi enää edes koskea? Itse ainakin naisena tykkään juuri siitä, että rintoja hyväillään. Ei kaikki naiset siitä tykkää, mutta minulle se on osa seksiä ja olisi kamalaa jos mies ei koskisi rintojani enää ollenkaan. En varmaan sitten kiihottuisikaan kunnolla. Voisi olla seksielämä hiipumaan päin.
rintaruokin 4 kk vauvaani, sit loppui puhti. Olen 40 v. ja tissit D kupit. Parikymppinen tapailumies peruistelee innoissaan isoja tissejäni. :)
No muuttui ihan eri näköiseksi. Ennen oli 70C kokoiset aika täydelliset terhakat puolipallot. Raskausaikana tuli painoa 25 kg ja tissit kokoon 80H. Kun sitten imetyksen aikana laihduin lähes entiselleen, tissit tyhjeni 70D kokoon, mutta on sellaiset laajat roikkuvat latuskat, joissa nännit osoittaa maata kohti. Liiveissä kyllä ihan hyvän näköiset. Itselleni ei ulkonäkö enää tärkeä asia, joten ei haittaa. En siis ole ollut 13 vuoteen miesten kanssa lähemmissä tekemisissä enkä enää haluakaan olla.
Rinnoille ei käynyt kuinkaan. Mutta vatsanahka... voi luoja varjele...
Tuo rintojen yhtäkkinen megakasvu on asia johon kannattaa varautua etukäteen ostamalla kunnolliset tukevat liivit niin että tuki on koko rinnan alueella. Itsellänihän oli kevyenpuoleisia puolipalloliivejä ja tuli rumat raskausarvet juuri sen kohdan yläpuolelle mihin liivi loppui. Ainoa muutos rinnoissa mikä oikeasti harmitti. Onneksi vaalenivat aikaa myöten mutta pysyvät ikuisesti.
Kolme imetin, kaikkia alle vuoden. B-kupit ennen ja B-kupit nyt. Ei edes yli 40-v ikä ole saanut roikkumaan. ☺️
Olen imettänyt yhteensä kolmea lasta yht. viitisen vuotta, maitoa on tullut vaikka muille jakaa ja rinnat ovat ihan kiinteät ja täyteläisen pyöreät. Ei ole pakko uskoa mutta näinkin voi käydä enkä usko olevani ainoa laatuani.