Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häät kaukana ja lapsia ei kutsuttu

Vierailija
15.05.2014 |

Ongelma tai oikeastaan ärsytys ta pikemminkin pettymys kaverin toimintaan..; eli olemme kuin kuuta nousevaa odottaneet kaverin hääkutsua, viimeinkin saapui. Kuoressa luki vain meidän aikuisten nimet, mutta ajattelin ettei kutsuja ole huomannut asiaa (kerran käynyt ennen niin että kutsukuoressa aikuisten nimet mutta lapsetkin kuitenkin oli itse kutsussa mainittu). Koska asumme usean sadan kilometrin päässä hääpaikasta ja paikkakunnalla ei hoitomahdollisuutta ja meillä kaksi lasta joista toinen häiden aikaan noin 5kk(sukulainen kyllä asuu mutta hälle ei voi lapsia jättää) ajattelin tietysti koko ajan että meidän perhe kutsutaan. Noh..kyselin sitten anteeksi pyydellen kaverilta että onko asia todella noin kun kutsussa. Vastaus oli valitettavasti kyllä, tilanpuutteen takia vain lähisuvun lapset kutsuttu..kyseessä ei siis lapsettomat häät! Mutta voiko kukaan ajatella että 5kk voi jättää (syö rintaa) kotiin monen sadan kilometrin päähän..ja kun ei hoitomahd. paikkakunnalla ei myöskään isompaa voi ottaa mukaan..Kaverien lapset olisi kuulemma tuoneet niin paljon lisähenkilöitä paikalle ettei siksi kutsuttu, mutta kun nämä kaverit asuvat paikkakunnalla/sen läheisyydessä..Mielestäni hän toimi väärin tai sitten ei miettinyt edes koko asiaa loppuun asti..jäi kyllä ei-kutsuttu olo koko hommasta :(

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 22:00"]Eiköhän imeväisen voi aina ottaa mukaan, mutta omaa juhlintaasi se kyllä rajoittaa. Isompi on pakko jättää kotiin.

[/quote]

Ei voi, olen itse tämän kokenut, 1 kk vanhaa vauvaa ei saanut ottaa mukaan.

En mennyt niihin häihin.

Vierailija
22/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 22:20"]

Järjestätte isommalle lapselle hoidon ja otatte vauvan mukaan. Toki kannattaa hääparille ilmoittaa asiasta.

Mistä sinä 7 tiedät kellä riittää maito ja kellä ei. Idioottimaista kommentointia.

[/quote]

Eipä ole fiksua tuokaan mitä ehdotat, että ilmoitusasiana ottaisi vauvan mukaan. Välttämättä hääpaikalla ei ole mitään sopivaa vaipanvaihtotilaa eikä muuta hoitotilaa.

[/quote]

Millainen lukaali pitää olla vaipanvaihtoon?? Senhän voi vaihtaa vaikka sylissä. Eikä se vauva muutenkaan omaa huonetta tarvitse. Näin ohiksena tuli mieleen.

Mutta ap, minä jättäisin menemättä. En loukkaantuisi itse, enkä olettaisi että morsiankaan asiasta loukkaantuu. Teillä nyt vain on sellainen elämäntilanne että juhlat jää väliin.

Meilläkin kesällä tiedossa miehen veljen häät 500km päässä. Meillä vauvan laskettuaika kuukautta ennen. Ihan ollaan jo valmiiksi pohjustettu että voi olla että minä ja vauva emme häihin tule. Riippuu niin monesta asiasta, ei voida tietää onko vauva huutaja tms. Mutta mies menee sinne esikoisen kanssa jokatapauksessa. En ole mitään numeroa asiasta tehnyt, eikä ole hekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä junttijengi näitä lapsivapaita häitä oikein järjestelee? Olen ollut varmaan kymmenissä häissä, ja ainoastaan yksissä oli rajattu häiden jatkot K18:ksi ja toisissa oli paikalla morsiamen suvun lapset, kummilapset ja kaverien kersat, mutta sulhasen puolelta vain sulhasen omat lapset. Tilanpuute kuulemma esti. No, tila oli kyllä kaunis jugendpaikka, mutta ei muutenkaan mikään häätila, sokkeloinen kuin mikä.

Vierailija
24/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurinlikka mukaan hotellille lastenvahdiksi. Helppoa kuin heinänteko! Mulla oli kuukauden duunimatkallakin Sama likka lasten kanssa mukana.

Vierailija
25/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme kutsun lapsettomiin häihin, miehen serkku, parin sadan kilsan päähän. Lapsemme on häiden aikaan 4 kk. Ilmoitimme tulevamme vain kirkkoon mutta koska emme halua jättää lasta hoitoon, emme tule itse juhlaan.

Oletimme, että olisi vastannut, että tulkaa nyt edes syömään tms mutta ei mitään. Lahjaksi halutaan rahaa.... Ei tarvinne antaa lahjaa kun ei juhliinkaan mennä.

Vierailija
26/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 22:00"]Eiköhän imeväisen voi aina ottaa mukaan, mutta omaa juhlintaasi se kyllä rajoittaa. Isompi on pakko jättää kotiin.

[/quote]

En mennyt niihin häihin.

[/quote]

Olen ollut häissä, joissa vauvan paskavaippa todella vaihdettiin sylissä siinä ruokapöydän ääressä. Sen kokemuksen jälkeen olen kannattanut lapsettomia ja ehdottomasti myös vauvattomia häitä.

Vierailija
27/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 22:42"]

Naapurinlikka mukaan hotellille lastenvahdiksi. Helppoa kuin heinänteko! Mulla oli kuukauden duunimatkallakin Sama likka lasten kanssa mukana.

[/quote]

Kaikilla tietenkin on naapurinlikkoja, sun muita ihan vain ottaa tuosta nuin mukaan. Tietenkin on.

Vierailija
28/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 22:39"]

[/quote]

En mennyt niihin häihin.

[/quote]

Olen ollut häissä, joissa vauvan paskavaippa todella vaihdettiin sylissä siinä ruokapöydän ääressä. Sen kokemuksen jälkeen olen kannattanut lapsettomia ja ehdottomasti myös vauvattomia häitä.

[/quote]

No joo. Ehkä sen vaipan vaikka olisi voinut vaihtaa vessassa lapsen ollessa sylissä. Mutta joo, kaikki ei onneksi ole samalaisa juntteja.

Vierailija
29/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin menemättä jos liian vaikeaksi menee. Typerää muutenkin, minusta häät ovat perhejuhla. Leikkiköön prinsessaa keskenään jos ei koko perhe kelpaa häävieraiksi. Jos sen erehdyksen vielä joskus teen että avioidun, järjestän lapsivieraille oman kivan leikkitilan ja pari hoitajaa. Ei ole kallista.

Vierailija
30/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vain tahtoo lapsettomat häät tai juurikin tilan/budjetin rajallisuuden vuoksi pyytävät vain lähisukulaisten lapsia myös juhlaan mukaan. Ei siitä pitäisi kenenkään loukkaantua sentäs! Ikävähän tilanne on, mutta jos ei halua illaksi lastaan hoitoon jättää tai se ei ole mahdollista, voi kohteliaasti vain ilmoittaa, että anteeksi, me emme nyt pääse osallistumaan. Se on kuitenkin hääparin the päivä, miksi he eivät siis saisi tehdä siitä sellaista kuin haluavat? 

Turha draamailu ja numeron pystyyn pistäminen vain pahoittaa morsiusparin mieltä tärkeän päivän alla. 

Vierailija
31/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häitä riittää, yhdet sinne tai tänne. Ilmoitat, että valitettavasti olemme estyneitä tulemasta, ei mitään selittelyjä. Lahjaa ei tarvitse lähettää, onnittelukortti riittää. Menet sitten kaverin seuraaviin häihin.

Vierailija
32/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoittaisin suoraan, että emme tule, koska vauva on liian pieni hoitoon niin pitkäksi ajaksi. Jos morsian on fiksu, hän ilmoittaa, että vauvan voi ottaa mukaan. Jos ei, ette mene. Yksinkertaista ja kukaan ei suutu!

Vierailija
33/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 22:58"]

Jättäisin menemättä jos liian vaikeaksi menee. Typerää muutenkin, minusta häät ovat perhejuhla. Leikkiköön prinsessaa keskenään jos ei koko perhe kelpaa häävieraiksi. Jos sen erehdyksen vielä joskus teen että avioidun, järjestän lapsivieraille oman kivan leikkitilan ja pari hoitajaa. Ei ole kallista.

[/quote]

Tällaisten kommenttien jättäjät ovat todella itsekkäitä. Koska VIERAS on sitä mieltä että häät ovat perhejuhla, pitäisi jättää osa hääparille tärkeistä vieraista kutsumatta että voidaan kutsua kaikkien vieraiden lapset. Esimerkiksi omissa häissäni lapsia olisi ollu 30. Emme halunneet juhlista lastenjuhlia ja tila ei olisi riittänyt (minkä lisäksi 30 pikkuruokailijaa venyttää budjettia todella paljon – heistä pitää kuitenkin maksaa täysi ruokamaksu), päädyimme kutsumaan ihan vain ne läheisimmät lapset, eli käytännössä kummilapset ja sisarusten lapset. 

Häät voivat olla myös ihan vain aikuisten juhla, vaikka itsekin olen erittäin lapsirakas. Kaikki tilat ja juhlat eivät vain sovi lapsille. Vieras voi sitten itse päättää haluaako tulla vai ei, mutta morsiusparille on turha vihoitella, jos he sen yhden päivän bileistä haluavat päättää omista juhlavieraistaan. 

Vierailija
34/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät on perhejuhlat?? what? Ne on mitä itse hääpari määrittelee. vmp.

jos hääpari ei halua lapsia mukaan, niin se  on heidän tahto. turha siitä on vikistä. Mutta jos et halua / pysty ilman lapsia menemään, niin se on myös fine. se on teidän valinta, jonka lapsettomien häiden järjestäjän pitää hyväksyä

mä en jaksa näitä nillittäjiä ja mielensä pahoittajia. juhlan järjestäjillä on täysi oikeus määritellä minkälaiset juhlat haluavat ja kutsuituilla täysi oikeus tulla tai ei.

Vierailija
35/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, hääparilla on ilman muuta oikeus päättää, millaiset juhlat järjestävät MUTTA jälkeenpäin ei pidä narista siitä, että joku/jotkut eivät tulleet paikalle EIVÄTKÄ edes lahjalla (lue rahaa) muistaneet. 

Juhlan järjestäjällä on oikeus päättää, ketä kutsuu ja kutsun saaneilla on oikeus päättää, tulevatko vai eivät, muistavatko lahjalla vai eivät.

Vierailija
36/38 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:19"]

Kyllä, hääparilla on ilman muuta oikeus päättää, millaiset juhlat järjestävät MUTTA jälkeenpäin ei pidä narista siitä, että joku/jotkut eivät tulleet paikalle EIVÄTKÄ edes lahjalla (lue rahaa) muistaneet. 

Juhlan järjestäjällä on oikeus päättää, ketä kutsuu ja kutsun saaneilla on oikeus päättää, tulevatko vai eivät, muistavatko lahjalla vai eivät.

[/quote]

No enpä ole vielä koskaan kuullut morsiusparista, joka olisi nillittänyt siitä että joku ei hyvän syyn vuoksi pääse tulemaan. Sen sijaan näitä HÄÄT OVAT PERHEJUHLA JA SIKSI KAIKKIEN PITÄÄ JUHLIA SAMALLA TAVALLA -nillittäjiä on kyllä enemmän kuin laki sallii. 

Vierailija
37/38 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vittu ku vaikeeta! Eikö ole ihan päivänselvää, että jätätte häät väliin!!! Ne ovat VAIN yhdet hääjuhlat.

Miksi häitä pidetään jonain suurena tapahtumana, jossa on ihan must olla paikalla tai muuten loukkaa hääparin tunteita, nyyh? Häät ovat vain idioottien rahankeruujuhla!

Vierailija
38/38 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:19"]

[/quote]

No enpä ole vielä koskaan kuullut morsiusparista, joka olisi nillittänyt siitä että joku ei hyvän syyn vuoksi pääse tulemaan. Sen sijaan näitä HÄÄT OVAT PERHEJUHLA JA SIKSI KAIKKIEN PITÄÄ JUHLIA SAMALLA TAVALLA -nillittäjiä on kyllä enemmän kuin laki sallii. 

[/quote]

No kyllä tällä palstalla ainakin on ollut monta noita "en päässyt juhliin, nyt kaverilla / veljen vaimolla / kummin kaimalla on herne nenässä".

Itse olen käynyt yksissä lapsivapaissa häissä. Olivat ihan saatanan tylsät pönötysjuhlat, morsian kireänä kuin viulunkieli, vieraat haukottelevat niin että leuat narisevat. Lapseni ei menettänyt mitään, minä menetin illan lapseni kanssa :/

Ihan kaikkiin häihin ei todellakaan maksa vaivaa lähteä.