Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monty Python ei naurata. Onko minulla huono huumorintaju?

Vierailija
29.04.2014 |

Monet monet ihmiset mainitsevat Monty Python and the Holy Grail -elokuvan kaikkien aikojen hauskimpana elokuvana. Katsoin elokuvaa noin 10 minuuttia, kunnes jo kyllästyin. Ei mielestäni mitään hauskaa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun iskee brittihuumorista parhaiten The League of Gentleman. Mitä oudompi meno, sen parempi. :)

Vierailija
2/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 16:14"]

Minuun iskee brittihuumorista parhaiten The League of *Gentleman. Mitä oudompi meno, sen parempi. :)

[/quote]

*gentlemEn

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scorchio!

Vierailija
4/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kertoiltiin niitä kohtauksia siitä, kerrottuina ne toimivat paljon paremmin ja naurattivat. Näyteltyinä ne menettivät hauskuuden enkä nauranut, edes hymähtänyt kertaakaan kun lopulta elokuvan katsoin kokonaan. Minun huumori on joko todella mustaa tai kerronnallista että voin luoda omat mielikuvani, typerältä näyttäminen tehden typeriä asioita ei huvita. 

Huumoria on monenlaista siksi että jokainen löytäisi sen mikä itseä naurattaa, ei siksi että kaikki nauraisivat kaikelle.

Vierailija
5/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina tykännyt Montyistä.... Suosikkini mitkä vieläkin muistuu pari vuosikymmentä niiden katsomisen jälkeen on sellaisia täysin absurdeja juttuja, joissa ei periaatteessa ole mitään hauskaa, mutta niiden absurdius tekee niistä minulle hauskoja. Hyviä muistoja on esimerkiksi seuraavista:

- Ministry of Silly Walks. Jäykät pukumiehet koikkelehtii puvuissaan mitä hullummin koipiaan nostellen ja vääntelehtien.

- The Larch. The.... Larch. Ja ruudussa näkyy vain se hiton lehtikuusi.

- Ritarit jotka sanovat NI.

- Unkarilainen jolla on kieliongelmia, ja joka oikeudessa puhuu  mitä sattuu huonon sanakirjan takia: "I weel not baai tiis tobacconists, it iis scraaatched". "Mai nipples explode with joy". "My hovercraft is full of eels" :D

- Mainos joka kehotti päättämään päivänsä Conquistador-kahvilla. Siihen kirjaimellisesit siis päättyi päivät, eli siihen kuoli.

- Jonkun elokuvan väittely erilaisten pääskylajien lentonopeudesta.

- Tappajapupu, jonka pystyi tappamaan vain Pyhällä Käsikranaatilla...

Vierailija
6/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIhaan montipaittonia, yyyh. Aina tietyissä porukoissa siitä kuuluisi muka-tykätä, mutta se on vaan ihan kauheaa kuraa. Ei vaan naurata, ja jotenkin se ennakko-odotus että hei tää on nyt sit HAUSKAA, NAURAKAA, saa mun pään särkemään. En vain en pidä siitä, suorastaan inhoan oikeasti.

Vierailija
7/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tottunut amerikkalaiseen pieru- ja törttöilyhuumoriin, joka tuodaan katsojalle tarjottimella noin 5 sekuntia elokuvan alkamisesta. Monty Python vaatii vähän enemmän keskittymiskykyä.

Vierailija
8/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 00:33"]

Olet tottunut amerikkalaiseen pieru- ja törttöilyhuumoriin, joka tuodaan katsojalle tarjottimella noin 5 sekuntia elokuvan alkamisesta. Monty Python vaatii vähän enemmän keskittymiskykyä.

[/quote]Niin mutta kun asia ei ole näin. "Älykäs" huumori se mielestäni juuri hauskinta on. Tämä nyt vain (myönnettäköön, sen 10 minuutin perusteella) vaikuttaa sellaiselta puujalkamaiselta touhulta joka tarkoituksella ei ole erityisen hauskaa, jotta hipsterit kehtaavat pitää leffaa "hauskana". :D

ap

Vierailija
9/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomattoman typerää paskaa

Vierailija
10/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 00:33"]

[/quote]

Itse asiassa minä en aikanaan ole. Olen varsinainen anglofiili muuten, mutta en vaan kestä "montia", eih. Olen suorastaan traumatisoitunut lukemattomista illanvietoista, jotka aina vesitettiin niillä helvetin tylsillä videopätkillä.

2

Vierailija
11/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt tämän ketjun sisällöstä.

Vierailija
12/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

I fart in your general direction!

Vierailija
13/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

WE ARE THE KNIGHTS WHO SAY NI!

Vierailija
14/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan M.Pythonia. Ja se on kuulemma suunnilleen pyhäinhäväistys, koska olen opiskellut englantilaista filologiaa pääaineena..

Mieluummin vaikka Jerry Springer.. ei vaan ;-)

Vierailija
15/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monty Python = keisarin uudet vaatteet.

Vierailija
16/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BRING ME A SHRUBBERY!

Vierailija
17/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää Black Adderista enemmän :)

Vierailija
18/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 01:14"]

Tykkää Black Adderista enemmän :)

[/quote]

Korjaus: tykkääN, en siis ollut sentään käskemässä  t.13

Vierailija
19/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan voinut edes kuvitella että ihminen joka on Monty Pythonia "ajautunut" katsomaan voisi mitään muuta kuin rakastaa sitä. Mitäs olette hommanneet jotain hipsterikavereita jotka katsottaa väkisin eikä välttämättä itsekään tajua. Eikä kyseessä ole mikään Keisarin uudet vaatteet -ilmiö, vaikka monen ilmiön kohdalla niin onkin. Siihen miksi näin on voi lukea varsinaisia perusteluja tekijöiden elämäkerrasta, jos ei kerta huumoria kykene millään tasolla itse ymmärtämään.

Vierailija
20/39 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki M P -sketsit ole mustakaan hauskoja mutta samalla tavoin se on kuin muidenkin sketsisarjojen kanssa, jotkut osuvat nappiin. Voi olla, että jotkut jutut alkavat vanhentua, kun yhteiskunta muuttuu.

Musta Monty Pythoneiden tekemä Beatles-parodia on ikuisesti hauska mutta ehkä se vaatiikin juuri tuon, että tuntee hyvin parodian kohteen ja M P -tyylin tehdä huumoria.