Mitä hyvää aseksuaalisuus on tuonut elämääsi?
Kommentit (133)
Ovatko aseksuaalit vihervasemmistolaisia? Kun nykyään kaikki on politiikkaa, niin kai tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne enää kenekään viehätysvoimaa joten säästyn monelta "pikku palveluksen" tekemisen riesalta ja yleiseltä pillun perässä juoksemiselta.
Miten niin enää? Aseksuaalisuus, kuten muutkin, on synnynnäinen ominaisuus, eli et ole koskaan tuntenut kenenkään viehätysvoimaa, et miesten tai naisten.
Ihmisen seksuaalisuus muuttuu koko sen eliniän. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän.
Rauhallisuuden. Huonoista suhteista väsyn ja vaikka seksi olisi ollut ihan kivaa, saattaa tulla silti väsähtänyt olo. Minulle on selitetty tämä niin, että mies saa naisen energiaa. Millä muulla sen selittää, että seksin jälkeen mies on täynnä energiaa ja hyväntuulinen, kun itse olen kokenut väsymystä, levottomuutta ja hajanaisuutta. Tämä on korjautunut vasta monen päivän kuluessa. Ilmiselvästi jotain on lähtenyt minusta pois. Jos näkisi ihmisen energiakenttiä, siitä voisi nähdä tuon. Minua on koitettu opettaa suojelemaan energioitani, mutta ei se seksissä oikein onnistu.
Väsyn siis jo joidenkin ihmisten läsnäolosta, saatikka sitten seksistä heidän kanssaan. Ei kyse ole usein edes morkkiksesta, vaan täysin voimattomasta olotilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse juosta himojen perässä, esim. harrastaa yhden yön juttuja tai olla suhteessa vain vakipanon vuoksi. Pystyn kyllä harrastamaan seksiä siinä tulevan läheisyyden vuoksi, mutta orgasmia en ole koskaan saanut muuten kuin omalla kädellä, eikä se silloinkaan ole mitään maata järisyttävä kokemus.
En minäkään ole koskaan juossut himojen perässä tai harrastanut irtoseksiä, sinä kuvailet lähinnä jotain seksiriippuvaista, et normaalia seksuaalista ihmistä joka rakastelee rakkaansa kanssa.
Se että et ole koskaan saanut kunnollista orgasmia saa sinut kuvittelemaan että olet aseksuaali. Minulla oli puoli vuotta hormonikierukka, ja se "teki minusta aseksulaalin" ei mikään tuntunut miltään alapäässä, ei tehnyt mieli ollenkaan, eli en tuntenut kiihotusta. Se on aivan järkyttävä kokemus. Kun kierukka otettiin pois pelkäsin että jos muutos oli pysyvä, mutta Luojan kiitos ei. Kun rakastelin mieheni kanssa sain useita orgasmeja yhdynnän aikana, ja se todellakin teki hyvää, Luoja että se teki hyvää niin ruumiillisesti kuin henkisesti. Ei masturboimalla yleensä saakaan mahtavia orgasmeja, koska ne on yleensä vain klitorisorgasmeja, ja siitä puuttuu se rakas ihminen, kosketus jne.
Sellainen humbebragging... Milloin ihmiset tajuaa ettei ole mitään normaalia seksuaalisuutta, vaan muotoja monia.
No niin pitkään kun aseksuaalisuus ei ole suurin seksuaalisuuden muoto ihmisten keskuudessa, se että ei ole aseksuaali on se normaali.
Ihmiset jotka eivät saa tyydytystä seksistä, syystä tai toisesta, tekevät päätelmän sen perusteella seksuaalisuudestaan, että sitä ei ole. Se on aika epämääräistä, jos ei ole edes selvitetty mistä se johtuu ettei saa seksistä mitään tuntemusta, se voi johtua hormoneista tai väärästä kumppanista, eikä siitä että on aseksuaali ollut koko ikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan hyvä mieli kun ei ole pakottavaa tarvetta nylkyttää koko ajan.
Ei pakottava tarve nylkyttää olekaan normaalia, kaukana siitä. Ei ihminen ole mikään kani, eikä kanitkaan oikeasti koko ajan nylkytä.
Sellaista se "normien" elämä nyt vaan on. Ukot kiristelee hampaitaan kun ei saa pimpelooria kolmesti päivässä, suhteet loppuu kun seinään jos seksiä ei saa jatkuvasti ja joka päivä. Itketään ja mangutaan kuinka elämä on merkityksetöntä kun ei pääse köyrimään. Yms yms yms. Ei siinä mitään normaalia olekaan mutta sellaista se on, juostaan seksin perässä kuin kiimaiset eläimet ja mourutaan mennessä. Ihanaa kun ei tarvi osallistua moiseen "elämään".
Ja naiset avaavat haaransa pitääkseen miehen tyytyväisenä. Ei koskaan tuollaista elämää kiitos. Aseksuaalisuus tuo vapauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne enää kenekään viehätysvoimaa joten säästyn monelta "pikku palveluksen" tekemisen riesalta ja yleiseltä pillun perässä juoksemiselta.
Miten niin enää? Aseksuaalisuus, kuten muutkin, on synnynnäinen ominaisuus, eli et ole koskaan tuntenut kenenkään viehätysvoimaa, et miesten tai naisten.
Aseksuaaliksi voi muuttua
Ei voi. Ei myöskään heteroksi tai homoksi. Sitä on syntymästä asti sitä mitä luonto on tarkoittanut, eli hormonit määränneet sikiövaiheessa.
Mitähän minulle sitten tapahtui? Ennen halut olivat tapissa. Joka päivä piti tumputtaa. Ihastuin vielä silloin naisiin ja olin kokoajan ns. haku päällä. Nyt ei ole enää kumpaakaan. Jos kyse olisi hormoneista, niin eikö se vaikutaisi energiatasoihin ja yleiseen jaksamiseen? Tunnen olevani parhaassa kunnossa ikinä. Aivan kuin olisin menettänyt hirmuisen taakan selästäni.
Vierailija kirjoitti:
Rauhallisuuden. Huonoista suhteista väsyn ja vaikka seksi olisi ollut ihan kivaa, saattaa tulla silti väsähtänyt olo. Minulle on selitetty tämä niin, että mies saa naisen energiaa. Millä muulla sen selittää, että seksin jälkeen mies on täynnä energiaa ja hyväntuulinen, kun itse olen kokenut väsymystä, levottomuutta ja hajanaisuutta. Tämä on korjautunut vasta monen päivän kuluessa. Ilmiselvästi jotain on lähtenyt minusta pois. Jos näkisi ihmisen energiakenttiä, siitä voisi nähdä tuon. Minua on koitettu opettaa suojelemaan energioitani, mutta ei se seksissä oikein onnistu.
Väsyn siis jo joidenkin ihmisten läsnäolosta, saatikka sitten seksistä heidän kanssaan. Ei kyse ole usein edes morkkiksesta, vaan täysin voimattomasta olotilasta.
Olen hyvin herkkä kaikin puolin. Miksi antaisin toiselle ihmiselle 100, kun saan itse 50 takaisin? Kysynpähän vain, että miksi? Annan itsestäni kaiken ja saan kourallisen takaisin. Pidemmän päälle tuolla ei ole hyvät seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Ei myöskään heteroksi tai homoksi. Sitä on syntymästä asti sitä mitä luonto on tarkoittanut, eli hormonit määränneet sikiövaiheessa.
Varmaan näin, mutta luulen että ihminen voi myös löytää oman aseksualisuutensa kärsittyään aikansa sosiaalisesta "normiseksuaalisuuden" oletuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Totta helvetissä huono parisuhde vie energiat, ja varsinkin jos ihmisen kanssa jota ei rakasta ja joka ei rakasta sinua, harrastaa seksiä niin sehän on ihan järkyttävää. Ja jos seksikin on vaan ihan kivaa, ei sitä voi mitenkään verrata siihen että rakastelee ihmisen kanssa jota aidosti ja syvästi rakastaa ja seksi on taivaallista.
Seksissä tärkeintä on tunteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse juosta himojen perässä, esim. harrastaa yhden yön juttuja tai olla suhteessa vain vakipanon vuoksi. Pystyn kyllä harrastamaan seksiä siinä tulevan läheisyyden vuoksi, mutta orgasmia en ole koskaan saanut muuten kuin omalla kädellä, eikä se silloinkaan ole mitään maata järisyttävä kokemus.
En minäkään ole koskaan juossut himojen perässä tai harrastanut irtoseksiä, sinä kuvailet lähinnä jotain seksiriippuvaista, et normaalia seksuaalista ihmistä joka rakastelee rakkaansa kanssa.
Se että et ole koskaan saanut kunnollista orgasmia saa sinut kuvittelemaan että olet aseksuaali. Minulla oli puoli vuotta hormonikierukka, ja se "teki minusta aseksulaalin" ei mikään tuntunut miltään alapäässä, ei tehnyt mieli ollenkaan, eli en tuntenut kiihotusta. Se on aivan järkyttävä kokemus. Kun kierukka otettiin pois pelkäsin että jos muutos oli pysyvä, mutta Luojan kiitos ei. Kun rakastelin mieheni kanssa sain useita orgasmeja yhdynnän aikana, ja se todellakin teki hyvää, Luoja että se teki hyvää niin ruumiillisesti kuin henkisesti. Ei masturboimalla yleensä saakaan mahtavia orgasmeja, koska ne on yleensä vain klitorisorgasmeja, ja siitä puuttuu se rakas ihminen, kosketus jne.
Kaikki orgasmit on klitorisorgasmeja, yhdynnässä saatu orgasmikin johtuu siitä että klitorikseen kohdistuu hinkkaamista. Joillekin naisille yhdyntäorgasmi on mahdollinen, joillekin ei. Aseksuaalilla ei ole ikinä ollutkaan seksuaalisia haluja joten tuo hormonikierukkavertaus on ontuva. Sijaitsen itse jossain seksuaalin ja aseksuaalin rajamailla. Orgasmi itseasiassa lopettaa seksihaluni ja kiihottumiseni tasan siihen paikkaan. Monta orgasmia yhdynnän ainana kuulostaa todella epämukavalle, yhdenkin jälkeen on paikat hellänä.
Sinun varmaan kannattaisi tarkistaa aseksuaalin määritelmä. Aseksuaali ei tunne seksuaslista halua toiseen ihmiseen, mutta saattaa harrastaa mm. itsetyydytystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsyn siis jo joidenkin ihmisten läsnäolosta, saatikka sitten seksistä heidän kanssaan. Ei kyse ole usein edes morkkiksesta, vaan täysin voimattomasta olotilasta.Olen hyvin herkkä kaikin puolin. Miksi antaisin toiselle ihmiselle 100, kun saan itse 50 takaisin? Kysynpähän vain, että miksi? Annan itsestäni kaiken ja saan kourallisen takaisin. Pidemmän päälle tuolla ei ole hyvät seuraukset.
Annan kaiken rakkauteni, valon ja sydämenI ja olisin valmis tekemään ehkä lapsen siinä hetkessä. Siis annan myös elämäni. Ja mitä olen saanut takaisin? Nylkyttäjän, joka ottaisi kaiken minkä saa irti? Tälläinen kokemus minulla on muutamista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan näin, mutta luulen että ihminen voi myös löytää oman aseksualisuutensa kärsittyään aikansa sosiaalisesta "normiseksuaalisuuden" oletuksesta.
Kyllä, mutta ei niin että joskus on tuntenut seksuaalista halua ja yleistä seksuaalisuuden tunnetta itsessään. Seksuaalisuus kun on niin paljon enemmän kuin seksiä. Aseksuaalisuus on erikoinen käsitteenä, että tarkoittaako se epäseksuaalisuutta vai mitä. Koska seksuaalisuuteen ei tarvita seksiä tai kumppania, jokaisella vastasyntyneellä vauvalla on seksuaalisuus olemassa vaikka se tulee käyttöön vasta murrosiän hormonimyrskyn myötä.
Ihmiset eivät ymmärrä aseksuaalisuuden käsitettä, ja mitä se pitää sisällään. Kyseessä seksuaalinen suuntautuminen, eli tälläiset henkilöt eivät tunne seksuaalista vetoa muihin ihmisiin. Kyseessä täysin synnynnäinen ominaisuus, jolla ei ole mitään tekemistä hormonien, libidon yms. muiden vastaavien seikkojen kanssa.
Libido on sitä, että panettaa ja on seksihaluja. Seksuaalinen suuntautuminen sitä, keihin se kohdistuu tai aseksuaalien tapauksessa, ei kumpaankaan sukupuoleen. Aseksuaalinen ihminen voi masturboida vaikka 20 kertaa päivässä, mutta ei halua seksiä toisen ihmisen kanssa.
Se että hormonaalinen ehkäisy tai jotkin lääkkeet vievät halun, ei ole aseksuaalisuutta. Aseksuaalisuus ei ole synonyymi seksittömyydelle tai seksuaalisille häiriöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen välttynyt siltä kamalalta ololta, joka tulee yhden yön jutuista. Likainen ja käytetty olo.
Miksi oletat että ne jotka eivät ole aseksuaaleja, harrastaisivat kaikki irtosuhteita? Normaalit ihmiset harrastavat seksiä ihmisen kanssa jota rakastavat, sitä kutsutaan parisuhteeksi.
Minä harrastin joskus, ennen kuin lopetin seksin kokonaan. Ei jäänyt monestakaan hyviä muistoja.
Eli harrastit irtosuhteita, vai rakastelit ihmisen kanssa jota rakastat? Ne on kaksi ihan eri asiaa. Irtosuhteessa ei voi kokea samanlaista kuin parisuhteessa, jos ei nyt ole jotenkin ihan oikeasti rakastunut ensisilmäyksellä, tosin se ei sitten ole enää mikään irto...
Irtoseksi on lähinnä justharrastamista, mekaanista höyläystä, josta ehkä ainakin toiselle tulee jonkinlainen orgasmi. Siinä kun ei ole tunteet mukana niin suurin osa rakastelun osista jää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsyn siis jo joidenkin ihmisten läsnäolosta, saatikka sitten seksistä heidän kanssaan. Ei kyse ole usein edes morkkiksesta, vaan täysin voimattomasta olotilasta.Olen hyvin herkkä kaikin puolin. Miksi antaisin toiselle ihmiselle 100, kun saan itse 50 takaisin? Kysynpähän vain, että miksi? Annan itsestäni kaiken ja saan kourallisen takaisin. Pidemmän päälle tuolla ei ole hyvät seuraukset.
Annan kaiken rakkauteni, valon ja sydämenI ja olisin valmis tekemään ehkä lapsen siinä hetkessä. Siis annan myös elämäni. Ja mitä olen saanut takaisin? Nylkyttäjän, joka ottaisi kaiken minkä saa irti? Tälläinen kokemus minulla on muutamista miehistä.
Jostain harvoista suhteesta olen saanut rakkautta takaisin, mutta yleisimmin vain menettänyt.
Jos annan kaiken mitä minulla on annettavaa, rakkauteni, hyväksyntäni ja valon ja mies kuvittelee, että joku hyvä kupliva on tarpeeksi suuri korvaus siitä. Valehtelematta olisin voinut tehdä muutamankin miehen kanssa lapsen, jos asiat olisi menneet siihen pisteeseen. En minkään elintason tai rahan takia vaan rakkaudesta ja uuden elämän ilosta. Olen niin siinä hetkessä ja tunnen olevani osa luontoa ja saan täyttymyksen naiseuteni tehtävästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen humbebragging... Milloin ihmiset tajuaa ettei ole mitään normaalia seksuaalisuutta, vaan muotoja monia.
No niin pitkään kun aseksuaalisuus ei ole suurin seksuaalisuuden muoto ihmisten keskuudessa, se että ei ole aseksuaali on se normaali.
Ihmiset jotka eivät saa tyydytystä seksistä, syystä tai toisesta, tekevät päätelmän sen perusteella seksuaalisuudestaan, että sitä ei ole. Se on aika epämääräistä, jos ei ole edes selvitetty mistä se johtuu ettei saa seksistä mitään tuntemusta, se voi johtua hormoneista tai väärästä kumppanista, eikä siitä että on aseksuaali ollut koko ikänsä.
Kyse ei ole siitä ettei saa tyydytystä seksistä. Aseksuaalilla niitä seksihaluja ei vaan ole. Et katso ketään seksuaalisessa mielessä, et kiihotu mistään etkä mieti seksiä ollenkaan. Miten löytää joku oikea kumppani joka herättää haluja, jos sellaista ihmistä ei yksinkertaisesti ole olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ymmärrä aseksuaalisuuden käsitettä, ja mitä se pitää sisällään. Kyseessä seksuaalinen suuntautuminen, eli tälläiset henkilöt eivät tunne seksuaalista vetoa muihin ihmisiin. Kyseessä täysin synnynnäinen ominaisuus, jolla ei ole mitään tekemistä hormonien, libidon yms. muiden vastaavien seikkojen kanssa.
Libido on sitä, että panettaa ja on seksihaluja. Seksuaalinen suuntautuminen sitä, keihin se kohdistuu tai aseksuaalien tapauksessa, ei kumpaankaan sukupuoleen. Aseksuaalinen ihminen voi masturboida vaikka 20 kertaa päivässä, mutta ei halua seksiä toisen ihmisen kanssa.
Se että hormonaalinen ehkäisy tai jotkin lääkkeet vievät halun, ei ole aseksuaalisuutta. Aseksuaalisuus ei ole synonyymi seksittömyydelle tai seksuaalisille häiriöille.
Miksi aseksuaali masturboisi jos ei saa orgasmia tai jos saa se ei tunnu miltään? Kun ei ole sitä libidoa yhtään prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun "kaikkesi ja elämäsi" on siis sitä, että vihaat ja halveksit kumppaniasi niin paljon että nimität hänen normaalia seksihaluaan "nylkyttämiseksi". Olisit ihan hirveä kumppani.
Sellaista se "normien" elämä nyt vaan on. Ukot kiristelee hampaitaan kun ei saa pimpelooria kolmesti päivässä, suhteet loppuu kun seinään jos seksiä ei saa jatkuvasti ja joka päivä. Itketään ja mangutaan kuinka elämä on merkityksetöntä kun ei pääse köyrimään. Yms yms yms. Ei siinä mitään normaalia olekaan mutta sellaista se on, juostaan seksin perässä kuin kiimaiset eläimet ja mourutaan mennessä. Ihanaa kun ei tarvi osallistua moiseen "elämään".