Miksi erityisesti suomalaiset miehet ihannoivat äärimmäistä hoikkuutta/laihuutta naisessa?
Tuntuu että muissa kulttuureissa muotoja pidetään seksikkäänä, mutta Suomessa niitä pidetään rumina ja pitäisi olla todella laiha että olisi haluttava miesten silmissä. Naisten pitäisi muistuttaa keholtaan 12 vuotiasta laihaa poikaa että olisi kaunis.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään unelmakroppa on vielä saavuttamattomampi, kun enää ei riitä, että on hoikka. Hoikkakin voi olla laihaläski ja se on yök hyi. Nyt pitää olla hoikka ja timmi. Mikään kotijumppa ei siihen tietysti riitä, vaan salilla täytyy käydä kolme kertaa viikossa nostamassa oikeaa rautaa.
Mistä ne miehet tietää, kuka on hoikka ja timmi ja kuka muuten vain hoikka? Ei se timmiys vaatteiden läpi näy.
No kyllä muuten näkyy.
Väitän kyllä, että ei näy. Itse olen vuosia käynyt salilla ja jos minulla on farkut ja collegepaita päällä, kukaan ei pysty sanomaan, että käyn salilla. Ehkä joku asiaan vihkiytynyt osaisi takareisistä päätellä, mutta toisaalta se voisi olla vain geneettisen arpapelin aikaansaannosta. Farkut litistävät peppua ja reidet näyttää farkuissa lähinnä vain paksummilta kuin ilman salilla käymistä. Käsivarret ja vatsat ovat yleensä piilossa.
Kyllä se salipylly nyt vaan erottuu. Sulla ei semmosta sitten varmaan ole.
Näkyy myös ryhti ja hartiat.
Eli voit mennä Prismaan ja alkaa siellä osoitella 100% varmuudella, kuka käy salilla ja kuka ei? Ja voit tehdä päätelmät ihan vain ryhdistä ja hartioista?
Ihan kuin se sali olisi autuaaksi tekevä asia ja poistaisi kaikki perinnöllisistä tekijöistä johtuvat kehon muodot ja ominaisuudet pois. Pepun muokkaaminen on valtavan rankka ja iso projekti. Jos siinä yhtään on päällä rasvaa, niin se muoto tahtoo olla hankalaa saada. Vai minkä takia luulet, että ne fitness-naiset ottaa belfieitä nimenomaan treenitrikoissa tai miksi on olemassa jokin sellainen kuin fitjeans -merkki eli salilla kävijöille tarkoitettuja farkkuja? Siksi koska tavalliset farkut ei heidän mielestään imartele riittävän hyvin peppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnittäkääpä huomiota tähän kun seuraavan kerran katsotte jotain elokuvaa tai sarjaa:
Miehiä on aidosti monenlaisia, on nuorta ja komeaa, vanhaa, pulleaa...
Naisia on vain yhtä tyyppiä: nuori, laiha ja kaunis tai nuoren näköinen, laiha ja kaunis.Olen periaatteessa hoikahko, vaaleaihoinen nainen ja silti en ole koskaan nähnyt omaa vartalotyyppiäni elokuvassa tms. Paljon puhutaan että eri etnisiä ryhmiä pitää saada esille jotta tytöt näkevät itsensä kaltaisia esimerkkejä mediassa. Mutta jos ne kaikki ovat silti laihoja ja kauneusvirheettömiä, emme me edelleenkään näe itseämme. Minulla on pieni mutta muhkurainen vatsa ja rumat roikkuvat rinnat. Ei sellaista elokuvaan laiteta. Leikkausta olen harkinnut kun 5krt treeniä viikossa ei ole kroppaa muokannut.
Kyllä Kati Outinen on Kaurismäelle kelvannut ja Marita Viitamäki Molbergille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnittäkääpä huomiota tähän kun seuraavan kerran katsotte jotain elokuvaa tai sarjaa:
Naisia on vain yhtä tyyppiä: nuori, laiha ja kaunis tai nuoren näköinen, laiha ja kaunis.Orange is the new Black oli piristävän erilainen. Seksikkäitä, eri kokoisia naisia, jopa pieniä rintoja.
Espanjalaisessa Lukkojen takana sarjassa ihannoitiin laihuutta, mutta oli vanhempia naisia paljon rooleissa. Tykkäsin.
Mikäs sai alapeukuttamaan, vanhemmat naiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia on vain yhtä tyyppiä: nuori, laiha ja kaunis tai nuoren näköinen, laiha ja kaunis.Olen periaatteessa hoikahko, vaaleaihoinen nainen ja silti en ole koskaan nähnyt omaa vartalotyyppiäni elokuvassa tms. Paljon puhutaan että eri etnisiä ryhmiä pitää saada esille jotta tytöt näkevät itsensä kaltaisia esimerkkejä mediassa. Mutta jos ne kaikki ovat silti laihoja ja kauneusvirheettömiä, emme me edelleenkään näe itseämme. Minulla on pieni mutta muhkurainen vatsa ja rumat roikkuvat rinnat. Ei sellaista elokuvaan laiteta. Leikkausta olen harkinnut kun 5krt treeniä viikossa ei ole kroppaa muokannut.
Nyt on kyse oikeista elokuvista.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pinnallista ajattelua täällä.
Miehenä en esineellistä naisia.
Luonne ja kauneus yhteis-pelillä tekee minuun vaikutuksen.Naisten ei tarvitse olla laihoja hoikkia.
Miehenä kyselen, että mikäs on sinun ikäsi?
Ihan samoin ajattelen näin viisikymppisenä, mutta tunnustettava on,
että alle kolmenkymmenen iässä kyllä katsantokantani oli paljon raadollisempi l.
kauniilla ulkomuodolla olisi saanut aika paljon päänsisäisiä mörköjä anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Sivuan aihetta sanomalla, että miksi suuri osa nuorista naisista on hirvittävän ylipainoisia ja laiskan oloisia. Hoitajissakin näkee noita kuin makkarankuoressa olevia naisia työvaatteissaan, jotka eivät tosiaankaan jätä mitään arvailujen varaan. Herättää lähinnä myötähäpeää ja epäilyä siitä onko tuo luotettava ja osaava ollenkaan. Hiki pursuu otsalta ja läskit lanteilla ja takapuolessa. Ammattinsa puolesta luulisi olevan jonkinlainen itsekuri ja tietämys terveellisestä ruuasta.
Oon huomannut saman hoitoalalla ylipaino tosi yleistä myös. Täälläpäin varsinkin kotihoidossa näkee . Ei se tietämyksestä oon useinkaan kiinni.Useinhan juuri päinvastoin. Pankissa työskentelevillä on usein omat raha asiat rempallaan ym.. Uskon että luonteesta ja itsekurista kiinni enemmän ei tiedonpuutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ylipaino mistään geeneistä ole kiinni. Syö sen verran mitä kuluttaa, niin painoa ei kerry. Mulle ja miehelleni on moni sanonut, että helppo näyttää hoikalta ja hyvältä, kun on hyvät geenit. Paskat se mistään geeneistä johdu. Vältellään herkkuja, ei sokeria, kohtuulliset ruoka-annokset, ei alkoa. Paljon liikuntaa. Neljänkympin jälkeen kaikki ylimääräinen jää vyötärölle, jos annoskoot liian isot. Äitini on reilusti yli 60 ja menee kropaltaan viisikympisestä. Liikkuu paljon ja syö monipuolisesti ja kohtuullisesti.
Sairaudet toki erikseen, mutta uskoisin, että suurimman osan ylipainoisen paino johtuu muusta kuin omasta mukavuudenhalusta. Sori, tiedän. että ei ole sitä mitä halutaan kuulla. Geenejä ihan turha käyttää tekosyynä. Ja vielä haluan lisätä, että en yhtään pidä ylipainoisen elämää vähemmän arvokkaana. Paino on jokaisen oma asia ja pääasia, että on itse sinut sen kanssa. Jos oma paino aiheuttaa itselle mielipahaa, niin sitten on omasta itsestään kiinni haluaako asialle jotain tehdä.
Ei geenejä tarvitse tekosyynä käyttää mutta kyllä sen tosiasian voi kuitenkin tunnustaa että geeneillä on lihomistaipumukseen huomattava merkitys. Suomessakin on erityisesti idässä vahvana metsästäjä-keräilijöiden geenit, joilla lihoo helposti koska ne on suunniteltu "kädestä suuhun"-elämiseen eikä siihen että pöytä notkuu koko ajan. Etelässä ja lännessä taas maanviljelijöiden ja karjanpitäjien perimää, joka on paremmin sopeutunut siihen että ruokaa on tasaisesti tarjolla eikä sitä tarvitse ahtaa ylettömästi aina kun siihen on tilaisuus.
Viime kädessä jokainen toki päättää itse mitä suuhunsa laittaa, mutta jonka aivot antavat kylläisyyssignaalin 20% suuremmalla energiansaannilla kuin toisella niin on ihan selvää että ainakin väestötasolla tuo näkyy vyötäröllä ja toiselle hoikkana pysyminen on helpompaa kuin toiselle.
Jos on sinut ja uskaltaa olla niin ylipainosta ei oo mitään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa Morrisin kirjoja jos moiset mietityttää.
Se nyt vaan on biologiassa että mies haluaa nuoren kumppanin lisääntymismielessä. Miehet ottaisi varmaan jo 12- vuotiaita jos ei se olisi laissa kiellettyä ja muuten paheksuttavaa.
Hoikkuus assosioituu tuohon nuoruuteen, koska ihminen on yleensä hyvin nuorena laiha ja tuppaa lihomaan vanhemmiten.
Hoikka vyötärö viestittää naisen nuoruudesta ja terveydestä, (vaikka näin ei todellisuudessa olisikaan.)
Ja ennenkuin joku rientää kertomaan että hänen kohdallaan homma menee toisin, niin se on totta. Aina on poikkeamia, syystä tai toisesta. Mutta enimmäkseen se menee näin. .
Kulttuureissa joissa on puutetta ruuasta on toisenlainen trendi. Koska siellä lihavuus on harvinaista ja väkeä liiaksi
Ällöttävää että miehet on luonnostaan pedofiileja :(Kai nuo todelliset pedot ovat aika vähäisessä määrin edustettuja. Tuskin hebefilejäkään runsaasti, efebofiliaa enemmänkin. Sitten kun ne sekundääriset sukupuoliominaisuudet ovat kehittyneet.
Teini-iässä seksuaalisen heräämisen yhetydessä lyödään lukkoon ne "perusteet" joiden mukaan vastakkaisen sukupuolen edustajia pidetään kauniina ja houkuttelevina.
Ihmismuisti on vain senverran hyvä, että ne samat standardit pysyvät samoina.
Eli miehillä se parikymppinen nuori nainen on se vertailukohde, johon muita verrataan.
Tottakai järki sanoo, että mikä on soveliasta ja mikä ei ja senpä vuoksi ne vanhemmatkin hyväksytään ja
myös niin, että myöhemmin arvostetaan muitakin asioita kuin vain kauneutta ja lisääntymiskyvykkyytä.
Se että tietyissä kulttuureissa, huom! kulttuureissa!" arvostetaan jotain 12-vuotiasta vaimoa, ei edes liity mihinkään evoluutionääriseen perustaan vaan kulttuuriin.
Kuinkas muuten sattuikaan, että otettiin esiin juuri tuo 12 vuotta. Jollakulla menneiden aikojen pyhällä miehellä moinen vaimo oli. Siis kulttuuria ja uskontoa.
Silloin menneinä aikoina, mihin tuossa nyt viittaat, tuon ikäinen vaimo ei ollut mitenkään poikkeus. Minkään uskonnon tai kulttuurin piirissä. Suht uusi käsitys tämä, että ihminen on valmis naimisiin vasta liki 20-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon muodokas tiimalasi eikä miehet kiinnostu.
N24
Itse olen muodokashh viinalasi ja miehiä riittää riesakshhi ashti. Panostan määrään, en laatuun. Hik.
Ps. Onhan muoto sama kuin läshki?
Siis tiimalasi olen niinkuin sanoin. Minimaalinen vyötärö mutta pyöreä peppu. Kokoni on xs.
N24
No kehonkieli vaikuttaa paljon eikä sitä välttämättä huomaa itse.
Itse tykkään sellaisesta naisesta, joka tykkää minusta. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonne ja kauneus yhteis-pelillä tekee minuun vaikutuksen.Naisten ei tarvitse olla laihoja hoikkia.
että alle kolmenkymmenen iässä kyllä katsantokantani oli paljon raadollisempi l.
Hiukan alle 30v oon. Itse oon sellainen, että ei ne kauniit naiset viehätä, jos asenne ja olemus on "jotain rumaa". On itseäni myös pahasti kiusattu aikoinaan ja siitä olen oppinut arvostaa ihmisiä luonteen perusteella. Olen avarakatseinen ihminen.
Anteeksi myöhäinen kommentti, sillä päivästä tulikin yllättäen kiireinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukan alle 30v oon. Itse oon sellainen, että ei ne kauniit naiset viehätä, jos asenne ja olemus on "jotain rumaa". On itseäni myös pahasti kiusattu aikoinaan ja siitä olen oppinut arvostaa ihmisiä luonteen perusteella. Olen avarakatseinen ihminen.
Anteeksi myöhäinen kommentti, sillä päivästä tulikin yllättäen kiireinen.
Vielä tähän lisättynä, että olen myös ihastunut ei hoikkaan naiseen. Hänessä olemus on niin ihana.
Muistakaa myös, että makuja on monia.
Hyväntuulinen nainen MIELESTÄNI vetoaa miehiin. Ainaskin minuun.
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes uskaltaisi harrastaa s eksiä hontelon kanssa. Mä oon kuin rekka-auto ja nainen kävelijä.
Tämä yllä oleva kommenttini on saanut enemmän alanuolta, kuin ylänuolta.
Siis oletteko pahoittaneet mielen, että olen haukkunut itseäni rekaksi?
Ajattelevainenhan kommenttini on sirojen suhteen. En ymmärrä yhtään tälläistä käyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut esim. 5 kiloa ylipainoinen, ja ulkomaalaiset (ei mitkään a r a b i t vaan ihan vaikka britit) on ollut sitä mieltä ettten ole yhtään läski vaan just sopiva. Suomalaisten mielestä taas olen normaalipainossakin turhan pulska.
Tulee liikaa oma äiti mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off topic: tänään opin, että Rauni Mollberg on mies. Onpas typerä olo, olin aina olettanut nimen perusteella naiseksi, vaikka tiesinkin periaatteessa, että Rauni on unisex-nimi.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon muodokas tiimalasi eikä miehet kiinnostu.
N24
Niin minäkin ja miehet kiinnostuu. Pituus 165cm ja 72kg, eli voisin pudottaa 7kg tai enemmän enkä silti olisi kukkakeppi. Olen nauravainen ja positiivinen luonteeltani. Mielestäni hymyni ei ole mikään nätti, mutta en jaksa siitä välittää. Jopa sellaiset miehet jotka ovat mielestäni minua "korkeampi tasoisia" ovat kiinnostuneet. Kukaan tapailemani mies ei ole ikinä huomauttanut negatiivisesti ulkonäöstäni. Heidän onnekseen. Olen huono sietämään typerää käytöstä.
br kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
br kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpise, esim Ranska ja Japani ovat maita joissa hoikkuutta arvostetaan.
En osaa sanoa mitä Japanissa arvostetaan, kun en tunne jokaista japanilaista. Mutta voin sanoa, että pelkästää siellä elämällä käsitys normaalista kropasta tulee aika erilaiseksi kuin Suomessa tai edes Ranskassa. Katukuvassa kesällä on oikeasti vaikea nähdä ketään, jonka BMI olisi selkeästi yli 20. Ihmiset siis ovat keskimäärin oikeasti "laihoja", eivät vain "normaalipainoisia" siten kuin se Suomessa käsitetään.
Ja 30-, 40- tai edes 60-vuotiaat eivät ole sen lihavampia kuin 20-vuotiaatkaan. Suomessa ja länsimaissa käytännössä jokaiselle tulee kiloja vuosien varrella. Tai parisuhteen myötä. Japanissa näin ei ole. Tämä koskee niin miehiä kuin naisiakin.
Johtunee siitä, että japanilaisnaisten oman arvion mukaan n. kolmasosa heistä sairastaa jotakin muotoa syömishäiriöstä. Lisäksi työpaikoilla ja kouluissa pistetään kaikki vaa'alle ja jos painaa liikaa, tulee paperiin surunaama + firmalle mahdollisesti sakkoja jos turhan moni on ylipainoinen.
On myös rodullisia eroja, vaikka näissä kilokeskusteluissa ne halutaan huuhaana lakaista maton alle. Japanilaiset ovat tyypillisesti rakenteeltaan/ luustoltaan kevyempiä kuin esim.suomalaiset.
Aasialaisillehan on myös ihan omat painoindeksitaulukot, koska siellä ne ylipainon haitat tulevat esille paljon matalammassa painossa. Esimerkiksi Hong Kongissa ja Singaporessa ylipaino alkaa jo painoindeksin 23 kohdalta.
Tuo johtuu painoindeksi matematiikasta. Painoindeksi ei ole sama eri pituuksille. Se on vain ohjearvo keskipituiselle. Kaava on aivan liian yksinkertainen (jotta sen osaisi suurin osa kansasta laskea) Lyhyen 23 on keskipituisen 25 ja pitkän 27. Tähän ei vaikuta asuinmaa, kansallisuus tai "rotu" muuten kuin väestöryhmän keskipituutena. Oikea mittari olisi rasva ja sen jakautuminen.
On muuten taivaan tosi, että eri roduilla rasva jakautuu eri tavalla, ja eri rodut sietävät vararasvaa eri tavalla. Googlaa vaikka. Eikä nyt puhuta ainoastaan naisista, vaan myös eri rotuisista miehistä.
En arvosta niin laihaa naista, jolla rintaluut ja kylkiluut näkyvät selvästi ulos päin. Kyllä näiden luiden pitää ehdottomasti peittyä koska terveys on tärkeämpää.
Olen periaatteessa hoikahko, vaaleaihoinen nainen ja silti en ole koskaan nähnyt omaa vartalotyyppiäni elokuvassa tms. Paljon puhutaan että eri etnisiä ryhmiä pitää saada esille jotta tytöt näkevät itsensä kaltaisia esimerkkejä mediassa. Mutta jos ne kaikki ovat silti laihoja ja kauneusvirheettömiä, emme me edelleenkään näe itseämme. Minulla on pieni mutta muhkurainen vatsa ja rumat roikkuvat rinnat. Ei sellaista elokuvaan laiteta. Leikkausta olen harkinnut kun 5krt treeniä viikossa ei ole kroppaa muokannut.