Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISKUISTEN 06 uusi viikko uudet kujeet.

31.07.2006 |

Eli tässä olisi uusi pino. En löytänyt vielä aloitettua tälle viikolle.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Tuntuu, että meidän kaikkien vauvalit on siinä iässä, että alkavat tutkia maailmaa vähän enemmän ja pieni ripaus omaa tahtoakin on tullut kehiin, joten yksi sun toinen meistä miettii asioita...

Tärkeintä minusta on kuitenkin muistaa, että kaikki me olemme hyviä äitejä-erilaisia sellaisia, mutta niin on meidän kaikkien vauvatkin erilaisia ja siksi ne tarviikin erilaisia äitejä!!! Uskon puute pukkaa aina välillä, mutta heitetään se jätekuiluun, sillä kaikesta selvitään ja suurin apu on oma päätös!! Pitää päättää omaksi parhaaksi katsomansa linja ja tapa asiassa kuin asiassa ja toimia sitten niin, sanoivat muut mitä tahansa (niitä arvostelijoita ja ihmettelijöitä kyllä riittää!!:(

3 päivää(ja yötä!) pitää olla sitkeä päätöksensä kanssa ja sen jälkeen helpottaa...vauva on maailman sopeutuvaisin, jos sille annetaan pieni soputumisaika ja ollaan itse päättäväisiä ja varmoja siitä , mitä tehdään. Yllättävän helposti vauva aistii epävarmuuden, niin että hymyä huuleen vaan, kun epäusko alkaa hiipiä olkapäälle!!!! Eikä anneta ensimmäisestä takaiskusta periksi, vaan 3 PÄIVÄÄ SISULLA JA HYMYLLÄ!!!

Vaikka itsellä on toinen lapsi kyseessä, kyllä sitä huomaa olevansa silti vielä aika noviisi ja epäusko yrittää välillä napata, mutta ei kun tuulta päin ja olen huomannut, että kohta epävarmuus kaikkoaa. Eihän se vauva voi päättää asioista vaan minun on se tehtävä- vastuu on välillä vaikeaa!!

Itse olen kamppaillut nukkumisten ja yösyömisten kanssa ja nyt ollaan siinä tilanteessa, että nukkuu yön 20-05.30 syö ja jatkaa unta 08.30-09 saakka. Eppu kun olisi halunnut tissiä parin tunnin välein yhdessä vaiheessa, eikä todellakaan nälkäänsä.....sitkeys siis palkittiin ja kesti tuo muutos tuon maagisen 3 päivää tai siis yötä!

Enivei- uskoa itseen maalismammat!!! Haasteita meillä vielä riittää, mutta kun ne kääntää positiivisiksi asioiksi, niin ne voi olla jopa mukavia!!

Kuulumisiin, Urkki

Vierailija
22/31 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urkki 06- mitä teit ihan noin niinku käytännössä, että sait yö heräilyt pois??? Ensimmäisen vauvan kanssa kun on välillä ihan käytännön jututkin hakusessa....

Muuten meillä on varsin ihana ja mukava hyväntuulinen poika, öisin vaan tuppaa heräilemään turhan tiheästi vaikka pitkään nukkui vähintään 5 tuntia putkeen kerralla. Voipi tietysti olla ettei maito pidä nälkää poissa enää niin pitkään ja oon ajatellu että yöt ehkä helpottaa vasta kun saa antaa puuroa illalla ja siihenhän on vielä aikaa, kun vasta ollaan aloteltu maistellen yksi pikku ateria kiinteitä päivässä.

fiona77 ja poika pian 5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=teal]Kiitos URKKI, kun jaksat valaa meihin uskoa! Täytyis varmaan hommata tuo opus, mistä kerroit, jotta sais jostain vhän tukea tähän ekan lapsen kasvattamiseen. Vaikka luulen, että pitkälti olen tuota " vaistovanhemmuus" -tyyppiä... Ehkä minun sitten pitäis yrittää vaan sitkeästi niitten vaunujen kanssa liikkua, vaikka se ei pojalle olekaan mieleistä, kyllähän se siihen taas tottuis. No, tänään jäävät vaunut kotiin, kun lähden pojan kanssa kaupungissa käymään, Sinooperissa on sellainen häänäyttely, joka mua kiinnostaa.

Aamulehti tuolla vielä odottaa, joten sen pariin, ennen kuin Velu herää. Meillä meni yö ihan kivasti, eikä nyt väsytä :)

~cadavera&Velu 4kk~

Vierailija
24/31 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]että kuinka monta kertaa annatte kiinteää ruokaa vauvoille nyt? Siis ne, jotka kiinteeseen jo siirtyneet. Entä ootteko imettäneet ensin ja vasta sitten kiinteää? Vai tartteeko kiinteän yhteydessä välttämättä edes antaa maitoa? Eipä näitä muista, vaikka jo toinen lapsi kyseessä...

Nooalle oon yleensä antanu ensin maidon tissistä ja sitten sosetta päälle. Aina ei vaan huoli rintaa ennen ruokaa, joten oon antanu sitten maidon pullosta ruuan jälkeen, kun täydellä masulla ei suostu imemään. Ruoka-ajat vaan oon yrittäny jo tässä vaiheessa sijoittaa aina suunnilleen samaan aikaan päivästä. Esikoiselle muistaakseni annoin pullosta maidon aina ruuan jälkeen, mutta häntä imetin vähemmän kuin Nooaa.

Mutta nyt vihdoinkin siivoamaan... (ollu jo monena päivänä takoitus!)

-Monkey-

Vierailija
25/31 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Viikonlopun kynnyksellä...

Olen huono muistamaan, mutta joku kyseli, että miten sain yöt pitenemään unien suhteen....

....toin vaunut sisälle ja tankkasin illalla pojan täyteen tissiä (= kaksi syöttöä tunnin sisään, niin paljon kuin vain huolii). Sitten poika vaunuihin yöunille sängyn sijaan. Aina kun alkoi kitistä, niin eikun hiiren hiljaa tutti suuhun ja armoton edestakas-veto niin kauan että rauhoittui. Ei sanoja ei ihokosketusta jne. Sitten vasta aamusella, kun itku selkeästi alkoi olla nälkäitkua(=vaativampaa ja kimeämpää ja kunnon itkua), otin tissille....Ekana yönä en edes muista montako kertaa veivasin, tokana 3 ja kolmantena kerran. Sen jälkeen (siitä on varmaan 2 kuukautta aikaa) olen varmaan 2 kertaa antanut yöllä tissiä kun ei ole muuten millään sänkyynsä rauhoittunut vaan tuntuu kuin olisi nähnyt pahaa unta tai jotain, kun herää säpsähtäen täyteen huutoon.... Muutoin tosiaan vasta aamulla 05-06 aikaan kun illalla menee nukkumaan 20-21 ja siis täysin tissillä mennään.

Tuntui, että Eppu piti tissiä tuttina ja sen jälkeen sain opetettua tutillekin paremmin...en ole tutti-fani, mutta helpottaa sitten kun alkaa tulla hampaita!!!!

Mukavaa viikonloppua...sinkkuelämää alkaa jo! Urkki

Vierailija
26/31 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvelilla oli kesänviettopaikassa selkeä rytmi päikkäreiden suhteen eli 1½ tuntia hereillä ja 45 minuutin-tunnin unet. Ouluun tullessa on päikkäreistä kadonnut rytmi täysin ja yritän arvuutella että koskahan poikanen olisi väsynyt ja koska jotain muuta. Vielä viikko sitten katsoin kellosta että nyt on nälkä ja nyt on väsy. Päivässä onnistuin myös opettamaan vauvan siihen, että päiväunille ei enää nukahdetakaan itse, vaan äiti tai isi on vieressä ;) Tähän asti siis riitti se että väsymyksen tullen kantoi vauvan sängylle vaunujen koppaan ja sinne jätkä nukahti. Ehkä se olikin liian helppoa... Yöunille nukahtaa kuitenkin itsekseen, nyt vaan yöt on olleet aika levottomia. Vaunuissa ulkona nukuttamisesta on meilläkin kesän aikana tingitty paljon ja nyt se ei tahdo täällä enää onnistua, mistä Cadaverakin kirjoitteli. Sen sijaan hereillä kyllä makoilee vaunuissa. Myös rintareppua hoksasin eilen kokeilla pitkästä aikaa ja oltiinkin tunnin verran sen kanssa kaupungilla, poikanen oli vallan tyytyväinen oloonsa varsinkin kun aina välillä seisoskeltiin erilaisten tuulettimien edessä...

Pistän tästä Katjulle meiliä että saadaan ryhtyä sorvaamaan treffejä!

-Aranja ja poikanen 4 kk-

Vierailija
27/31 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan linkin siihen toiseen tähän http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7962580&p=2&tmode=1&smode… niin jos sitten tätä käytetään vielä tää pari päivää ja ensi viikolle taas uusi pino.

Vierailija
28/31 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]mikä kitinä päivä pojalla tänään ollut. Koko päivän on kitissyt ja tunkee sormia suuhunsa ihan raivona. Hampaat ei kyllä tunnu, mutta ehkä ne silti jo vaivaa. Illalla ennen nukkumaanmenoa annoin pojulle supon ja olikin kuulemma simahtanut melkein heti sen jälkeen ilman huutokonserttoa. Nukkumaanmenot on olleet älyttömän hankalia tänään, yhtä huutoa vaan. Ulkona viihtynyt ihan ok, joten siellä ollaan sitten oltukin, onneksi oli niin ihana ilma. Kyllä on ollut mahtava kesä!

Kävin tänään torilla ja ostin nipun porkkanoita ja aattelin tehdä Nooalle oikein itse sosetta. Illalla sitten annoin sitä ja itsekin ensin maistoin, että onpa makeaa sosetta, mutta poikapa ei ollutkaan samaa mieltä. Puistatti ja sylki pois suustaan... taitaa olla kaupan porkkanasoseissa porkkanaa vaan väriksi. Huomenna sekotan tota aitoa porkkanaa johonkin valmiiseen soseeseen ja totuttelen pikkuhiljaa siihen kunnon porkkanaan.

Lapset jo untenmailla, joten jospa menis hetkeksi lukemaan.

-Monkey ja lapsoset-

Vierailija
29/31 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=teal]Tutulta kuulosti noi Monkeyn hommat, eli meillä on pojalla nyrkki suussa melkein rannetta myöten ja illalla itkuja ja rinnalla raivoamista. Ollaan nyt oltu täällä mummolassa, mutta ehkä kun tänään mennään kotiin, kokeilen myös sitä suppoa. Alaikenessä mun mielestä jo vähän pilkottaa hampaan alkua, mutta sehän voi kestää kauan, ennen kuin sieltä tulee ulos. Kuolan määrä on myös valtava.

Eipäs meille muuten mitään erikoista, täällä mummolassa rentouduttu ja hyvin syöty. Viime yö meni kyllä torkkuessa, kun poju heräs tunnin välein 01-05 aikana ja itse menin vasta nukkumaan tuolloin yhdeltä... No, mukavaa kuitenkin oli ja eipä kuitenkaan vielä kamalasti väsytä.

Yritän nyt houkutella tuota omaa isääni, jos lähtis mua käyttämään moottoripyöräajelulla, kun en ole tänä kesänä päässyt vielä!

~cadavera&Velu 4kk~

Vierailija
30/31 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]*BLÄÄH!* Aikamoista vääntämistä ja itkua oli meillä sitten yökin kahdesta eteenpäin, oiskohon supon vaikutus lakannut silloin. En sitten jaksanut kuitenkaan uutta laittaa, ettei poitsu ihan kokonaan herää. Miehen jätin jo illalla sohvalle nukkuu, kun arvasin että saattaa yöstäkin tulla kovin risanen. Sain sitten nukkuu pojan kanssa samassa sängyssä, niin sai sitten itekin jonkun verran torkuttua pyllyn läpytyksen välillä *haukotus!*

Kohta oon lähdössä neidin kanssa elokuviin. Kunhan en vaan sinne nukahda...

Aurinko se vaan jaksaa porottaa...

-monkey ja kersat-

Vierailija
31/31 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tiistaina serenassa ja keskiviikkna korkeasaariretkellä ja muuten on loppuviikko käyty mm särkänniemen delfinaariossa ja yksillä synttäreillä tänään. Eipä siis oo koneelle taas ehtiny. Mukavasti reissut meni mitä nyt entistä väsyneempänä tietty tultiin takas. kyllä tuon joelin kanssa tuop pitkän matkan matkustelu on vähän sitä sun tätä ja sitten siellä korkeasaaressakin sai olla koko ajan miettimässä seuraavaa maidonlämmitys paikkaa tai pilttipurkin. Plaah. Siinä mielessä siis imetys olisi ollut helppoa. Mutta siis selvisimme kuitenkin. Ens kesänä onkin sitten jo helpompaa kun Joelkin syö " tavallista ruokaa" ja maitoa.

YÖSYÖMISESTÄ kyseli joku ja meillä on esikoinen lopettanu yösyömisen kokonaan 5kk iässä ja keskimmäinen 7 kkn iässä. Keskimmäiselle pidettiin vähän unikoulua kun ei varsinaisesti ollut yöllä nälkäinen vaan oli vaan tottunut saamaan hörpyn maitoa yöllä. Esikoinen jätti itsekseen yösyönnin pois. Joelin kohdalla vielä yösyönti jatkuu tosin tpahtuu vasta aamuyöstä tai aamusta 04-6,30 välillä jonka jälkeen unet vielä jatkuu. Joel nyt pian 5 ja puoli kk. Usein silloin kun herää vasta 6,30 syömään ekan kerran niin silloin ei meinaa enään nukahtaa uudelleen ja joskus sitten ollankin noustu jo 7 maissa mutta useimmiten nukkuu tuonne puol 8 aamulla.

Illalla siis nukkumaan käydään 20-21 välillä. Yöunet ovat jatkuneet rikkonaisina. Kitisee ja kätisee unissaan ja kääntyy vatsalleen josta sitten ei itse osaa kääntyä selälleen eli pitää kääntää. Kauankohan tätä kestää? Siitä tulee kuluneeksi jo 3 viikkoa kun poika tän uuden taidon oppi ja sen jälkeen alkoi valvomiset.

HAMPAITA ei vielä näy eikä ikenet kovin kovilta tunnu mutta vaaleet ovat että jospa sitten pian hampuja tulisi. Kovasti kaikkia leluja pitää purra ja tuttia ja pulloa myös ; )

ERITTÄIN SEURALLINEN on myös Joelista tullut eli eipä viihdy enään itsekseen kovin kauaa vaan pitää olla laulamassa ja viihdyttämässä poikaa. Sitterissäkin pitää punkea itseensä istuvaan asentoon kun yritän syöttää ja siitähän myös sottua tulee. Ihan siis viimesen parin viikon aikana meille on tullut jo " iso" poika. Ihan kauhulla odotan kun miehen loma loppuu kolmen viikon päästä että miten sitä pärjää näitten kolmen kans täällä kotosalla kun Joelistakin tullut jo melko vaativa. Noh esikoisella alkaa nyt eskari että siellä hän sitten on sen 4 tuntia/pvä ja keskimmäisenkin olis tarkotus alottaa kerho 2 kertaa viikossa 2 tuntia.

MEILLÄ SYÖDÄÄN NYKYÄÄN seuraavasti. Aamulla noin 8-9 välillä maitoa riippuen koska se edellinen " yösyöttö" on ollut. 11-12 kasvissose johon oon nyt sekottanu possunlihaa viimepäivinä. vettä päälle ja sitten puolen tunnin kuluttua maitoa. Niin ja tuota sosetta menee kerrallaan noin pienen pilttipurkin verran. Iltapäivällä hedelmäsose purkki ja sitten apaut tunnin tauko ja maitoa päälle. Sitten illalla velliä ennen nukkumaan menoa ja yöllä se yhden kerran maitoa. Joskus Joel syö hedelmäsoseen vasta alkuillasta jos on nukkunut pitkät päikkärit ja sitten tulee yks maitoateria kerta ennemmän iltapäivästä. Lähipäivinä ajattelin aloittaa kauraapuuroa tarjoamaan.

Meillä siis nukutaan nykyään yöt ja päivät melko rikkonaisesti. Vielä jokunen päivä sitten joel nukkui aamupäivästä noin puoli tuntia sitten meni lounaan jälkeen pitkille päikkäreille 2-3 tuntia sitten vielä iltapäivän ja illan mittaan otti kahdet puolen tunnin torkut mutta nyt on jäänyt ne pitkät päikkäritkin pois ja tilalle tullut viidet puolen 15min - tunnin tirsat. Luulempa että nää helteen vaikuttaa niihinkin uniin kun nuo iltapäiväunet siis yleensä sisällä niin nyttenkin meiän makkari on tosi kuuma. Näitten nukkumisten suhteen sais jo ilmat viiletä mutta toisaalta tykkäisin näistä helteistä.

Nyt en muista mistä muusta asiasta pinossa on ollut puhetta ja tulipahan taas kirjotettua pitkä teksti kun ei oo taas melkein viikkoon päässy koneelle ; ) AINIIN käytiin perjantaina neuvolassakin eikä siellä mitään uusia ihmeellisiä. Rokotteen poika sai, mutta neuvolatiedot eli mitat laitan tuonne toiseen pinoon.

MISSÄ MUUTEN LUURAA JIGGY JA SIMBUCCA JA MONET MONET MUUT?