Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsuudesta asti masentunut ja ahdistunut?

Vierailija
19.12.2020 |

Voiko tämmöisiä ihmisiä olla? Miten he välttävät "kiinnijäämisen" testeissä? Voiko heitä enää aikuisena parantaa ja kannattaako se? Jos masennuksesta ja ahdistuksesta tulee kiinteä osa ihmisen persoonaa, niin mitä hänestä jää jos parantuu?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihminen kasvaa ja muuttuu koko ajan. Vai oletko sinä aivan sitä kaikkea mitä olit lapsena?

Vierailija
2/7 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olen ollut toistuvasti masentunut ja ahdistunut lapsuudesta asti. Taustalla vanhempien ongelmat, sairautta ja kurjuutta. Mitä tarkoitat kiinnijäämisellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Olen ollut toistuvasti masentunut ja ahdistunut lapsuudesta asti. Taustalla vanhempien ongelmat, sairautta ja kurjuutta. Mitä tarkoitat kiinnijäämisellä?

Esim. masennus testit ja semmoiset. Eikö terveystarkastuksessa tai muualla oltaisi huomattu, jos lapsi on masentunut tai ahdistunut? Oppiiko lapsi ensin vähättelemään vai valehtelemaan tilastaan?

Vierailija
4/7 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. masennus testit ja semmoiset. Eikö terveystarkastuksessa tai muualla oltaisi huomattu, jos lapsi on masentunut tai ahdistunut? Oppiiko lapsi ensin vähättelemään vai valehtelemaan tilastaan?

Missä lapsille tehdään masennustestejä? Omassa lapsuudessa 1990-luvulla koulun terveydenhoitaja lähinnä punnitsi ja mittasi. Ei niitä perheen kuulumisia lapsilta silloin kyselty.

Vierailija
5/7 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei 70-80 -luvuilla huomattu lapsessa mitään ihmeellistä vaikka ihan avoimesti revin tukan päästäni kun ahdisti.

Ja kuten sanoit, se kasvoi niin kiinteästi osaksi persoonaani, etten itsekään "huomannut" itsessäni mitään ennen kuin kolmenkympin kieppeillä, jolloin koko elämäntarinani oli tietysti jo mennyt aivan perseelleen.

Oman kokemuksen perusteella sanon, että oli järkyttävän helppoa luikahtaa kaiken läpi "jäämättä kiinni". Terv.huolto on luokattoman huono tunnistamaan ihmisen persoonaan kiinni kasvanutta ahdistusta/masennusta.

Olen vähän toipunut, en parantunut ja normaalia minusta ei varmasti tule koskaan (tai sitten en ollut edes syntyessäni normaali)

Vierailija
6/7 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lapsesta asti todella ahdistunut ja ketään ei ole asia kiinnostanut missään vaiheessa, vaikka pahimmillaan oksentelin päivittäin kun piti lähteä kouluun, en pystynyt syömään ja aloin itkeä ties mistä syystä.

Itse en tietenkään osannut apua hakea ja nyt aikuisena 40 v. olen niin tottunut olotilaan, että en halua ryhtyä siihen rumbaan.

Ja tosiaan niin kuin edellinen tuossa sanoi, niin lasten (psyykkiseen)hyvinvointiin ei 70-80 eikä vielä 90-luvullakaan kiinnitetty juurikaan huomiota.

Vierailija
7/7 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

60- 80 luvulla lasten ja nuorten masennuksen hoitokeino oli selkäsauna, ei silloin mitään testejä ollut. Kun en täysi-ikäisyyden kynnyksellä jaksanut käydä koulussa tai töissä, isäpuoli heitti kadulle. Siinä oli sitten vaan pakko koittaa keksiä jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi