Mitä mieltä olet avioliiton ulkopuolella syntyneistä lapsista?
Itse olen semmoinen eikä mun vanhemmat koskaan ees menny naimisaan eivätkä ole enää yhdessä. En ollut koskaan ajatellut asiaa kunnes eilen yks aika uskovainen poika sanoi että avioliiton ulkopuolella syntyneet lapset on tyhmempiä. Mitä mieltä te olette?
Kommentit (68)
Rakkaita. Omat lapset on syntyneet avioliiton ulkopuolella ja nimiäiset pidettiin eikä kastetta, kyllähän se taitaa osaa isovanhemmista syystä tai toisesta hiertää. Ainoa mikä silloin tällöin häiritsee, on eri sukunimi lasten kanssa. Olisi jotenkin tuntunut oudolta ensin mennä naimisiin, toisenlaisille ihmisille se taas sopii paremmin. Sukunimi olisi kiva olla sama postilaatikossa sekä asioiden hoitamisessa.
Kuulkaa ihminen on ihminen . Monet on hyvässä ammatissa ja urheillut ja hoitanut oman perheensä . Ei saa tuomita ettei itse joudu tuomittavaksi vaikka tyhmyydestä ja ihmeen paljon tyhmiä löytyy avioliitoissa syntyneistä kun heitä on vallan vammaisia ja mielisairaita sekä jogahinduina syömässä ruumiita Intiassa .
Lapsen etuja ajatellen taloudellisesti olisi hyvä avioitua paitsi jos on köyhä . Monet saa sitten tukia jos mies ei elätä . Hyvä jos lapsella on isä jonka nimen tietää . Se on lapselle parempi kuin ettei tiedä kuka isä on tai vaikeaa on jos on raiskattu kertoa lapselle että isäsi on joku raiskaaja. Tai nimiäiset näin kristityn näkökulmasta niin voi silti mennä pyytämään pappia ja sopia asioista oikein . Ei pidä jättää lasta ulos taivaasta.
Onko pakko naisia syyttää ettei joku ole naimisissa tai lapsia syntyy väkisin makaajille ??? Viekää kaikki yli jääneet ensikotiin mitä jää ettei tarvi . Vaunut rattaat ja peitot herätyskellon ja vauvan vaatteet . Myös orpokotiin . ( Yhdellä musliminaisella 6 lasta kaikki eri miehille joku tataari niin huostaanotossa osa ja yhdellä hellarinaisella yksinhuoltaja otettiin huostaan lapsi ,näille huostaan otetuille voi lahjoittaa lasten vaatteita kenkää sosiallivirastolle. ) Pidetään huolta.
Ei oo lapsen vika millaisesta suhteesta on syntynyt.
Jokainen ihminen on yhtä arvokas. Joka muuta väittää ei oo mikään penaalin terävin kynä. On älykääpiö.
Mitä Kari Tapion syrjähyppyihin tulee varmaan on kuullut kondomeista ??? Koska hän joutui maksamaan elatusmaksut siitä lapsesta 18 vuotta . Miehen peniksestä ne siittiösolut lähtee . Että mitä haukutte lapsia haukutte omianne . Monet nuoret tytöt raiskattu eivät ymmärrä vielä edes vaatia isyystestiä tai muuta joten auttakaa .
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pääkaupunkiseudulla suurin osa lapsista syntyy avioliiton ulkopuolella.
Käytännössä lähes kaikki julkkisten lapset syntyvät nykypäivänä. Ja muuten puolet syntyy.
Avioliitto on juridinen sopimus. Sillä ei ole mitään vaikutusta lapsen fiksuuteen tms
Toivoisin että avioliittoa ei olisi olemassa niin loppuisi joidenkin ihmisten loputon paskanjauhanta ja moralisointi ja vinku.
Tiedättekö mitä, vielä Marsissakin syntyy niitä "lehtolapsia" (voi pyhä perse ja kristus) ja sitten niitä vasta syntyykin! Isossa koeputkessa kasvavat! Voitte sitten lasin takaa ihmetellä niitä ja miettiä kuinka syntisiä ovatkaan niiden vanhemmat ja lapsi itse.
Mieshoroja kirjoitti:
Onko pakko naisia syyttää ettei joku ole naimisissa tai lapsia syntyy väkisin makaajille ??? Viekää kaikki yli jääneet ensikotiin mitä jää ettei tarvi . Vaunut rattaat ja peitot herätyskellon ja vauvan vaatteet . Myös orpokotiin . ( Yhdellä musliminaisella 6 lasta kaikki eri miehille joku tataari niin huostaanotossa osa ja yhdellä hellarinaisella yksinhuoltaja otettiin huostaan lapsi ,näille huostaan otetuille voi lahjoittaa lasten vaatteita kenkää sosiallivirastolle. ) Pidetään huolta.
Ei avioliiton ulkopuolella syntyneet lapset ole mitään huostaanotettuja lapsia. He ovat syntyneet avoliitossa tai itsenäisille äideille. Voivat olla hyvätuloisissa perheissä ja hyvinvoivia. Esim. Angelina Jolien ja Brad Pittin lapset. Ei sekoiteta kaikkia käsitteitä keskenään. Nykyisin ei ole enää itsestäänselvyys, että mentäisiin naimisiin.
Avioliiton ulkopuolella syntynyt kuulostaa pettämisen tuotokselta XD Vaikka tiedän, ettei se ole termin oikea tarkoitus. No joka tapauksessa minä olen æpæræ enkä varsinaisesti itke asian takia, koska en tiedä miten víțušša se vaikuttaisi minuun.
Sitä mieltä olen että uskovat on tyhmiä.
Mun sisko valmistu lääketieteelisestä hyvillä arvosanoilla ja toimii lääkärinä.
Mä opiskelen tällä hetkellä ammattikorkeessa
tietojen käsittelyä.
Kummatkin synnytty ilman avioliittoa eikä vanhemmat koskaa ees ollu yhessä
Meillä on avioliiton ulkopuolella syntyneet kaksostytöt. Ovat nyt aikuisia. Molemmat opiskelevat Helsingin yliopistossa. Kaiken lisäksi ovat kauniita, liikunnallisia ja kunnollisia. Heitä on aina rakastettu ja he myöskin tietävät sen.
Minusta lapsia pitäisi tehdä vasta sitten, kun vanhemmat ovat sitoutuneet toisiinsa avioliitolla.
En käsitä niitä, jotka tekee ensin lapset ja menee sitten naimisiin.
Eroja on liikaa. Niitä pitäisi saada vähennettyä.
Minä en mummilleni (s.1922 ja erittäin uskonnollinen) ensin kelvannut, koska olin syntynyt äidin suhteesta naimisissa olevan miehen kanssa. Mummi oli siis äitini äiti. Tuli myöhemmin kyllä sitten jo toisiin aatoksiin ja korjasi välinsä äitini kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisissa on paljon hyvää, parhaimmillaan ovat toimiva yhteisö joka tukee ja auttaa myös niitä ihmisiä jotka eivät heihin kuulu, mutta on myös huonoja puolia, eteenkin tietyissä suunnissa ollaan todella vanhanaikaisia, avioliitto on pyhä, uskotaan että Jumalan rakkaus riittää hoitamaan sairauksia, lapsia ei rokoteta, sairauksia ei lääkitä, annetaan anteeksi kaikki mitä sinua vastaan on tehty, lahkoista ei eroteta vaikka teksti mitä pahaa tahansa, ihminen kun ei saa tuomita, Jumala yksinään..
Usko on hyvä asia, mutta tuomitseminen ei ole uskoa vaan tuomiota. Jumala on antanut meille vastuun ja järjen.
Eiköhän tässä kuitenkin tarkoitettu noita avioliiton ulkopuolella väännettyjä kakaroita eli petoksen tuotoksia. Tällaisten lasten äitejä halveksin syvästi, lapsi joutuu alusta alkaen huonoon asemaan äidin itsekkyyden vuoksi. Kyllä, jälkiehkäisy ja abortti ovat mahdollisia, myös se ettei avaa saksiaan varatuille.
Eikö tajuta sitä, että lapsi on syytön syntymäänsä?
Hän on tasavertainen ihmisenä riippumatta siitä millaisissa olosuhteissa on syntynyt. Päivänselvää ja en tajua jos joku alapeukuttaa. Ihmisarvo on sama. Takokaa se päähänne.
Ei tulisi mieleenkään mennä naimisiin. Jäänne menneisyydestä koko avioliitto. Meillä 2 lasta ja yli 20-v avoliitossa. Mielestäni ei ole enää nykypäivää mennä naimisiin.
Tarkoitit kirjoituksesi ketjuun "1950-luvun av-palsta".
Puoleen vuosisataan lapsen vanhempien avioliitolla ei ole ollut mitään merkitystä, kuten ei silläkään, että avioliitossa syntyneen lapsen vanhemmat ovat eronneet.