Mitä mieltä olet avioliiton ulkopuolella syntyneistä lapsista?
Itse olen semmoinen eikä mun vanhemmat koskaan ees menny naimisaan eivätkä ole enää yhdessä. En ollut koskaan ajatellut asiaa kunnes eilen yks aika uskovainen poika sanoi että avioliiton ulkopuolella syntyneet lapset on tyhmempiä. Mitä mieltä te olette?
Kommentit (68)
Uskovaisissa on paljon hyvää, parhaimmillaan ovat toimiva yhteisö joka tukee ja auttaa myös niitä ihmisiä jotka eivät heihin kuulu, mutta on myös huonoja puolia, eteenkin tietyissä suunnissa ollaan todella vanhanaikaisia, avioliitto on pyhä, uskotaan että Jumalan rakkaus riittää hoitamaan sairauksia, lapsia ei rokoteta, sairauksia ei lääkitä, annetaan anteeksi kaikki mitä sinua vastaan on tehty, lahkoista ei eroteta vaikka teksti mitä pahaa tahansa, ihminen kun ei saa tuomita, Jumala yksinään..
Lehtolapsi kuulostaa kauniin runolliselta. Lehtohan on biotyypeistä yksi hienoimpia ellei hienoin. Siellä kasvaa kauneimmat kukkaset.
Vierailija kirjoitti:
Lehtolapsiahan ne on.
Onks se huono asia?
Ihan samanlaisia lapsia kuin kaikki muutkin. Se joka tuomitsee voi katsoa peiliin ja hävetä.
Sitä mieltä, että fiksuja vanhempia näillä lapsilla.
Ainakin pääkaupunkiseudulla suurin osa lapsista syntyy avioliiton ulkopuolella.
En mitään. Nykyään iso osa lapsista syntyy avioliiton ulkopuolella, vaikka vanhemmat oiskin yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mieltä, että fiksuja vanhempia näillä lapsilla.
Ai kun eivät ole naimisissa... No, suurin osa niistä edelleen menee naimisiin, mutta nykyään hankintaan usein ainakin yksi lapsi ennen naimisiin menoa.
Avioliiton ulkopuolella syntyneet lapset normaalia. Avoliitto yleistä. Yhteishuoltajuus silti.
Lehtolapset asia erikseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtolapsiahan ne on.
Onks se huono asia?
On. Ihmettelen tällaisia naisia, jotka haluavat saada ä pärän. Kari Tapionkin tapauksessa lapsi ei koskaan päässyt isänsä perheeseen eikä saanut kuin lantteja perinnöksi. Äiti ilmeisesti kuvitteli jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Avioliiton ulkopuolella syntyneet lapset normaalia. Avoliitto yleistä. Yhteishuoltajuus silti.
Lehtolapset asia erikseen
Mitä tarkotat? Mä oon lehtolapsi onko se huono asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtolapsiahan ne on.
Onks se huono asia?
On. Ihmettelen tällaisia naisia, jotka haluavat saada ä pärän. Kari Tapionkin tapauksessa lapsi ei koskaan päässyt isänsä perheeseen eikä saanut kuin lantteja perinnöksi. Äiti ilmeisesti kuvitteli jotain muuta.
Mut eks suomen laki kohtele lapsia yhdenvertaisesti perintöön liittyvissä asioissa?
Suloisia ja ihania niin kuin kaikki muutkin lapset. Ei lapsi siitä miksikään muutu, vaikka vanhemmat sanoisivatkin "tahdon" ennen hänen syntymäänsä.
En ajattele mitään kenenkään muiden lapsista tai parisuhdestatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtolapsiahan ne on.
Onks se huono asia?
Mut eks suomen laki kohtele lapsia yhdenvertaisesti perintöön liittyvissä asioissa?
Vain niitä lapsia, jotka isä on ottanut ns. nimiinsä. Jos sellaista ei ole tehty, lapsi ei ole äitinsä puolison lapsi yhtään sen enempää kuin naapurin Villekään. Tämä siis lain silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtolapsiahan ne on.
Onks se huono asia?
Kaikenlaisia järjestelyjä voi tehdä jotta tämä ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Lehtolapsiahan ne on.
Minkä ikäinen sä olet? Kuulostat hyvin vanhalta. Lehtolapsesta olisi voinut puhua mun isoäitini s.1908.
Uskovaisen pojan älynjuoksu ei ole kovin vilkasta, liekö naineet liikaa ristiin lahkon sisällä?