Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosionomiksi oli monen tunnin mittaiset psykologiset testit. Sairaanhoitajaksi taas pääsee ”kuka tahansa”.

Vierailija
19.12.2020 |

Miten tämä on mahdollista? Sairaanhoitajana ja lääkärinä persoonallisuushäiriöinen on todella tuhoava. Kuten julkisuudessa on ollut esimerkkejä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sossuissakin on kaikenlaista porukkaa..

Vierailija
2/29 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Onko pula sairaanhoitajista nyt niin iso, ettei ole väliä mimmonen tyyppi on...Ikävää. Itse olen 40 v sairaanhoitaja ja minulla on ollut aikamoiset testit ja kokeet ja yksilö - ja ryhmähaastattelut aikoinaan. Kaikki ei silloin todellakaan sisään päässyt ja onneksi niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

haha joo,on  ne rasti ruutuun kysymykset.Ei siinä suurta psykologiaa.

Vierailija
4/29 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillä taas ei ole psykologisia testejä lainkaan.

Vierailija
5/29 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän amkin opettajat sanoivat, että sairaanhoitajaksi on nykyään niin vähän hakijoita että kaikki pitää ottaa. Amk sijaitsee pienessä kaupungissa. Sosionomiopintoihin taas on tunkua.

Vierailija
6/29 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän amkin opettajat sanoivat, että sairaanhoitajaksi on nykyään niin vähän hakijoita että kaikki pitää ottaa. Amk sijaitsee pienessä kaupungissa. Sosionomiopintoihin taas on tunkua.

Ja lääkäriopintoihinkaan ei ole koskaan ollu unkua, niin siksi sinne ei ole koskaan ollut soveltuvuus testejä... Eiku..  

Vierailija
7/29 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiaatrin kansssa keskusteleminen on muuten ihan hemmetin helppoa. Meidän sanvaihto oli sellaista että kumpikin vastaili aina toisilleen muutaman sekunin viiiveeellä.

Vierailija
8/29 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset psykologiset testit ja turvallisuusselvitykset täytyy suorittaa, jotta pääsee maan ylimpään johtoon ministeriksi?

Niinpä...

Vierailija
9/29 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomiksi ja sairaanhoitajaksi on ihan ne samat pääsykokeet kuin kaikkiin muihin amk myös, aihealueiden painotukset vain vähän vaihtelevat. 

Vierailija
10/29 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomeinakin kaikenlaisia höyrypäitä. Ei se tutkinto ja niihin liittyvät seikat 100 prosenttisesti takaa soveltuvuutta/ammattitaitoa.

Vierailija
11/29 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat narsistit, sosiopaatit ja muut persoonallisuushäiriöiset, jotka olen kohdannut ovat olleet sosionomeja. Jonkun pitäisi tarkistaa pääsykriteerit tai sitten se vinksahtenaisuus on ehto. Ainakin ne häiriöt auttavat etenemään uralla, kun voi ilman omatunnon tuskia painaa muita alas ja korostaa omaa erinomaisuuttaan, varastaa töitä ja tuhota heikomman aineksen jaloista.

Vierailija
12/29 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomeinakin kaikenlaisia höyrypäitä. Ei se tutkinto ja niihin liittyvät seikat 100 prosenttisesti takaa soveltuvuutta/ammattitaitoa.

Seikat*.... Siis testit, seulat piti kirjoittaa. Hemmetin autocorrect.

Vierailija
13/29 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on tänä vuonna ollut sosionomin opintoihin pitkät psykologiset testit?

Vierailija
14/29 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä AMK-pääsykokeisiin on kuulunut psykologiset testit jo 20 vuotta. Mutta se, että vielä tänäkään päivänä ne eivät kuulu lääkiksen pääsykokeisiin, on suuri vääryys.

Vierailija
15/29 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeakouluun haetaan nykyään amk-valintakokeen kautta, ei ole enää pariin vuoteen ollut psykologisia testejä. 

Vierailija
16/29 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh- opinnot on sellaiset, että yleensä ne jotka ei siihen pysty putoavat tehokkaasti koulutuksen aikana joka tapauksessa. Niin paljon harjoittelua ja joutuu oikeasti niihin sairaanhoidollisiin tilanteisiin jo monet kerrat opiskelijana. Jos itsestä ei ole siihen hommaan, koulu jää yleensä kesken sellaisilla.

Olen kyllä samaa mieltä siinä, että ehdottomasti pitäisi olla kovemmat testit sairaanhoitajakoulutukseen.

On kyllä myös koulukohtaista. Ei joka paikassa sosionomeille mitään psykologisia testejä tietääkseni ole.

Vierailija
17/29 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Onko pula sairaanhoitajista nyt niin iso, ettei ole väliä mimmonen tyyppi on...Ikävää. Itse olen 40 v sairaanhoitaja ja minulla on ollut aikamoiset testit ja kokeet ja yksilö - ja ryhmähaastattelut aikoinaan. Kaikki ei silloin todellakaan sisään päässyt ja onneksi niin.

No ei kyllä pääse nykyäänkään kaikki sisään todellakaan, jos vertaat hakijamääriä ja sitä miten vähän otetaan sisään.

Vierailija
18/29 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pk-seudulla ja muissa isoissa kaupungeissa sh on suosituimpia linjoja yhteishaussa. Toki jossain paikallisessa pikkupaikkakunnalla voi olla toisin, kun ei porukka niihin yleensä suostu muuttamaan.

Vierailija
19/29 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sh:n työ sitten on sellaista että ei kaikki siinä pärjää vaikka olisi päässyt opiskelemaankin.

Vierailija
20/29 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain sairaanhoitajista on varmasti pula juuri sen takia että niitä testejä ei ole. Ehditään valmistua ennen kuin ala ei olekaan itselle sopiva. Ei kaikki valmistuneet päädy alalle töihin, nykyisin huomattavasti harvemmin kuin ennen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän