Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiantuntijat vastasivat kysymyksiin koronaviruksesta ja rokotteista, ei hyvältä näytä

Vierailija
19.12.2020 |

Kun saan koronarokotteen, niin voinko lopettaa maskin käytön?
Terveystalon lääkäri ja somevaikuttaja Anni Saukkola:
Tällä hetkellä ei täysin voida vielä luvata, että maskin käytön voisi lopettaa.

Kuinka pitkään rokotus toimii?
YTHS:n johtajaylilääkäri Päivi Metsäniemi:
Tästä ei ole vielä varmaa tietoa.

Eikö rokote suojaa itse taudilta ollenkaan?
Terveystalon lääkäri ja somevaikuttaja Anni Saukkola:
Ei ole sataprosenttinen suoja (kuten ei mikään hoito).

Suositellaanko rokotetta myös niille, jotka ovat jo sairastaneet koronan?
THL:n ylilääkäri Hanna Nohynek:
Kyllä, koska tällä hetkellä emme vielä tiedä kuinka pitkään sairastetun taudin suoja kestää. Tehotutkimuksissa on ollut myös niitä, jotka ovat aiemmin sairastaneet koronan.

Miten allergikot tai anafylaktisen reaktion saaneet tullaan huomioimaan koronarokotusohjelmassa?
THL:n ylilääkäri Hanna Nohynek:
Allergiset reaktiot ovat mahdollisia ja niitä nähdään kaikkien rokotusten jälkeen.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuus selviytyä tästä hengissä on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä vastuullista?

Vierailija
4/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei siis mitään järkeä koko rokotteessa.

Vierailija
5/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko piikistä saatu suoja parempi kuin oman kehon valmistama sairastamalla?

Vierailija
6/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä vastuullista?

Vastuullista on myöntää, että kaikkea ei vielä tiedetä. Päinvastainen olisi vaastuutonta.

Vierailija
7/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Elämä on. Mutta ei huolta, kuolo korjaa ennemmin tai myöhemmin. Sitten ei tarvitse enää murehtia.

Vierailija
8/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki voit aina olla ottamatta rokotetta, ja sairastaa Koronan niin halutessasi. Onnea matkaan.

Vierailija
9/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki voit aina olla ottamatta rokotetta, ja sairastaa Koronan niin halutessasi. Onnea matkaan.

Tai voi ottaa rokotteen ja tietoisesti sairastuttaa itsensä koronaan. Tauti leviää kuin rokottamattomasta, käytännössä vaintaudin vaikeinta muotoa ei saa. Mutta kaikki oireet voivat tulla hiustenlähdöstä äärettömään väsymykseen ja keuhko-oireisiin.

Vierailija
10/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa valerokotteelta kaikin puolin. Jokin muu homma nyt lienee meneillään tai aluillaan, teitäs vaa mikä, jotain ne haluaa meihin ujuttaa, semmosta mikä ei tarttuis epävarmana pisaratartuntana tyylillä tarttuu keneen tarttuu

Vierailija
11/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa keino taitaa olla palata normaaliin elämään ja ne sitten kuolevat jotka kuolevat. 

Jäljelle jääneet aloittavat uudelleen ja täyttävät aikanaan maan. 

Sama kuin mustan surman kanssa. Loppuu kun rivit ovat harvenneet kylliksi. 

Tämä vaatii meiltä kaikilta nyt hiukan erilaista elämänkatsomusta kuin mihin olemme näillä kulmilla tottuneet viimeisinä vuosikymmeninä. Elämä ei ole itsestäänselvyys eikä sinänsä edes oikeus. Luonnon edessä ihminen ei mahda mitään. 

Vierailija
12/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloituksen alapeukut, lähde on luettavissa heti ensimmäisessä viestissä ja vastaajat ovat alansa asiantuntijoita.

Vierailija
13/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kuollaan kaikki....

mutta suurin osa ei vielä pitkään aikaan.

Vierailija
14/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloituksen alapeukut, lähde on luettavissa heti ensimmäisessä viestissä ja vastaajat ovat alansa asiantuntijoita.

Koska viesti ei ollut sitä mitä ihmiset halusivat lukea. Tämäkin ketju varmasti katoaa.

Vierailija
15/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa enemmän uskomushoidolta kuin tieteeltä.

Vierailija
16/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mitä suurimmassa määrin.

Vierailija
17/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään luota näihin(kään) ns. asiantuntijoihin. Eivät he oikeasti tiedä sen enempää kuin kuka tahansa kaduntallaaja. Useimmiten ns. asiantuntijoitten arviot menee täysin metsään. Parasta luottaa nyt vaan itseensä ja siihen mikä tuntuu järkevältä. Minä olen sairastanut jo koronan, ei ollut mulle kuin normaalia lievempi syysflunssa, eikä jäänyt mitään jälkijuttujakaan. En todellakaan aio ottaa rokotetta, josta kukaan ei tiedä oikeasti yhtään mitään. Uskon kyllä, että koronan sairastamalla saa vähintään saman suojan kuin rokotteella, todennäköisesti paremman, kun yleensäkin tautien ja rokotusten kanssa on. Olen sairastanut tuhka- ja vesirokon sekä sikotaudin ja kerran influenssan, muuten olenkin sitten ollut erittäin terve. Jonkinmoinen flunssa on joskus syksyisin ollut, kestänyt sen viikon, pari. 

Näemme lähivuosien aikana, mikä tämä kaiken tarkoituksena oli. Jotenkin taivun uskomaan, että raha on kaiken takana. En ole koskaan mihinkään salaliittoihin uskonut, raha se on joka saa ihmiset tekemään ties mitä, siitä sodatkin yleensä saa alkunsa. Nyt tosin tämän kaiken älyttömyyden keskellä joskus mieleen hiipii ajatus, että josko tässä nyt olisi muutakin, on tämä niin ihmeellistä.

Vierailija
18/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit seurannut rokotekeskustelua aiemmin, mikään näistä ei olisi tullut sinulle yllätyksenä...

1. Rokote antaa erittäin hyvän suojan vakavaa koronaa kohtaan. Eli voit itse hengähtää helpotuksesta.

2. Kaikkia ei voida rokottaa heti ja joitakuita ei koskaan (esim tiettyjä autoimmuunisairauksia sairastavia). Eli maskeja joudumme käyttämään niin kauan kuin laumasuoja on saavutettu, muita suojataksemme ja epidemiaa hillitäksemme. Mutta voit rokotettuna itse olla aika huoleti siellä maskisi takana.

Vierailija
19/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä yhtään luota näihin(kään) ns. asiantuntijoihin. Eivät he oikeasti tiedä sen enempää kuin kuka tahansa kaduntallaaja. Useimmiten ns. asiantuntijoitten arviot menee täysin metsään. Parasta luottaa nyt vaan itseensä ja siihen mikä tuntuu järkevältä. Minä olen sairastanut jo koronan, ei ollut mulle kuin normaalia lievempi syysflunssa, eikä jäänyt mitään jälkijuttujakaan. En todellakaan aio ottaa rokotetta, josta kukaan ei tiedä oikeasti yhtään mitään. Uskon kyllä, että koronan sairastamalla saa vähintään saman suojan kuin rokotteella, todennäköisesti paremman, kun yleensäkin tautien ja rokotusten kanssa on. Olen sairastanut tuhka- ja vesirokon sekä sikotaudin ja kerran influenssan, muuten olenkin sitten ollut erittäin terve. Jonkinmoinen flunssa on joskus syksyisin ollut, kestänyt sen viikon, pari. 

Näemme lähivuosien aikana, mikä tämä kaiken tarkoituksena oli. Jotenkin taivun uskomaan, että raha on kaiken takana. En ole koskaan mihinkään salaliittoihin uskonut, raha se on joka saa ihmiset tekemään ties mitä, siitä sodatkin yleensä saa alkunsa. Nyt tosin tämän kaiken älyttömyyden keskellä joskus mieleen hiipii ajatus, että josko tässä nyt olisi muutakin, on tämä niin ihmeellistä.

Onnea sulle siinä kohtaa kun sairastetun koronan tuoma immuniteetti hiipuu.

Vierailija
20/38 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän se lääke"tiede" enimmäkseen on. Kun oikein kovasti uskotaan, että jostain mömmelistä on apua, niin ihmiset käyttää sitä, vaikka saisivat mitä oireita mömmöistä. Mömmö saattaa auttaa johonkin vähän, mutta tehdä samalla 10 muuta ikävää vaikutusta. No, otetaan tietysti niihin lisää käärmeöljykauppiaitten mömmöjä. Hyvä bisnes.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme