Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomessa värjätään niin paljon hiuksia?

Vierailija
14.05.2014 |

Aivan tutkitusti enemmän kuin muualla Euroopassa. Onko suomalaisilla niin huono itsetunto?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. Itsekin tosin sorruin tukkaani värjäämään elämäni ekat 20v. Nyt harmittaa sekin. Nyt olen luonnontilassa tukkani suhteen mutta harmaita alkaa puskea. Olisi kannatranut nuorena iloita omasta hiusväristään.

Vierailija
42/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tutki sinäkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pesupähkinäihmiset tulevat kertomaan, että hiusten värjääminen on wt:tä..

Vierailija
44/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se maantienharmaa on kuvottavan ruma väri, siksi.

Vierailija
45/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kirjainta: wt.

Vierailija
46/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on huono itsetunto hiusvärinsä suhteen. "Maantienharmaa", "hiirenharmaa"... miksi käytätte näin negatiivisia sanoja?? Minunkin hiuksia kuvailtu Suomessa noilla sanoilla, mutta esim Briteissä Latinalaisesta Amerikasta puhumattakaan hiukseni ovat kuulemma kauniin vaaleat.

Vierailija
47/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole tyylittömämpää kuin

- monivärjätyt

- valkoinen taikinanaama ja tosi tummaksi värjätyt hiukset

Vierailija
48/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pukkaa niin paljon harmaata sekaan etten tykkää, mielummin värjään harmaat tummemmiksi kuten muukin tukka on.

Vierailija
49/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:13"]

Suomalaisilla on huono itsetunto hiusvärinsä suhteen. "Maantienharmaa", "hiirenharmaa"... miksi käytätte näin negatiivisia sanoja?? Minunkin hiuksia kuvailtu Suomessa noilla sanoilla, mutta esim Briteissä Latinalaisesta Amerikasta puhumattakaan hiukseni ovat kuulemma kauniin vaaleat.

[/quote]

Totta. Suomalaisten oma väri taidokkailla, luonnollisilla vaaleammilla raidoilla on kaunista ja tyylikästä.

Vierailija
50/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:10"]

[/quote]

Noups. Ei pesupähkinähmiset, vaan ylemmän sosiaaliluokan ihmiset. Koska varsinkin mustaksi värjääminen on wt.

Vierailija
51/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:06"]

Mietin samaa. Itsekin tosin sorruin tukkaani värjäämään elämäni ekat 20v. Nyt harmittaa sekin. Nyt olen luonnontilassa tukkani suhteen mutta harmaita alkaa puskea. Olisi kannatranut nuorena iloita omasta hiusväristään.

[/quote]

Sinkki ja seleeni auttaa harmaisiin hiuksiin.

Vierailija
52/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:18"]

[/quote]

Noups. Ei pesupähkinähmiset, vaan ylemmän sosiaaliluokan ihmiset. Koska varsinkin mustaksi värjääminen on wt.

[/quote]

Eikös ne ole AV:n mukaan sama asia :D

Vierailija
53/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten luonnollinen hiusten väri ei monestikaan ole kaunis. Itse aloin värjätä alle kolmekymppisenä ja en voisi ajatellakaan luopuvani värjäyksestä. Onneksi onnistuu hienosti ihan kotona.

Vierailija
54/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:18"]

[/quote]

[/quote]

Mitkä sitten ovat wt-värjeä? Entä voiko yläluokkainen koskaan värjätä? Edes vanhana?

Vierailija
55/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi suomalaisten mielestä ne Suomessa yleiset hiussävyt eivät ole kauniita? Onko esim. maailman yleisin hiusväri pikimusta sitten kauniimpi väri? Tai ovatko punaiset hiukset kauniimmat? Useimmilla suomalaisillahan hiukset ovat aivan vaaleista keskiruskeisiin - yleisin väri lienee tummanvaalea tai hiekanruskea - miksi ne värit ovat "rumempia"? T. Kiinnostunut

Vierailija
56/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantienvärinen tukka on mun mielestä ihan nätti. Ihmiset värjää hiuksia ilmeisesti siksi, että eivät pidä maantien väristä. Itse koen wt-väriksi ns. ylioppilaslakkivärjäyksen, mutta wt-pukeutumis -ja hiustyyli ei aina kerro siitä henkisestä wt:ydestä =)

Vierailija
57/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kampaamotuotteita maahantuovasta yrityksessä töissä ja kyllä se on ihan tutkittu fakta, että Suomessa värjätään enemmän hiuksia kuin eteläisimmässä Euroopassa. Suomessa on aina värjätty ja suomalaiset naiset ovat hiustenhoitaja kansaa. Hiukset ovat tärkeät ja naisen kruunu, ollut vuosikymmeniä. Ruotsissa ostetaan meikkejä, Ranskassa hoidetaan vartaloa. Maassa maan tavalla :)

Vierailija
58/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kampaamotuotteita maahantuovasta yrityksessä töissä ja kyllä se on ihan tutkittu fakta, että Suomessa värjätään enemmän hiuksia kuin eteläisimmässä Euroopassa. Suomessa on aina värjätty ja suomalaiset naiset ovat hiustenhoitaja kansaa. Hiukset ovat tärkeät ja naisen kruunu, ollut vuosikymmeniä. Ruotsissa ostetaan meikkejä, Ranskassa hoidetaan vartaloa. Maassa maan tavalla :)

Vierailija
59/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
60/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:31"]

Mutta miksi suomalaisten mielestä ne Suomessa yleiset hiussävyt eivät ole kauniita? Onko esim. maailman yleisin hiusväri pikimusta sitten kauniimpi väri? Tai ovatko punaiset hiukset kauniimmat? Useimmilla suomalaisillahan hiukset ovat aivan vaaleista keskiruskeisiin - yleisin väri lienee tummanvaalea tai hiekanruskea - miksi ne värit ovat "rumempia"? T. Kiinnostunut

[/quote]

Niinpä. Minun tukkani on tummanvaalea ja en missään nimessä halua värjätä sitä. Mielestäni tuo sävy sopii minulla ja on kaunis.