Miksi Suomessa värjätään niin paljon hiuksia?
Aivan tutkitusti enemmän kuin muualla Euroopassa. Onko suomalaisilla niin huono itsetunto?
Kommentit (79)
Kohta pesupähkinäihmiset tulevat kertomaan, että hiusten värjääminen on wt:tä..
Koska se maantienharmaa on kuvottavan ruma väri, siksi.
Suomalaisilla on huono itsetunto hiusvärinsä suhteen. "Maantienharmaa", "hiirenharmaa"... miksi käytätte näin negatiivisia sanoja?? Minunkin hiuksia kuvailtu Suomessa noilla sanoilla, mutta esim Briteissä Latinalaisesta Amerikasta puhumattakaan hiukseni ovat kuulemma kauniin vaaleat.
Mikään ei ole tyylittömämpää kuin
- monivärjätyt
- valkoinen taikinanaama ja tosi tummaksi värjätyt hiukset
Mulla pukkaa niin paljon harmaata sekaan etten tykkää, mielummin värjään harmaat tummemmiksi kuten muukin tukka on.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:13"]
Suomalaisilla on huono itsetunto hiusvärinsä suhteen. "Maantienharmaa", "hiirenharmaa"... miksi käytätte näin negatiivisia sanoja?? Minunkin hiuksia kuvailtu Suomessa noilla sanoilla, mutta esim Briteissä Latinalaisesta Amerikasta puhumattakaan hiukseni ovat kuulemma kauniin vaaleat.
[/quote]
Totta. Suomalaisten oma väri taidokkailla, luonnollisilla vaaleammilla raidoilla on kaunista ja tyylikästä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:10"]
[/quote]
Noups. Ei pesupähkinähmiset, vaan ylemmän sosiaaliluokan ihmiset. Koska varsinkin mustaksi värjääminen on wt.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:06"]
Mietin samaa. Itsekin tosin sorruin tukkaani värjäämään elämäni ekat 20v. Nyt harmittaa sekin. Nyt olen luonnontilassa tukkani suhteen mutta harmaita alkaa puskea. Olisi kannatranut nuorena iloita omasta hiusväristään.
[/quote]
Sinkki ja seleeni auttaa harmaisiin hiuksiin.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:18"]
[/quote]
Noups. Ei pesupähkinähmiset, vaan ylemmän sosiaaliluokan ihmiset. Koska varsinkin mustaksi värjääminen on wt.
[/quote]
Eikös ne ole AV:n mukaan sama asia :D
Suomalaisten luonnollinen hiusten väri ei monestikaan ole kaunis. Itse aloin värjätä alle kolmekymppisenä ja en voisi ajatellakaan luopuvani värjäyksestä. Onneksi onnistuu hienosti ihan kotona.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:18"]
[/quote]
[/quote]
Mitkä sitten ovat wt-värjeä? Entä voiko yläluokkainen koskaan värjätä? Edes vanhana?
Mutta miksi suomalaisten mielestä ne Suomessa yleiset hiussävyt eivät ole kauniita? Onko esim. maailman yleisin hiusväri pikimusta sitten kauniimpi väri? Tai ovatko punaiset hiukset kauniimmat? Useimmilla suomalaisillahan hiukset ovat aivan vaaleista keskiruskeisiin - yleisin väri lienee tummanvaalea tai hiekanruskea - miksi ne värit ovat "rumempia"? T. Kiinnostunut
Maantienvärinen tukka on mun mielestä ihan nätti. Ihmiset värjää hiuksia ilmeisesti siksi, että eivät pidä maantien väristä. Itse koen wt-väriksi ns. ylioppilaslakkivärjäyksen, mutta wt-pukeutumis -ja hiustyyli ei aina kerro siitä henkisestä wt:ydestä =)
Olen ollut kampaamotuotteita maahantuovasta yrityksessä töissä ja kyllä se on ihan tutkittu fakta, että Suomessa värjätään enemmän hiuksia kuin eteläisimmässä Euroopassa. Suomessa on aina värjätty ja suomalaiset naiset ovat hiustenhoitaja kansaa. Hiukset ovat tärkeät ja naisen kruunu, ollut vuosikymmeniä. Ruotsissa ostetaan meikkejä, Ranskassa hoidetaan vartaloa. Maassa maan tavalla :)
Olen ollut kampaamotuotteita maahantuovasta yrityksessä töissä ja kyllä se on ihan tutkittu fakta, että Suomessa värjätään enemmän hiuksia kuin eteläisimmässä Euroopassa. Suomessa on aina värjätty ja suomalaiset naiset ovat hiustenhoitaja kansaa. Hiukset ovat tärkeät ja naisen kruunu, ollut vuosikymmeniä. Ruotsissa ostetaan meikkejä, Ranskassa hoidetaan vartaloa. Maassa maan tavalla :)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:31"]
Mutta miksi suomalaisten mielestä ne Suomessa yleiset hiussävyt eivät ole kauniita? Onko esim. maailman yleisin hiusväri pikimusta sitten kauniimpi väri? Tai ovatko punaiset hiukset kauniimmat? Useimmilla suomalaisillahan hiukset ovat aivan vaaleista keskiruskeisiin - yleisin väri lienee tummanvaalea tai hiekanruskea - miksi ne värit ovat "rumempia"? T. Kiinnostunut
[/quote]
Niinpä. Minun tukkani on tummanvaalea ja en missään nimessä halua värjätä sitä. Mielestäni tuo sävy sopii minulla ja on kaunis.
Mietin samaa. Itsekin tosin sorruin tukkaani värjäämään elämäni ekat 20v. Nyt harmittaa sekin. Nyt olen luonnontilassa tukkani suhteen mutta harmaita alkaa puskea. Olisi kannatranut nuorena iloita omasta hiusväristään.