Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomessa värjätään niin paljon hiuksia?

Vierailija
14.05.2014 |

Aivan tutkitusti enemmän kuin muualla Euroopassa. Onko suomalaisilla niin huono itsetunto?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluavat erottua massasta erilaisella hiusvärillä. Japanilaisilla on nätti musta tukka, mutta haluavat erottua tuolla ruskealla tukalla.

Vierailija
22/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska maantienharmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla suomalaisilla ole "maantienharmaa". Teillä on vaan joku hiusvärikompleksi.

Vierailija
24/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin hiuksia 15-vuotiaasta lähtien ja olen kokeillut kaikkea blondista mustaan. Nyt 30-vuotiaana yhtäkkiä tajusin, että mun oma värihän on kaunis.

En osaa sanoa, onko se tumman vaalea vai vaaleanruskea. Se sopii yks yhteen ihonvärin, silmien ja kulmakarvojen kanssa. Pieni ehostus riittää, sillä hiusten väri tuo kasvojen piirteet esille.

Peruutin kampaamoajan. Tarkoitus oli laittaa tiheät blondit raidat. En raaskikaan luopua omasta väristäni.

Olen tyytyväinen. Vihdoinkin :)

Vierailija
25/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän jyrkemmistä sävyistä niin vaatteissa kuin hiuksissakin. Joko tai.

Vierailija
26/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:10"]

Kohta pesupähkinäihmiset tulevat kertomaan, että hiusten värjääminen on wt:tä..

[/quote]

Noups. Ei pesupähkinähmiset, vaan ylemmän sosiaaliluokan ihmiset. Koska varsinkin mustaksi värjääminen on wt.

[/quote]

Entäs Kirsi Paakkanen ja Lenita Airisto? Kunnon wt:tä vai? :D

Vierailija
27/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla (Suomessa) toitotetaan, miten tylsä maantienharmaa väri on. Minä värjäsin teini-iässä tukkaani ties minkä värisiksi, koska halusin jotain erikoisempaa ja maantienharmaa kyllästytti. Nyt päälle 20-vuotiaana kasvattelen omaa väriä takaisin ja tykkään siitä hetki hetkeltä enemmän. Viimeksi olen värjännyt 1,5 vuotta sitten eli aika hyvin on jo omaa väriä päässä :) Latvat on sitten vähän eri sävyä, ei onneksi mitään suurta eroa ole... ja onneksi liukuvärjäys on nyt muotia...

Vierailija
28/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi värjätä? Tosiaankin on niin, että ei niitä tummia hiuksia voikaan värjätä, siksi etelässä ei värjätä hiuksia.

Vierailija
29/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen vähän punertava tukka, hiukan tummansävyinen. Tiedättekö mitä mulle on sanottu? Tuo väri ei sovi sinulle, kun sinulla on niin vaalea iho ja kuulemma kannattaisi värjätä vaaleammaksi. Kiva kommentti, kun tämä väri on ihan oma. 

Vierailija
30/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Lapsena oli enkelin vaaleat hiukset. Sitten tummentuivat. Aloin värjätä n. 25 

v., vaaleita raitoja otin kampaajalla, kun halusin olla nätimpi.

Nykyisin pukkaa harmaata. Sinne entisen vaalean/maantienharmaan sekaan. Käyn kampaajalla vaalennuttamassa edelleen, silloin kun varaa on. Naisellisuus ja nätteys on edelleen mulle tärkeää, vaikka ikää on tullut. Saan ihanan kampaajani avustamana kauniit, luonnollisen vaaleat hiukset <3.

Ja varmaan eivät herätä kenenkään huomiota missään bussissa tms.

Olen vanhempi nainen, silti kiinnostunut hoitamaan ulkonäköä. Ongelma jollekin?

Vierailija
31/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lapsena oli vielä vaaleat, mutta kyllä ne teininä alkoi tummua. Aikuinen lapseni tai mieheni ei ole koskaan nähnyt minua ilman väriä, toki ovat kuvista nähneet, ja tyttärellä suurinpiirtein samanväriset kuin minulla aikoinaan. Ja tietysti näkevät sen tumman juurikasvun mitä nykyään tulee. Mulle ainakin sopii punainen väri hiuksiin, kulmakarvat on tummat, ja iho vaalea, punainen väri tuo väriä naamaan, vaalea väri saa näyttämään haamulta, ruskeita hiuksia en voisi pitää koska inhoan ruskeaa.

Vierailija
32/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:14"]

Mikään ei ole tyylittömämpää kuin

- monivärjätyt

- valkoinen taikinanaama ja tosi tummaksi värjätyt hiukset

[/quote]

Vtuttaa nämä ainaiset väitteet siitä ettei valkoinen naama & tumma tukka sovi luonnostaan yhteen.

Mulla on valkoinen taikinanaama, siniset silmät ja tosi tummat, sinertävään vivahtavat mustat paksut hiukset luonnostaan. Kiitos äidilleni joka on saamelainen ja valkoisesta naamasta suuret kiitokset isälle, jonka kalpeiden pellavapäiden suku on Ruotsista. Tätä samaa väritystä on Lapissa suhteessa väkilukuun aika paljon, ilman väriaineita.

[/quote]

Eikös saamelaiset kesällä kuitenkin rusketu aika helposti? Jotkut kai luonnostaankin vähän tummahipiäisiä?

Vierailija
33/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjätyt hiukset ovat sellaiset rumat. Luonnottoman näköiset.

Vierailija
34/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä muakin ihmetyttää naisten hiustenvärjäys. Useimmat naiset ovat ylivoimaisesti parhaimman näköisiä omalla luonnollisella hiustenvärillään.

Vierailija
35/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aito blondi, lapsena hiukset olivat vitivalkoiset ja siitä sitten tummenivat kullankeltaisiksi/oljen ja hopean värisiksi. En ole koskaan värjännyt, enkä aio värjätä vaikka joskus olisi ihanaa saada punertavat hiukset.

Näin on helpompaa ei tarvitse miettiä juurikasvua,rahan menoa tai kemikaaleja. Talvisin hiukseni ovat hopeanharmaan ja oljen väriset,kesällä kullankeltaiset tai valkoiset riipuen kuinka paljon saan aurinkoa.

Ehkä joku pitää hiuksiani rumina mutta en jaksa välittää. Hiukseni ovat paksut ja pitkät joten se korvaa kauniin värin minulle.

Vierailija
36/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 22:58"]Tämänkin huippumallin hiuksia haukuttaisiin varmaan Suomessa hiiren harmaiksi..

http://blog.pebblegrey.co.uk/wp-content/uploads/2014/04/cara2.jpeg

Tai Suvin...

http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/jokakotifi/julkut/julkkiskodit/1191801.jpg

[/quote]

Tuo jälkimmäinen muistuttaa ridgeä kasvoista :D

Vierailija
37/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin vaaleat kulmat, että näytän täysin kulmakarvattomalta jos mulla on oman värinen tukka. Pakko siis vaalentaa, plus näytän kaikkien mielestä paremmalta ja nuoremmalta blondeilla hiuksilla. :)

Vierailija
38/79 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään hiuksiani säännöllisesti tummanruskeiksi/mustanruskeiksi. Luonnollinen hiusväri on se likaisensävyinen maantienharmaa, jota täällä ei näköjään saisi sanoa. Lapsena hiukseni oli kauniin vaaleat, mutta teini-iässä hiusväri alkoi tummumaan. 

Vierailija
39/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on. Siitä se tietenkin johtuu. Jep.

Vierailija
40/79 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantien värinen tukka ei ole kovin kaunis, tiedätkös?