Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi valehteli? :(

Vierailija
14.05.2014 |

Pitkäaikainen naimisissa oleva ystäväni (nainen) harrastaa sivusuhteita. Eräs näistä hänen panoistaan ihastui minuun ja aloimme tapailla.

Ystäväni alkoi selittää hyvin vuolaasti kuinka hyvä KAVERI tämä mies on hänelle ollut. Ilmeisesti ei sitten muistanut aikaa sitten kännissä kertoneensa ihastuksestaan tähän mieheen. Ja loput arvasinkin.

Mieskin myönsi heillä olleen yhden yön jutun, eikä siinä mitään, sehän oli tapahtunut jo paljon ennen kuin me tapasimme miehen kanssa.

Ystäväni sensijaan kieltää itsepintaisesti kaiken ja valehtelee niin etten tiedä itkisikö vai nauraisiko... minusta valehtelu on tosi inhottavaa, itse tekohan ei minulle edes kuulu.

Minulta alkaa mennä luottamus tähän ystävään, pettäähän hän kumppaniaankin ja minullekin valehtelee epätoivoisesti päin näköä ja aivan turhan takia.

Kysymys kuuluu miksi hän valehtelee asiasta? Häneltä en ole vastausta saanut, joten kysyn mielipidettänne?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi ikää mainita, mutta on ihan aikuinen ollut jo pitkään. Vaikkakin jonkun teinin voisi kuvitella harrastavan tuollaista pelailua. Ja kyllä kuulostaa tutulta, hänkin on vaihtanut "näyttämöä" pariin kertaan. Sitä en oikein hahmota onko hän ollut tuollainen aina vai muuttunut ajan myötä. Tajusin myös että siksi hänen kanssaan on mennyt tänne asti ihan hyvin, kun en ole koskaan asettunut hänen tielleen vaan aina auttanut ja tukenut. Tämä oli ensimmäinen kerta kun etumme ristesivät ja ilmeisesti myös viimeinen. En voi tuota menoa enää katsella.

Eikä varmaan tarvitsekaan, luulen että hän vaihtaa nyt maisemaa. Hänellä on mahdollisuus lähteä muualle ja uskon että hän käyttää sen. Hän ei vaikuttanut nolostuvan lainkaan siitä että jäi valheista kiinni. Ainoastaan vihastui siitä että deittini olikin minulle lojaali ja siitä että tämä viihtyy kanssani.

Voin hyvin kuvitella kuinka kerää taas uuden piirin ja todellakin sama alkaa alusta. Onhan hän lysti seuraihminen. Hänessä on paljon hyvääkin, mutta ne hyvät puolet eivät ole ongelma siksi ne jäivät nyt pois.

Niitä hyviä puolia tulen kaipaamaan, mutta en tätä kääntöpuolta. Aina joku häntä vainoaa, ahdistelee seksuaalisesti, hänet on ryöstetty ties kuinka monta kertaa yms. draamaa. Koskaan hän ei ota omista päätöksistään vastuuta, kaikki on aina muiden syytä. Niinkuin nytkin vanhempien, aviomiehen, deittini ja minun. Hän on kaikkeen viaton uhri jota kaikki kohtelevat huonosti.

Vierailija
42/54 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä stoorissa on kaikki osapuolet sekaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa typerä se mies, joka ap:lle juorusi. Ei panemisista kerrota vaan kunnioitetaan toisen yksityisyyttä. Ystävä oli fiksu, kun piti asian omana tietonaan ja pyrki pitämään välit mutkattomina. Tottakai se mies nyt sanoo ap:lle, että tämä ystävä ei ollut mikään erityinen tuttavuus. Omaa etuaan mies ajattelee. Ap on tökerö, kun pitää itseään oikeutettuna saada tietää toisen yksityisasiat. Kyllä minäkin hänelle valehtelisin. 

Vierailija
44/54 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan, en halunnut tietää yhtikäs mitään mutta huomasin että hän valehteli. Puhui niin paniikinomaisesti asiaa toiseen suuntaan että olihan se epäilyttävää.

Hyvä että selvisi, eipä tarvitse enää haaskata aikaa kieron paskanpuhujan pönkittämiseen. Ilmeisesti olette suurimmaksi osaksi samanlaisia haaskoja kun häntä noin puolustelette.

Onneksi nykyään tulee televisiostakin näitä ohjelmia jossa ihmiset lakkaavat elämästä valheessa ja tunnustavat vaikeitakin asioita. Siinä on onnellisen elämän salaisuus että on rehellinen itselleen ja muille. Onnellisella ihmisellä ei ole tarvetta pettää, vedättää, valehdella ja manipuloida. :)

Vierailija
45/54 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö sinä siltä mieheltä, onko hän ollut kaverisi kanssa, vai avautuiko hän oma-aloitteisesti sinulle? En ole sellaista miestä kyllä tavannut, joka kertoilee ex-panoistaan uudelle seuralaiselle. 

Vierailija
46/54 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika maaninen se olet sinäkin, kun kaverien pitää naimisensakin sulle raportoida. Olis ahdistavaa olla sun kaveri.

Vierailija
47/54 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aikaisemmin sanoin, ihmettelin miehelle miksi ystäväni vaikutti mustikselta siitä että aloin pitää miehen kanssa yhteyttä. Tuolloin emme siis vielä tapailleet, olimme vasta tutustuneet ja jonkinmoisia kavereita. Silloin mies vähän nolostuneena kertoi että heillä oli yhdenyön juttu, alkoholilla oli osuutta asiaan. Eli tavallaan minä otin asian puheeksi.

Mies sanoi nyt että on iloinen et oli rehellinen, meidän välillä on kaikki selvää.

Vierailija
48/54 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottua, kenenkään ei tarvi mulle mitään rapartoida, kunhan ei valehtele päin näköä.

Siis jos ystäväni olisi ollut asiasta vaan hiljaa se olis ollut ookoo.

Valehteleminen on tässä se mitä en sulata, oli asia mikä hyvänsä.

Ja kyllä, olin varmaankin tökerö. Mutta vielä tökerömpää on valehdella vielä sittenkin kun asia jo tiedetään.

Vierailija
49/54 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 20:14"]

Kuten jo aikaisemmin sanoin, ihmettelin miehelle miksi ystäväni vaikutti mustikselta siitä että aloin pitää miehen kanssa yhteyttä. Tuolloin emme siis vielä tapailleet, olimme vasta tutustuneet ja jonkinmoisia kavereita. Silloin mies vähän nolostuneena kertoi että heillä oli yhdenyön juttu, alkoholilla oli osuutta asiaan. Eli tavallaan minä otin asian puheeksi.

Mies sanoi nyt että on iloinen et oli rehellinen, meidän välillä on kaikki selvää.

[/quote]

Ja mistä sä tiedät että mies puhuu totta?

Vierailija
50/54 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi minun pitäisi hänelle mitään linkittää, olenhan tämän jossain muodossa sanonut itselleenkin. Ainoastaan sitä en että mies on kertonut totuuden. Se voi oikeasti ollakin nolo tieto hänelle. Voisitko kertoa miksi olisin ansainnut valehtelua? Olen aina ollut ystävälleni avoin ja rehellinen vaikeistakin asioista. En myöskään mahda sille mitään että hän oma-alotteisesti kääntäessään asiaa päälaelleen teki sen niin tökerösti että tajusin valehtelun.

En mahda sillekään mitään että tämä sinkkumies kiinnostui minusta, joka olen myös sinkku. Ja että tämä ei ole naimisissa olevasta ystävästäni kivaa.

Ymmärrän kuitenkin että tunteitaan on vaikea hallita ja yritän myöskin tässä ymmärtää hänen ajatuksiaan, siksi kyselin. Enkä minä tästä hänelläkään ole vouhkannut, jutellut asialkisesti ja pyytänyt ettei valehtelisi oli asia mikä hyvänsä.

Vierailija
51/54 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi riittänyt: "hyvä on, valehtelin. anna anteeksi." Sekä mahdollisesti joku selitys miksi valehteli.

Mutta ilman sitä en pysty suhtautumaan häneen. Minusta valehteleminen on vaan niin raukkamaista. saati sitten kun on jo jäänyt valheistaan kiinni.

Huomattavasti kiusallisempaa tämä nyt on kuin että olisi ollut rehellinen. Ja näyttää ettei ole nyt ihan puhtaat jauhot pussissa, ei vaan tajua et mies onkin mua kohtaan rehellinen eikä hänen liittolaisensa.

Olisiko itsestäsi kiva katsella sitä kun toinen syöttää sumeilematta pajunköyttä?

Vierailija
52/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se mies valehteli. Tai sitten ei. Vaikuttaa siltä, että se mies halusi rehvastella ystävänaisella ap:lle eli pitää tätä ap:ta tasokkaampana naisena. Muuten olisi ollut ihan hiljaa ja pitänyt omana tietonaan, joska ei kertominen hänen asemaansa ainakaan parantanut. Ap:han olisi voinut häipyä saman tien, koska ei haluaisi samaa miestä kaverin kanssa. 

Vierailija
53/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihmettelin miehelle miksi ystäväni vaikutti niin mustikselta siitä että pidin miehen kanssa yhteyttä, silloin meillä ei edes ollut vielä tapailua. Mies ei todellakaan rehvastellut, vaan vaikutti nolostuneelta ja sanoi että koko juttu ystäväni kanssa oli virhe ja että teki paljon virheitä tuolloin. Hänen kiinnostuksensa ystävääni kohtaan lopahti siihen yhteen yöhön, näin hän sanoi ja se oli minulle ihan ookoo. Kuten sanottua, asia ei minulle kuulu. Emme olleet edes tavanneet tuolloin kun tämä tapahtui.

Sanoi että halusi olla rehellinen, eikä tosiaan mitään järkeä tuollaista olisi valehdella.

Olen siis tiennyt asian jo pidemmän aikaa ja ystäväni valehtelee asiasta nyt kun kuuli tapailustamme. Ja lähettelee kuulemma miehelle omituisia viestejä. Siis miehen mielestä omituisia.

Vierailija
54/54 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei taida kuulua sinulle. Lopeta asian vatvominen päässäsi, keskustelupalstoilla ja asianomaisten kanssa. Ala vaikka miettiä missä on Jimmy Hoffan maalliset jäännökset. Tai saatiinko presidentti Kennedyn oikea surmaaja kiinni. Ja onhan niitä suomalaisiaki selvittämättömiä tapauksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän