Miksi valehteli? :(
Pitkäaikainen naimisissa oleva ystäväni (nainen) harrastaa sivusuhteita. Eräs näistä hänen panoistaan ihastui minuun ja aloimme tapailla.
Ystäväni alkoi selittää hyvin vuolaasti kuinka hyvä KAVERI tämä mies on hänelle ollut. Ilmeisesti ei sitten muistanut aikaa sitten kännissä kertoneensa ihastuksestaan tähän mieheen. Ja loput arvasinkin.
Mieskin myönsi heillä olleen yhden yön jutun, eikä siinä mitään, sehän oli tapahtunut jo paljon ennen kuin me tapasimme miehen kanssa.
Ystäväni sensijaan kieltää itsepintaisesti kaiken ja valehtelee niin etten tiedä itkisikö vai nauraisiko... minusta valehtelu on tosi inhottavaa, itse tekohan ei minulle edes kuulu.
Minulta alkaa mennä luottamus tähän ystävään, pettäähän hän kumppaniaankin ja minullekin valehtelee epätoivoisesti päin näköä ja aivan turhan takia.
Kysymys kuuluu miksi hän valehtelee asiasta? Häneltä en ole vastausta saanut, joten kysyn mielipidettänne?
Kommentit (54)
Enhän minä edes kysynyt asiasta yhtään mitään, itse alkoi niin räikeästi valehdella asiaa toisinpäin, että se epärehellisyys loukkasi minua.
Olisi ollut hiljaa tai sanonut että heillä oli juttu mutta ei halua puhua siitä enempää, niin se olisi ollut siinä.
Taidan antaa koko ihmisen olla, epärehellisyys on perseestä. Mitä teen ystävällä joka valehtelee.
Anna toisen olla, ehkä asia on jotenkin nolo hänelle.
Anna toisen olla, ehkä asia on jotenkin nolo hänelle.
Ei mieskään varmaan olisi mielellään tätä intiimiasiaansa jakanut, mutta oli rehellinen.
Eikä ole tarvinnut hänen kanssaan sen koommin asiaan palata.
Minusta ihminen joka valehtelee, ei kunnioita toista. On myöskin törkeää pitää toista niin tyhmänä että tämä muka nielisi ties mitä älyttömiä sepityksia.
Sanoisi sitten "anteeksi että valehtelin, tämä on minulle noloa."
Paljon nolompaa yrittää valehdella, kun tiedän totuuden.
Mistäs nyt tiedän mitä kaikkea muuta hän on valehdellut pelastaakseen perseensä?
Tunnen pelkkää inhoa kun hän katsoo minua silmiin ja puhuu palturia.
Ei seksisuhde estä samanaikaista kaveruutta. Ystäväsi halusi kertoa että tuntee kyseisen miehen, mutta halusi pitää omana tietonaan kaiken muun. Lisäksi hän halusi varmasti, että sinulle ei tule epämukava olo, kun olet hänen entisensä kanssa. Ei huono ystävä.
2
No eikai kukaan ala ystävälleen kertoa, kuinka on/on ollut ihastunut kaverin nykyiseen? En minä ainakaan sanoisi, kaveri vielä luulisi kuitenkin, että edelleen haikailen samaa miestä ja alkaisi vältellä mua, ja ei voitaisi enää viettää aikaa kavereina yhdessä koko porukalla, kun joku mustasukkainen nyksä pelkäisi, että yritän iskeä sen miestä.
Et sinä ainakaan parempi ystävä ole.
No siis hänhän on sen ihastuksensa minulle aikaisemmin kertonut. Miksi kieltää se nyt?
Itse toimisin niin että myöntäisin tosiasiat ja sanoisin että se oli silloin, sen jälkeen ollaan oltu vain kavereita.
Miksi en ole hyvä ystävä? :)
Olen ainakin rehellinen ystävä.
ap
Vohkaat jo tästä niin paljon, että ystäväsi salaa asian varmaan ihan itsesuojelutarkoituksessa. Mutta jos haluat lopettaa ystävyyden sen vuoksi, että ystävä ei tunnusta sinulle intiimielämänsä yksityiskohtia, niin tee hänelle palvelus.
2
Ei, vaan minulla on huono toleranssi valehtelemiseen. Ja hän tietää sen kyllä.
Olen myöskin tehnyt selväksi ettei millään muulla ole väliä, kunhan ei valehtelisi.
En todellakaan halua tonkia tapausta, haluan vain että pyytäisi valehteluaan anteeksi.
Hän olisi aivan hyvin voinut sanoa myöskin "en halua puhua tästä", ilman sepityksiä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:19"]
Ei, vaan minulla on huono toleranssi valehtelemiseen. Ja hän tietää sen kyllä.
Olen myöskin tehnyt selväksi ettei millään muulla ole väliä, kunhan ei valehtelisi.
En todellakaan halua tonkia tapausta, haluan vain että pyytäisi valehteluaan anteeksi.
Hän olisi aivan hyvin voinut sanoa myöskin "en halua puhua tästä", ilman sepityksiä.
[/quote]
Aiotko kertoa ystävällesi, että haukuit häntä av-palstalla? Linkin voisit lähettää ihan samantien. Jos siis olet rehellinen etkä touhua hänen selkänsä takana.
2
Luulen että kyse on siitä että hän on edelleen ihastunut mieheen ja siksi tämä on hänelle noloa.
Mies kertoi että hän on joutunut vuosien aikana ottamaan etäisyyttä ystävääni, koska tämä tuntuu innostuvan liikaa yhteydenpidosta.
Myöskin kuultuaan että tapailemme, ystäväni halusi mennä miehen luo yöksi?
En tiedä mitä ajatella. Tekisi mieli jättää koko typerä sotku taakse, mutta mies ja minä tulemme todella hyvin juttuun ja hän on ilmaissut että on vakavissaan suhteeni.
Miten olen häntä haukkunut?
Kerroin vain että hän valehtelee minulle. Kukaan ei häntä tästä tunnista ja siksi kyselen täällä ettei tarvitse tuttujen kanssa tästä puhua. Ajattelen siis hänen mainettaan ja suojelen. Ettei miehensäkään saa vihiä. Eikö tämä ole varsin huomaavaista?
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:28"]
Miten olen häntä haukkunut?
Kerroin vain että hän valehtelee minulle. Kukaan ei häntä tästä tunnista ja siksi kyselen täällä ettei tarvitse tuttujen kanssa tästä puhua. Ajattelen siis hänen mainettaan ja suojelen. Ettei miehensäkään saa vihiä. Eikö tämä ole varsin huomaavaista?
[/quote]
No huh, älä turhaan katkaise ystävyyttä, tunnutte ansaitsevan toisenne, kaikki kolme. Ainoa jonka hommasta voisi erottaa on petetty aviomies, joka saattaisi ansaita parenpaa...
Olen koko ajan sanonut että itse asia ei kuulu minulle, ollutta ja mennyttä. Mutta se kuuluu että minulle valehdellaan tässä ja nyt.
Etenkin kun näyttää siltä että tuo valhe on vielä kesyimmästä ja ymmärrettävimmästä päästä.
On töysin normaalia tuntea mielipahaa siitä että toinen valehtelee, sikäli en oikein ymmärrä näitä kommentteja, jotka eivät ole mitään vastauksia kysymykseeni. En ole pyytänyt arvioita omasta käytöksestäni.
Kysyin tuttavalta onko tuo ystäväni toimintatapa konfliktitilanteessa että kieltää kaiken. En kertonut mikä tilanne on, et johan olikin juoruilua.
Minusta juoruilu on pahantahtoista ja haitallista puhetta. En halua hänelle pahaa, vaikka olenkin ärtynyt valehtelusta. En myöskään käsitä miten tämä olisi haitallista, kun olen nimenomaan välttänyt kaikkea tunnistettavuutta.
Tuttavan puheesta en ole aivan varma oliko siinä juoruilua. Hänelläkään ei kyllä ole syytä sepittää moisia ja sanomansa käy järkeen sekä selittäisi koko episoodin.
Jos hän puhui totta, en todellakaan jatka tätä ystävyyttä. En voi elää ihmisen kanssa jolle valehtelu ja mielikuvitusmaailmat ovat selviytymistapa. Apuahan hän kaikesta päätellen tarvitsisi, mutta minusta ei ole auttajaksi.
Sikäli tavallaan hyvä että vyyhti purkautui, vaikkakin tuntuu paskalta.
Vielä kun tietäisin mitä teen tapailemani miehen suhteen, jätänkö hänrtkin taakseni. Mutta siihenkin löytyy varmasti vastaus muualta kuin täältä oudon nälvimisen palstalta.
Kiitos kuitenkin asiallisista vastauksista.
Ja tämä ei siis ollut missään nimessä ainoa syy miksi haluan mennä kauemmaksi, pikemminkin viimeinen pisara.
Minkä ikäisiä olette?
Tuo sun kaveris kuulostaa yhdesltä ihmiseltä, jonka kanssa joskus kaveerasin.. Sepitti ihan ihme tarinoita ja lopulta kävikin ilmi, että oli itse päästään aivan sekaisin. Tähän kuvioon kuului patologienn valehtelu, aviomiehen pettäminen ja lopulta paljastui että oli elänyt ihan hillitöntä kaksoiselämää monta vuotta. Ja kun kuvio kaatui, hän vaihtoi maisemaa ja kaikki alkoi alusta: uusi mies, naimisiin ja taas sama kierre. Ja nyt on ilmeisesti kolmas tai neljäs "elämä" menossa.
Kuulostaako kaveriltasi?
Kyse on intiimiasiasta, jota hän ei halua jakaa kanssasi. Anna olla.