Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoka 10 e per päivä -haaste

Vierailija
14.05.2014 |

Tuo viikon ruuat 50 e vaatii liian paljon kirjoittamista.. ja muistamista

Tässä minun ( 4 hengen perhe)

aamulla: itse tehdyt sämpylät + juusto+makkara+tuoremehu, ehkä 1 e

päivällä: spagetti + tonnikalakastike (eilistä, joten noin 1.50 e)

illalla: grillistä pihvit (Makkarakaupasta todella hyvälaatuinen kassler, jota ei voi verratakaan Atrian tms kumipihveihin) + maissi+ parsa+vs perunat pannulla  7 e

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paskaa syötte. Ei menis ittelle alas.

Vierailija
2/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset  käy koulussa päivällä, mutta eilen meni

- aamulla pekonimunakas lapsille , ehkä 50 senttiä. Aikuisille Lidlin croisant 70 s

- illalla uudet perunat, kananmuna, nakki, itse tehty coleslaw noin 5 e

- iltapalaksi pizzapannari noin 1 euro

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 15:11"]Lapset  käy koulussa päivällä, mutta eilen meni

- aamulla pekonimunakas lapsille , ehkä 50 senttiä. Aikuisille Lidlin croisant 70 s

[/quote]

Vaikka laskelmasi olisi henkeä kohden on se silti alakanttiin! Vai mistä löytyy noin halpoja elintarvikkeita?!

Vierailija
4/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nelihenkisellä perheellä menee n. 100€ viikossa ruokakauppaan. Jo pelkästään maitoon menee 2€/ vrk.

Tuohon 10€ pystyy tokikin mutta siinä ei paljoa valinnanvaraa ole (makaroonia eri muodoissa) saati sitten hedelmiä.

Vierailija
5/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 15:11"]Lapset  käy koulussa päivällä, mutta eilen meni

[/quote]

Vaikka laskelmasi olisi henkeä kohden on se silti alakanttiin! Vai mistä löytyy noin halpoja elintarvikkeita?!

[/quote]

Yksi muna maksaa noin 17 s ja yksi siivu pekonia saman verran, eli kahdesta munasta ja pekonisiivusta saa kahden hengen munakkaan !

Lidlissä ruotsalaiset uudet perunat 3 e kilo. En mennyt ruokaan kiloa, 3 nakkia per lärvi maksaa noin 2 e ja neljä munaa sen 70 senttiä. Coleslaw on melkein ilmaista, iso satsi maksoi 5 e ( uusi kaali 3 e, paprika 50 s, kermaviili 70 s) ja siitä syöty monta kertaa ruuan kanssa

Vierailija
6/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kymppi tilillä ja joku safka pitäisi illaksi keksiä

listalla on;

maito 1e

margariini 2e

munia 2e

vitonen jäljellä,mitähän sitä sillä keksisi neljälle hengelle?

Vierailija
7/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 prk tonnikalaa, ja raejuustoa

Vierailija
8/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tänään kilo tuoreita muikkuja, perunat, kermaviilikastike, litra appelsiinimehua nämä noin 7e lisäksi hieman ruisjauhoa ja voita paistamiseen.

Hain leipomosta säkit tuoretta mustaa ja vaaleaa leipää, en osaa sanoa kappalehintaa, ehkä euron edestä syödään, lisäksi koira syö raakaa jauhelihaa 2e, sanoisin noin 10e tämä satsi ja meitä tänään vain kaksi aikuista syömässä, muikkuja jää illaksi/aamuksi leivän päälle. Mausteita en laskenut niitä käytän paljon.

Näillä pärjää päivän aivan hyvin, tosin jääkaappi ja pakkanen on täynnä ruokaa mutta kiva laskea välillä että edukkaastikin voi syödä!

Vierailija
9/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän päivän ruuat:

Koulussa ruoka, ilmainen.

Nuudelipaketti n.50sent.

Siinäpä se. Opiskelijaelämää :)

Vierailija
10/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lounas töissä 7 euroa joten ei taivu. Aamulla toinen lapsi söi kinkkujuustosämpylää ja mehua, toinen viiliä ja tuoremehua, itse join kahvia ja söin kaksi ruisleipää, päällä kermajuustoa ja suolakurkkua. Tunnin päästä syömme itsetehtyjä lohkoperunoita 1 euro, nakkeja, 4 euroa, salaattia, ehkä 2-3 euroa. Iltapalaksi vielä leipää tai muroja jne. Toki tuosta päivällisestä jää huomiseksikin.

Vierailija
11/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso lasagne maksaa 6.50 e ja siitä syö 4-henkinen perhe kaksi päivää. Perunapurjokeitto + raejuusto maksaa iso satsi 4 e ja siitäkin syö kaksi päivää. Lisäksi jää 5 e aamupalan...

Vierailija
12/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päivän ruoka (2kpl aikuista,1kpl 2-vuotias, 1kpl koira)

aamupala: Kaurapuuroa mehukeittolla (syksyllä poimituista mustikoista)

Lasi maitoa lapselle, aikuiset joi kahvia

noin. 1,70€ koko satsi

lounas:      spagettia ja nakkikastike, raastesalatti

vettä juomaksi, noin 3€ koko satsi

päivällinen: Spagettilaatikko lounaan jämistä. Keittettyjä vihanneksia,

Vettä aikuisille ja lapselle maitoa.

Noin 1,30€ lisä summa

illallinen: Puuron jämästä tehtyä rieskaa. Päällisenä voita, juustoa, kurkkua ja

tomaattia. Noin 1,80€ satsi.

Lapselle välipalaksi leipää, jugurttia ja marjoja noin 1€

Koiran ruoka noin 1€ päivän aikana.

Eli noin 9,80€ tämä päivä. Keittopäivinä ja kasvisruokapäivinä tulee kyllä isompaa säästöä mutta se tasoittuu sitten kun syömme kunnon lihaa.

Oli tänään tällainen siivotaan kaapit päivä kun on muutto edessä kuun vaihteessa niin en ole ostanut mitään uutta ennenkuin on pakastin tyhjä.

Vierailija
13/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 15:30"]

mulla on kymppi tilillä ja joku safka pitäisi illaksi keksiä

listalla on;

maito 1e

margariini 2e

munia 2e

vitonen jäljellä,mitähän sitä sillä keksisi neljälle hengelle?

[/quote]

Osta nyt ensin ainakin halvempia. Rainbow margariini oli muistaakseni 1,09e, munia saa 10kpl paketin 1,39e. 

Ja jos vaan täksi illaksi niin: paketti jauhelihaa, tomaattimurska, spagettia ja jotain kasviksia kylkeen. Varmasti saa kympillä.

Vierailija
14/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikala EI ole halpaa. Sen parin tonnikalapurkin hinnalla saa jo jauhelihaakin, mistä saa jos jonkinlaista ruokaa. Miksi aina on tuo tonnikala... Mä ainakin opiskellessa ostin jauhelihaa koska se oli halvempaa ja siitä sai tehtyä vaikka mitä.

Nykyään on usein jauheliha kaikenlisäksi tarjouksessa, 700g on saanut neljään euroon. Siitä tekee jo hyvin makaronilaatikon ja vaikka lihapullia/kastikkeen. Ja jos ei ole niin tarkka kotimaisuudesta niin Lidl myy aina välillä ulkomaalaista jauhelihaa kilon vitosella, vai kuudella eurolla.

Vierailija
15/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten te nuo oikein laskette? Leipä, jugurtti ja marjat 1€? 

Vierailija
16/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonnikala on oikeasti kallista,joskus 20v sitten kun opiskelin  sitä sai halvalla,muttei enää ja jauhelihakin on aika kallista,en nimittäin syö sika-nautaa

Vierailija
17/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta kuraa syötte. Plus mitä kynäniskoja teidän miehet ovat jos pärjäävät noilla määrillä? Omalla aviomiehelläni on paidan alla muutakin kuin hyvä sydän ja treenaa melkein 10h vko kuten itsekin, siinä kuluu ruokaa ja ennenkaikkea hyvälaatuista sellaista. Prodepitoinen lean kala ja liha  ja tuoreet vihannekset ja salaatit maksavat. Mies syö kuusi ja minä viisi kertaa päivässä, kyllä ruokaan kuukaudessa sitten rahaa kuluukin aika paljon.

Mielestäni tälläiset haasteet ja ylpeily ovat terveydellä leikkimistä, ihme että suomalaiset ovat ylipainoisia ja huonossa kunnossa.

Vierailija
18/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohenkin kilohinta tarjouksessa saattaa olla tonnikalan kilohintaa alhaisempi. Perustonnikalahan on lähes jotain kympin kilo, kun lasketaan veden tai öljyn osuus pois, miksi te sitä ostatte, jos aiotte säästää? 

Vierailija
19/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 17:54"]

Kauheeta kuraa syötte. Plus mitä kynäniskoja teidän miehet ovat jos pärjäävät noilla määrillä? Omalla aviomiehelläni on paidan alla muutakin kuin hyvä sydän ja treenaa melkein 10h vko kuten itsekin, siinä kuluu ruokaa ja ennenkaikkea hyvälaatuista sellaista. Prodepitoinen lean kala ja liha  ja tuoreet vihannekset ja salaatit maksavat. Mies syö kuusi ja minä viisi kertaa päivässä, kyllä ruokaan kuukaudessa sitten rahaa kuluukin aika paljon.

Mielestäni tälläiset haasteet ja ylpeily ovat terveydellä leikkimistä, ihme että suomalaiset ovat ylipainoisia ja huonossa kunnossa.

[/quote]

Samoin me teemme, mies on suuriruokainen ja kummatkin treenataan 5 kertaa viikossa salilla ja lenkkeillään lisäksi joka päivä, minä pudotan painoa ja mies treenaa lisää massaa. Syödään 5 kertaa päivässä. Joka aterialla prodea ja kasviksia/marjoja, niitä tulee päivässä noin kilo. Ruokaan menee 200e/kk, eli alle 10e päivä. Halvalla voi syödä hyvin jos vaan näkee vaivaa.

Vierailija
20/22 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 15:06"]

Tuo viikon ruuat 50 e vaatii liian paljon kirjoittamista.. ja muistamista

Tässä minun ( 4 hengen perhe)

aamulla: itse tehdyt sämpylät + juusto+makkara+tuoremehu, ehkä 1 e

päivällä: spagetti + tonnikalakastike (eilistä, joten noin 1.50 e)

illalla: grillistä pihvit (Makkarakaupasta todella hyvälaatuinen kassler, jota ei voi verratakaan Atrian tms kumipihveihin) + maissi+ parsa+vs perunat pannulla  7 e

[/quote]

Mistä löytyy tuoremehupurkki alle eurolla? Eli aamupalalla pelkkään mehuun menee se euro - neljä henkeä helposti ainakin meillä juo sen litran aamupalalla. Eli nuo kaikki muut menee yli budjetin.

Lisäksi tuo lounas: turha mun mielestä perustella, että oli eilistä niin ei lasketa - jos rahaa on se 10€/päivä jatkuvasti niin ei sitä eilistä ole joka päivä jäljellä, ei sitä ilmaista ruokaa mistään tipu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi