Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalainen kysyy saunomisesta

Vierailija
10.03.2014 |

Minkä ikäisenä vauvan voi viedä saunaan? Kyseessä perinteinen suomalainen sauna.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alalauteelle esim kylvetyksen ajaksi vaikka vastasyntyneenä, lauteille löylyihin suositellaan vasta 1-vuotiaana mutta meillä on olleet kun ovat istumassa vadissa pysyneet eli n 9-kuisesta. Vauvauimarit käsittääkseni lämmittelevät myös ihan pientenkin kanssa hetken saunassa?

Vierailija
2/12 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulemma olen ollut saunassa kuusi kuukautta vanhana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin kuulemma vietiin viikonvanhana. Omani olen vienyt mökillä pesulle parin kuukauden iässä mutta kuumaan saunaan vasta ehkä vuoden ikäisenä

Vierailija
4/12 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi on se mittari, jota suositellaan kuumaan saunaan, koska pienillä ei läämmönsäätely vielä toimi ja nestehukka ym.tulee herkästi.

Vierailija
5/12 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua opastettiin aikoinaan, että lempeisiin löylyihin voi viedä vauvan, joka osaa istua lauteilla, siis puolivuotiaan. 

Vierailija
6/12 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lämpötilasta. Ihan 3-kuisinakin olemme vieneet saunaan hetkeksi lempeään lämpöön kylvyn yhteydessä.

Vierailija
7/12 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni syntyi saunassa. :)

Vierailija
8/12 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä ennen synnyttykin saunaan? :)

Vierailija
9/12 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni on 70-luvulta valokuvia saunasta ihan pikkuvauvana, alle kolmikuisena. Ei kovia löylyjä tietenkään vauvan kanssa. 

Oman yksivuotiaan kanssa käydään saunassa pari kertaa viikossa, istutaan keskilauteilla, sauna on yleensä 60-70 asteinen. En itse tykkää sen kuumemmasta. 

Lämmönsäätely ei vauvalla toimi, voi tulla nestehukka mutta maalaisjärjellä pärjää, ei ole siis mitään vauva saa halvauksen heti jos näkeekin saunan -uhkaa!

Vierailija
10/12 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivuotiaana minutkin on laitettu punkkaan lattiatasolle lillumaan.

Vierailija
11/12 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 23:28"]

Isäni syntyi saunassa. :)

[/quote]

Minunkin isäni. Samoin minä.

Oma vauvani ei syntynyt lauteilla, mutta saunaan vein jo viikon ikäisenä. En kylpemään, vaan nauttimaan lämmöistä ensimmäistä kertaa syntymänsä jälkeen.

Saunan lämpö siinä alalauteilla hiljaisessa rintamaitoa imien ei voi olla pahaksi. Ei äidille, eikä myöskään lapselle.

Kovia saunojia ovat nyt 6-12- vuotiaat.

Vierailija
12/12 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvauintisauna oli ehkä 50-asteinen muistaakseni. sitten sitä lämpöä kai nostettiin kun ryhmä vanheni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi