♥SUURPERHEKUUMEILIJAT♥ viikko 31
Kommentit (53)
Joo hei ja hiphurraa: on sitten kp 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eli onneks kuitenkin alkoi vasta neljan nurkilla; oltiin koko paiva rannalla ja ei minkaanlaisia hygienia juttuja mukana( eika kylla mahdollisuuksia laittaakaan) Meni sitten 10 paivaa vikasta terosta!
Nyt on olo juhlamielella; ylihuomenna aloitan clomit ja sitten poltan kaikki kumit ja ja ja...
Viimeisella tatipaivalla mies lupas vieda mut ulos syomaan oikeen kynttilaillallisen ' nena nenassa' vai miten sita sanois...
Muihin juttuihin; sori tuo pitka ON-osuus mutta oon NIIIINNN innoissani!
*SHANNONILLE superonnittelut +!
*isotikrulle kiitokset viimeisimmasta tatien toivotuksesta; nyt sitten ei KUKAAN niista saa enaa mulle mainita (heh hee)
*Luminalle jaksamisia vesirokossa oleville lapsukaisille; toivottavasti menee lievana ohitse!
Nyt en just muuta muista ja kun TAAS vieraitakin olis: pakko menna ' seurusteleen' pihalle...
-toivoopi ihanan mahasairas levinia-
Eipä silti, ei täälläkään mitään erityistä kommentoitavaa. Edelleen odottelen vuodon alkua, sais nyt alkaa jo kun kumminkin tulollaan on. Levinialle viimeisen kerran onnittelut tädistä, toivottavasti niissä merkeissä ei tartte enää keskustella.
Olin eilisiltana vadelmilla, saalis vaan jäi pieneksi kun pääsin vasta yhdeksältä lähtemään. Vadelma on vielä niin onnettoman hidasta poimittavaa. Tämän vuoden marjat on kuivuuden takia pieniä ainakin meillä päin. Saman apajan on vaan joku toinenkin löytänyt ja tänään kun en ilmeisesti pääse ollenkaan, niin taitavat mennä parempiin suihin.
Mittumaari laittoi eilen jonkun gallupinkin, mut en millään muista. Täytyy käydä uudestaan lukemassa jossain vaiheessa ja palata asiaan.
tuulettaa tädin saapumisen kunniaksi*heh heh hee* Ihanaa kun joku on sentään iloinen siitäkin.
Mulla on nyt sitten kp2/28 tai jotain, eilen se sitten alkoi iltaa kohden vuoto vaan runsastumaan. Eilen oli kyllä vasta kp24 eli saas nähdä lähteekö mun kierto nyt heittämään häränpyllyä, plääh. Nyt ei auta muu kuin odottaa että täti tajuaisi lähteä ja sitten miehen kimppuun:)
Olenkin ollut tänään tosi ahkera*hyvin tyytyväinen itseensä*. Aamusta heti lähdettiin lasten kanssa kauppaan ja sen jälkeen olen jo leiponut pari piirakkaa, puunannut vessan kiiltäväksi, ja siivonnut huushollia muutenkin. Kolmas pesukoneellinen pyykkiä pyörii. Niin sitä pitää...
Mittumaari oli kysellyt vesirokosta. Mä olen pienenä sairastanut sen ja kovasti sairas olinkin. Muistan hyvin (olin noin 10v) miten minusta ei puhdasta paikkaa löytynyt vaan joka puolella oli näppyjä. Lapsista kaikki muut paitsi kuopus ovat vesirokon sairastaneet.
Pitiköhän mun jotain muutakin kommentoida. Nyt ei muistu millään.
Katsellaan.
Medison+5
Itse olen sairastanut 14v, enkä koskaan unohda. Rakkuloita oli KAIKKIALLA, alapäässäkin sisällä asti. Kutina oli niin järkyttävää, et kaks vuorokautta valvoin putkeen kun ei kerta kaikkiaan pystynyt nukkumaan. Silloin ei muuta lääkettä kutinaan ollut kuin mentholisprii ja sen teho oli nolla. Meille kotiin kun ei vesi tullut sisälle, niin ei päässyt edes veteen viilentämään olotilaansa.
Nämä meidän lapset sairasti vesirokon kaksi vuotta sitten, kuopus oli silloin vielä nimetön. Esikoinen ja kolmonen saivat taudin aika järkkynä, rakkuloita oli paljon ja kutina kova. Heille ei auttaneet sisäisetkään kutinalääkkeet. Suihkussa oleminen helpotti ja pojan pyllyseutu oli paksussa sinkkisalvassa kun iho oli menossa rikki. Kakkonen pääsi kohtalaisella taudilla, rakkuloita oli aika paljon, mutta kutina pysyi inhimillisissä rajoissa. Pienin, silloin kuusiviikkoinen sai 8 pientä rakkulaa, enkä tiedä saiko siitä edes immuniteettia. Mitenkään ei tautiin reagoinut, ei ollut edes levoton.Tuli siis todistettua, ettei täysimetyskään kaikelta suojaa, vaikka terkkarikin ihmetteli kun kerran itse olen taudin sairastanut. Isommilla oli kaikilla kuumetta, muttei mitään huippulukemia. Aika paljon jännättiin silloin, että kuinka ristiäisten käy kun ensimmäinen sairastui, mutta onneks kaikki loput tuli samaan aikaan, niin tauti oli sitten ohi ristiäisiksi.
aattelin vain ilmoittaa, että oon taas käyny teidän pinoja lukemassa. On niin mukava lukea suurperheellisten kuulumisia. Harmi vain, kun ite en oikein nyt tänne osaa kirjoitella, kun en kuumeilijoihin kuulu. Meillähän nuo lapsoset on p02/00, t05/02, p09/04 ja p 4vko. Niin nyt on joko lapsiluku täynnä tai ainakin tauon aika. Ja se voi taas tarkoittaa myös, ettei enempää tulekaan. Ikääkin tulee 33v mittariin...
Vesirokon oon kouluikäsenä sairastanu, muttei siitä kummempaa kammoa jääny. Ei kuitenka nyt arvattu ottaa vesirokkosia vieraita ehdoin tahdoin vastaan. Vaikka koulujen alettuahan tauti varmaan meille tulee jos on tullakseen kuitenkin.
T@hti
Tyttö on rupisempi kuin rupisammakkokin,eikä näpyt oo enää hauskoja senkään mielestä!vatsassa 2 näppyä,jaloissa yhteensä 4 näppyä,mut kasvot,kaula ja niska onkin yhtä näppylä rykelmää,niitä on oikeasti valehtelematta satoja:-(Viime yön nukkui meidän keskellä,hanskat käsissä,nyt kun alkaa mätäkuukin niin pelottaa et ne tulehtuu.Nuorimmalla ei oo ollut vielä,mut kaikki muut on sen sairastanut.
Lumina
Ja vielä enemmän onnea uuteen yritykseen!!!!
Lumina edelleen
Rauha maassa! Siskon pojat lähti (olivat 2 yötä), kämppä imuroitu, pyykit pyörii koneessa ja tiskit laitettu. Vielä ku jaksais vessat pestä.... yök!
Minä kanssa olen vesirokon sairastanut pienenä, vissiin alle kouluikäisenä ainakaan kovin selkeitä muistikuvia siitä ei enään ole. Ykkönen ja kakkonen sairastivat sen ollessaan 2 ja 4 vuotiaat. Molemmille nousi korkea kuume mutta rakkuloita ei onneksi ollut ihan mahdottoma paljoa. Kolmonen sai rokon n.1,5vuotiaana, kuume nousi ja pahimmat iho-oireet tuli vaippa-alueelle, aika helpolla meni ohi. Kuopus vielä tartuntaa odottelee, josko sen talvella kerhosta saa... Toivon ainakin kun se on pienillä yleensä helpompi kuin koululaisilla.
Josps yritän sinne pesuhommiin....
Marlett
Ajattelin hypätä kyytiin mukaan jos passaa, kun jonnekkin sekavat tunteet on sepustettava.
Eli Oulun suunnalta ollaan.Minä 31v ja mies 34v. sekä lapset -96, -99, 03 ja nyt ylläri vauva ilmoitti tulostaan (plussasin eilen,ois uusi pillerilaatta pitänyt aloittaa mutta kun ei menkat tullu välissä niin aattelin asian varmistaa ja kaksi tummaakin tummempaa viivaa tuli) ja uuden vauvelin ois tarkoitus olla maailmassa huhtikuun alussa jos lasken edellisistä menkoista.
Tällä hetkellä kauhun sekaiset on ajatukset: autojen vaihtoineen ja näin mutta teiltä oon saanut paljon positiivista tunnetta mukaan joten eiköhän se tästä iloksi muutu.
Ja voi voi, kateellisena luen, miten kaikilla on vesirokko ollut ja ihan selvänä.. Kun minulla on sellainen kuva, että ala-asteiässä minulla oli vesirokko, mutta kun se oli älyttömän lievä, niin siksi epävarmuus, että oliko vai ei. Ja kun meitä kuusi lasta, ei äitinikään ole ihan varma, oliko se minulla vai ei. Pikkusiskollani oli se parivuotiaana tosi hurjana, mutta silloin ei tarttunut minuun, vaikka oltiin yhdessä kuin paita ja peppu.
Meillä kävi tänään työkaveri poikansa kanssa kylässä ja mukavasti meni päivä niissä merkeissä. Illalla käytiin katsomassa isompaa autoa, VW Caravellea, mutta ei tullut kauppoja, niin paljon oli pieniä ruostekohtia..
Nyt huilimaan, huonot olot jatkuu aina vaan, mitenhän tässä töissä jaksaa, kun jo kotona olo vie voimat näin merkillisesti. Siis jos vähänkään on tavallisuudesta poikkeavaa ohjelmaa, puuh..
Ja Levinialle onnea menkoista, minullahan meni kanssa se 10 pvää terojen lopetuksesta silloin, kun niitä käytin..
Mittumaari
LEVINiIA, hienoa että tätskä saapui ja nyt ei kun paljon yritystä peliin ja
plussaäteitä täältä lähettelen..
MITTUMAARILLE jaksuja huonon olon kanssa ja nautihan nyt näistä viimeistä lomapäivistä, usko pois että olet vesirokon sairastanut, aika epätodennäköistä lienee, että se sinuun nyt vasta tarttuisi.
EDRAM tervetuloa !
LUMINAN pikkupotilaille tervehtymistoivotuksia lähettelen...
ja teille muille kaikille plussasäteitä vaikkakin täti nyt kiusaa niin kohta taas päästään yhdessä teidän kanssanne piinailemaan...
Mulla on tänään ollut ihan kamala päivä, ensin näin kmalaia päinajaisia koko yön ja nukuin hienosti aamulla pommiin ja myöhästyin tunnin töistäkin.
Seuraavaksi sain parkkisakot !
Työpäivän päätteeks unohdin lompakon töihin ja eikun piti sekin ajaa sitten illalla hakemaan vaikka kotona ois ollu töitä kuinka paljon.
Vesirokosta oli kysytty, itse olen sen 5-6 vanhana sairastanut ( en muista mutta tsekkasin omasta neuvolakortista)
Esikoinen ja kakkonen sairastivat samaan aikaan ja esikoinen silloin 5-v oli kyllä kuin rupisammakko ja näki kuumehöyryissään harhoja ja kaikkea muuta mutta kakkonen oli 2-v ja selvisi muutamalla näpyllä mutta korkealla kuumeella ja jälkitautina tietty tuli korvatulehdus !!
Kakkonen sai kyllä sitten 5-v kun tuttavapiirissä oli vesirokkoa vyöruusun ja lääkäri sanoikin että kun on sairastanut tuolloin vauvana sen rokon niin lievänä niin on bakteeri jäänyt elimistöön ja sen vuoksi aktivoitui vyöruusuna...
Kuopukset olivat reilun 2-v vanhoja sairastaessaan vesirokon mutta en muista että se ois ollut mitenkään rajuna.
Omaa (:) sen verran että nyt pitäis olla ovisajat käsillä mutta minkäänlaisia tuntemuksia sen suhteen ei ole ollut . Voihan se olla ettei ovulaatiota tässä kierrossa edes ole?? Paha juttu vaan että huomenna on tulossa vieraita viikonlopun viettoon eikä oikein silloin voi pupuilla..
Huomenna teenkin pikasiivouksen ennen vieraiden tuloa ja jätän leipomisenkin vähemmälle, en enään jaksa stressata vierailla..
Kivaa se on noitakin porukoita taas nähdä mutta niinkuin mies tuossa taannoin huomautti hössöttäessäni että Talo elää tavallaan ja vieraat tulee ajallaan.
Nyt menen laittamaan pyykit kuivumaan, edelliset otin kiireesti töistätultuani pois kun näytti siltä että sade yllättää mutta eipä ripistellytkään kuin muutaman pisaran..
Illanjatkoja !
- Isotikru-
Meillä asuu rupikonnaakin rupisempi eskarilainen!
Tyttö hiukan suuttuikin(vaik nauroikin kyllä)kun sanoin illalla,et mitä tyttö luuli,toimisisko taika niin,et jos prinssi tulisi ja suutelisi tyttöä,niin hän muuttuis prinseksaksi(äiskä ja äidin ajatustakin vikkelämpi puheentuotto)
Tervetuloa uusillekin,tänne mahtuu aina uusia kuumeilijoita!
Lumina
jälkeen olla henkisesti raskas. Täällä huomenna viikkoja tasan 14+0 (ultran mukaan, menkoista laskettuna vaikka jo mitä..) ja nyt alkaa hiukan ahdistus helpottaa joulukuisen menetyksen jälkeen, mutta mikään onnellinen raskausilo ei ole kyllä vieläkään mieltä vallannut..
Ja Luminian vesirokkopotilaalle pikaista paranemista ja pitäkää tauti visusti siellä päin! :0) Minulla on nimittäin kammo vesirokkoa kohtaan akuuttina, kun en ole 100% varma, olenko sen sairastanut vai en ja jos en, niin raskaanahan se on aika paha juttu, jos siihen sairastuu. En ollut tätä tiennytkään ennen kuin sairaanhoitajasiskoni kävi infektio-kurssin viime talvena ja kertoi.. Onneksi nyt ekat 12 rv ovat takana, jolloin sen sairastaminen voisi aiheuttaa vauvalle tosi pahoja kehityshäiriöitä ja vammoja. Kun ekat 20 vkoa ovat ohi, ei vauvalle pitäisi jäädä mitään pysyviä häikkiä, ellei äiti sairastu just ennen synnytystä, huoh.. Eli voitte uskoa, että toivon seuraavan kuuden viikon menevän siksikin sukkelaan, koulujen alettuahan taudit taas jylläävät kiitettävästi ja opet altistuvat kaikille pöpöille.. Tosin olen yrittänyt ajatella, että jos ei sitä minulla ole lapsena ollut, niin kumma ettei ole tullut tähän mennessä, vaikka olen vesirokkoisten kanssa ollut useinkin tekemisissä, töissä ja muualla.. Meillä eivät tytötkään sitä vielä sairastaneet, vaikka hoitopaikoissa on tautia ollut tasaisin väliajoin liikkeellä.. G: Oletteko te kaikki sairastaneet vesirokon?
Muutoin ei kummempia, olen innostunut kokeilemaan uusia ruokia, ruokayleisöni vaan on makutottumuksiltaan sangen konservatiivista ja kolmesta uudesta ruuasta vain yksi on saavuttanut jonkinasteisen suosion.. ;0)
Mittumaari