Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^TAMMENTERHOJEN maanantai^^^

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Viikonloppu meni niin vilinällä, että tuntuu kun just ois ollu perjantai ja eilen vielä töissä...

[b]nenn ja tikru[/b], joo, tuo on hyvä konsti koiralle että ottaa välillä ruokakupin tai luun pois suusta. Mutta ei tosiaan yhtenään, että koira saa ruokarauhan. Meillä on 3 v. sakemanni ja pennusta asti on aina välillä otettu luuta ym. suusta pois ja annettu takaisin. Antaa nytkin vaikka kuin verisen ja lihaisan luun pois suusta ilman vastaväitteitä. Tsemppiä nenn, uskon että saatte pennusta ihan kivan kaverin lapsille.

[b]Maria-79[/b], meillä on tuo sakemanni ja pari harvinaisempaa rotua olevaa pikkukoiraa. En viitsi mainita rotua, kun kaikki sitten tunnistaa :) sitä rotua olen pikkuisen kasvattanut aikoinaan. Kuulosti kivalta tuo sinun Terri-koira (menikö nimi oikein?). Jotenki se eka koira on aina " se ykkönen" , mullakin eka oli melkoinen harjoituskappale (14 v. sen sain). Kaikki virheet tuli kasvatuksessa tehtyä, mutta koira oli aivan ihanan omapäinen ja persoonallinen tyyppi. Koko perhe tykkäsi siitä aivan mielettömästi. Koira eli 12-vuotiaaksi, lopettaminen oli vaikeaa.

Mä kans olen miettinyt noita talvivaatteita, mulla on tosi niukkalinjainen toppapuku. Mulla oli yks vanha, pari numeroa liian suuri toppapuku tallivaatteena, mutta hitsi vieköön nakkasin sen vasta roskiin!! Ois ollu ens talvena käyttöä...No, täytyy kaivella miehen vaatevarastoja, löytyiskö mulle sopivia housuja/toppatakkia.

(.) Laitan nyt pulleamman mahan merkin, kun viikonloppuna jäin ekaa kertaa " kiinni" . Kai se sitten näkyy jo... Ei kyllä huomannut kuin yksi tarkkasilmäinen. Parina iltana on joitain muljauksia tuntunut, mutta tiedä sitten mitä ovat. Mahallaan nukkuminen alkaa tehdä jo tiukkaa ja asento on pikkuhiljaa kääntymässä kyljelleen. Saadaan uudet, jäykemmät patjat keskiviikkona ja sitten voi maha-asento olla historiaa.

Kuka se oli tehnyt sitä suklaa-kookoskiisseliä (Beijaflor?) Voisko millään saada reseptiä?? Tuli niiiiin vesi kielelle. Ja kookospannaria kokeilen heti tällä viikolla...

[b]Sinda & Nipsu rv 15+2[/b][/color]

Vierailija
2/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä taas ollaan, heti aamusta koneen ääressä... viikonloppu meni niin että hurahti vain ohi ja taas on uusi viikko alkanut. tänään olis suunnitelmis lähtee pienelle kauppareissulle tytön kans et se pääsis taas harjoittelee polkupyörällä polkemista, päästäis sit syksyn leikkikerhoreissut pyörällä ja rattailla niin ei tarttis kahta lykkiä nenänsä edes mäkiä ylös ja alas...

_tigger_, muuten hyvä idea se tietty päivä mikä sovittais mut mun työt on sellaisia et pomo soittaa aina sunnuntaisin ja tarjoaa niitä vuoroja mitkä on vapaana ja mun illat vaihtelee aika pitkälti sit sen mukaan. eli vois olla parempi et sovitaan se eka kerta ja sit sen jälkeen aina kun ollaan käpöttelemäs niin mietitään se uusi kerta millon tehdään mitäkin?! mulle kyllä passais toi lenkkeilyn aloittaminen mahdollisimman pian kun on jääny oikeesti aika vähälle toi mun liikkuminen viime aikoina...:(

niin ja sit Beijaflor, mun on pitäny tätä kysyä jo pitkään mut sit se aina unohtuu...eli menittekö te Jyväskyläs naimisiin ja jos menitte niin missä? Sillä vaan utelen kun oon itekin Jyväskylästä (tai siitä ihan vierestä) kotoisin ja me mentiin kans siellä naimisiin kaksi vuotta sitten... vihkiminen oli taulumäen kirkossa ja jatkot pidettiin survo-korpelas siellä kuokkalas. oli kyl ihana paikka.

oma napa se vaan tulla köllöttelee tos mukana. tänään viikoja tasan 14 ja välistä oon tuntevinani sellaista pientä möyrintää ja paineen tunnetta jossain kohdalla keskivatsaa mut mene ja tiedä. kyllä ne liikkeet varmaan pikkuhiljaa alkaa tuntuman ja voimistumaan enemmän kun istukkakin on kuulemma takaseinäs oikein hyvällä paikkaa. torstaina on seuraava neuvola ja miehellä on kuulemma koko päivä niin täynnä kokouksia että ei voi olla yhtään pois töistä, ergo, otan lapset mukaan neuvolaan... on siellä onneks leluja näitä tilanteita varten ja voi se olla ihan kivaa et muksutkin pääsee kuuntelemaan vaavin sydänääniä äidin masusta, voi olla aika hurja kokemus heillekin?!? mut sit sellanen pikkuasia mitä mun piti kysyä et onko muilla ollu sellasta vihovaa särkyä ihan tuolla alavatsan kohdalla, ei siis mitään isoja repäisyjä vaan sellaista pientä vihlontaa?! en oikein miellä niitä liitoskivuiksi kun ovat kuitenkin itselläni aika pieniä vihlaisuja mutta eilen niitä tuli illalla enemmänkin kun kattelin tv:tä. uusi kokemus mulle kun ei kahdessa ekassa raskaudessa oo mun mielestä ollu tällaisia ja heti kävi mieles ettei mul kuitenkin oo joku tulehdus kun se hiiva just oli (siis tarkoitan että ei kai ne un oireet oo voinu olla mitään muuta kuin hiivaa kun pelkästään kutitti vaan, ei ollu esim minkään sorttista kirvelyä yms...) ja nyt sit tietysti taas mietitään asioita omassa pienessä päässä kunnes ne on hirveitä ylitsepääsemättömiä ongelmia... kysyn kyl to tosta neuvolasta jos ne vielä jatkuu sinne asti, kutinaon kuitenkin hiivalääkkeillä mennyt ohi...

eipä muuta näin aamutuimaan. annan vuoron seuraavalle...

sapa 14+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinda ja nenn+ muut koiruus ihmiset! Me harjoiteltiin toi kupista/ruuasta luopuminen silloin pentuna ja sen jälkeen ei olekaan tarvinnut sitä enää juurikaan treenata. Tuo meidän kultsu on kuitenkin vissiin sen verran pehmoinen koira, että kun sen kerran harjoitteli ei ole tarvinnut mieleen palautella saako kupilla murista vai ei. Vaikka muistan kyllä silloin pentuna/nuorena koirana omapäisyyttäkin löytyneen ihan kivasti;) Nyt voi kyllä huoletta ottaa suusta mitä tahansa pois tai laittaa kuppiin vaikka lisää ruokaa koiran syödessä ja hyvin menee. Tosin lapsen ei anneta suusta ottaa luuta tms. eikä tosiaankaan lapsi saa häiritä koiraa sen syödessä. Minäkin uskon Nenn, että teidän koiruudesta tulee yhteiskuntakelpoinen kiva kaveri, kuhannyt vaan teitä hiukan testaa! Onko teidän muuten mahdollisuus käydä vaikka noutajien pentukoulutuksessa? Me käytiin aikainaan ja miusta se oli hyvä juttu, sieltä sai kaikenlaista vinkkiä tapakasvatukseen ja koulutukseenkin, vaikka varsinainen koulutus alkaa vähän myöhemmin koiran kasvaessa.

Kultsikkapennut on niin syötävän suloisia (niin kuin kaikki pennut) " vauvoina" ja monet pitävät automaattisesti kultsikoita kiltteinä, lempeinä, suloisina koirina, jolloin helposti vähän unohtuu se, että myös niille pitää olla napakka ja määrätietoinen heti pennusta pitäen ja kouluttaminen on ehdoton asia (niinkuin kaikille koirille)!!!! Suhtautuminen on varmaan vähän erilaista kuin palveluskoiran pentuihin (esim sakemanni), joiden tiedetään olevan vaativia koiria eikä varmaan kukaan kyseenlaista näiden koirien kasvatuksen tärkeyttä?! Oletko sinda samaa mieltä, kun kokemusta siulla on sekä pienistä koirista että sakemannista?

Sapa: ota ihmeessä lapset mukaan neuvolaan! Meidän esikko (2v.) on nyt ollut joka kerta mukana ja hyvin on mennyt. Terkan huonessa on leluja ja kyniä ja kovasti hää tykkää seurata kun siinä tapahtuu äidille kaikenlaista. Ekan kerran kuuli sydänäänet isin sylissä ja aika jännittävää taisi olla. Huomenna pitää selvitä ilman isiä. Se doppler on ainakin täällä aika kovalla, mutta kai sitä voi pyytää laittaa vähän pienemmälle ettei lapset säikähdä.

Beijaflor: Kuulostaapaa aika jännälle nuo muuttosunnitelmat! Onhan 1-vuotiaan kanssa eri asia muuttaa kuin odotusaikana tai ihan pienen vauvan kanssa. Tuossa vaiheesa kiinteidenkin syöminen on hyvässä mallissa ja lapsi voi alkaa siirtymään samaan ruokaan vanhempien kanssa:) Eri asia sitten on minkälaista ruokaa siellä Argentiinassa on, onko kovin mausteista? Mutta eihän sitä tartte paljoa maustaa, jos itse tekee. Siellä varmaan käytetään yksityisiä terveydenhuoltopalveluja eli eiköhän sekin puoli hoidu ihan hyvin! Rohkeutta vaan päätöksentekoon, onhan tuo iso asia päätettäväksi, päätyi sitten kumpaan vaan ratkaisuun!

ON: Huomenna tosiaan neuvola. Ihan kauheesti odotan niiden sydänäänten kuuntelua!!!!!!!!!! Vaikka liikkeitä olen tuntevinani välillä niin jotenkin vaan kaipaa vielä selkeempää vahvistusta.. Painoa on varmaan tullut vähän liikaa, mutta pistän sen miehen kesäloman piikkiin, hää on sellainen herkuttelija ja väkisinkin tulee itselläkin herkuteltua kun toinenkin herkuttelee..

Mukavaa viikonalkua:)

Tikru+ tiuhti 15+3

Vierailija
4/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vielä kotona, huomenna (huoh) arki koittaa kun tuo polvikin on ihan selkeästi parempi (pääsee jo normaalisti kävelemään). Tänään kuitenkin illalla ortopedi joka saa katsoa tuota koipea.

Päiväkotikin aukeaa huomenna ja sinne pitäisi esikoinen heti aamulla toimittaa. Ryhmän vaihto on hoidossa edessä, saas nähdän kuinka käy... Onneksi yksi hoitajista ja tosi moni lapsista siirtyy myös isompien ryhmään. On poika kyllä pari kertaa ilmoittanut että hän menee vanhaan ryhmään alataloon (joutuu rakennusta vaihtamaan). Toivottavasti ei tule kauheaa itkukonserttia kun pitää itse ehtiä 7.45 Kättärille. Ensin on se EASET ultra ja näytteenotto ja sitten 8.30 rakenneultra... Toivottavasti mies pääsisi tähän mukaan kun edelliseen ei ehtinyt :-(

Onko muita jotka on käyneet / käymässä tuossa ennenaikaisten synnytysten tutkimuksessa? Taitaa olla vaan HUSin alueella...

Mutta nyt leikkipuistoon poitsun kanssa joka päätti herätä aamulla 5.50 :-/ Mukavaa viikkoa Terhot!

Mirabella ja Albert ja viikkoja tasan 18

Vierailija
5/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes uskalla miettiä mihin lainapeitteeseen talvella pukeudun kun esikoisen aikana maha oli jo tosi mahtava, onneksi syntyi kesällä :-) Jos joku niitä mammatoppiksia jostain löytää, niin kerro ihmeessä mistä. Täytynee kaikki vaihtoehdot huomioida...

Vierailija
6/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ekaa päivää lomien jälkeen töissä....ja heti livahdin vauva-sivuille.. NO, mailit on tarkastettu sentään jo tälle aamulle, eli nyt voi pitää jo " kahvitauon" ; )

Eilen tultiin Pärnusta reissusta, oltiin kolme päivää. Kiva reissu oli, ja aivan upeat rannat siellä. Tosi hienoa hiekkaa, ja näin taaperon kanssa matkustaessa osaa arvostaa tuollaista tosi hitaasti syvenevää rantaa. Kun omalla autolla oltiin liikkeellä, niin pystyttiin myös hyödyntämään edulliset ostokset. Tuli käveltyä tosi paljon, ja olinkin eilen illalla tosi poikki, ja jopa alavatsassa kivisteli.

Kookoksesta: kuuluu nykyään myös minun herkkuihini. Tosin kookossuklaa ei iske, mutta ruuanlaitossa on kookosmaito ja -kerma ihan ykkösiä. Esim kanakastikkeessa, ja sitten sellainen aivan huippu samettinen kookosbataattikeitto. Myös tuota kookos-suklaakiisseliä olen tehnyt (nyt ei ole ohjetta tässä). Se taisi olla viime vuonna kotivinkki-lehdessä. Viime vuonna imettäessäni, ja vauva-pojalla siis maitoallergia, jouduin itsekin maidottomalle dieetille. Siksi aloin käyttämään kerman tilalla tuota kookosmaitoa ja -kermaa aika paljon, ja silloin ihastuin.

Sykkeistä: meillä esikoispojasta sykkeet ei varmaan milloinkaan olleet alle 150, eli periaatteessa ne oli ne ns tyttösykkeet. Mutta ihka ehta poika tuo on ; )

Nyt takaisin töihin,

Meku rv 15+1

Vierailija
7/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Vihdoinkin uskallan ajattella, että olen raskaana ja ilmoittautua tänne. Oli talvella keskenmeno, joten nyt piti odottaa ultraan asti, ennen kuin halusin edes paljon ajatella raskautta. Niin ja vähän tietysti vaikuttaa sekin, että työt alkoi tänään, joten on aikaa istua koneen ääressä ;-)

Löytyyköhän täältä jo jostain pino tammenterhojen la:sta?

wei rv 14+1

Vierailija
8/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Galluppiin: täältä löytyy lisää yksi kookoksen inhoaja. Kookos on varmaan ainoa ruoka maailmassa, mitä en voi sietää, hajukin jo saa mut melkein oksentamaan, varsinkin tässä nykyisessä tilassa. No, se varmaan jakaa meidät kahteen äärilaitaan, mieheni kuuluu nimittäin juuri niihin kookoksesta tykkääjiin, joten joskus on ollut pienimuotoista leikkimielistä taistelua, että ostaako hän Bounty-suklaapatukoita vaiko ei. No, on saanut ostaa, jos on halunnut, mutta mä en siis voi sietää.

Mulla on neuvola vasta ensi viikolla, joten vieläkin saa odottaa, ennenkuin pääsee varmistamaan sydänäänten kuulumista ja sitä, että vaavilla on kaikki hyvin. Välillä tulee sellainen tosi paha olo, että vaavilla ei oo kaikki hyvin, mutta sitten toisaalta mietin, että miksi mä tällaista stressaan, kun en kuitenkaan voi mitään tehdä toisinkaan. Jos siellä ei oo kaikki hyvin, niin suren sitä sit, kun asia selviää, mutta ei mulla aiemmissa raskauksissa ole ollut tällaista mielialaa, joten en tiedä, miksi sit nyt. No, toivotaan, että kaikki on hyvin. Mielestäni tunnen vauvanliikkeitä aina sillon tälloin, joten kyllä siellä jotain pitäisi vielä olla. Kaksi kertaa on kuitenkin aiemmin jo ultrattu ja kyllähän siellä oli kuitenkin elämää sillon.. Mutta miehellekin yhtenä iltana itkeskelin, että tämä vaihe on rankin, kun ei liikkeet tunnu ja ei tiedä, että mitä siellä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Mutta ens viikolla neuvola, joten toivotaan, että sydänäänet sit kuuluu.

Meilläkin poika heräsi tänään 5.15, mutta laitoin se jo tuonne uudelleen nukkumaan. Pakko pistää se vähäksi aikaa nukkumaan, kun ollaan illalla menossa allekirjoittamaan kauppakirjoja hankkimastamme asunnosta ja lapset pitäisi viedä illaksi hoitoon (ei viitsi ottaa niitä mukaan, kun poika varmasti illalla väsyneenä oudossa paikassa villiintyy ja mitä jostain kauppakirjojen läpikäymisestä silloin tulee, kun toisen pitää koko ajan juosta sen perässä..).

Mutta nyt neidin kanssa aamupalan syöntiin.

-äitiliini78

Vierailija
9/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

vielä talvivaatteista. Meillä poika on syntynyt myös tammikuussa ja silloin ainakin käytin tavallisia toppavaatteita ihan loppuun asti. Kyllähän ne mahan kohalta oli vähän ahtaat, mutta takista meni vetoketju kiinni loppuun asti. Luotan siihen, että nyt käy samoin, kun en haluaisi mitään uusiakaan vaatteita ostaa vain raskauden takia. Mutta tuleva talvi sen näyttää.

Toppahousut oli sellaiset henkselimalliset ja niistä jätin vain vetoketjun auki ja hyvin meni loppuun asti, vaikka silloinkin ulkoilin päivittäin esikoisen kanssa.

Mutta nyt sinne aamupalalle, että neitikin saa jotain syödäkseen.

-äitiliini78 ja masukki 17+6

Vierailija
10/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kiitoksia vaan. Kävin sinne tiedot lisäämässä ja taisi olla joku toinenkin ilmoittauja joukossa tässä vaiheessa.

Ei oo paljon tullu vielä toppahousuja mietittyä. Lähinnä ongelma on, että löytäis jotain työvaatteita, kun on just muutettu viime viikolla. Ja ne pieneksi käyneet vaatteet on hukassa ja vanhat äitiysvaatteetkin on jossain pinojen alimmaisina. No, edellistä odotinkin talvella, että nyt on vaikeampi keksiä helteeseen sopivia työvaatteita. Retkujahan aina löytyy. Mulla oli silloin viimeksi toppahousut just niinkuin edelläkin on esittetty: vetskari auki ja henkselit. Hienosti toimi. Lainasin äidiltä sellaisen vähän isomma ja pidemmän toppatakin, joka peitti reisille asti.

wei rv 14

Vierailija
11/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=magenta] Se olis taas maanantai. Harmittaa, olis voinu jatkaa vielä viikonloppua. Oltiin siis mummelin synttäreillä ja mökkeilemässä.

Tuntuu ettei ole levännyt samalla lailla kuin jos olis oltu vaan kotona, mutta kiva että joskus on vähän vaihteluakin elossa.

Sinda: Onnittelut liikkeiden tuntemisesta. Kyllä se on sitten ihana tunne :)

Huomasin että kysyit mun ikää, olen 24. Ja oli ne mun isän ( 41v.) äidin 60 v. synttärit. Ollaan tässä suvussa näemmä aikaisin aina liikkeellä kun on lasten tekeminen kyseessä ja nyt meitä onkin sitten viidessa polvessa kun munkin isomummoista on osa vielä maisemissa. Ihan mukava juttu niin on lapsillakin paljon mummoja ja pappoja.

[color=blue] Tervetuloa Sowweli ja Wei!! Kivaa saada uusia jäseniä listalle niin päästään kuulemaan myös teidän kuulumisia! Millon Sowwelilla oli eka laskettu aika??

Kookoksesta: Kuuluu myös mun inhokkeihin. Se on karseeta kun se suhisee hampaissa syödessä ;)

Kauhistus kun nyt on kuulemma kamalasti vatsatautia liikkeellä. Meillä on töistäkin paljon porukkaa sen vuoksi poissa. Nähtiin viikonloppuna mun 2-vuotias kummityttö ja hän leikki meidän Julian kanssa monta tuntia. Leikkien päätteeksi kummityttö alkoi oksentamaan ja valitti masuaan. Tänään meidän neiti sanoi että maha on pipi ja vaikutti vähän väsyltä. Kuumetta ei kuitenkaan ollut. Voisin kuiteskin lyödä vetoa että meille on nyt kans tulossa se pöpö. Voi ei..

Urheiluvaatteista: Minkälaisia vaatteita meinaatte pitää urheillessa sit kun maha on iso? Itse haluaisin sellaiset jumppahousut mitkä menee vatsan päälle. Että ne tavallaan tukee samalla vatsaa, enkä myöskään halua esitellä " paljasta pintaa" koska mulla on edellisestä raskaudesta kamalat raskausarvet. Varmaan tässäkin raskaudessa maha tulee olemaan aikas räikeä. Tiedättekö mistä tollasia sais?

Talvivaatteista: Vähän hirvittää kanssa että mitä sitä talvella pitää päällä. Mun toppikset ei kuiteskaan ole niin isoja että menisivät loppuvaiheessa kiinni. En raaskis ostaa uusiakaan muutamaa kuukautta varten..

[color=red] Beatitude: IHANIA UUTISIA!!Onneksi olkoon!! Ei voi muuta sanoa kuin että sepä kävi nopeasti :) Toivotaan että törmätään muihinkin listalta tippuneihin täällä ihan pian!

Omaa napaa vielä: Harmittaa kun seuraava neuvola on vast 16.8. Olen välillä ihan hermona koska liikkeet ei tunnu vielä säännöllisesti ja sit kehittelen mielessäni kaikenlaisia kauhuskenaarioita ja olen varma että jotain kamalaa on tapahtunut. Olen miettinyt että pitäisikö pyytää päästä kuuntelemaan sydänääniä, mut toisaalta voisi olla että se auttaisi vaan hetkellisesti. Yritän siis sinnitellä sen pari viikkoa vielä. Tosi ilkeessä vaiheessa raskautta tuli tollanen 6 viikon neuvolatauko, kun just nyt ehkä tarttis kaikkein eniten todisteita että vauva on kunnossa. ( Koska liikkeet ei tunnu vielä kovin hyvin )

Eipä kummempia, tulihan taas loruiltua.

Kataya ja Ruu 15+6 ( Jee! Huomenna alkaa uusi viikko ja uusi kuukausi )

Vierailija
12/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin pinoutuisin pitkästä aikaa!

Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Paino oli noussut n. kilon edellisestä mittauksesta, joka oli melkein puoltoista kuukautta sitten. Verenpaine oli taas hieman korkea, joten sain käskytyksen mitata itse (isältäni löytyy moinen vekotin) ja ottaa sitten neuvolaan yhteyttä jos arvot korkeita. Vaavelin syke löytyi helposti, oli 138. Hb:ta ei mitattu ja sf-mitta tais olla 21cm. En muista tarkkoja mittoja ja en jaksa nousta tästä tietokoneen äärestä hakemaan neuvolakorttia. Mutta oli taas IHANAA kuulla pikkukakkosen sydämen syke. Liikkeitä tuntuu jonkin verran, mutta silti vielä tässäkin vaiheessa välillä epäluulo iskee, onko mahassa elämää, niin oli nyt hyvä saada sille taas vahvistus! Perjantaina meillä onkin jo toinen ultra, joten pääsee kurkistamaan taas pikkuista. Seuraava neuvola kuukauden päästä.

(.) Olo on hyvä, ei väsytä ja ruoka maistuu. Maha on kasvanut jonkin verran ja liikkeitä tuntuu etenkin iltasella, kun rauhoittuu nukkumaan. Asentoa on huono löytää, kun pikkuinen tönii aina siltä kyljeltä, millä makaa. Joskus liikkeitä tuntuu päivälläkin.

Olo on muutenkin virkeä, kun esikoinen oli koko viikonlopun mummolassa hoidossa ja päästiin ukon kanssa kahdestaan meille rakkaan autoharrastuksen päätapahtumaan. Nyt taas jaksaa juosta esikon perässä ja hoitaa arkihommia erilaisella innolla.

Mukavaa viikkoa kaikille! Saas nähdä koska taas jaksaa itse kirjoitella. Lupaan yrittää olla aktiivisempi =)

Noopu rv 18+1

Vierailija
13/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuli eteen se pelätyin, eli km!! Päivää ennen ensimmäistä ultraa!! Viikkoja olisi juuri kertynyt se maaginen 12, mutta toisin kävi. Sen jälkeen en ole tällä palstalla käynyt, koska kuitenkin asia ottaa vielä koville, meille molemmille.

Päätimme mieheni kanssa yhdessä, että yritämme saada uuden juniorin alulle, mutta pelko km:sta varjostaa. Minua kiinnostaisi nyt tietää, että millaisia kokemuksia teillä on siitä, että kauanko kestää km:n jälkeen tulla uudelleen raskaaksi?

Amalia-Joel

Vierailija
14/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kataya, kiva kuulla, että jollain muullakin kookos suhisee hampaissa. Mun äiti on ihan kookoshullu ja eirtyisesti kookoslastuja löytyy kaikista leivonnaisista. Hirveä shokki ollut monta kertaa, kun ihanasta korvapuustista on löytynyt välistä suhisevaa kookosta.

Ja mies... mies söisi myös mielellään kookosta, mutta minä en vaan kykene siihen. Olen yrittänyt selittää, että en pidä kookoksen mausta ja lisäksi se tuntuu ikävältä hampaissa, mutta ei mies ymmärrä. Väittää vian olevan muualla kuin kookoksessa. ;)

Ilmeisesti maha on kasvanut. Tänään ollut viileämpi päivä, mutta shortseissa piti kylille lähteä. Aivan turha oli yrittää farkkuja jalkaa kiskoa. Masu huusi apua, kun nappeja koitin kiinni laittaa. Nyt on pakko lähteä ostamaan työvaatteita, parin viikon päästä on töihin meno.

M :)

Vierailija
15/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalia-Joel: Pahoittelut teidän perheelle!!! Tuntuu ettei oikeita sanoja löydy lohduttamiseen. Voimia uuteen yritykseen, toivottavasti uusi raskaus lähtee pian käyntiin.

Itselläni ei ole kokemusta keskenmenosta, mutta näköjään Beatitude joka kuului ennen tammikuisiin huutelee tuolla etusivulla jo huhtikuisia.

Kaikkea hyvää sinulle ja toivottavasti nähdään täällä palstalla sinua vielä.

Vierailija
16/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Amalia-Joelille! Voimia ja jaksamista teille! Harmittavaaa, että tammikuisia vieläkin tipahtelee joukosta. :(

Uudet tervetuloa vaan mukaan. Tuonne esittelypinoon kannattaa tosiaan laittaa omat tiedot, niin päivitän mukaan listaan seuraavalla kerralla.

Meidän kesäloma loppui eilen, mutta koska mie olen osittaisella hoitovapaalla, niin tämä päivä on vielä vapaata ja vasta huomenna tarvii mennä töihin. Saas nähdä, kuinka aamulla väsyttää; tänäänkin köllöteltiin tytön kanssa puoli kymmeneen asti! :) Vähän jännittää taas päiväkotiin meno tytön puolesta. Mitenkähän se muistaa paikat ja ihmiset, kun on kuukausi ollut kotona? Toivottavasti palautuu pian mieleen. Töihin ei kyllä huvittais mennä yhtään. Onneksi ei ole kuin 3 kk ja 3 vko töitä enää ja sitten alkaakin äitiysloma! Ei se nyt niin pitkä aika ole, ehkäpä sen jaksaa kunnialla. ;)

Kataya taisi mainita raskausarvet. Miullakin tuli edellisessä raskaudessa paljon arpia. Nyt ne on onneksi jo vaalentuneet. Olenkin miettinyt, että tuleekohan tässä raskaudessa uusia arpia kun entiset ovat jo venyttäneet mahanahan? Tieten käyp niin, että entisten viereen tulee uusia ja yhtä paljon... Tiger belly, se olen minä se.

Kookoksesta: hyvää on makeissa jutuissa, muttei oikein maistu ruuan joukossa. Bounty-patukat ovat herkkua, samoin kookoksella päällystetyt mokkapalat. :P Nam.

(.) Olo on nyt aika hyvä, väsymyskin alkaa pikku hiljaa väistymään. Pahaa oloa ei enää ole, mutta mitään ei tee mieli. On muuten tosi hankala suunnitella perheelle ruokaa, kun itselle ei maistu mikään. Syöminen on nykyään vähän pakkopullaa. Syön, koska täytyy syödä. Mie, joka ennen olin kauhee herkkusuu, vaikka mikä meni ja koko ajan oli mielitekoja. Nyt ei ole mitään. Toisaalta hyvä, niin paino pysyy hallinnassa.

T: Monttu rv 17+3

Vierailija
17/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut keskenmenosta:( Aina näitä on kurjaa lukea. Toivottavasti tulet pian kertomaan meille hyviä uutisia:)

Itse plussasin km jälkeen vasta 9 pitkän kk:n päästä.. Aiemminkin jo pitkät kierrot vaan venyivät eikä hommasta meinannut tulla mitään. Vähän haettiin apuja ja se auttoi! Mutta kuten joku jo sanoikin, Beatitudella tärppäsi nopsaan uudestaan ja omasta kaveripiiristä on myös kokemusta nopeistakin tärpeistä km jälkeen!

Eli voimia teille, surkaa rauhassa ja hirvesti onnea ja hermojakin uuteen yritykseen! Jälkeen päin ajatellen toi meidän 9kk:n aika ei nyt mikään kauhean pitkä edes ole, mutta silloin se tuntui ikuisuudelta...

tikru

Vierailija
18/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) tuossa möllöttää. kyllä yksi työkaveri sanoi että huomaa kun osaa katsoa. itekkiin oon huomannut että nuo tutut vatsamakkarat on nousseet ylöspäin, eli ihan kuin jokin niitä tuolta sisältä päin " pullistais" ja kyllähän tuon massun tuntee varsinkin makuullaan.

neuvola on ensi maanantaina. ultraan soittelin aikaa tänään. gynekeskuksella oli täti tyyliin " kyllä noilla viikoilla pitäisi jo pian tulla rakenneultraan" . hupsis, mut kun neuvolan täti sano että elokuun aikana. nooh, keskiviikko aamuna sitten kurkkaan simppistä. ihan kiva päästä kurkkaan että onkos siellä vielä joku, kun niitä liikkeitä ei vielä näy eikä kuulu (eikä tunnu), niin rauhoittaa mieltä.

talvivaatteet: mun takit ainakin sen verran rentoja, et eivätköhän palvele suht pitkään. housuihin voisin nuo henkselit hankkia, jos riittäis.

sapa: kyllä tuo sopii että katotaan päivä aina erikseen. pitäisköhän sitä nyt ottaa ratkaiseva askel, eli miettiä yhteydenpitoa. mun sähköposti on minku@aamiset.net, jos vaikka laitat mailia esim puhelinnumeroa tms, niin päästään sitten alkuun?

ihanaa että meitä kookoksen " ystäviä" on löytynyt. onneksi mieskään ei fanaattinen tuon kookoksen kanssa:P

nyt en kyllä muista mitä muuta piti kirjotella, pitää alkaa palautuun ekasta työpäivästä...

tikru ja simppis 18+3

Vierailija
19/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin suoraa omasta elamastani kaksi vuotta sitten tuo sinulle tapahtunut km. Olin myos tasan rv 12, eka laakariaika seuraavana paivana, kun keskenmeno kaynnistyi. Vauva oli jo nahty ultrassa rv 8, mutta menehtynyt rv9.

Sita kamalaa paivaa muistelen edelleen jatkuvasti kyyneleet silmissa. Tuosta alkoi myos todella tuskalliset 1 vuosi 9kk, kun turhaa yritimme saada uutta raskautta alkamaan. Minulta loytyi yhta ja toista vikaa, joten lopulta IVF-hoidot tulivat ajankohtaisiksi 1/06.

Tama hartaasti toivottu nykyinen raskaus alkoi kuitenkin ilman hoitoja, hoitotauolla, ja nyt viikot 15+2 kasassa.

Toivon sinulle ja miehellesi voimia jaksaa pettymyksen ja surun keskella. Toivottavasti uusi raskaus myos alkaa pian, silla vasta taman uuden vauvan odotus on alkanut parantaa vanhoja haavoja kunnolla.

//Aliina

Vierailija
20/22 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pahoittelut Amalia-Joelille :( Kovin pitkälle ehti teilläkin raskaus ennen keskeytymistä. En ole itse joutunut sitä kokemaan mutta uskon että rankkaa teillä on varmasti ollut. Haluan toivottaa voimia ja uskoa seuraavaan yritykseen!

Mirabella: Osallistun myös tuohon EASET-tutkimukseen. NP-ultran yhteydessä oli kättärillä oikein mukava kokemus tuo. Nyt elättelen toiveita josko siellä kertoisivat vaavin sukupuolen jos sattuu näkymään, kun se virallinen politiikka rakenneultrassa taitaa olla ettei kerrota.. Mun mielestä tuo on niin pieni vaiva että mielelläni osallistun hyvän asian puolesta.

(.) Masu on kyllä alkanut jo selvästi kasvamaan. Olen jo ollut tuntevinani välillä pientä liikehdintääkin, ihanaa! Pikku vaiva on se että mulla taitaa olla matala verenpaine. Oon ollut pyörtymäisilläni eräänkin kerran tässä mennä viikoilla. Eilen mitattiin 60/106, eikös se ole vähän liian matala jo? Onko muilla samaa vaivaa?

Äippävaatteita en ole ostellut, menee vielä omat lantiomallin farkut + parit muut housut jalkaan. Tuossa eilen katselin kyllä netistä työvaatteita, mm. jakkuja. Ihania löytyi mutta voi miten tyyriitä. Suorat mustat housut pitäisi kohta löytää, onko hyviä vinkkejä mistä löytyisi hyvälaatuiset jokapäiväiseen työkäyttöön?

No tässä pikakuulumiset. Iloista elokuuta tammiksille! Jännityksellä alkavia rakenneultrakuulumisia odotellaan.

hilja rv17+0