Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häissä salaattia ja pannukakkua?

Vierailija
13.05.2014 |

Mitäs mieltä olisitte, jos menisitte häihin ja ruokana siellä olisi: salaattibiffet ja pannukakkubuffet?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä pitää olla karjalaanpaistia, rieskaa ja kermakakku Juhlamokan kera. Huonot häät, jos näitä ei ole. 

Vierailija
22/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:12"]

Minusta vaikuttaa ketä tulee häihinne, millainen paikka on ja muutenkin tunnelma.

Voihan häät vaan kahvittaa tai järjestää vaikka nyyttärinä tarjonnan. Jos taas menisi korvessa naimisiin lähisuvun kanssa niin grilliruoka olisi illalla ihana sellaisenaan.

Minusta häät on arvokas tilaisuus eikä lastenjuhlat. Mutta tarjottavalla on iso merkitys kyllä juhlien onnistumiseen. Entä jos joku vaan vihaa salaatteja? Tai joku ei taas siedä pannareista? Eihän siinä mitään vikaa ole jos sinä tunnet perheesi ja miehesi tietää että hänen puoleltaan tarjottavat valloittaa ja niillä kestää juuri toivotun ajan niin mikäs siinä.

Itse ainakin tykkään satsata häissä erityisesti ruokaan ja juomaan, niillä vieraat jaksaa. Musiikkia on minulle tärkeä, ohjelma niin että siellä ei pönötettäisi.. Mutta kyllä se pannari häissä toimii, varsinkin jälkkärinä tai yöpalana. Muttei oikein sellaisenaan tai sitten siihen kootaan kunnolla jotain muuta rinnalle.

[/quote]

Onhan runsaassa salaatti- ja pannukakkubuffetissa vaihtoehtoja. Salaatinvihaaja voi saalattibuffetissa koota lautaselle lihapullat, fetajuustot, paahtopaistit yms. ja pannukakkubuffetista tuoreet marjat kermavaahdolla + karkkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää tuolla anna ja sebastian -blogissa lukemassa, miten salaatti- ja pannukakkubuffetin voi toteuttaa häihin sopivalla tavalla.

Kyseessä ei siis noissa häissä ole mikään salaatti-kurkku-tomaatti-tonnikala-pöytä vaan ideana on prosessoida raaka-aineita hieman juhlavammaksi. Pannukakut puolestaan taitavat olla amerikkalaista mallia.

Hauska idea!

En syö pannukakkuja, mutta tuolla tyylillä toteutettuna löytää pöydästä varmasti vaikka niitä pelkkiä lisukkeita runsaasti jälkkäriksi.

Vierailija
24/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on pannukakkutalo, mistä saa lähes pelkkää pannukakkua. Niiden menun perusteella voi olla hyvinkin jännittävä pannukakkubuffet :)

http://www.pannukakkutalo.fi/uploads/menu/Pannukakkutalo_menu_01-2013_FI.jpg

Vierailija
25/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on pannukakkutalo, mistä saa lähes pelkkää pannukakkua. Niiden menun perusteella voi olla hyvinkin jännittävä pannukakkubuffet :)

http://www.pannukakkutalo.fi/uploads/menu/Pannukakkutalo_menu_01-2013_FI.jpg

Vierailija
26/33 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin keväällä Levin pannukakkutalossa,ne mitä maisteltiin (kolmen porukka,tilattiin kolme erilaista annosta ja jaettiin) oli tosi herkullisia.Ja nälkä kyllä lähti :)

Vierailija
27/33 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, sillä pannari on hyvää, oli häät tai hautajaiset. :)

Vierailija
28/33 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pannareita voi tehdä myös erilailla taikinaversioilla. ilmeisesti moni ajatteli pannarin olevan aina se perussetti, kun lisukepuolta kommentoitiin niin paljon. ideana ihan kiva varsinkin kevyttunnelmaisiin häihin.

Vierailija
29/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:56"]Useimmissa häissä mun ruokavalio on rajoittunut vihersalaattiin ja keitettyihin perunoihin, ehkä leipää ilman levitettä. Huonolla tuurilla salaattiinkin on sotkettu kastikkeet ja perunoista vaan kermaversio, joten vedellä ja leivällä on mennyt, kahvipöydästä sitten pelkkää teetä kun kahvi ei mustana maistu enkä ole yksissäkään häissä nähnyt kahvimaitona erikoismaitoja.

Erikoisruokavaliot hyvin huomioiden toteutettu ruokaisa salaatti - ja pannukakkupöytä olis siis todella juhlaa mulle! Muuten taas mun kannalta aika normisetti: järsin salaattiani sen 3 tuntia, minkä muut käyttävät ruokailuun ja kahvitteluun ja yritän hillitä mahani murinan janäyttää siltä, ettei mua haittaa yhtään ja että ei oolisikaan ollut nälkä vaikka täällä ollaan koko ilta istuttu.

[/quote]

miten sä pannareita syöt jos et voi tava-maitoo ees kahvin sekaan laittaa?

Vierailija
30/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaah, luulin aluksi että puhutaan siitä suomalaisesta pannukakusta. Jenkki pannarit ovat loisto idea.

Vierailija
31/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa ketä tulee häihinne, millainen paikka on ja muutenkin tunnelma.

Voihan häät vaan kahvittaa tai järjestää vaikka nyyttärinä tarjonnan. Jos taas menisi korvessa naimisiin lähisuvun kanssa niin grilliruoka olisi illalla ihana sellaisenaan.

Minusta häät on arvokas tilaisuus eikä lastenjuhlat. Mutta tarjottavalla on iso merkitys kyllä juhlien onnistumiseen. Entä jos joku vaan vihaa salaatteja? Tai joku ei taas siedä pannareista? Eihän siinä mitään vikaa ole jos sinä tunnet perheesi ja miehesi tietää että hänen puoleltaan tarjottavat valloittaa ja niillä kestää juuri toivotun ajan niin mikäs siinä.

Itse ainakin tykkään satsata häissä erityisesti ruokaan ja juomaan, niillä vieraat jaksaa. Musiikkia on minulle tärkeä, ohjelma niin että siellä ei pönötettäisi.. Mutta kyllä se pannari häissä toimii, varsinkin jälkkärinä tai yöpalana. Muttei oikein sellaisenaan tai sitten siihen kootaan kunnolla jotain muuta rinnalle.

Vierailija
32/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:43"]

Hyvä idea. Voihan sitä tarjota vaikka yrttiteetä ja kuivia korppuja. Häitä ei tarvitse pitää olenkaan, jos ei halua. Naimisiin pääsee maistraatissa, muutaman todistajan läsnäollessa. Rahaa säästyy tulevaisuuden suunnitelmiin ja tavoitteisiin.

[/quote]

Toi maistraatti lätinä on kyllä niin kulunutta. Valtaosa tahtoo kuitenkin häänsä jossain puvussa juhlia. Siksi varmaan väitteesi maistraattiin? Koska ei kirkkokaan mitään maksa, eikä siellä tartte olla ketään sukulaisia todistajina vaan nekin saa kirkon puolesta.

Eli sinun pointtisi pitäisi koskea vaatetusta: jos tahtoo säästää niin kysy kaverilta hääpukua lainaan tai vuokraa? Kirkossakin saa morsiammella olla päällään muutenkin juhlava mekko eikä kallis ostettu uusi hääpuku. Näppärä hakee Uffilta ja käy ompelijalla tai korjaa itse.

Vierailija
33/33 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:12"]

[/quote]

Entä jos joku vihaa lohikeittoa? Tai entä jos joku ei pidä kasvisgratiinista ja karjalanpaistista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi