Paljonko painat sinä, joka käytät vaatekokoa 34/36 - XS/S
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
166 cm/ 63 kg ja vaatekoko on 34/36
Mulla samoilla mitoilla vaatekoko 38, välillä 40.
160cm/48kg
S ja 36 ovat liian isoja, mutta 34 ja xs sopivat merkistä riippuen. Jos vaihtoehtoja on niin 32 ja xxs ovat istuvampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
165/45. Ja kokoni on tosiaan enemmän 32-34 ja joissain malleissa jopa koko XS on liian iso, mikä lievästi ketuttaa koska vaatekoot suurenevat vuosi vuodelta ja alkaa käydä haastavaksi löytää riittävän pieniä vaatteita. 10 vuotta sitten tätä ongelmaa ei vielä ollut ja kun joskus sovitin 2000-luvun alussa ostettua XS-kokoista vaatetta niin se oli jopa liian pieni.
Niin ja terveisiä teille kaikille mammoille, joiden on pakko päästä alapeukuttamaan sitä että joku on pienikokoinen 😘
En alapeukuta sinua, mutta huomautan vain, että 2000-luvun alussa muoti oli todella piukkaa, ja nyt muodissa ovat löysät vaatteet. On aina vaikeaa löytää sellaisia vaatteita, jotka eivät ole muodissa.
Siis nykyään on muodissa pitää housuja ja hameita, jotka eivät pysyisi päällä ilman vyötä? On mennyt kokonaan ohi tämä muotivillitys. Ilmeisesti on myös muotia tehdä vöihin itse reiät, koska joudun tekemään XS-kokoiseen vyöhön saman verran reikiä lisää kuin siinä jo oli että se kiristäisi.
Paljonko sinun vyötärönympäryksesi on? Voin vaikka etsiä sinulle sopivan XS-kokoisen vyön verkosta.
No siis, oikeastihan puhuin sellaisista vaatteista joiden ei kuulu olla mitään hopparimallia. Esimerkiksi tilasin keväällä playsuitin pienimmässä koossa, mutta se roikkui päälläni vaikka malli oli tarkoitettu tyköistuvaksi. Kaikkiin hameisiin ei edes saa vyötä eikä hame välttämättä istu enää hyvin päällä, jos sen kiristää vyöllä tai se vyö ei vain sovi sen hameen kanssa.
Mutta en nyt toki väitä ettenkö löytäisi vaatteita ollenkaan, olen vain aika tarkka tyylistäni ja monta kertaa on jäänyt harmittamaan, että jostain ihanasta, juuri täydellisesti tyyliini sopivasta vaatteesta ei löydy riittävän pientä kokoa. Petite-mallistot ovat ihan kiva juttu, mutta niin suppeita että harvemmin sieltä muutaman vaihtoehdon joukosta löytyy mitään itselleni. Varmasti sama ongelma on myös isokokoisilla tai muuten vain mittasuhteiltaan poikkeavilla.
Nyt on ylipainoa, mutta silloin kun käytin pääasiassa XS, olin 156 cm ja alle 50 kg. S-kokoon siirryin kun vaaka näytti n 52 kiloa ja se alkoi tuntua ahtaalta, kun aloin painaa 57-58. Nyt on vähän yli 60 eikä S-mahdu, joitakin väljiä T-paitoja lukuunottamatta.