Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko painat sinä, joka käytät vaatekokoa 34/36 - XS/S

Vierailija
19.12.2020 |

Voit kertoa myös pituuden, jos haluat.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, olen 168/65 ja käytän s-koon vaatteita pääsääntöisesti. Täällä aika moni 10-15 kiloa kevyempiä, tosin varmaan se XS on heillä lähempänä. Takeista joudun yleensä hartioiden vuoksi ottamaan m-koon, mutta ostan kyllä joskus myös XS vaatteita (esimerkiksi samsoe&samsoen vaatteet). Näin se näkyy ettei pituus ja paino kerro juuri mitään.

Vierailija
42/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

54 kg /166

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

162/60, xs näyttää olevan suurin osa vaatteista, joukossa muutama s ja jopa l! Ido on haitari noissa kokomerkinnöissä.

Vierailija
44/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

162/56 ja koko on xs/s

Omituista. Luulisin et sul ois M .

Vierailija
45/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, olen 168/65 ja käytän s-koon vaatteita pääsääntöisesti. Täällä aika moni 10-15 kiloa kevyempiä, tosin varmaan se XS on heillä lähempänä. Takeista joudun yleensä hartioiden vuoksi ottamaan m-koon, mutta ostan kyllä joskus myös XS vaatteita (esimerkiksi samsoe&samsoen vaatteet). Näin se näkyy ettei pituus ja paino kerro juuri mitään.

No ongelmahan on se, että kauposissa yleensä xs tai 34 on pienin koko. Jossain kaupoissa olen nähnyt xxs tai 32 kokoisia vaatteita. Olen myös miettinyt, mistä oikeasti laihat hommaa vaatteensa.

Vierailija
46/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

155 cm/49 kg. 32-34, XS-S.

Vierailija
47/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun nähdäkseni pituus ja paino kertovat kyllä ihmisen koosta paljonkin. Pikemminkin on kysymys siitä, että ihmiset käyttävät eri kokoisia vaatteita kuin suunnittelijat ovat suunnitelleet. Nykyään, kun vaatteissa on elastaania, mahtuu liian pienikin vaate helposti päälle.

Painon sijasta kannattaa katsoa omia mittojaan ja verrata niitä vaatevalmistajan antamiin ohjeellisiin mittoihin. Silloin saa sen istuvuuden, jota valmistaja on ajatellut. Toki voi myös ostaa omaa kokoaan suurempia tai pienempiä vaatteita jos tahtoo. Sekään ei ole kiellettyä.

Vierailija
48/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

165/45. Ja kokoni on tosiaan enemmän 32-34 ja joissain malleissa jopa koko XS on liian iso, mikä lievästi ketuttaa koska vaatekoot suurenevat vuosi vuodelta ja alkaa käydä haastavaksi löytää riittävän pieniä vaatteita. 10 vuotta sitten tätä ongelmaa ei vielä ollut ja kun joskus sovitin 2000-luvun alussa ostettua XS-kokoista vaatetta niin se oli jopa liian pieni.

Niin ja terveisiä teille kaikille mammoille, joiden on pakko päästä alapeukuttamaan sitä että joku on pienikokoinen 😘

Vierailija
49/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen 165 cm ja ehkä 65 kg. Vaatekaappini on täynnä XS-S-kokoisia vaatteita, jotka ostin kymmenen kiloa kevyempänä. Kyllä ne mahtuvat päälle, mutta silti valitsen uudet vaatteet M-kokoisina.

Vierailija
50/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

163 cm ja 46 kg. Tiedän olevani liian laiha. Käytän kokoa 34/36. Noshilla ja muilla vastaavilla kotimaisilla merkeillä olisi kivoja mekkoja, mutta niillä jopa 34 on aivan liian ylisuuri minulle. En ole löytänyt moneen vuoteen sopivia toppahousujaan. Ostin Didriksonin koon 34 ja sekin on vähän liian iso. Kaikki toppahousut tippuu päältä ja on liian leveät jaloista. Ärsyttävä ongelma, kun tykkään ulkoilla. Olen lihotuskuurilla ja menossa ravitsemusterapeutille. 

Vinkki: katso toppahousuja poikien osastolta! Olen itse kokoa 156 cm ja 41 kg eli myös aika laiha. Löysin omat toppahousuni vuosia sitten poikien osastolta. Niissä on kapeampi vyötärö kuin aikuisten malleissa eli eivät tipu päältä. Olet minua pidempi, mutta kyllä lastenosastolta löytyy sinun pituisellekin kokoja.

Vierailija
51/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

162cm, 62 kg, koko 34-36. Käyn aktiivisesti punttisalilla, mikä selittää isomman painon. Paino ei siis ole kovin hyvä kertomaan kokoa, sillä kehonkoostumuksen mukaan voi olla tuon kokoisenakin "timmi" tai "laihaläski".

Vierailija
52/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

165/45. Ja kokoni on tosiaan enemmän 32-34 ja joissain malleissa jopa koko XS on liian iso, mikä lievästi ketuttaa koska vaatekoot suurenevat vuosi vuodelta ja alkaa käydä haastavaksi löytää riittävän pieniä vaatteita. 10 vuotta sitten tätä ongelmaa ei vielä ollut ja kun joskus sovitin 2000-luvun alussa ostettua XS-kokoista vaatetta niin se oli jopa liian pieni.

Niin ja terveisiä teille kaikille mammoille, joiden on pakko päästä alapeukuttamaan sitä että joku on pienikokoinen 😘

En alapeukuta sinua, mutta huomautan vain, että 2000-luvun alussa muoti oli todella piukkaa, ja nyt muodissa ovat löysät vaatteet. On aina vaikeaa löytää sellaisia vaatteita, jotka eivät ole muodissa.

Vierailija
53/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

180cm, 65kg

Vierailija
54/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

168cm/59kg.

Vierailija
55/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

160 cm / 34 kg

Onko sinulla syömishäiriö?

Vierailija
56/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

163 cm ja 46 kg. Tiedän olevani liian laiha. Käytän kokoa 34/36. Noshilla ja muilla vastaavilla kotimaisilla merkeillä olisi kivoja mekkoja, mutta niillä jopa 34 on aivan liian ylisuuri minulle. En ole löytänyt moneen vuoteen sopivia toppahousujaan. Ostin Didriksonin koon 34 ja sekin on vähän liian iso. Kaikki toppahousut tippuu päältä ja on liian leveät jaloista. Ärsyttävä ongelma, kun tykkään ulkoilla. Olen lihotuskuurilla ja menossa ravitsemusterapeutille. 

Vinkki: katso toppahousuja poikien osastolta! Olen itse kokoa 156 cm ja 41 kg eli myös aika laiha. Löysin omat toppahousuni vuosia sitten poikien osastolta. Niissä on kapeampi vyötärö kuin aikuisten malleissa eli eivät tipu päältä. Olet minua pidempi, mutta kyllä lastenosastolta löytyy sinun pituisellekin kokoja.

Lisään itse asiassa vielä, etten tiedä, onko tämä vinkki enää yhtä käyttökelpoinen... Ostin tosiaan omat poikien housuni yli kymmenen vuotta sitten ja lastenkin painot ovat keskimäärin nousseet eli en tiedä, ovatko heilläkin vaatteiden vyötärömallit kasvaneet tällä välin... Mutta kävisin vilkaisemassa silti!

Vierailija
57/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

164 ja 58 kg olen s/m. Tai 34/36 riippuen merkistä tai mallista. Noin 5-6 kiloa kevyempänä olin xs/s.

Vierailija
58/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 158cm, paino 53kg.

Käytän XS ja S, riippuu vaatteesta.

Vierailija
59/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

168cm/53kg

Vierailija
60/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

162 cm/58 kg tuhdissa talvikunnossa. Koko s, jotkut vaatteet xs. Alaosa 36, yläosa 34.

Pituuden ja painon lisäksi pitää huomioida vartalon muoto, käsien ja jalkojen pituus, hartioiden ja lantion leveys, lihasten määrä (ja sijainti) jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä