Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko painat sinä, joka käytät vaatekokoa 34/36 - XS/S

Vierailija
19.12.2020 |

Voit kertoa myös pituuden, jos haluat.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

163 cm ja 46 kg. Tiedän olevani liian laiha. Käytän kokoa 34/36. Noshilla ja muilla vastaavilla kotimaisilla merkeillä olisi kivoja mekkoja, mutta niillä jopa 34 on aivan liian ylisuuri minulle. En ole löytänyt moneen vuoteen sopivia toppahousujaan. Ostin Didriksonin koon 34 ja sekin on vähän liian iso. Kaikki toppahousut tippuu päältä ja on liian leveät jaloista. Ärsyttävä ongelma, kun tykkään ulkoilla. Olen lihotuskuurilla ja menossa ravitsemusterapeutille. 

Vinkki: katso toppahousuja poikien osastolta! Olen itse kokoa 156 cm ja 41 kg eli myös aika laiha. Löysin omat toppahousuni vuosia sitten poikien osastolta. Niissä on kapeampi vyötärö kuin aikuisten malleissa eli eivät tipu päältä. Olet minua pidempi, mutta kyllä lastenosastolta löytyy sinun pituisellekin kokoja.

Lisään itse asiassa vielä, etten tiedä, onko tämä vinkki enää yhtä käyttökelpoinen... Ostin tosiaan omat poikien housuni yli kymmenen vuotta sitten ja lastenkin painot ovat keskimäärin nousseet eli en tiedä, ovatko heilläkin vaatteiden vyötärömallit kasvaneet tällä välin... Mutta kävisin vilkaisemassa silti!

Kiitos vinkistä! Täytyypä käydä vilkaisemassa. Olen luullut, että lasten osastolla on liian pieniä kokoja, mutta taidan käydä jo tänään. Toppahousut voisi löytyä ihan hyvin, kun ne ovat aikuistenkin koossa aika reiluja. Kiitos vinkistä!

Vierailija
62/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

165/45. Ja kokoni on tosiaan enemmän 32-34 ja joissain malleissa jopa koko XS on liian iso, mikä lievästi ketuttaa koska vaatekoot suurenevat vuosi vuodelta ja alkaa käydä haastavaksi löytää riittävän pieniä vaatteita. 10 vuotta sitten tätä ongelmaa ei vielä ollut ja kun joskus sovitin 2000-luvun alussa ostettua XS-kokoista vaatetta niin se oli jopa liian pieni.

Niin ja terveisiä teille kaikille mammoille, joiden on pakko päästä alapeukuttamaan sitä että joku on pienikokoinen 😘

En alapeukuta sinua, mutta huomautan vain, että 2000-luvun alussa muoti oli todella piukkaa, ja nyt muodissa ovat löysät vaatteet. On aina vaikeaa löytää sellaisia vaatteita, jotka eivät ole muodissa.

Siis nykyään on muodissa pitää housuja ja hameita, jotka eivät pysyisi päällä ilman vyötä? On mennyt kokonaan ohi tämä muotivillitys. Ilmeisesti on myös muotia tehdä vöihin itse reiät, koska joudun tekemään XS-kokoiseen vyöhön saman verran reikiä lisää kuin siinä jo oli että se kiristäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

163 cm ja 46 kg. Tiedän olevani liian laiha. Käytän kokoa 34/36. Noshilla ja muilla vastaavilla kotimaisilla merkeillä olisi kivoja mekkoja, mutta niillä jopa 34 on aivan liian ylisuuri minulle. En ole löytänyt moneen vuoteen sopivia toppahousujaan. Ostin Didriksonin koon 34 ja sekin on vähän liian iso. Kaikki toppahousut tippuu päältä ja on liian leveät jaloista. Ärsyttävä ongelma, kun tykkään ulkoilla. Olen lihotuskuurilla ja menossa ravitsemusterapeutille. 

Vinkki: katso toppahousuja poikien osastolta! Olen itse kokoa 156 cm ja 41 kg eli myös aika laiha. Löysin omat toppahousuni vuosia sitten poikien osastolta. Niissä on kapeampi vyötärö kuin aikuisten malleissa eli eivät tipu päältä. Olet minua pidempi, mutta kyllä lastenosastolta löytyy sinun pituisellekin kokoja.

Lisään itse asiassa vielä, etten tiedä, onko tämä vinkki enää yhtä käyttökelpoinen... Ostin tosiaan omat poikien housuni yli kymmenen vuotta sitten ja lastenkin painot ovat keskimäärin nousseet eli en tiedä, ovatko heilläkin vaatteiden vyötärömallit kasvaneet tällä välin... Mutta kävisin vilkaisemassa silti!

Kiitos vinkistä! Täytyypä käydä vilkaisemassa. Olen luullut, että lasten osastolla on liian pieniä kokoja, mutta taidan käydä jo tänään. Toppahousut voisi löytyä ihan hyvin, kun ne ovat aikuistenkin koossa aika reiluja. Kiitos vinkistä!

Toivottavasti löytyy! Olen kyllä löytänyt lasten osastolta joitain vaatteita eli kannattaa katsoa. Usein tietty kuosit eivät ole aikuiselle niitä mieleisimpiä... Ongelma voi tulla istuvuudessa paidoissa rintojen takia (ellei ole hyvin pienirintainen) sekä housujen kanssa, koska aikuisella naisella on hoikkuudesta huolimatta useimmiten leveämpi lantio kuin samanpituisella tytöllä. Mutta esim. toppahousut ovat tarkoituksella väljiä, niin sinne mahtuu ehkä vähän isompikin lantio ja bonuksena vyötärö on lapsilla vähän tiukempi.

Vierailija
64/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

170cm ja 53kg

Vierailija
65/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen 165 cm ja ehkä 65 kg. Vaatekaappini on täynnä XS-S-kokoisia vaatteita, jotka ostin kymmenen kiloa kevyempänä. Kyllä ne mahtuvat päälle, mutta silti valitsen uudet vaatteet M-kokoisina.

Ymmärrän, mutta mulla ei ole kyse tuosta. Vanhat S-koon vaatteet mahtuu hyvin, jotkut puserot ovat jopa väljiä. Liekö sitten joku kasvain kehossa, joka painaa. T. Se, joka 168/61.

Vierailija
66/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

160 cm / 34 kg

Onko sinulla syömishäiriö?

Ei vaan sairaus, joka hankaloittaa syömistä, ruoan imeytymistä jne.

Vierailija
67/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

168/48.

Vierailija
68/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä koko naiselle. Kaannattaako minun laittaa deitti-ilmoitukseen nuo mitat hakukriteeriksi, kun etsin naista? Mitä mieltä?

Kannattaa jos et halua saada yhtään naista.  Muutenkaan älä etsi suomalaista naista vaan ota saman tien kaakkois-Aasiasta. Siellä on enemmän tuon kokoisia. 

Tätä ajattelinkin, että en saa sanoa hakevani, vaikka kuitenkin haen. Ikäänkuin salaa joutuu etsimään sellaista naista kuin haluaa, kun kuitenkin itse olen hyväkuntoinen jne. Aasialainen kelpaa hyvinkin, mutta en tiedä miten se onnistuu. Suomessa heihin ei helposti törmää, eikä tiedä kuka on varattu. Aasiaan ei nyt edes voi matkustaa ja sitten kun voi, niin ei nyt jollain parin viikon lomalla ole helppo seurustelusuhteita saada alkuun.

Senhän saa alkuun minuutissa. Sitten kun pääset sinne Thaimaahan, menet baariin pienen setelinipun kanssa ja sanot: "I need a wife". Hoidettu.

Vierailija
69/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten koothan (sentti mittaiset) jatkuvat monesti kokoon 172 tai 176 asti. Itse ostan hoikka/pitkäjalkaisena ja pienilantioisena esim. ratsastushousuni mieluummin lasten/junioreiden mitoituksella, farkut ja virallisemmat housut on vaikeampia kun näistä on toimistokelpoisten löytäminen vähän haastavampaa.

Vierailija
70/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

165/45. Ja kokoni on tosiaan enemmän 32-34 ja joissain malleissa jopa koko XS on liian iso, mikä lievästi ketuttaa koska vaatekoot suurenevat vuosi vuodelta ja alkaa käydä haastavaksi löytää riittävän pieniä vaatteita. 10 vuotta sitten tätä ongelmaa ei vielä ollut ja kun joskus sovitin 2000-luvun alussa ostettua XS-kokoista vaatetta niin se oli jopa liian pieni.

Niin ja terveisiä teille kaikille mammoille, joiden on pakko päästä alapeukuttamaan sitä että joku on pienikokoinen 😘

En alapeukuta sinua, mutta huomautan vain, että 2000-luvun alussa muoti oli todella piukkaa, ja nyt muodissa ovat löysät vaatteet. On aina vaikeaa löytää sellaisia vaatteita, jotka eivät ole muodissa.

Siis nykyään on muodissa pitää housuja ja hameita, jotka eivät pysyisi päällä ilman vyötä? On mennyt kokonaan ohi tämä muotivillitys. Ilmeisesti on myös muotia tehdä vöihin itse reiät, koska joudun tekemään XS-kokoiseen vyöhön saman verran reikiä lisää kuin siinä jo oli että se kiristäisi.

Paljonko sinun vyötärönympäryksesi on? Voin vaikka etsiä sinulle sopivan XS-kokoisen vyön verkosta.

Vierailija
71/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

163/48 ja paras koko on XS ja 34. Alushousuissa koko S on parempi niin ei tule tuplapakaroita, bikineissä yläosa M tai 38 (kuppiosaltaan paras, ympärys saattaa kuitenkin olla liian löysä) ja alaosa S tai 36. Farkuissa tuumakoko 24 istuu parhaiten vyötäröltä.

Vierailija
72/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, olen 168/65 ja käytän s-koon vaatteita pääsääntöisesti. Täällä aika moni 10-15 kiloa kevyempiä, tosin varmaan se XS on heillä lähempänä. Takeista joudun yleensä hartioiden vuoksi ottamaan m-koon, mutta ostan kyllä joskus myös XS vaatteita (esimerkiksi samsoe&samsoen vaatteet). Näin se näkyy ettei pituus ja paino kerro juuri mitään.

Minun nähdäkseni pituus ja paino kertovat kyllä ihmisen koosta paljonkin. Pikemminkin on kysymys siitä, että ihmiset käyttävät eri kokoisia vaatteita kuin suunnittelijat ovat suunnitelleet. Nykyään, kun vaatteissa on elastaania, mahtuu liian pienikin vaate helposti päälle.

Painon sijasta kannattaa katsoa omia mittojaan ja verrata niitä vaatevalmistajan antamiin ohjeellisiin mittoihin. Silloin saa sen istuvuuden, jota valmistaja on ajatellut. Toki voi myös ostaa omaa kokoaan suurempia tai pienempiä vaatteita jos tahtoo. Sekään ei ole kiellettyä.

Itse tilaan lähes kaikki vaatteet netistä kun ei ole aikaa käydä vaatekaupoissa etsimässä, joten kun vaate on mallin päälle kuviin laitettu niin aika varmasti siitä näkee onko vaate tarkoitettu tiukaksi vai löysäksi. Kun polveni leikattiin olin varmaan 6-8 kg kevyempi kuin nykyisin kun lihaskunto on palautunut, silti samat vaatteet istuu nyt paremmin kuin kevyempänä. Pituudesta saa toki käsityksen kuinka ”suuri” ihminen on, mutta pointtini olikin että paino kertoo hyvin vähän kun mietitään miltä ihminen näyttää. Lähinnä kun on näitä ihmisiä joille kaikki yli 55kg naiset ovat läskejä tmv. Meidän yläasteen matematiikan opettaja tosiaan sanoi näin!

Vierailija
73/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

XXS 32

XS 34

S 36

M 38

L 40

XL 42

XXL 44

Olen ollut aikuisena 55-75 kg ja koot S-XL välillä, pituus 171. Toki eri valmistajat voivat olla eri kokoisia, vaikka kokomerkintä sama, mutta siis noin keskimäärin. N44

Vierailija
74/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

160cm ja 45kg

75/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

168 cm ja 64 kg. Käytän kokoa S/36. Painoni tavallisesti vaihtelee 60-65 kg väliä edes takaisin. Ja olen urheilullinen; eli lihasta on aika suuri osa painosta. Mutta koko M/38 on suurimmassa osassa vaatteita liian iso ellen hae nimenomaan "oversized" lookia. Kokoa 34/XS löytyy muutama vaatekappale mutta sanoisin, että ne ovat sellaisia tavallista isompia XS kokoisia vaatteita. Eli aika tarkkaan se S-koko. 

Vierailija
76/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 kg 163,5 cm

77/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pitäisi ilmoittaa vyötärö niin selvemmin tietää. Kun painan n. 60 kg niin vyötäröni on ollut 67,5 cm. Nyt 64 kg niin vyötärö on 70,5 cm. Shoppailen nykyään paljon verkossa ja sitä varten on älyttömän kätevää tietää omat mitat kun nämä vaatteissa ilmoitetut koot tosiaan heittelee (tosin esim Zalandokin nykyään osaa suositella, jos pitää ottaa tavallista pienempi/isompi koko).

Vierailija
78/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

164cm ja 70kg, vähän vaatteet kinnaa mutta sopii mun tyyliin.

Vierailija
79/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino vaihtelee 55kg-56,7kg, 162cm vähän yli 40v nainen olen.

Vierailija
80/84 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

166 cm/ 63 kg ja vaatekoko on 34/36

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan