Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sukunimiasiaa

Vierailija
13.05.2014 |

Ex-miehelläni ja minulla on kaksi lasta liitostamme. Ex-mieheni on mennyt uusiin naimisiin ja odottaa ensimmäistä lastaan vaimonsa kanssa. Naimisiin mennessään mies otti vaimonsa harvinaisen sukunimen. Mies haluaisi että hänen kaikki lapsensa olisivat samalla sukunimellä, joten hän ehdotti että vaihdettaisiin meidän lastemme sukunimi miehen uuden perheen nimelle, eli toisin sanoen miehen uuden vaimon nimelle. Ja tämä siis siksi, koska mies haluaa saman sukunimen meidän lapsille ja lasten tulevalle sisarpuolelle.

Ensin pöyristyin ehdotuksesta. En oikein pidä siitä, että lapseni joutuisivat jonkun uuden naisen nimelle. Nyt olen kuitenkin pohtinut asiaa, ja voisin melkein suostua siihen, jos silti saisin pitää saman nimen kuin lapsemme. Eli kysymys kuuluu, olisiko mahdollista että myös minä vaihtaisin nimeni lasten isän uudelle nimelle, samalla kuin lastemme nimet vaihdettaisiin? Haluaisin nimittäin että minulla ja lapsilla olisi sama nimi.

Tietenkään mies ei voisi yksin päättää muutoksesta, koska meillä on yhteishuoltajuus, mutta oikeastaan voisin hyväksyä muutoksen, jos ottaisin samalla lasten uuden sukunimen myös itse. Onko tähän laillisia esteitä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Et voi ottaa exän nyxän nimeä. Pässi mies sulla ollut, hyvä että on exä.

Vierailija
2/4 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos exän nykyinen vaimo hyväksyisi asian?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi ottaa. Sen nyksän sukunimen pitää olla ollut myös sun suvussa (vanhempiesi/isovanhempiesi sukunimi). Muutoin et voi sitä ottaa. Sukunimen voi ottaa vain jos se on suvussa tai jos menee sen kantajan kanssa avioon. Ilmeisesti kumpikaan ei toteudu kohdallasi, joten nimeä et saa.

Vierailija
4/4 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten myös niin että minun ja exän lapset eivät voi saada tuota uutta nimeä?