Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset ovat huonoja tekniikassa?

Vierailija
18.12.2020 |

?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei kiinnosta. Itse llin hyvä matematiikassa ja uskon että oppisin hyväksi myös tekniikka-asioissa mutta kun kiinnostus on nolla.

Joskus vertasin itseäni veljeni, joka jo lapsena halusi aina tietää miten mikäkin vempele toimii, miten se on rakennettu. Minä taas en suonut asialle ajatustakaan.

Vierailija
22/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei kiinnosta. Itse llin hyvä matematiikassa ja uskon että oppisin hyväksi myös tekniikka-asioissa mutta kun kiinnostus on nolla.

Joskus vertasin itseäni veljeni, joka jo lapsena halusi aina tietää miten mikäkin vempele toimii, miten se on rakennettu. Minä taas en suonut asialle ajatustakaan.

Koodaus on enemmän logiikkaa, filosofiaa, ja kielitiedettä kuin matematiikkaa tai mekaniikkaa. Et sä siitä ehkä tykkää, mutta ehkä voisit kokeilla. Vinkki vinkki, koodaajia tarvitaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne naiset joita tekniikka kiinnostaa ovat tosi hyviä siinä. Kulttuurinen ja kiinnostus kysymys

Vierailija
24/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koodaus on enemmän logiikkaa, filosofiaa, ja kielitiedettä kuin matematiikkaa tai mekaniikkaa. Et sä siitä ehkä tykkää, mutta ehkä voisit kokeilla. Vinkki vinkki, koodaajia tarvitaan

Koodaus itsessään ei ole edes tekniikkaa sanan varsinaisessa merkitykseesä. Koodata voi vaikka kakkureseptejä generoivan tekoälyn

Vierailija
25/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on luotu tärkeimpiin tehtäviin eli elämän ylläpitoon maapallolla. Miehet joutavat näpertelyyn.

Vierailija
26/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tekniikan opiskelu akateemisella tasolla on raatamista. En itsekään naisena siellä pärjää ja mietin keskeyttämistä.

Vierailija
27/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sitä asennetta opetetaan jo pienestä pitäen. Lukiossakin tytöt, jotka olisivat pärjänneet matikassa, valitsivat lyhyen matikan ja kieliä, sitten tylsän kaupallisen alan. Katsokaapa miehet joskus neule- ja virkkausohjeita. Jos alatte ajatella, ne on oikeastaan aika teknisiä. Samoin kirjoneuleohjeet ja varsinkin monimutkaisimmat virkkausohjeet. Mutta kun niitä ei opeteta tekniikkana, todella moni oppii ne. 

T. insinööri-nainen, joka leipoo ja neuloo (omassa murteessani puikoilla neulotaan) ja päivätöinään suunnittelee talotekniikkaa. 

Kielien opiskelu kyllä on arvokkaampaa kuin matematiikan opiskelu, koska koodaajia tarvitaan enemmän kuin matemaatikkoja. Neulojat ehkä työllistyvät siltainsinööreiksi.

Pulaa on vain osaavista koodareista, ei niistä, jotka ovat vähän ekonomiopintojensa ohella jotain ohjelmointikieltä opiskelleet ja tehneet ohjelman, jolla saa arvottua lottonumerot. Minäkin osaan tehdä sellaisen. Luokaltani ei kukaan ole opiskellut tietotekniikkaa kokopäiväisesti, ketä tiedän. Koodaustaito on ihan oma juttunsa, useat koodarit on hyviä myös kielissä, mutta ei välttämätöntä ole.   T. sama, jonka pouliso ja poika ovat koodareita, veli on hyvä kielissä, mutta ammatiltaan kaupallisten aineiden opettaja, koulutus ekonomi. 

Koodaajan pitää edes vähän tykätä siitä mitä tekee, kukaan ei jaksa keskittyä koodaamiseen jos ei yhtään kiinnosta. Mutta muuten pulaa pulaa on kaikista koodaajista, joita edes vähän kiinnostaa. Yritykset kouluttavat näitä ilmaiseksi.

Koodaaminen on elämäntapa ja intohimo, ei sitä koulussa niin vaan opita. Parhaat koodaajat on jo lapsesta asti kotona tietokoneella koodanneet pelejä sun muuta. Tietokonenörtiksi ei opiskella vaan siihen kasvetaan.

Vierailija
28/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen odottanut pitkään tekeekö mies ja sitten kun vihdoin se on myöntänyt ettei osaa niin käyn tekemässä. Näppärä en ole kun olen kömpelö käsistäni niin mikään hienompi homma ei onnistu niin kuin ompelut ja kutomiset enkä niistä pääse jyvälle. Isot koneet kyllä sujuu ja oppii ymmärtämään. Ikänäköhän nykään suurin ongelma on jos jotain näpertää haluaisi. Mullehan lapset soittaa jos on teknisiä ongelmia jonkun laitteen kanssa tai asennuksessa.

Vierailija
29/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä oli pelkkiä tyttäriä, joten isäkin vietti paljon aikaa meidän kanssa. Vei kalastamaan, opetti nikkaroimaan, remontoimaan, korjaamaan koneita. Niin, ja parsimaan sukkia.

Lukiossa luin fysiikkaa. Tietotekniikan parissa on tullut puuhailtua ensimmäisistä pc:istä lähtien.

Osaan myös kaikki ns naisten työt, ja olen niissäkin kätevä. Tuskin olen mikään poikkeusyksilö, pelkkä suomalainen nainen vaan.

Vierailija
30/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä oli pelkkiä tyttäriä, joten isäkin vietti paljon aikaa meidän kanssa. Vei kalastamaan, opetti nikkaroimaan, remontoimaan, korjaamaan koneita. Niin, ja parsimaan sukkia.

Lukiossa luin fysiikkaa. Tietotekniikan parissa on tullut puuhailtua ensimmäisistä pc:istä lähtien.

Osaan myös kaikki ns naisten työt, ja olen niissäkin kätevä. Tuskin olen mikään poikkeusyksilö, pelkkä suomalainen nainen vaan.

Voihan susta tulla paras virkkaaja, kun vaan keskityt siihen.

Vierailija
31/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska naiset ovat miehiä parempia jossakin muussa. Sitä kutsutaan sukupuolierojen ohjaamaksi erikoistumiseksi, joka tuntuu olevan vieras käsite monille "moniosaajuuden" ja "tasa-arvon" peräänkuuluttajille.

Vierailija
32/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että huonoja. Mutta ei niin kovin montaa naista kiinnosta ala. Siksi käsitys, ettei naiset osaa, kun eivät vain ole lähteneet tekniikan alalle. Kaikenhan oppii jos haluaa.

Meillä tytöt nimenomaan huipun oppilaita matematiikassa, fysiikassa ja kemiassa, kotitalous ja käsityöt ei niin innosta, nipin napin todistukseen tuli 8 näistä aineista...Tavoitteet toki muualla kuin ”perinteisissä” naisten ammateissa, hoiva-ala sun muut, joten keskittyvät enempi siihen mikä kiinnostaa.

Vierailija
33/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että huonoja. Mutta ei niin kovin montaa naista kiinnosta ala. Siksi käsitys, ettei naiset osaa, kun eivät vain ole lähteneet tekniikan alalle. Kaikenhan oppii jos haluaa.

Meillä tytöt nimenomaan huipun oppilaita matematiikassa, fysiikassa ja kemiassa, kotitalous ja käsityöt ei niin innosta, nipin napin todistukseen tuli 8 näistä aineista...Tavoitteet toki muualla kuin ”perinteisissä” naisten ammateissa, hoiva-ala sun muut, joten keskittyvät enempi siihen mikä kiinnostaa.

Ei ennen yliopistotasoa voi vielä sanoa onko erityisen lahjakas matemaattisissa aineissa. Itsekin luulin olevani poikkeuksellisen hyvä ennen kuin aloitin siellä. Se on pääasiassa vain kovaa työtä, ei mitään harrastuspohjaista puuhastelua.

Vierailija
34/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sitä asennetta opetetaan jo pienestä pitäen. Lukiossakin tytöt, jotka olisivat pärjänneet matikassa, valitsivat lyhyen matikan ja kieliä, sitten tylsän kaupallisen alan. Katsokaapa miehet joskus neule- ja virkkausohjeita. Jos alatte ajatella, ne on oikeastaan aika teknisiä. Samoin kirjoneuleohjeet ja varsinkin monimutkaisimmat virkkausohjeet. Mutta kun niitä ei opeteta tekniikkana, todella moni oppii ne. 

T. insinööri-nainen, joka leipoo ja neuloo (omassa murteessani puikoilla neulotaan) ja päivätöinään suunnittelee talotekniikkaa. 

Kutominen on se murresana ja neulominen yleissuomea. Tämä siksi, että yleissuomessa kutominen on kangaspuilla kutomista.

Vierailija
35/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen mukaan raataminen ja jatkuva työnteko ei kiinnosta monia miehiäkään, vaan se palkka. Miehillä ei ole samanlaisia mahdollisuuksia elämässä pärjätä taloudellisesti "maksamalla luonnossa".

Vierailija
36/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen mukaan raataminen ja jatkuva työnteko ei kiinnosta monia miehiäkään, vaan se palkka. Miehillä ei ole samanlaisia mahdollisuuksia elämässä pärjätä taloudellisesti "maksamalla luonnossa".

Näin. Niitä todella hyvännäköisiä naisia ei juuri teknillisessä näe. Yhden todella kauniin muistan mutta sekin vaihtoi AMK:iin kun oli liian rankkaa.

37/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekninen lahjakkuus on älykkyyden osa-alue siinä missä kielellinen ja matemaattinenkin. Ei riipu sukupuolesta. Lahjakkuus tulee esille vain jos se otetaan käyttöön ja sitä harjaannutetaan.

Terveisin teknisesti lahjakkaaksi testattu nainen.

Vierailija
38/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset ovat enemmän kiinnostuneita ihmisitä eikä systeemeistä ja asioista ja siksi työmarkkinatkin ovat niin eriytyneet kuin ovat. Yksi keskipoikkeama eroa. Tai edes politiikasta tai yleistiedosta joka ei myös jää naisille päähän.

Siinä ei ole mitään opittua vaan se on luontaista.

Vierailija
39/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naiset ovat enemmän kiinnostuneita ihmisitä eikä systeemeistä ja asioista ja siksi työmarkkinatkin ovat niin eriytyneet kuin ovat. Yksi keskipoikkeama eroa. Tai edes politiikasta tai yleistiedosta joka ei myös jää naisille päähän.

Ei nykyään opiskella sitä mikä kiinnostaa vaan millä on paremmat mahdollisuudet työllistää. Tai sitten inistään työttömyydestä/matalasta palkasta.

Työmarkkinat elävät koko ajan, mutta sopii sitä kautta miettiä tulevaa että mihin itse laittaa rahojaan. Älä osta älylaitteita vaan ryijyjä, jos haluat jatkossa ryijyntekijöille olevan töitä.

Vierailija
40/65 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään opiskella sitä mikä kiinnostaa vaan millä on paremmat mahdollisuudet työllistää. Tai sitten inistään työttömyydestä/matalasta palkasta.

Työmarkkinat elävät koko ajan, mutta sopii sitä kautta miettiä tulevaa että mihin itse laittaa rahojaan. Älä osta älylaitteita vaan ryijyjä, jos haluat jatkossa ryijyntekijöille olevan töitä.

*työllistyä