Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kantaisitko asetta mukana jos se olisi laillista

Vierailija
18.12.2020 |

Ja miksi?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aseenkantoasia riippuu tasan tarkkaan siitä, mihin maahan ja kulttuuriin on sattunut syntymään. USA:n etelävaltioissa kertoimet ovat sen puolesta, että itsekin pitäisin asetta koko ajan mukana. Ei olisi sellaista kollektiivista (valheellista?) uskoa ihmisten perushyvyyteen...

Vierailija
42/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USA:n etelävaltioissa neljällä viidestä on ase. Ajatuksena on se, että jokaisella pitää olla oikeus puolustaa itseään ja läheisiään sekä omaisuuttaan.

Käytännössä johtaa vuosittain satoihin tilanteisiin joissa lapset ampuu itseään tai toisiaan. Se siitä lisäturvasta.

Jos haluaa itsensä tappaa niin se onnistuu lukemattomilla keinoilla.

Suomessa tehdään enemmän itsemurhia kuin jenkeissä.

Erona on se että Suomessa sinulla ei ole mitään keinoja estää pahoinpitely, murha tai raiskaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aseenkantoasia riippuu tasan tarkkaan siitä, mihin maahan ja kulttuuriin on sattunut syntymään. USA:n etelävaltioissa kertoimet ovat sen puolesta, että itsekin pitäisin asetta koko ajan mukana. Ei olisi sellaista kollektiivista (valheellista?) uskoa ihmisten perushyvyyteen...

Keskiverto ihminen on äärimmäisen itsekäs ja paha.

Vierailija
44/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa 99% ihmisistä ilmoittaa ettei puuttunut tilantenteeseen tai puolustanut itseään, koska olis heti  tullut pahoinpitelysyyte!1!!

Tämän perusteella voitaneen todeta, että Suomessa tarvitaan nimenomaan laajempia oikeuksia ja selkeyttä puolustukselliseen voimankäyttöön. Ihmiset näyttävät pärjäävän ilman niitä aseitakin, kuten tuo välitön pahoinpitelysyytekin kertoo.

Vierailija
45/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Python kirjoitti:

Kannan asettta mukana viikoittain. Mutta muut eivät näe sitä. Metsälenkillä lähinnä, ei yleisellä paikalla. Ja olen nainen.

Aika sairasta, onko sulla kaikki hyvin?

Mitäs sairasta tuossa on? Kyllähän asetta saa metsässä kantaa, jos on aseenkantolupa.

Vierailija
46/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Python kirjoitti:

Kannan asettta mukana viikoittain. Mutta muut eivät näe sitä. Metsälenkillä lähinnä, ei yleisellä paikalla. Ja olen nainen.

Ikävä kyllä joudun tekemään näin. Kukaan ei tiedä asiasta eikä toivottavasti tule tietämäänkään. Voimankäyttöni on harkittua ja harjoiteltua, jos joudun siihen turvautumaan. Ei tarvitse kenekään pelätä, jos ei uhkaa minua.

Onko nämä taas näitä "mulle ei vittuilla" miss koviksia.

En todellakaan ole, en ole edes juuri kenellekään kertonut, että mulla on ase tai oikeastaan kaksikin. Itsepuoluolustustaitoja kannattaisi kaikkien naisten opetella ilman asettakin, koska lamautuminen uhkatilanteessa voidaan siten estää.

Vierailija
47/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyl ehdi reagoida jos törkimys käy ylle. Voi se olla v itt uuntunut mummelikin, kun ei riitä rahat saludoon...

Vierailija
48/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Python kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Python kirjoitti:

Ikävä kyllä joudun tekemään näin. Kukaan ei tiedä asiasta eikä toivottavasti tule tietämäänkään. Voimankäyttöni on harkittua ja harjoiteltua, jos joudun siihen turvautumaan. Ei tarvitse kenekään pelätä, jos ei uhkaa minua.

En todellakaan ole, en ole edes juuri kenellekään kertonut, että mulla on ase tai oikeastaan kaksikin. Itsepuoluolustustaitoja kannattaisi kaikkien naisten opetella ilman asettakin, koska lamautuminen uhkatilanteessa voidaan siten estää.

Mikä sua sitten siellä metsässä uhkaa? Susi hukkanen? Puska runkkkari? Metsäspurgu?

Vierailija
49/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Python kirjoitti:

Ihana :) ☺

Meeppä sanoon tuo päin naamaa niin se ampuu sut.

Ja sinä olet arvatenkin stadilainen viherpeippo? Miksi ihmeessä hän minut ampuisi, en ymmärrä logiikkaasi. Samaan aikaan kun hyväksyt poliisin kantavan asetta, et voi sallia sitä tavallisen ihmisen kantavan hankkiakseen ruokaa ja puolustaakseen itseään. Onko poliisi se isoveljesi siis, joka suorittaa ne väkivaltaiset teot puolestasi? Tarvitset kuitenkin väkivaltakoneiston turvaksesi, eikö vaan? Sitä poliisi pohjimmiltaan on. Väkivaltakoneisto joka aseistettuna pakottaa ihmiset ruotuun. Ja sinä nukut yösi hyvin.

Vierailija
50/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Python kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Python kirjoitti:

Hyvä :) Älä välitä noista asekielteisistä, antaa niiden houria juttujaan.

Vierailija
51/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod. 

Vierailija
52/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain ja kannan nytkin kun liikun tiluksillani. Mukana kulkee Bul M5 .45 ACP ja Dan Wesson .357

Ihan vaan varulta kun ei tiedä mihin täällä korvessa törmää.

Vierailija
53/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI TAAS PITÄÄ KÄSITELLÄ NÄIT JENKKI JUTTUJA SUOMESSA?

Vierailija
54/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI TAAS PITÄÄ KÄSITELLÄ NÄIT JENKKI JUTTUJA SUOMESSA?

Onhan täällä Trumpistakin jauhettu 4 vuotta eikä loppua tunnu tulevan.

Vierailija
55/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kantaisin.

Tosin suomessa saat tuomion, kun ammut moottorisahalla kotioveasi sahaavaan tunkeutujaan. Olisi pitänyt odottaa tunkeutujan tulevan sisälle moottorisahansa kanssa :D.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2a91b2b5-0671-46b0-b0d8-8d7f70a89830

Vierailija
56/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain luvalliset lähtee. Jos et ilmoita pyssystäs kenellekään, nin saat pitää sen.

Vierailija
57/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Python kirjoitti:

Ihana :) ☺

Meeppä sanoon tuo päin naamaa niin se ampuu sut.

Ja sinä olet arvatenkin stadilainen viherpeippo? Miksi ihmeessä hän minut ampuisi, en ymmärrä logiikkaasi. Samaan aikaan kun hyväksyt poliisin kantavan asetta, et voi sallia sitä tavallisen ihmisen kantavan hankkiakseen ruokaa ja puolustaakseen itseään. Onko poliisi se isoveljesi siis, joka suorittaa ne väkivaltaiset teot puolestasi? Tarvitset kuitenkin väkivaltakoneiston turvaksesi, eikö vaan? Sitä poliisi pohjimmiltaan on. Väkivaltakoneisto joka aseistettuna pakottaa ihmiset ruotuun. Ja sinä nukut yösi hyvin.

" tavallisen ihmisen " ??

Vierailija
58/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari revolveria vyöllä ja keskimmäisellä kanuunalla yöllä :)

Vierailija
59/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Python kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Python kirjoitti:

Mikä sua sitten siellä metsässä uhkaa? Susi hukkanen? Puska runkkkari? Metsäspurgu?

Olen törmännyt vaaratilanteisiin useammankin kerran. Tuntematon mies ja miesjoukko on naiselle aina uhka. Tietysti joku eläinkin voi periaatteessa olla uhka, porsaitaan puolustava villisika esim. Sellaiseenkin olen törmännyt, mutta onneksi havaitsin sian ennen kuin se näki minut metsän laidassa. 

Vierailija
60/86 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Python kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Python kirjoitti:

Hyvä :) Älä välitä noista asekielteisistä, antaa niiden houria juttujaan.

En, mutta ovat onnekkaita, kun ei tarvitse pelätä. Pelkoa vastaanhan ase on, tervettä varovaisuutta ja varautumista. Lisäksi aseet ovat kauniita ja on ihana tuntea aseen paino lantiolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme