Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta ihmistä viettää kanssasi joulua tänä vuonna?

Vierailija
18.12.2020 |

Oletteko kaikki saman katon alla asuvia?

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10. Elämme täysin normaalia elämää muutenkin, joten emme aio poiketa siitä joulunakaan. 

Vierailija
62/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että aattona suunnilleen 15, joulupäivänä näemme muutamaa sukulaista lisää. Omassa perheessäni minä, mies ja 2 lasta, lisäksi tulevat 2 sisarustani ja heistä toisen perhe, miehen veljen perhe ja molemmilta puolilta isovanhempia. Ei kiinnosta rajoitukset.

Et taida tuntea normaaleita syyllisyyden ja häpeän tunteita?

Miksi pitäisi tuntea syyllisyyttä tai häpeää siitä, että välittää läheisistään ja haluaa viettää aikaa heidän kanssaan? Meinaatko, että sinun ahdistuksesi helpottaa, jos kaikki muutkin kökkivät kellareissa vapisemassa? Voin kertoa, että ei helpota. 

Kyse on asenteestasi. Tiedätkö mitä on vastuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että aattona suunnilleen 15, joulupäivänä näemme muutamaa sukulaista lisää. Omassa perheessäni minä, mies ja 2 lasta, lisäksi tulevat 2 sisarustani ja heistä toisen perhe, miehen veljen perhe ja molemmilta puolilta isovanhempia. Ei kiinnosta rajoitukset.

Teidän kaltaisten pellejen takia tämä tauti leviää. Tuntuuko hyvältä olla vastuussa jonkun kuolemasta tai vakavasta sairastumisesta?

Muistapa ottaa lääkkeet. Ei tuo syyttely sinun ahdistustasi poista. Korona ei ole kenenkään syytä. Se on virus, joka leviää ihan itsekseen. 

Ei muuten leviä jos huolehdit turvaväleistä, käsihygieniasta ja käytät maskia. Etkä näe riskiryhmiin kuuluvia. Mistä teitä narsisteja sikiää.

Niinkö? Miksi sitten maissa, joissa on ollut ulkonaliikkumiskieltoa, maskipakkoa yms., korona leviää edelleen? Sinä sekoitat nyt sanat realismi ja narsismi. Ne eivät liity mitenkään toisiinsa. 

Vierailija
64/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Asumme saman katon alla.

Vierailija
65/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tuntea syyllisyyttä tai häpeää siitä, että välittää läheisistään ja haluaa viettää aikaa heidän kanssaan? Meinaatko, että sinun ahdistuksesi helpottaa, jos kaikki muutkin kökkivät kellareissa vapisemassa? Voin kertoa, että ei helpota. 

Nimenomaan asenteesta. Asenteesta, jossa lähimmäisistä välitetään eikä heitä jätetä yksin. Minulle opetettiin jo lapsena, että vastuuta on huolehtia lähimmäisistään ja pitää huoli siitä, etteivät he jää yksin. 

Vierailija
66/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Emme

Vierailija
67/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 tai 0. Mies haluaisi, että menemme jouluksi hänen vanhemmilleen. Minä en mene. Saa nähdä, meneekö mies.

Vierailija
68/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mitä on järjenkäyttö? Näköjään et. 

Vierailija
69/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro, koska hysteerikot villityisivät siitä entisestään. 

Vierailija
70/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän: neljässä eri huushollissa kahdessa eri maassa, jotka sijaitsevat eri mantereilla. Yksi ihminen on saman katon alla kanssani.

Vierailija
71/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietämme joulua mieheni, aikuisen tyttäreni ja koiran kanssa. Tänä vuonna ei uskalleta käydä joululounaalla iäkkäiden vanhempieni luona eikä anopilla, käydään vain pikaisesti jättämässä heille lahjat ja juttelemassa ovella.

Vierailija
72/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän eli joulu vain oman perheen kesken.

Vierailija
73/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmistaan vietetään tänä vuonna. Normaalisti meitä on parikymmentä henkeä .

Olen niin helpottunut, kun tänä vuonna minun ei tarvitse tehdä joulua !!

Me kolmistaan vain ihan omanlainen jouluilta.

Vierailija
74/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 4, todennäköisesti 7.

3 asuu kanssani+miesystävä+ ehkä osa sisaruksista joiden kanssa muutenkin on tekemisissä

Vierailija
75/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmistaan vietetään tänä vuonna. Normaalisti meitä on parikymmentä henkeä .

Olen niin helpottunut, kun tänä vuonna minun ei tarvitse tehdä joulua !!

Me kolmistaan vain ihan omanlainen jouluilta.

Ilmainen vinkki: Minään vuonna ei tarvitse tehdä joulua. Se tulee ihan itsekseen ja sen voi viettää tasan sillä tavalla kuin itse haluaa. 

Vierailija
76/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me voida sun mielenterveysongelmille mitään tällä palstalla. Hae apua. Yleisvaarallinen tartuntatauti riehuu ja yleisesti suositellaan viettämään tämä joulu vain oman perheen kesken, puhumattakaan siitä, että kokoontumisrajoitus on 10 henkeä. Mutta tämähän ei teitä koske. Ok.

Vierailija
77/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran ja itseni kanssa vietän, mies on töissä.

Vierailija
78/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän kaltaisten pellejen takia tämä tauti leviää. Tuntuuko hyvältä olla vastuussa jonkun kuolemasta tai vakavasta sairastumisesta?

Muistapa ottaa lääkkeet. Ei tuo syyttely sinun ahdistustasi poista. Korona ei ole kenenkään syytä. Se on virus, joka leviää ihan itsekseen. 

Ei muuten leviä jos huolehdit turvaväleistä, käsihygieniasta ja käytät maskia. Etkä näe riskiryhmiin kuuluvia. Mistä teitä narsisteja sikiää.

Niinkö? Miksi sitten maissa, joissa on ollut ulkonaliikkumiskieltoa, maskipakkoa yms., korona leviää edelleen? Sinä sekoitat nyt sanat realismi ja narsismi. Ne eivät liity mitenkään toisiinsa. 

Myötähäpeää...

Vierailija
79/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me voida sun mielenterveysongelmille mitään tällä palstalla. Hae apua. Yleisvaarallinen tartuntatauti riehuu ja yleisesti suositellaan viettämään tämä joulu vain oman perheen kesken, puhumattakaan siitä, että kokoontumisrajoitus on 10 henkeä. Mutta tämähän ei teitä koske. Ok.

Lapsipieni. Ei se ole mielenterveysongelma, jos välittää läheisistään. Ikävää, jos elämäsi on ollut sellaista, että koet normaalit asiat ongelmina. Sinun kannattaa hakea apua eikä siirtää ongelmiasi muille. Missä kohtaa muuten sanoin, että vietän joulua muiden kuin perheeni kanssa? Meilläpäin ainakin perhe kuuluu läheisiin. Ikävää jos sinulla ei ole sellaista perhettä. Se selittääkin osaltaan sen, miksi sinulla on noin suuri tarve syyllistää ihmisiä siitä, että he viettävät joulua onnellisina. 

Vierailija
80/110 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myötähäpeää...

Kyllä minuakin hävettäisi, jos en tuon parempaa vastausta kysymykseen osaisi muotoilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan