Kuinka monta ihmistä viettää kanssasi joulua tänä vuonna?
Kommentit (110)
Oma perhe (5 henkeä), lisäksi äitini, jota näen useasti viikossa ja sisko tulee Helsingistä.
Meille neljän hengen perheeseen tulee kolme isovanhempaa ja koira.
Vierailija kirjoitti:
Vietämme joulua ydinperheen kesken, mukaan lukien sisarusten lapset ja kaikkien puolisot, meitä on yhteensä 10 henkilöä. Kaikki kuitenkin huolehtivat tahoillaan, ettei kukaan tule kipeänä/flunssaisena paikalle. Vietämme joulua lapsuuden kodissa.
Tiesitkö, että korona alkaa tartuttaa 1-2 päivää ennen oireiden ilmestymistä.
Vierailija kirjoitti:
Apua?? Pitääkö ilmottaa jonnekin jos näkee vaikka naapurille tulevan jouluksi vieraita? Vai onko siinä joku raja montako saa tulla?
Suomen koronaohjeistukset perustuu suosituksiin, ei ne ole viranomaisasia ollenkaan. Ei kyttää poliisi eikä sanktioita jaella. Silti koronatilanteemme on parantumassa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että aattona suunnilleen 15, joulupäivänä näemme muutamaa sukulaista lisää. Omassa perheessäni minä, mies ja 2 lasta, lisäksi tulevat 2 sisarustani ja heistä toisen perhe, miehen veljen perhe ja molemmilta puolilta isovanhempia. Ei kiinnosta rajoitukset.
Et taida tuntea normaaleita syyllisyyden ja häpeän tunteita?
Vierailija kirjoitti:
Luulen että aattona suunnilleen 15, joulupäivänä näemme muutamaa sukulaista lisää. Omassa perheessäni minä, mies ja 2 lasta, lisäksi tulevat 2 sisarustani ja heistä toisen perhe, miehen veljen perhe ja molemmilta puolilta isovanhempia. Ei kiinnosta rajoitukset.
Teidän kaltaisten pellejen takia tämä tauti leviää. Tuntuuko hyvältä olla vastuussa jonkun kuolemasta tai vakavasta sairastumisesta?
Ihan samalla tavalla vietetään joulua kuin ennenkin, aattona ollaan oman perheen kesken (4hlöä) ja varmaan vanhempani (alle 70.v) tulevat illalla käymään. Joulunpyhinä käydään anopin ja appiukon luona. Todennäköisesti myös siskoni perhe tulee Etelä-Suomesta tänne joulupäivänä. (Toinen aikuisista etätöissä ja toinen pienen lapsen kanssa kotona)
Yhteensä 8 henkeä, kolmesta eri taloudesta. Me nelihenkinen perhe, minun vanhemmat ja minun veli puolisoineen. Nähdään muutenkin säännöllisesti.
Kolme. Asumme samassa taloudessa poislukien yksi joka poikkeaa joulun aikana lyhyesti.
Kaikki ketkä ovat täällä AV:lla.
Itse vietän tänä vuonna etäjoulun :D
Meitä tulee olemaan 7 ihmistä neljästä eri taloudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän kaltaisten pellejen takia tämä tauti leviää. Tuntuuko hyvältä olla vastuussa jonkun kuolemasta tai vakavasta sairastumisesta?
Kuvaile yksityiskohtaisesti, miten korona leviää heidän takiaan, jos kenelläkään tuon kokoonpanon jäsenistä ei sitä ole? Tuntuuko hyvältä purkaa pahaa oloaan syyttelemällä muita olemattomin perustein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistapa ottaa lääkkeet. Ei tuo syyttely sinun ahdistustasi poista. Korona ei ole kenenkään syytä. Se on virus, joka leviää ihan itsekseen.
Kolme. Mies ja aikuiset lapset. Kaikki ollaan tehty etätöitä marraskuusta, ja oltu omaehtoisessa karanteenissa koko joulukuu, tilattu ruoat kotiin. Asutaan samassa kaupungissa, kävelymatkan päässä toisistamme
Yksin kissan ja koiran kanssa jo kolmatta kertaa. Pahalta tuntuu ja inhoan tätä nykyä kaikkia juhlapyhiä ja lomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida tuntea normaaleita syyllisyyden ja häpeän tunteita?
Miksi pitäisi tuntea syyllisyyttä tai häpeää siitä, että välittää läheisistään ja haluaa viettää aikaa heidän kanssaan? Meinaatko, että sinun ahdistuksesi helpottaa, jos kaikki muutkin kökkivät kellareissa vapisemassa? Voin kertoa, että ei helpota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistapa ottaa lääkkeet. Ei tuo syyttely sinun ahdistustasi poista. Korona ei ole kenenkään syytä. Se on virus, joka leviää ihan itsekseen.
Ei muuten leviä jos huolehdit turvaväleistä, käsihygieniasta ja käytät maskia. Etkä näe riskiryhmiin kuuluvia. Mistä teitä narsisteja sikiää.
Minun lisäkseni neljä eli yhteensä meitä on 5. Minä, mieheni, lapsemme 9v ja vanhempani jotka asuvat 800m päässä meistä ja joita näemme muutenkin usein (eivät ole riskiryhmäläisiä).