Miksi ihmiset eivät ymmärrä, että käytetty ei ole uusi?
Tori.fi:stä etsin käytettyjä vaunuja ja alkaa nyppiä, kun otsikossa lukee "uusi", mutta oikeasti kyse onkin siitä, että vaunut ovat olleet käytössä vain vähän aikaa. Uuden hintaa ei voi pyytää jos on kannettu ulos kaupasta ja uusi on yhtä kuin käyttämätön, piste. Vaunut eivät siis ole uudet, vaikka niitä olisi käytetty vain kaksi kertaa ja sisätiloissa tmv., jota tuolla on selitetty.
Kommentit (26)
Itse en ymmärrä taas sitä, että tavaraa, joka ei ole mennyt yhtään miksikään, eli esim. Käyttämättömät uudet vaunut, jotka ovat esim. 3kk sitten ostettu haaskalintujen pitäisi saada monta sataa euroa halvemmalla. Se on minusta itsekästä. Jos vaunut ovat kuin uudet, niin ne maksavat sen mitä uudet miinus sellainen ale, että joku haluaa ne mieluummin, kuin maksaa samanlaisista kaupassa vähän enemmän.
Minulle on ostajana ihan sama, miten myyjä on tavaransa saanut (kunhan ei ole varastanut) jos minä katson tekeväni paremmat kaupat kuin kaupasta tai netistä niin sitten ostan.
Ihmettelen tätä turhaa marinaa. Kun ostaa ei ole pakko. Eri asia, jos on muka uusi tuote joka onkin oikeasti sodan ajalta tms.
Noh, sentään rehellisesti tekstissä kirjoittavat, että kyse on oikeasti käytetyistä vaunuista...
Mulla on kenkiä, jotka olen ostanut ja kantanut kotiin mutta en koskaan käyttänyt. Uusia, uudenveroisia, mitä?
Joo ja aina myöskään käyttämätön ei ole uusi. Joku on kaivanut kaapistaan käyttämättömät farkut vuodelta 85 ja myy niitä uusina, kun iitä ei ole käytetty.
No, olenpa nähnyt myynnissä "uusia" 5-10 vuotiaita vaatteita ja kodintekstiilejä. Jotkut luulevat, että uusi ja käyttämätön on synonyymi.
Olen huomannut saman. Tosin pakko sanoa, että melko mielenkiintoinen ilmiö ostaa monen sadan euron vaunut ja käyttää niitä sitten sen kaksi viikkoa... Kun meidän piti vaunujen huollon vuoksi keksiä joku plan b, kyseltiin tuttavapiiri läpi ja toissijaisesti oltaisiin ostettu halvat käytetyt, ei olisi tullut mieleenkään hankkia mitään seitsemänsadan euron yhdistelmiä. Noh, toisilla on varaa.