Laatutietoisen tuska: Suomen palvelutaso!
Kun edes rahalla ei saa tiettyjä palveluita tässä maassa, jotka ovat itsestäänselvyyksiä muualla. Ei voi synnyttää yksityisesti, majoittuessa voi joutua jakamaan huoneensa, työntekijöistä vain muutamilla on tekemisen meininki ja aito halu palvella asiakkaita. Monesti näkee tilaisuuksia lisätienestille mutta näitä ei hyödynnetä, miksi?
Hymytön, tympeä "palvelu" ja laskun loppusumman sanominen koneelta lääkärissä maksaa toimistomaksun verran (kympistä kahteenkymppiin yleensä).
Ravintolassa suomalainen ottaa itse ruokansa, siivoaa pöytänsä, korjaa jälkensä. Kohta voi varmaan leipoa ja kokatakin itse?
Kaupoissa olevat tavarat ja ruoat on jo alunperin pakattu huonosti, sitten kuljetus kohtelee niitä ronskin ottein, ja lopputulos on kasa rikkonaisia kakunkoristeita hintaan 12,90€/rasia. Alennusta ei yleensä saa, tai sitten se on se -30%. Hurraa.
Kommentit (26)
Nosto tälle.
Ap yritti tänään syödä kovan hinnan lounasta, joka oli pilaantunut. Siis jo raaka-aineet olivat menneet huonoiksi. Tarjoilijalla kesti hetki ymmärtää, miksen suostunut syömään vaan halusin rahat takaisin. Ymmärsi kyllä lopulta, kun väänsin rautalangasta raaka-aineiden ominaisuudet jne. ja pahoitteli.
Onko suomalaisen aspan mahdoton olla väärässä joskus itse?
Ap
Toimistomaksu yksityispuolella sisältää paljon muutakin kuin sen rahastuksen. Esim. laitoshuollon ja välinehuollon. Lääkäri saa oman palkkionsa, toimistomaksusta katetaan muita rakennuksen sekä henkilöstön kuluja.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 18:39"]
Kun edes rahalla ei saa tiettyjä palveluita tässä maassa, jotka ovat itsestäänselvyyksiä muualla. Ei voi synnyttää yksityisesti, majoittuessa voi joutua jakamaan huoneensa, työntekijöistä vain muutamilla on tekemisen meininki ja aito halu palvella asiakkaita. Monesti näkee tilaisuuksia lisätienestille mutta näitä ei hyödynnetä, miksi?
Hymytön, tympeä "palvelu" ja laskun loppusumman sanominen koneelta lääkärissä maksaa toimistomaksun verran (kympistä kahteenkymppiin yleensä).
Ravintolassa suomalainen ottaa itse ruokansa, siivoaa pöytänsä, korjaa jälkensä. Kohta voi varmaan leipoa ja kokatakin itse?
Kaupoissa olevat tavarat ja ruoat on jo alunperin pakattu huonosti, sitten kuljetus kohtelee niitä ronskin ottein, ja lopputulos on kasa rikkonaisia kakunkoristeita hintaan 12,90€/rasia. Alennusta ei yleensä saa, tai sitten se on se -30%. Hurraa.
[/quote]Haluat siis orjatalouden jossa joku muu siivoaa paskasi ja vielä hymyilee kun on niin kivaa?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 19:11"]
Käypä ap Virossa shoppailemassa. Alkaa suomalainen asiakaspalvelu tuntumaan ystävälliseltä (mitä se suureksi osaksi onkin)
[/quote] Jaahas, kun ei ole enaa mitaan muuta milla puolustella niin sitten tama ianikuinen 'mene vaikka vinkuintiaan, siella on asiat viela huonommin'.
[/quote]Eikö palvelua tarkastella juurikin vertaamalla muihin. Ei ole olemassa mitään absoluuttista tasoa.
Itse en ole saanut missään niin huonoa palvelua kuin Ranskassa. Usassa ei saa palvelua jos siitä ei maksa. Vittumainen maku jää siitäkin
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 18:49"]
Sinähän mariset kuin venäläiset uusrikkaat joskus parikymmentä vuotta sitten. Eivät edes tienneet, mitä olisivat halunneet, mutta mikään ei ollut tarpeeksi hienoa ja kallista! Ainakaan siihen aikaan suomalaiset eivät saaneet rajan takana lainkaan palvelua, vain tympeitä mulkoiluja. Samaan olen törmännyt Suomessakin, kun täällä itärajan tuntumassa on palkattu venäläisiä myyjiä. Eräässäkin liikkeessä tunsin itseni varkaaksi, kun myyjä seurasi koko ajan kuin hai laivaa, vaikka sanoin hänelle aivan ystävällisesti, että pyydän apua, jos tarvitsen.
Suomessa saa kyllä palvelua, mutta pitää muistaa, että niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.
[/quote]
Mitä vittua tuo tähän kuuluu?
Kyse oli siitä että suomessa eivät edes suomalaiset saa kunnon palvelua.
[/quote]
No ei vittu varmaan kuulukaan. Ei ole ihme, jos ei vittu saa kunnon palvelua vittu suomalaisetkaan, kun kaltaisesi ovat niitä vitun "asiakaspalvelijoita". Vittu.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 19:11"]
Käypä ap Virossa shoppailemassa. Alkaa suomalainen asiakaspalvelu tuntumaan ystävälliseltä (mitä se suureksi osaksi onkin)
[/quote] Jaahas, kun ei ole enaa mitaan muuta milla puolustella niin sitten tama ianikuinen 'mene vaikka vinkuintiaan, siella on asiat viela huonommin'.