Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei jumalauta! Mies huusi naukuvalla äänellä ruokaa laittaessaan

Vierailija
12.05.2014 |

Mä en kestä! Mies laittaa ehkä kerran kahdessa viikossa ruoan. Muutoin kokkailut on vastuullani. No, tänään hän alkoi väsäämään jauhelihakastiketta. Itse ajattelin kerrankin ottaa rennosti ja katsella tv:tä. Hetken kuluttua kuuluu ärsyyntynyt ja naukuva ääni: voitko tulla edes laittamaan makaronit kiehumaan kun käteni ovat sidotut jauhelihan ruskistamiseen. Vesi siinä kiehui jo yli äyräiden ja mies sinkoilee ympäri keittiötä. Olen myös joutunut sanomaan mikä kattila kastikkeelle sekä millä kastiketta voi sekoittaa kun kaikki lastat pesukoneessa. Ei jumalauta! 

Ja nyt se siis on kiukkuinen kun joutuu yksin tekemään koko ruoan. Ja ps. voitte vaan kuvitella missä kunnossa keittiö on ja kuka sen siivoaa. Hän on sentään laittanut ruokaa.

Kommentit (402)

Vierailija
381/402 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on hyvää sian jättö aikaa.

Vierailija
382/402 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä homma se ruuan laitto, eikö lapsetkin pärjäisi lasten vanukkailla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/402 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa olla parisuhteessa, jossa molemmat vastaavat omista ruuistaan ja syömisajoistaan, jotka ovat ihan erilaiset meillä. Mies syö mitä syö ja mulla omat ruuat. Teen joskus ruokaa kyllä myös miehelleni jos teen isomman satsin muutenkin, mutta jotenkin niin vapauttavaa ettei tarvitse ajatella että tänään on mun vuoro, huomenna miehen ja väärin se menee kuitenkin... Meillä ei ole mitään "tänään meillä on ruokana sitä ja tätä". Toki tilanne muuttuu jos saamme lapsia mutta mielelläni otan sitten täyden vastuun siitä.

Vierailija
384/402 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra mun vereni, googlasin "apukokki puuhaarukkaa" ja tää tuli! Kuolen!

Tiskikoneen astioiden likaisuuden/puhtauden selvittämisen lisäksi jääkaapin sisällön inventointi saattaa olla asia johon vain nainen pystyy: olin tänään lähdössä kauppaan, siis ovella jo kengät jalassa niin mies huutaa keittiöstä, kirjaimellisesti jääkaapin oveen nojaten, että jos maitoa on vähän niin tuo myös sitä. Wtf?!

Vierailija
385/402 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies paistanut kala?

Barbro 

Vierailija
386/402 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommonen rutisija-mies vaihtoon, naisen pitää tehdä monta asiaa yhtaikaa, ja mies ei saa edes jauhelihaa paistettua ilman vaimonsa apua, pysyköön pois keittiöstä!

Vierailija
387/402 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä sian jättämisen kanssa!

Vierailija
388/402 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoon.

Vierailija
389/402 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä menin tänäänkin ihan vapaaehtoisesti pesemään ja kuorimaan juureksia ja vihanneksia, kun mies laittoi ruokaa. Yhdessä tehty maistuukin paremmalle.

Vierailija
390/402 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh heh, hauskoja juttuja. Olen siis mies ja entinen kokki. Yleensä se menee niin, että kysyn rouvalta, mitä hän haluaa illalla syödä. Käyn kaupassa ja alan tekemään ruokaa, niin arvon leidi saa sillä aikaa levätä. Ihan kaikki onnistuu, nou problem. Joskus otan rouvan keittiöön mukaan ja tehdään yhdessä.

Mää olin entisen kokin luona kylässä ja se tunari poltti ruuan kattilan pohjaan!!! No, päältä pystyi vähän syömään.;)

Vierailija
391/402 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin onnellinen, että mun 19v poika kiinnostui jo lapsena ruoanlaitosta ja nykyään osaa pyörittää ruokataloutta ihan suvereenisti. Asutaan vielä kahdestaan, ja kumpikin käy töissä. Poika hoitaa omat ruokansa, minä omani. Viikonloppuna voidaan tehdä yhdessä jotain, esim. lasagnea. Kumpikin käy kaupassa ja ostaa myös yhteisiä perustarvikkeita. 

Ainakaan tästä asiasta ei mahdollisen tulevan miniän tarvitse valittaa vauvapalstalla. 

Vierailija
392/402 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika?!

Vierailija
393/402 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommonen rutisija-mies vaihtoon, naisen pitää tehdä monta asiaa yhtaikaa, ja mies ei saa edes jauhelihaa paistettua ilman vaimonsa apua, pysyköön pois keittiöstä!

Kymmenen (10) vuotta sitten. Eiköhän tuo äijä ole jo pariinkin kertaan muuttanut etsiessään palvelijaa.

Vierailija
394/402 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jätä se sika?!

10 vuotta sitten?

Vierailija
395/402 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin onnellinen, että mun 19v poika kiinnostui jo lapsena ruoanlaitosta ja nykyään osaa pyörittää ruokataloutta ihan suvereenisti. Asutaan vielä kahdestaan, ja kumpikin käy töissä. Poika hoitaa omat ruokansa, minä omani. Viikonloppuna voidaan tehdä yhdessä jotain, esim. lasagnea. Kumpikin käy kaupassa ja ostaa myös yhteisiä perustarvikkeita. 

Ainakaan tästä asiasta ei mahdollisen tulevan miniän tarvitse valittaa vauvapalstalla. 

Tai vävyn. Mutta kiva juttu!

Vierailija
396/402 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puoliso tekee ruokaa, hyvää tekeekin. Mutta: usein aloittaessaan jonkun oman reseptinsä, yksi pikkuruinen mauste puuttuu kotoa... sitä ei millään voi korvata tai jättää pois... no minä haen kaupasta, tai pahimmassa tapauksessa itse lähtee ja jättää minut 'luomuksensa' kanssa keittiöön.. ja vastuuseen.

Tai sitten just se kauha tai lasta on hukassa, mitä oli ajatellut käyttää... mikään muu ei tietenkään kelpaa ja minähän etsin.

Suola? Missä on suola??? Sirotepurkki on tyhjillään, meillä  e i  o l e  suolaa. No pahvitötsä on just samassa hyllyssä kuin on ollut vuosikaudet...

Mutta upeat savukalat tekee, ja karjalanpaistit yms.

Välillä vaan hymyilyttää... :}

Vierailija
397/402 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää: sotkee paikat, niin ei tarvi enää keittiöön mennä. DDD

Vierailija
398/402 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko siis "nauuuu"?

Vierailija
399/402 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkillistä on se, että parin vuoden jälkeen ne taidot unohtuu. Tai ei unohdu vaan loppuu vaan tekemästä. Mun mies osaa kokkaa mutta ei viitsi enää kuin ehkä kerran viikossa, jos sitäkään. Siivoa ei KOSKAAN itsenäisesti ja imuroi n. 2 kertaa vuodessa kun olen huutanut että eikö oikeasti voi ikinä tehä yhtään mitään. Siihen pisteeseen asti, että on jälkiä joita ei enää pois saa. Ei kiinnosta edes oman omaisuuden arvo. Mahdotonta on minun hoitaa yksin kaikki, talo on aivan liian iso yhden ihmisen hoidettavaksi, ei kerta kaikkiaan energia ja aika eikä halu riitä aivan kaiken hoitamiseen, pihasta kokkauksesta, ruokakaupassa käymisestä lähtien, kaikki mitä nyt talon ylläpitämiseen kuuluu. Ero päällä. V*tuttaa ettei aiemmin voinut näyttää todellista luonnettaan, eli äärimmäistä välinpitämättömyyttä ja mielenkiinnottomuutta. Sorry kun ei ollut hauskaa tarinaa kerrottavana, niitä ehkä oli kun tämä suunta alkoi mutta en enää muista. Itkettää aika paljon. Eli ei vi aina tietää mitä myöhemmin paljastuu.

Vierailija
400/402 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli kyllä erinomainen neuvo kymmenen vuotta vanhaan provoketjuun! Varmasti nyt aloittajan elämä ottaa heti ison harppauksen valoisampaan suuntaan, kymmenen vuoden naukumisen kuuntelun jälkeen!