Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei jumalauta! Mies huusi naukuvalla äänellä ruokaa laittaessaan

Vierailija
12.05.2014 |

Mä en kestä! Mies laittaa ehkä kerran kahdessa viikossa ruoan. Muutoin kokkailut on vastuullani. No, tänään hän alkoi väsäämään jauhelihakastiketta. Itse ajattelin kerrankin ottaa rennosti ja katsella tv:tä. Hetken kuluttua kuuluu ärsyyntynyt ja naukuva ääni: voitko tulla edes laittamaan makaronit kiehumaan kun käteni ovat sidotut jauhelihan ruskistamiseen. Vesi siinä kiehui jo yli äyräiden ja mies sinkoilee ympäri keittiötä. Olen myös joutunut sanomaan mikä kattila kastikkeelle sekä millä kastiketta voi sekoittaa kun kaikki lastat pesukoneessa. Ei jumalauta! 

Ja nyt se siis on kiukkuinen kun joutuu yksin tekemään koko ruoan. Ja ps. voitte vaan kuvitella missä kunnossa keittiö on ja kuka sen siivoaa. Hän on sentään laittanut ruokaa.

Kommentit (402)

Vierailija
261/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä vinkki teille, poikien vanhemmat. Ottakaa myös pojat mukaan ruuantekoon jo lapsena, ei ainoastaan tytöt. Mun poika ainakin osaa ja tykkää kokata kotiruokaa. Samoin osaa pyykätä, siivota, jotka ovat ihan perusasioita opettaa lapsille sukupuolesta riippumatta. Nyt kun hän on asunut jonkin aikaa omillaan, niin pärjää hyvin.

Vierailija
262/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa nyt miehet, että onko se osaamattomuus vain näyteltyä? Vai oikeasti ette löydä mitään tai osaa vaikka täyttää tiskikonetta.

Tiskikoneen täyttämisessä on oikea ja väärä tapa. Sinnikkäästi tekee väärällä tavalla. Tahallaan varmaan.

Mitkähän ne "oikea" ja "väärä" tapa sitten ovat?

Oikea tapa on tapa, jonka avulla astiat ovat pesun jäljiltä puhtaita. Plussaa siitä, jos astioita mahtuu koneeseen kerralla paljon. Väärä tapa on tapa, jonka jälkeen astiat ovat likaisia ja esim. kumollaan täynnä likaista vettä. Miinusta myös siitä, että astioita mahtuu koneeseen vain vähän.

Minusta tämä ei ole ydinfysiikkaa, miehelle selvästi aivan liian vaikeaa

T. Se, jonka mukaan on oikea ja väärä tapa

Miten tuo muka voisi olla totta, kun ne tiskikoneet ovat kuitenkin miesten suunnittelemia?

Teoria ei toimi käytännössä, joten suunnitelu on tehty huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zarde kirjoitti:

On aivan pakko kirjoittaa, oliskohan toinen kerta nyt tänne foorumiin. Meidän lähipiirissä 27 v poika juuri viime vuonna väitteli tohtoriksi ja vielä matematiikan/kemian - saralta. Ei ikinä ole ostanut vielä mitään valmiseineksiä. Aina valmistaa alusta alkaen ruokansa ja juuri brawur on jauhelihakastike + paljon vihanneksia kylkeen. Nyt jouluna laittoi WhatsAppin kautta kuvia, kun valmisteli itselleen jouluateriaa jenkeissä. (siellä proffana) viime syksystä alkaen. Ei jennkkiläiset meidän perinteisistä jouluaterioista mitään ymmärrä. Niinpä poika valmisti porkkanaloodat, rosollit ja pikkuisen kinkun itselleen ym. ym. Yksin, kun siellä asustelee nyt. Oli kuulema kova hakeminen, että jossain oli porkkanoita ja punajuuria jne. Mutta aivan täyden 10 + annoimme, kuvan perusteella kaikki ruoat olivat herkullisen näköisiä ja poika sai joulun itselleen, kun me toiset täällä koti - Suomessa ikävöimme hänen läsnäoloaan.

Pistä nyt vielä nimi näkyviin, juoruakka. Mikdi jonkun ulkopuolisen asioista kerrotaan noin tunnistettavasti?

Miten niin tunnistettavasti? Ei minulle tule mieleen ketään, joka on väitellyt 27-vuotiaana matematiikan tai kemian alalta ja työskentelee nyt jenkkilässä proffana.

No mulla tulee. Tämä on liian tunnistettava. Pyydä monelta poistoa.

Eihän tässä kenestäkään mitään pahaa puhuttu. Mitä siitä vaikka maailma tietäisi, että hän on hyvä kokki?

Mies tuskin itse tykkää, että hänen asioitaan levitellään netissä.

Vierailija
264/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zarde kirjoitti:

On aivan pakko kirjoittaa, oliskohan toinen kerta nyt tänne foorumiin. Meidän lähipiirissä 27 v poika juuri viime vuonna väitteli tohtoriksi ja vielä matematiikan/kemian - saralta. Ei ikinä ole ostanut vielä mitään valmiseineksiä. Aina valmistaa alusta alkaen ruokansa ja juuri brawur on jauhelihakastike + paljon vihanneksia kylkeen. Nyt jouluna laittoi WhatsAppin kautta kuvia, kun valmisteli itselleen jouluateriaa jenkeissä. (siellä proffana) viime syksystä alkaen. Ei jennkkiläiset meidän perinteisistä jouluaterioista mitään ymmärrä. Niinpä poika valmisti porkkanaloodat, rosollit ja pikkuisen kinkun itselleen ym. ym. Yksin, kun siellä asustelee nyt. Oli kuulema kova hakeminen, että jossain oli porkkanoita ja punajuuria jne. Mutta aivan täyden 10 + annoimme, kuvan perusteella kaikki ruoat olivat herkullisen näköisiä ja poika sai joulun itselleen, kun me toiset täällä koti - Suomessa ikävöimme hänen läsnäoloaan.

Pistä nyt vielä nimi näkyviin, juoruakka. Mikdi jonkun ulkopuolisen asioista kerrotaan noin tunnistettavasti?

Miten niin tunnistettavasti? Ei minulle tule mieleen ketään, joka on väitellyt 27-vuotiaana matematiikan tai kemian alalta ja työskentelee nyt jenkkilässä proffana.

No mulla tulee. Tämä on liian tunnistettava. Pyydä monelta poistoa.

Kuinka monelta?

Modelta. Tämä laite muuttaa nykyään ihan kaiken, mitä yritän tänne kirjoittaa. Tosi ärsyttävää.

Vierailija
265/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että mies huusi jumalauta sillä naukuvalla äänellä. Olitkin sinä.

Vierailija
266/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12 vuotta suhdetta takana:

Mies tekee ruuat 90%, tiskaa ja siivoaa keittiön. Minä imuroin ja pesen pyykit 90%. Raskaat lakanapyykit jne pesee mies. Minä leivon joskus. Mies ei leivo ikinä.

Kaikki sujuu ihan ok, kun kumpikin on aikuinen eikä kumpikaan ole liian "autistinen".

Naiset ottakaa rennommin. Ei joka lusikan ja kapustan tarvi olla aina just oikein ja oikeassa paikassa.

Vierailija
267/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän mies ei osaa mitään tai tekee kaiken väärin ketju. Ai että kun kertoisin naisista jotka samanlaisia keittiössä tai siitä kun eivät osaa edes auton renkaita vaihtaa. Se ketju katoaisi minuutissa naisvihana.

Vierailija
268/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Luulin nuorempana, kun olin sellainen hyvännäköinen kokkaileva nuorimies että reipas tyttöystävä löytyisi helposti, kun yleisesti valitettiin että miehet eivät tee kotitöitä. Eli kotitöitä tekevä nuorimies oli tarjolla. Toivemies.

Ei mitenkään hirmuista menekkiä ollut markkinoilla.

Kotitöistä valittaminen ei johdu siitä että kotityöt ovat kurjia. Siitä valittamisesta nautitaan.

Vierailija
269/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa katkeraa

Vierailija
270/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavuoroisesti:

Taannoin yritin itse vaihtaa renkaita autoon. Mies tuli ja näytti yhdellä renkaalla, mihin kohtaan tunkki laitetaan, miten auto nostetaan ja miten pultit väännetään auki. Asetteli valmiiksi vaihdettavat renkaat oikeisiin kohtiin auton viereen, kun kuulemma ei ole ihan sama, mikä rengas mihinkin paikkaan laitetaan. Jo tämä oli mielestäni mystistä, sillä minun silmiini kaikki renkaat näyttivät samanlaisilta. Meni sitten sisälle ja asettautui ikkunan ääreen odottamaan näytöstä. Ja oikeassapa oli.

Sain ensimmäisen renkaan paikoilleen ja hyvin jännittyneenä laskin auton sen varaan (mies oli luvannut tulla tarkistamaan ja tarvittaessa kiristämään pultit vielä). Ihan voittajafiiliksellä aloin avata seuraavan renkaan pultteja. No, enpä saanut niitä hievahtamaankaan, en yhtäkään. Vartin yritettyäni menin sisälle ja pyysin miestäni apuun. Hän puki pilkkihaalarin (oli kylmä viima) ja tuli katsomaan missä vika oli. Ei mitään ongelmaa. Olin vain unohtanut, että mihin suuntaan pultit aukeavat. Olin siis vain kiristänyt niitä lisää. Mies jäi vielä katsomaan, että sain tunkin oikeaan kohtaan ja auton ylös, ennen kuin palasi takaisin sisälle.

Seuraava ongelma koitti, kun siirryin auton toiselle kyljelle. Mies ei ihan täysin ymmärtänyt kysymystä, jonka kävin huikkaamassa hänelle ovelta, että aukeavatko toisen puolen pultit samaan vai eri suuntaan kuin toisen puolen. Joka tapauksessa, olin jo unohtanut, mikä se avaamissuunta oli, joten jälleen pilkkihaalari päälle, vähän autettiin eteenpäin ja olin jo melkein saanut kolmannen renkaan vaihdettua.

Ihan vähän tarvitsin apua myös joidenkin renkaiden irrottamisessa ja sen pulttien löystymissuunnan unohdin tosiaan joka renkaan jälkeen. Mutta tunkkia osasin käyttää tosi taitavasti enkä ilmeisesti kertaakaan aiheuttanut vaurioita auton pelleille. Noin kaksi tuntia siihen meni, mutta vaihdoin kuin vaihdoinkin renkaat lopulta, ihan itse. Sittemmin teimme kompromissin ja vaihdoimme renkaat yhdessä. Minä pitelin pultteja sillä välin kun mies vaihtoi renkaat. Nyt kun olen eronnut, vaihdatan renkaat liikkeessä.

Vierailija
271/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju vahvistaa aiemman havaintoni:

Tietyn tyyppiset naiset saavat voimaa siitä, että saavat kouluttaa/ kasvattaa miehiään sekä kertoilla työpaikan kahvihuoneissa ja tyttöjen illoissa naurettavia tarinoita miehistään ja heidän puutteistaan, jolloin yrittävät osoittaa toisille naisille kuinka päteviä he itse ovat.

N42v

Vierailija
272/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastavuoroisesti:

Taannoin yritin itse vaihtaa renkaita autoon. Mies tuli ja näytti yhdellä renkaalla, mihin kohtaan tunkki laitetaan, miten auto nostetaan ja miten pultit väännetään auki. Asetteli valmiiksi vaihdettavat renkaat oikeisiin kohtiin auton viereen, kun kuulemma ei ole ihan sama, mikä rengas mihinkin paikkaan laitetaan. Jo tämä oli mielestäni mystistä, sillä minun silmiini kaikki renkaat näyttivät samanlaisilta. Meni sitten sisälle ja asettautui ikkunan ääreen odottamaan näytöstä. Ja oikeassapa oli.

Sain ensimmäisen renkaan paikoilleen ja hyvin jännittyneenä laskin auton sen varaan (mies oli luvannut tulla tarkistamaan ja tarvittaessa kiristämään pultit vielä). Ihan voittajafiiliksellä aloin avata seuraavan renkaan pultteja. No, enpä saanut niitä hievahtamaankaan, en yhtäkään. Vartin yritettyäni menin sisälle ja pyysin miestäni apuun. Hän puki pilkkihaalarin (oli kylmä viima) ja tuli katsomaan missä vika oli. Ei mitään ongelmaa. Olin vain unohtanut, että mihin suuntaan pultit aukeavat. Olin siis vain kiristänyt niitä lisää. Mies jäi vielä katsomaan, että sain tunkin oikeaan kohtaan ja auton ylös, ennen kuin palasi takaisin sisälle.

Seuraava ongelma koitti, kun siirryin auton toiselle kyljelle. Mies ei ihan täysin ymmärtänyt kysymystä, jonka kävin huikkaamassa hänelle ovelta, että aukeavatko toisen puolen pultit samaan vai eri suuntaan kuin toisen puolen. Joka tapauksessa, olin jo unohtanut, mikä se avaamissuunta oli, joten jälleen pilkkihaalari päälle, vähän autettiin eteenpäin ja olin jo melkein saanut kolmannen renkaan vaihdettua.

Ihan vähän tarvitsin apua myös joidenkin renkaiden irrottamisessa ja sen pulttien löystymissuunnan unohdin tosiaan joka renkaan jälkeen. Mutta tunkkia osasin käyttää tosi taitavasti enkä ilmeisesti kertaakaan aiheuttanut vaurioita auton pelleille. Noin kaksi tuntia siihen meni, mutta vaihdoin kuin vaihdoinkin renkaat lopulta, ihan itse. Sittemmin teimme kompromissin ja vaihdoimme renkaat yhdessä. Minä pitelin pultteja sillä välin kun mies vaihtoi renkaat. Nyt kun olen eronnut, vaihdatan renkaat liikkeessä.

Tämä. Melkein tosi tarina mun elämästä. Miehen kanssa sovimme erään riidan jälkeen, että minä vaihdan renkaat itse ja se meni melkein kuin tuossa kirjoituksessa.

Vierailija
273/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Es. Henkilö kirjoitti:

Tämä ketju vahvistaa aiemman havaintoni:

Tietyn tyyppiset naiset saavat voimaa siitä, että saavat kouluttaa/ kasvattaa miehiään sekä kertoilla työpaikan kahvihuoneissa ja tyttöjen illoissa naurettavia tarinoita miehistään ja heidän puutteistaan, jolloin yrittävät osoittaa toisille naisille kuinka päteviä he itse ovat.

N42v

Tunnistan ilmiön varsinkin meidän sairaanhoitajien tauko huoneesta.

Vierailija
274/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedähän henkeä. Ja tarjoa hänelle apua rauhallisesti. Syyttelystä ei liene apua.

Hän sentään tekee jotakin!

Vierailija
275/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastavuoroisesti:

Jokaisen autolijan pitää osata tien päällä vaihtaa rengas. Itse olen aina vaihtanut omaan autooni (nainen 61 v, oma auto vuodesta 1982). Myös molemmat lapseni olivat pienestä pitäen hommassa mukana ja teineistä lähtien osasivat itsenäisesti vaihtaa auton renkaat - miehet tekee siitä ison numeron mutta oikeasti se on pikkuhomma pari kertaa vuodessa.

Joskus pultit on tiukassa mutta olen koko painollani avaimen päällä seissyt niin kyllä aukeaa. Samalla tavalla koko painolla laitan ne kiinni, käsivoimiini en luota. 

Vierailija
276/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiselämää kirjoitti:

Meillä 12 vuotta suhdetta takana:

Mies tekee ruuat 90%, tiskaa ja siivoaa keittiön. Minä imuroin ja pesen pyykit 90%. Raskaat lakanapyykit jne pesee mies. Minä leivon joskus. Mies ei leivo ikinä.

Kaikki sujuu ihan ok, kun kumpikin on aikuinen eikä kumpikaan ole liian "autistinen".

Naiset ottakaa rennommin. Ei joka lusikan ja kapustan tarvi olla aina just oikein ja oikeassa paikassa.

Meillä mies on tarkempi miten päin lusikat ja haarukat ovat kuivaustelineessä 😀

Vierailija
277/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastavuoroisesti:

Jokaisen autolijan pitää osata tien päällä vaihtaa rengas. Itse olen aina vaihtanut omaan autooni (nainen 61 v, oma auto vuodesta 1982). Myös molemmat lapseni olivat pienestä pitäen hommassa mukana ja teineistä lähtien osasivat itsenäisesti vaihtaa auton renkaat - miehet tekee siitä ison numeron mutta oikeasti se on pikkuhomma pari kertaa vuodessa.

Joskus pultit on tiukassa mutta olen koko painollani avaimen päällä seissyt niin kyllä aukeaa. Samalla tavalla koko painolla laitan ne kiinni, käsivoimiini en luota. 

Ei pidä tämä tarina paikkaansa. Ei aukea pultit pelkällä painolla. Pitää nyt käyttää (potkaista/ hypyttää), jotta pultti lähtee aukeamaan.

Vierailija
278/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ne miekkoset osaa muuta kun laitella valkoset tennarit jalkaan

Vierailija
279/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miäs kirjoitti:

Vedähän henkeä. Ja tarjoa hänelle apua rauhallisesti. Syyttelystä ei liene apua.

Hän sentään tekee jotakin!

Joillakin naisille katkeruus niin syvässä, ettei jaksa kuin nalkuttaa ja arvostella sekä naureskella, kun joku ei tajuu jotakin. Raskain ihmisryhmä nämä naiset myös työelämässä.

B being B

Vierailija
280/402 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun löysin tämän ketjun juuri nyt. Meinasin avautua mieheni alkeellisesta käytöksestä, mutta ei tarvitsekaan, kun luin näitä. Kiitos. 

Me olemme olleen naimisissa 20 vuotta, ja olen tullut siihen tulokseen, että miehen ei tarvitse (= ei saa ) ruokaa tehdä. 

Kun hän on aiemmin tehnyt, se maksaa jumalattomasti, vie vuorokauden aikaa, jättää hirvittävän kaaoksen, ja ruoka on lisäksi mautonta tai kamalaa. 

Minä siis teen perheelle ruokaa, aina. Jos olen poissa, niin mies hakee lapsille ja itselleen noutoruokaa tai ostaa kokkikartanon kinkkukiusauksen. Sitäkään ei enää lapset suostu syömään, joten mies lappaa sen itse kiduksiin ja lapset syö leipää. 

Ja tuo myös ajattelee, kun makkaroita kypsentämättömänä ja kylmänä jauho-vesi-seokseen lappaa, että hän on masterchef. Kamala kaaos, ällöttävää makkaralimaa, ja nälkäiset lapset, jotka eivät tuota suostu syömään. Tuo jopa keittää perunat aina yli, eli ne ovat sellaisia limaisia löysiä löllöjä. 

En kestä. EN halua, että hyvät ruoka-aineet pilataan, joten teen meillä kaikki ruuat itse. Mies syö kerralla noin 1 kg ruokaa, joten sitä pitää myös olla paljon. Huokaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän