Ainola kauneusklinikka ja "maksuton kasvohoito ja ihoanalyysi"
Soittivat että tarjoavat tuon ensikäynnin ilmaisena, siinö kiireessä menin varaamaan ajan ajatellen että senhän voi perua jos netistä löytää jotain epäilyttävää. Ja löytyhän sieltå eivätkä tietenkään vastaa puhelimeen :D
Onko jollain kokemusta että vastaavatko oikeasti koskaan ja voiko tuollaisesta ilmaisesta käynnistä tulla joku lasku? Jos siis en vain yksinkertaisesti saa sieltä ketään kiinni ja pysty aikaa perumaan.
Kommentit (100)
Olin joskus töissä heillä nuorena ja tyhmänä kun pulju oli vielä DeSheli nimellä ja uusi. Taukotilassa oli viinipönikkä josta sai kitata tauolla juotavaa ja anorektisen laiha pomo totesi että ostaa rahoillaan mieluummin viiniä kuin ruokaa. Kasvohoito oli vaan naamioitu tuote-esittely jossa piti haukkua asiakkaan naamaa ja kaikenlisäksi minulla ei siis ollut eikä ole vieläkään minkäänlaista kosmetologin koulutusta. Sain lopulta potkut kun olin kuulemma liian mukava asiakkaille enkä saanut myytyä ylihintaista kauneussalkkua kun en raaskinut painostaa ihmisparkoja.
Minulle soitettiin tänään Ainolan kauneusklinikalta, numerosta 0409402089. Kieltäydyin ilmaisesta kasvohoidosta, koska ilmaisia lounaita ei ole. Inhoan syvästi verkostomarkkinointia ynnä muuta psykologiaan nojaavia myyntitapoja, joilla ei ole mitään tekemistä aidon kysynnän ja tarjonnan kanssa. Tuotteiden laadusta puhumattakaan.
Hälytyskellot soi tämän lafkan kohdalla, vaikken entuudestaan mainetta tiennytkään. Hyvä että tästä oli ketju, joka nousi heti esille hakutuloksissa. Googlasin samalla kun kuuntelin myyntipuhetta, vaikka olisin kyllä kieltäytynyt muutenkin. Toivottavasti ketjusta on muillekin apua, jos ja kun siltä näyttää että numerot vaihtuvat ja soittelut jatkuvat.
Näköjään sama homma jatkuu. Minulle soittivat myöskin tuosta 040-alkuisesta numerosta.
Minulle soittivat kun olin johonkin arpajaisiin osallistunut ja voittanut hoidon.
Hoito oli ihan hyvä siihen nähden, etten maksanut siitä mitään. Ihoanalyysi meni nappiin ja hoito-ohjeet olivat samat kuin muiltakin kosmetologeilta aiemmin saamani.
kovasti yrittivät myydä kalleita hoitopaketteja, mutta ei mulla ollut aikomustakaan sellaisia ostaa. Ihan ok kokemus - kaikki ilmaiset hoidot kiinnostaa aina :D
Kävin maanantaina ilmaisessa hoidossa.
Ihanan tuntuinen iho tuli ja kerrottiin että olen käyttänyt aivan vääriä aineita sen hoidossa!
Mielestäni soppari oli ihan kohtuuhintainen, otin samalla lahjaksi siskolleni samanlaisen. Suosittelen Ainola kauneusklinikkaa ehdottomasti!
N22
Vierailija kirjoitti:
Kävin maanantaina ilmaisessa hoidossa.
Ihanan tuntuinen iho tuli ja kerrottiin että olen käyttänyt aivan vääriä aineita sen hoidossa!
Mielestäni soppari oli ihan kohtuuhintainen, otin samalla lahjaksi siskolleni samanlaisen. Suosittelen Ainola kauneusklinikkaa ehdottomasti!
N22
Siskolle lahjaksi 2k sopparin? Höpö höpö.
Vastaan aina näille että pitää kysyä edunvalvojalta saako rahaa tällaiseen. Ei tarvitse kauaa keskustella 😀
Aktivoitunut taas.
Soittaa numeroista 040 940 4500 ja 040 940 2089. Laittakaa estoon
Vierailija kirjoitti: Aktivoitunut taas. Soittaa numeroista 040 940 4500 ja 040 940 2089. Laittakaa estoon
Käyttävät mitä ilmeisemmin virolaista Callers ee toimittajaa. Eikun negatiivista palautetta menemään. Rikollista toimintaa, rikkovat tietoturvaohjeistuksia koko ajan.
Jos Ainola Kauneushoitola on soittanut numeroosi suoramarkkinointikielloista huolimatta, tee ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle. Sivustolla on kaavake: https://asiointi.kkv.fi/asiointi?id=kkv_public_sc_cat_item&sys_id=de32d…
Täyttäminen vie vain hetken. Mitä useampi Ainola kauneusklinikan lainvastaisen puhelinhäiriköinnin kohteeksi joutunut ilmoituksen tekee, sitä suurempi mahdollisuus on yrittää saada yritys muuttamaan toimintansa Suomessa voimassa olevien lakien ja asetusten mukaiseksi.
https://kuluttaja.fi/fi/artikkeli/miksi-ainola-saa-yha-kaupata-kasvohoi…
"Kauneushoitolasta tulee yhä ilmoituksia Kilpailu- ja kuluttajavirastoon, vaikka yritys lupasi kuluttajaviranomaisille muuttaa toimintatapojaan jo vuonna 2020.
Kauneushoitola Ainola on aktivoitunut taas kauppaamaan ilmaisia kasvohoitoja. Ihmettelin kovasti, kun minulle soitettiin ja tarjottiin hoitoja. Kieltäydyin, enkä tajunnut kysyä, mistä ovat numeroni kaivaneet, kun se ei ole julkinen ja suoramarkkinointikieltokin minulla on. Netistä löysin googlettamalla keskustelua puhelinnumerosta, josta he soittivat. Samalla löytyi myös linkki Kuluttajan vuoden 2017 artikkeliin Ainolasta. Kirjoituksen perässä on kommentteja kuluttajilta, joista osa on ihan tuoreita. Tuleeko Ainolasta vielä ilmoituksia Kilpailu- ja kuluttajavirastoon? Onko mitään keinoa saada yritys muuttamaan toimintaansa?
Vastaus: Ainolasta tulee yhä yksittäisiä ilmoituksia, sanoo erityisasiantuntija Kristiina Vainio Kilpailu- ja kuluttajavirastosta. Kuluttaja-asiamies on puuttunut yrityksen toimintaan viimeksi vuonna 2020, jolloin yritys sitoutui muuttamaan menettelyään. Jos yritykset eivät noudata antamiaan sitoumuksia, kuluttaja-asiamies voi esimerkiksi saattaa asian markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Markkinaoikeus voi puolestaan kieltää lain vastaiseksi katsomansa menettelyn ja tehostaa kieltoa uhkasakolla."
Minulle soitettiin eilen.
Olen ainakin 4 kertaa ilmoittanut heille että minun tiedot tulisi poistaa heidän soittolistoiltaan ja ettei minua kiinnosta heidän palvelunsa. Tätä poistoa ei ole tapahtunut vaan soittavat entistä innokkaammin eri numeroista. Pitäisikö tehdä rikosilmoitus häirinnästä?
Juttu MTV uutisissa 23.6.2024:
"Helsingissä toimivan kauneusklinikka Ainolan toiminta on herättänyt huomiota puhelinmarkkinoinnillaan.
Pakottavat hoidon jälkeen ostamaan tuotteitaan.
Koska lukuisia uutisia ja palstoja siitä kuinka Ainolassa pakotetaan ostamaan kalliita ihonhoitosettejä. Jopa tuhannen euron kasvonhoitosettejä
Nämä jatkaa soittelua joka päivä, vaikka olen vuosi sitten kertonut olevani toisen kauneushoitolan asiakas.
Siitä varmaan innostuivat lisää.
Eivät kerro minullekaan keneltä ovat numeroni saaneet. Vaikka eikö nykylaki velvoita heitä kertomaan?
Kenelle kaikille viranomaisille tällaisesta pitäisi tehdä ilmoitus?
Vierailija kirjoitti:
Laitoin estoon.
vaikka laittaa estoon niin ne vaihtaa jatkuvasti puhelinnumeroa mistä soittavat.
Monta puhelua tullut ja mulla on salainen numero!!!
Minulle on kahdesti soiteltu ja molemmilla kerroilla menin kasvohoitoon. Ihan kiva kokemus ja hyviä keskusteluja ihonhoidosta. Mutta poskettoman hintaisia hoitoja tarjoavat pitkillä sopimuksilla! Hinnat kerrotaan, kun niitä tivaa, mut sitä ennen jo koetetaan saada nimi sopimukseen.