Vauvan kanssa laivalle! vinkkejä
Olen miettinyt että otanko matkikset (graco miragle) vai emmaljunga vaunut? Kyseessä on päiväreissu (aamulla laivaan illalla pois). Ruokana lapsi saa buffasta (aamulla) puuroa ja päivällä hän saa purkkiruokaa tai velliä. Montako pulloa olette ottaneet mukaan laivalle?
Matkikset on pienet mutta emmaljungissa olis enemmän tilaa vauvalle..
Ja samalla reissulla ostan yhden kaljalavan miehelle (siskoni häitä varten kun siellä on omat juomat ja ite en juo).
Kommentit (36)
Matkarattaat ehdottomasti, Emmaljungilla on vaikea liikkua pienissä tiloissa. Laivalla on meinaan tosi ahdasta ihmisvilinässä.
Yleensä laivoilla saa lainattua rattaita maissaoloa varten, ne on tyyppiä brio Pony joten ei ihan sylivauvalle. Mä pyrkisin kuljettamaan vauvaa siellä laivan sisällä muilla tavoin kuin vaunuissa, koska siellä on tosiaan melko ahdasta.
Mitä ihmettä? Miksi joidenkin mielestä vauvaa ei muka voi viedä risteilylle?
Totta helvetissä normaalin vauvan kanssa voi elää ihan normaalisti eikä tarvitse istua kotona lukkojen takana. Ei meidän vauvat ole matkoilla rääkyneet tai huutaneet tai mitenkään vaikeuttaneet elämää. Minun neuvoni on että ota hytti niin sinne saa kaikki tavarat ym. ja se on muutenkin lasten kanssa kätevä.
Oltiin juuri Euroopassa matkalla. B-Agilet matkarattaina, neljä pulloa. Kaikki meni hyvin.
Matkarattaat kannattaa ottaa. Vauvalle otettiin mukaan muutama purkillinen soseita ja valmispuuroa tetrassa. Maidot kulki aina mukana :) ei ollut mitään ongelmia, emmekä mielestäni olleet häiriöksikään.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:27"]et vie sitä vauvaa sinne,siitä ei nauti kukaan. Ette edes te.
[/quote]
Tämä reissu me tehdään joka vuosi, nyt ensimmäistä kertaa on neljä polvea mukana.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:38"]Yleensä laivoilla saa lainattua rattaita maissaoloa varten, ne on tyyppiä brio Pony joten ei ihan sylivauvalle. Mä pyrkisin kuljettamaan vauvaa siellä laivan sisällä muilla tavoin kuin vaunuissa, koska siellä on tosiaan melko ahdasta.
[/quote]
Me ei käydä maissa vaihdetaan vain laiva.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:38"]Yleensä laivoilla saa lainattua rattaita maissaoloa varten, ne on tyyppiä brio Pony joten ei ihan sylivauvalle. Mä pyrkisin kuljettamaan vauvaa siellä laivan sisällä muilla tavoin kuin vaunuissa, koska siellä on tosiaan melko ahdasta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:39"]Huom, buffan aamupuurossa on suolaa.....
[/quote]
Hän saa kotona kunnon aamupalan jos hänellä on nälkä mutta veikkaan että ei ole aamun buffassa...
Hytti on tosiaan kätevä, sinne saa ostokset ja muut kamat. Vaipanvaihtokin on mukavampaa omassa rauhassa. Vaunuista en osaa sanoa, koska kannoin vauvaa liinassa ja isompana lainasin lapselle rattaat laivalta. Ei sinne kovin paljon sapuskaa tarvi, jos olette illaksi jo kotona. Meillä on päiväreissut menty hedelmäsoseella ja maidolla. Sormiruokaakin löytyy buffasta, leipää nyt ainakin. Tuollainen päiväristeily menee tosi mukavasti :)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:48"]Mitä ihmettä? Miksi joidenkin mielestä vauvaa ei muka voi viedä risteilylle?
Totta helvetissä normaalin vauvan kanssa voi elää ihan normaalisti eikä tarvitse istua kotona lukkojen takana. Ei meidän vauvat ole matkoilla rääkyneet tai huutaneet tai mitenkään vaikeuttaneet elämää. Minun neuvoni on että ota hytti niin sinne saa kaikki tavarat ym. ja se on muutenkin lasten kanssa kätevä.
[/quote]
Niin sitä olen itsekkin miettinyt.. ja meillä on helppo ja kilttivauva:) Ollaan liikuttu paljon julkisilla ja mitään ongelmia ei ole ollut!
Muista, että laivan hanasta tulevaa vettä ei saa juoda. Ota tarpeeksi vesipulloja mukaan, jos vauva juo vettä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:01"]Muista, että laivan hanasta tulevaa vettä ei saa juoda. Ota tarpeeksi vesipulloja mukaan, jos vauva juo vettä.
[/quote]
Olen ajatettut että otan vesipullon itselleni että vauvalle mukaan. Ei tulisi mieleenkään juoda itse laivan hanavettä. Ties mitä pöpöjä siinä on.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:59"]Hytti on tosiaan kätevä, sinne saa ostokset ja muut kamat. Vaipanvaihtokin on mukavampaa omassa rauhassa. Vaunuista en osaa sanoa, koska kannoin vauvaa liinassa ja isompana lainasin lapselle rattaat laivalta. Ei sinne kovin paljon sapuskaa tarvi, jos olette illaksi jo kotona. Meillä on päiväreissut menty hedelmäsoseella ja maidolla. Sormiruokaakin löytyy buffasta, leipää nyt ainakin. Tuollainen päiväristeily menee tosi mukavasti :)
[/quote]
ollaan illalla jo kotona iltapuurolle:) leipää ei olla vielä kun muutaman kerran annettu.
Jätä se vauva miehen kanssa kotiin tai hakekoon omat kaljansa. Tosi kummallinen prioriteettilista teillä. Mitä teet jos laiva alkaa täyttyä vedellä? Niin, mietipä sitä.
Miksi ihmeessä viedä vauva risteilylaivalle! Ja vielä ravintoloihin kiljumaan!
Tämä on taas sellaista "mahdollisimman monen pitää huomata, että minulla on vauva, menenpäs huudattamaan sitä maksimaalisen vahingon paikkaan!"