Vauvan kanssa laivalle! vinkkejä
Olen miettinyt että otanko matkikset (graco miragle) vai emmaljunga vaunut? Kyseessä on päiväreissu (aamulla laivaan illalla pois). Ruokana lapsi saa buffasta (aamulla) puuroa ja päivällä hän saa purkkiruokaa tai velliä. Montako pulloa olette ottaneet mukaan laivalle?
Matkikset on pienet mutta emmaljungissa olis enemmän tilaa vauvalle..
Ja samalla reissulla ostan yhden kaljalavan miehelle (siskoni häitä varten kun siellä on omat juomat ja ite en juo).
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:15"]Jätä se vauva miehen kanssa kotiin tai hakekoon omat kaljansa. Tosi kummallinen prioriteettilista teillä. Mitä teet jos laiva alkaa täyttyä vedellä? Niin, mietipä sitä.
[/quote]
Mies on itse sillon töissä ja tämä reissu on joka vuotinen.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:15"]Jätä se vauva miehen kanssa kotiin tai hakekoon omat kaljansa. Tosi kummallinen prioriteettilista teillä. Mitä teet jos laiva alkaa täyttyä vedellä? Niin, mietipä sitä.
[/quote]
Mies on itse sillon töissä ja tämä reissu on joka vuotinen.
[/quote]
Eli olen menossa lapsen ja suvun porukan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:20"]En muista millä laivalla oltiin, mutta Emmaljungan rattaat ei mahtuneet hytin ovesta sisään. Piti joka kerran irrottaa renkaat että mahtui. Onneksi en ollut yksin liikenteessä.. Olettaen siis että laivahyttien ovet ovat standardit, suosittelisin matkarattaita. Eri asia sitten on miten meinasit saada tuotua ne juomat, repussa ehkä helpoiten...
[/quote]
Itsekkin mietin reppua tai sitte laitan sen rattaiden tavara tilaan.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:01"]Muista, että laivan hanasta tulevaa vettä ei saa juoda. Ota tarpeeksi vesipulloja mukaan, jos vauva juo vettä.
[/quote]
Olen ajatettut että otan vesipullon itselleni että vauvalle mukaan. Ei tulisi mieleenkään juoda itse laivan hanavettä. Ties mitä pöpöjä siinä on.
[/quote]
Ei siinä pöpöjä ole. Mutta ne vesitankit on päällystetty aikamoisilla myrkyillä - juuri siksi, ettei olisi niitä pöpöjä.
Älä ota vaunuja mukaan. Ellet sitten ota jotain isompaa hyttiä kuin tavallinen A/B/C-hytti. Useasti olen laivalla nähnyt, kun ne panssarivaunut ei mahdukaan hyttiin ja sitten ne jätetään käytävälle. Käytävätkin ovat ahtaita. Ja mitä jos syttyy tulipalo tai muu hätätilanne, silloin vaunut käytävällä ovat turvallisuusriski. Kanna lapsi sylissä tai jossain kantorepussa tms.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:01"]Muista, että laivan hanasta tulevaa vettä ei saa juoda. Ota tarpeeksi vesipulloja mukaan, jos vauva juo vettä.
[/quote]
Olen ajatettut että otan vesipullon itselleni että vauvalle mukaan. Ei tulisi mieleenkään juoda itse laivan hanavettä. Ties mitä pöpöjä siinä on.
[/quote]
Ei siinä pöpöjä ole. Mutta ne vesitankit on päällystetty aikamoisilla myrkyillä - juuri siksi, ettei olisi niitä pöpöjä.
[/quote]
Ei sitä tiedä onko putkistoissa jotain pöpöjä. Helpoin kun ota itse vedet mukaan.
No niin saa kivittää: olemme olleet Tukholman risteilyllä 5kk vanhan kanssa, ja homma meni aivan mainiosti. Meillä oli mukana Emmaljungan isot vaunut (ne sai säilytykseen sisääntulokannen varastoon, respa päästi sisään). Mulla oli mukana tuttipullon lämmitin, jolla sai lämitettyä maitoa ja velliä vaikka keskellä yötä lapselle. Ja arvatkaapa mikä oli ihan kauheinta: käytiin syömässä siellä Bon Vivantissa, ja kaikki meni ihan hyvin!? Poika heräsi turvakaukalossa kesken ruokailun ja tarjoilija ihan vapaaehtoisesti tarjoutui kanniskelemaan poikaa kun heillä oli tosi hiljainen ilta, kävivät keittiössäkin näytillä. Ihan näyttäisi olevan terve 12v, ei ainakaan tuosta ole trauamtisoitunut. Ja ravintolassa samaan aikaan ollut toinen seurue ei nyt ainakaan meille päin osoittanut mitään ärtymystä vauvasta. Siis IHAN kauheeta...
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:32"]Älä ota vaunuja mukaan. Ellet sitten ota jotain isompaa hyttiä kuin tavallinen A/B/C-hytti. Useasti olen laivalla nähnyt, kun ne panssarivaunut ei mahdukaan hyttiin ja sitten ne jätetään käytävälle. Käytävätkin ovat ahtaita. Ja mitä jos syttyy tulipalo tai muu hätätilanne, silloin vaunut käytävällä ovat turvallisuusriski. Kanna lapsi sylissä tai jossain kantorepussa tms.
[/quote]
Emme ota hyttiä olleenkaan ja matkikset meille lähtee mukaan. Mukavempi lapsen on nukkua matkiksissa kuin jossain rintarepussa tai kantoliinassa.
Onko sen arvoista raahata kaljalaatikkoa vauvan kanssa, jos säästät kympin..??
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:50"]Onko sen arvoista raahata kaljalaatikkoa vauvan kanssa, jos säästät kympin..??
[/quote]
mitä se sinun persettä kutittaa?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:50"]Onko sen arvoista raahata kaljalaatikkoa vauvan kanssa, jos säästät kympin..??
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:34"]Häissä omat juomat? ok...
[/quote]
siellä on tarjolla alkujuomat mutta kun porukka lähtee pienellä porukkalla jatkoille nii sinne on omat juomat.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 14:52"]
[/quote]
[/quote]
En tiedä, tulepa tutkimaan. Kuulostat hyvin miellyttävältä pikkumussukalta.
En muista millä laivalla oltiin, mutta Emmaljungan rattaat ei mahtuneet hytin ovesta sisään. Piti joka kerran irrottaa renkaat että mahtui. Onneksi en ollut yksin liikenteessä.. Olettaen siis että laivahyttien ovet ovat standardit, suosittelisin matkarattaita. Eri asia sitten on miten meinasit saada tuotua ne juomat, repussa ehkä helpoiten...