Mitä sait joululahjaksi työnantajaltasi?
Mietin tuota eilistä kohua, jossa helsinkiläiset opettajat olivat saaneet pienet joulupussit ja se oli aiheuttanut mielipahaa jollekin.
Omassa tuttavapiirissä on tosi paljon eroa. Jotkut eivät saa mitään, jotkut saavat rahallisen bonuksen ja toiset taas viinipullon.
Itse sain suklaarasian ja minusta se oli ihan kiva juttu. Aiemmin ollaan saatu jotain arvokkaampaa, mutta nyt ajat ovat olleet vaikeammat ja osa on ollut lomautettuna vuoden aikana.
Aiemmassa työpaikassani saatiin ensimmäisenä vuotenani aika arvokas lahja, sitten seuraavana vuonna viinipullot, kolmantena pelkkä kortti ja neljäntenä vuonna ilmoitettiin, että rahoja ei enää tuhlata henkilöstön joululahjoihin. Työpaikan tulos ei ollut mitenkään huonontunut, päinvastoin. Tuntui, että työntekijöitä ei arvosteta pätkääkään. Mitä enemmän ja kauemmin työskentelet, sitä vähemmän muistetaan.
Mitä sinä sait joululahjaksi töistä?
Kommentit (26)
Olen nyt työttömänä eli ei lahjoja tulossa. Entisessä työpaikassa saatiin yhtenä vuonna reppu firman logolla, toisena vuonna joku pieni herkkukori. Miehen työpaikalla ovat kuulemma tänään lähettäneet postissa lahjakortit kaikille työntekijöille (suurin osa lomautettuna tällä hetkellä). Tässä nyt "jännitetään" mihin firmaan se lahjakortti on.
Ylimääräisen lomapäivän ja lahjakortin kirjakauppaan. Tykkäsin.
Aikaisemmin tullut (eri työnantajia) herkkukassi (en pidä jouluruuista, mutta otin kiitollisena vastaan), viiniä, suklaata, viltti firman logolla, joulukinkku, leffaliput.
Isossa pörssiyhtiössä työskennellessä emme saaneet mitään, joskus taisi tulla joulukortti toimarin allekirjoituksella. Täysi turhake.
Saan kaikki viinit ja konjakit, mitä pomo saa kun se itse eikä firman toinen työntekijä juo. Myös suklaata joskus jos hän saa paljon. On vaihdellut, joskus vaan pari pulloo, enimmillään oli 8.
Olen itse oma työnantajani. Ostin itselleni (pikku)joululahjaksi joululaulukirjan.
Puolisoni sai entiseltä työnantajaltaan herkkukorin. Ainut korissa ollut tuote, mikä meillä jää käyttämättä, on kahvipaketti. Korille en ole ainakaan vielä keksinyt käyttöä. Pitää kysellä, tarvitseeko joku sitä. Ihan kivalta näyttää se kori.
Puolisoni nykyisen työnantajan lahjasta olemme vasta kuulleet huhuja.
Suklaarasian ja Palkallisen ylimääräisen vapaapäivän 23.12. (Vaikka pitäisi olla työpäivä niin lähetykset on lähetetty ja inventaario tehdään välipäivinä, joten kaikki pääsevät päivän aiemmin joulun viettoon 👍) . Työnantaja yrittäjävetoinen pieni firma, meitä töissä 5kpl.